DISKUZE K ČLÁNKU Atmosférické V8 zároveň s V6 turbomotory? Ecclestone je pro
Formule 1 si nechává otevřená vrátka pro závodění se dvěma druhy motorů od roku 2017. Bernie Ecclestone si dokáže představit, že by některé týmy nastupovaly s V6 turbomotory a jiné s atmosférickými V8.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Atmosférické V8 zároveň s V6 turbomotory? Ecclestone je pro
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Zvire
11:16 25.04.2015 94.64.96.XXXTo je ale hovadina.... Pokud budou atmosfery levnejsi a KONKURENCE SCHOPNY, zadnej tym nebude utracet za drazsi V6, takze vyrovnany nebudou, a z nynejsich 10 tymu budou 4 serie A a 5 serie B :( to at se F1 rovnou slouci s vytrvalostnima a prestanou stoho delat takovou frasku :(-
airwar
20:21 25.04.2015 176.74.128.XXXMě hlavně není jasné jak chtějí dosáhnout toho aby byl zastaralý V8 motor při stejném omezení množství paliva byť jen trochu konkurenceschopný k současným V6 Turbo-Hybrid? Už dnes jsou nové motory asi o 30% výkonnější než předchozí V8, a z fyzikálního hlediska mají velkou možnost růstu výkonu, naproti tomu zastaralé V8 jsou v podstatě na vrcholu, a výkon už nemá kam růst.
-
-
-
Mike17
13:50 24.04.2015 93.99.87.XXXJá si myslím, že by se nemuselo upravovat skoro nic. Mají staré motory, které jsou rozhodně míň výkonné. Ale zase dost na to, aby splnili 107%. Bylo by na týmech se rozhodnout, jestli vrazit balík do turba a mít šanci na víc bodů. Pokud body nezískají, je to jejich problém, utratili za motory 10x míň. Pokud by hrozilo, že se hromadně do 107% dostávat nebudou, dají se po sezoně podmínky upravit. Nikdo to nemusí nijak přesně regulovat, aby to na vteřiny přesně vycházelo na nějaké hodnoty. Pro týmy jako Marusia nebo Caterham je asi lepší jezdit bez bodů, než nejezdit vůbec. A pro diváky asi taky ne? -
Huhukoktejl
12:08 24.04.2015 193.228.234.XXXHmm Já bych si přál F1, kde všechny auta budou vycházet s jedněch pravidel, kde pojedou od začátku do konce naplno, budou chtít vymačkat s auta maximum, motory budou řvát a jezdci nebudou šetřit gumy, palivo a kdo ví co ještě. F1, která má stejná pravidla pro všechny, kde se finance rozdělují rovným dílem mezi všechny týmy + pohyblivá složka za umístění v sezoně, která však nebude dominantní položkou v příjmech. Pak budou mít všechny týmy stejnou startovní čáru a uvidíme skvělou, vyrovnanou F1 s našlapaným polem startujících. Bohužel je to sen, který se asi už nesplní... Chjo... -
-
Kapor
09:25 24.04.2015 194.160.178.XXXJe to hlúposť,... ...čo navrhuje Bernie, lebo všetky malé tímy by jazdili s atmosfrickými motormi V8+KERSom, kvôli cene a automobilky Mercedes a Honda, zas s V6+ERS, okrem Renaultu. Ak by sa použili široké pneumatiky, tak turbomotory s ERS by mali navrch, lebo by mali dva hybridné systémy, ktoré vyrobia na kolo 4 MJ energie a atmosferické s KERSom len 2MJ na kolo, čím by boli v značnej nevýhode. Naopak ak by ostali pôvodné pneumatiky, tak tých viac ako 1000 koní by Mercedes a Honda nevedeli dať na cestu a ten výkon, by im bol na ťarchu. Prietok paliva by nesmel byť obmedzený, lebo tie atmosferické by ho mali na polku závodu. Tento návrch je úplne praštený a bude nepriechodný !
Bolo by lepšie od roku 2017 dať priestor, turbomotorom, ale len s KERSom, ktorého výkon by bol stanovený na 200 kW, ponechať prietok paliva nezmenený a ísť na široké nízkoprofilové pneumatiky. Tatko by sa koncepcia priblížila požiadavkám automobiliek a to nielen Mercedesu a Honde, ale aj iným, napríklad Mazde, ak by chcela prísť s preplňovaným Wankelom+KERS, čo by sakramensky oživilo F1 a hlavne tieto pohonné jednotky by boli omnoho lacnejšie a závody zaujímavejši, lebo brutálny zvuk by bol zase späť.
-
skejpa
08:25 24.04.2015 88.146.158.XXXBlbost To je teda parádní blbost. V6 turbo nebude nikdy srovnatelné výkonem s V8 atmosféra. Jak to chtěj řešit ? Jeden bude mít objem 1.6 a druhej 2l ? Pak se na něco přijde u atmosféry a bude to zas zvýhodnění jak ve WTCC kde jezdily benziňáky vs nafťáky a nafta musela být zvýhodněná a nakonec byla se zvýhodněním lepší než benzín.... Podle mě je to prostě hloupost.-
-
-
anonym
10:01 24.04.2015 130.226.139.XXXTurbomotor je efektivnější, takže pokud je průtok paliva stejný, tak atmosféra nemá šanci a hlavně moment nastupuje mnohem dříve.
A pokud chcete říct, co je nejlpší, tak je to synchronní AC motor, který kdyby dostával energii jako letošní motor, tak má výkon více jak 2000koní. -
-
-
-
-
skejpa
12:03 24.04.2015 88.146.158.XXXS V8 nemůžou nikdy na V6 turbo stačit. Museli by je hodně zvýhodnit. A jakmile by byli zvýhodnění na úroveň V6 turbo, pak by V6 turbo kvůli nákladům nikdo nepoužíval. Což samozřejmě nikdo nechce kvůli návratnosti investic... Takže prostě je to celé jedna velká hloupost :)
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek