DISKUZE K ČLÁNKU Proč jsou týmy proti soupeření výrobců pneumatik v F1?

Včera se v Monaku hovořilo o vstupu dalšího dodavatele pneumatik poté, co svůj zájem projevil Michelin. Týmy jsou však jednoznačně proti válce pneumatikářů v F1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč jsou týmy proti soupeření výrobců pneumatik v F1?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 24.05.2015 15:14 Vložte komentář

Nejlepší názory

» achmed-cz (Hlasovalo 7 lidí) 22.05.2015 12:18
ehm... a to by byl takový problém nastavit … »
» mi88ki (Hlasovalo 7 lidí) 22.05.2015 16:22
vyvedení z omylu Někdo si tady myslí, že to… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

odin

odin

77.240.96.XXX
No nevím, jestli máš úplně pravdu.
Matně si vzpomínám, že jsem četl vyjádření (a teď už nevím zda Jordana, nebo Saubera), že v té době měli možnost nasadit na svůj vůz použité pneu po Ferrari a nestačili se divit. Tyto gumy měly větší výkonnost, než nové, které dostávali od stejného výrobce (Bridgestone).

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

1

178.255.168.XXX
ano odhlasovyli změnu všichni, zvlášť po tom, co následovala serie defektů kupodivu u vozů těch, co nejvíc byli proti. A výsledek? Pneu na míru red bullu a nevím kolik v tom je náhody a kolik úmyslu...
A s tím, že jsou všechny pneu stejný bych byl opatrný i v současnosti. Dost často jsou slyšet názory pilotů, kdy jim jedna sada sedí a druhá, která by měla být stejná, se chová naprosto odlišně. A teď je otázkou, jestli dostanou týmy sady náhodně, nebo jsou už předem připravené pro jednotlivé týmy...

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

pikachu

195.146.137.XXX
noo bolo by to fajn, ale myslim ze tym "hore" ide aj o reklamu a financie z nej, preto asi nechcu aby si si mohol vybrat akehokolvek dodavatela

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Vladooo

78.98.40.XXX
A čo keby sme to nechali na tými! Tak ako si vyberajú dodávateľov na brzdy tak by mohli aj na pneumatiky :-) a mozno by sme zrazu mali 10 tymov a 10 rôznych pneumatík :-D a teraz otazka kto by bol najrýchlejší :-D niekto by mal pirreli co síce nevydržia 40 kôl ale zase by boli výrazne rychlejsie ako iný dodávateľ ktoreho preukazuje vydržia 40 kôl.... Podla mna by to bolo mega..... Jedine co by sme ovplyvnili by bola velkost pneumatík :-D podla mna by to bolo atraktívne :-)

+ 2 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fanda.LH

85.93.124.XXX
To odhlasovaly všechny týmy...

+ 2 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

1

178.255.168.XXX
naivko
co před dvěma rokama a nářky redbullu a najednou změna lze realizovat v prostřed sezony...

+ 4 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Mil

89.203.168.XXX
Myslím, že vtip jednoho dodavatele tkví v tom, že nemá důvod kohokoliv upřednostňovat, protože zkrátka vítěz bude mít na svém voze vždy jeho pneumatiky (ať už je to kdokoliv). A pokud všichni za pneu platí stejně (což platí), proč by měl někoho zvýhodňovat? Pokud ale budou výrobci dva a více, pak pochopitelně se budou snažit vyrobit takové pneu, které nejvíce sednou nejsilnějšímu z těch týmů, kterým dodávají, protože jedině tak mají šanci zvítězit- tak jak píše níž "1".

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fanda.LH

194.228.208.XXX
Nenapadlo, protože vědí jak to chodí... Tebe to napadlo protože víš...

+ 2 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fanda.LH

194.228.208.XXX
Ty směsi jsou dány na celou sezónu a nevyvíjí se, takže se všichni můžou přizpůsobit... Navíc si týmy zavedli pravidlo o rozložení hmotnosti, takže teď mají všichni +- stejné rozložení a rozdíl tedy není takový (Aby někomu sedli a někomu ne)...

+ 2 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fanda.LH

194.228.208.XXX
Přesně tak by to bylo Věční snílci to nikdy nepochopí, protože nechtějí...

+ 5 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
vyvedení z omylu Někdo si tady myslí, že to vyřeší náhodným výbeřem. Ale problém není v tom, že by vytáhli z pece gumy, a řekli, tyhle se nám trochu připekli hoďte je Sauberu, jak si někdo možná představuje. Problém je v tom, že vývoj gum jde na ruku preferovanému týmu potažmo jezdci. Takže když třeba vůz přetěžuje zadní gumy, tak výrobce zpevní konstrukci, a samozřejmě to pak dolaďuje podle stylu preferovaného jezdce. Takhle to bylo asi myšleno i do minulosti. Ono kdo by taky čekal opak, ve stylu, "Michaeli, nemohli jsem tiu vyjít vstříct, protože kluci z Minardi si přáli něco jiného" :D
Druhá věc je, že nyní je jeden výrobce a je dost možný, že některým týmům či jezdcům nesedí současné gumy víc než jiným a nemají na vybranou, ani možnost přejít jinam. A kdo ví, zda Pirelli taky nejde někomu na ruku ? Ani bych se nedivil :D Stačí, že týmy se po testování vyjádří k novým pneumatikám a kdo ví komu Pirelli naslouchá více. Takže monopolní výrobce, taky nebude záruka spravedlnosti, dost možná naopak.

+ 7 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

1

178.255.168.XXX
Ale povedlo, i v dobách soupeření mezi bridgestone a michelinem měli všichni stejný pneušky, ikdyž se občas snaží tvrdit něco jinýho. Problém byl ale v tom, že ty pneu byly ušitý na míru jednomu autu, potažmo jednomu jezdci, kterýmu vyhovovali, ale zbytek se nestíhal divit

+ 4 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

37.188.134.XXX
To by možná bylo na otázku někomu informovanému. Já žiju v tom, že to přidělování pneu opravdu je vynuceně náhodné.

Ale i kdyby nebylo, v čem by se zhoršila situace, kdyby bylo víc dodavatelů? Řekněme, že teď má Pirelli svého oblíbence č.1, č.2 a ostatní jsou na obtíž. Při dvou dodavatelích bys mohl oprávněně předpokládat, že bude mít každý dodavatel svého oblíbence č.1 a třeba i každý svého oblíbence č.2, takže bys měl dvojnásobek preferovaných zákazníků. To by vlastně bylo pozitivum proti současnému stavu.

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

LOL2000

77.236.206.XXX
lol heh a že je nepadlo, že ty dva vyrobci dají "nahromadu" pneumatiky a každej ať si každý zavod jezdí s čím chce. A klidně každej závod jinak. jedno auto s M a druhé s P, v rámci staje.

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Karel

109.81.245.XXX
Aha, takhle... no já si nemyslím, že by si špičkové týmy nechaly od svých dodavatelů losovat.. to jako kdyby Mercedes nechával současné pohonné jednotky vybírat mezi svými zákazníky - tohle nedopustí. Ty nejlepší musí dostávat lídr, taková byla praxe - a historie říká, že to žádné páky nezmění. Paralelou jsou finance - jejich rozdělování je také nespravedlivé, a nic s tím nikdo nesvede. Ti nejlepší dostávají nejvíce.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

37.188.134.XXX
Ale ne, dneska taky jediného dodavatele přinutili, aby všem týmům pneu vydával náhodně. Stejně tak by mohli přinutit každého z dodavatelů, aby náhodně obsluhoval svoje ovečky. Když dokážou ohlídat jednoho dodavatele, dva nebo tři by dokázali ohlídat taky.

+ 5 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

37.188.134.XXX
pneu Částečně mají pravdu. Primární problém není v konkurenci, ale v zadání. Jestliže je zadání, aby pneu vydržely míň než polovinu závodu, tak z toho nemůže vypadnout nic jiného, než šmejdy. A dát takové zadání dvěma různým výrobcům nelze, protože co kdyby jeden vyrobil pneu, které přežijí jen 40% závodu (jako dneska) a druhému se to nepovedlo tak dokonale a jeho pneu by zvládly 70%? Nedá se to vynutit, nedá se to ohlídat.

Takže jediná možnost v případě více výrobců pneu je nechat je, ať si vyrobí pneumatiky nejlepší, jaké zvládnou. Ale to musíme přikázat tankování. Protože když se tankovat nebude, výrobci vyrobí pneu, které přežijí závod a my přijdeme o zábavu v boxech.

Pak je ještě možnost nechat výrobce ať dělají co umí a výměnu pneu přikázat. Jenže proč měnit pneu, když by třeba vydržely? To by bylo stejně stupidní a umělé pravidlo, jako ty dnešní dvě smesi na závod...

Pánové s rozhodovací pravomocí si musí nejdřív ujasnit, jak by to vlastně chtěli mít...

+ 7 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Karel

109.81.245.XXX
Přesně, pouze jediný dodavatel pneumatik.

+ 2 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

37.188.134.XXX
Stejně jako teď?

+ 7 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

95.102.125.XXX
kedy bol na programe dna jednotny pretekarsky motor?
nepleties si to nahodou so "svetovym" motorom?

+ 3 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama