Po odchodu Miky Häkkinena se zdá, že odešel i poslední soupeř, který byl schopen sesadit Michaela z vedoucí pozice v boji o titul. Naposledy tomu bylo před prvním závodem v americkém Indianopolis v roce 2000. Tehdy německý pilot Fina porazil a od té doby již nikdy nebyl v šampionátu druhý, pouze po Grand Prix San Marina 2001 sdílel první příčku na jeden závod s Davidem Coulthardem.
To znamená 36 závodů na čele průběžného pořadí, k tomu je nutno připočíst 22 závodů v řadě, ve kterých Michael protnul cílovou čáru. Byl na stupních vítězů v 19 závodech za sebou, bodoval ve 22 závodech bez přerušení řady a stal se prvním pilotem, který dokončil všechny závody jedné sezony na stupních vítězů!
V loňském roce zvítězil v 11 závodech sezony, což se nikomu před ním nepodařilo. Získal 144 bodů a jeho náskok 67 bodů před kolegou z Ferrari Rubensem Barrichellem je také rekordem. Svým pátým titulem vyrovnal rekord Juana Manuela Fangia o kterém si všichni mysleli, že je nepřekonatelný.
Ať už si myslí kdokoliv o jeho závodním stylu na trati cokoliv, od jeho odmítání pro snahu o vytlačení Jacquese Villeneuva v roce 1997 při boji o titul, až po jeho zbožšťování v podobě italských a německých tiskovin, jeho postava je v historii F1 nesmazatelná.
Slovo k tomu řekl i Nigel Mansell, někdejší pilot týmu Ferrari a poslední velká postava britské F1 scény. „Není tu pochyb o tom, že Michael je jedním z největších pilotů, kteří kdy řídili vozy F1. Je naprostý profesionál, soustředěný a pokud něco chce, udělá vše tak, že toho opravdu dosáhne,“ prohlásil Mansell.
Sám Michael Schumacher je velmi optimistický a tvrdě pracuje s týmem na tom, aby se nedali svými soupeři zaskočit, nicméně připouští, že každá série musí jednou skončit. „Znáte závody i mé statistiky a já neodstoupil ani z jediného závodu,“ prohlásil v roce 2002. „Jednoho dne mne to však jistě potká. My samozřejmě doufáme, že se to nestane, ale víte jak to chodí,“ dodal.
V počtu pole position zatím stále ztrácí na vedoucí postavení Ayrtona Senny, ale 14 vítězství v kvalifikaci není při jeho schopnostech ani s novým kvalifikačním systémem počet nepřekonatelný. Je také těsně pod hranicí 10 000 odkroužených kol v závodě a s jeho 945 získanými body by měl brzy překonat hranici 1000 bodů. A počet titulů mistra světa? Jeho kontrakt s týmem Ferrari do konce roku 2004 mu dává možnost i tuto laťku řádně zvýšit…