DISKUZE K ČLÁNKU Atmosférické V8 zároveň s V6 turbomotory? Ecclestone je pro

Formule 1 si nechává otevřená vrátka pro závodění se dvěma druhy motorů od roku 2017. Bernie Ecclestone si dokáže představit, že by některé týmy nastupovaly s V6 turbomotory a jiné s atmosférickými V8.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Atmosférické V8 zároveň s V6 turbomotory? Ecclestone je pro

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 25.10.2015 08:16 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 24.04.2015 09:34
Pokud bude mít někdo chuť zkusit být se starými… »
» skejpa (Hlasovalo 7 lidí) 24.04.2015 08:25
Blbost To je teda parádní blbost. V6 turbo… »
» skejpa (Hlasovali 4 lidé) 24.04.2015 12:03
S V8 nemůžou nikdy na V6 turbo stačit. Museli… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Zvire

    94.64.96.XXX
    To je ale hovadina.... Pokud budou atmosfery levnejsi a KONKURENCE SCHOPNY, zadnej tym nebude utracet za drazsi V6, takze vyrovnany nebudou, a z nynejsich 10 tymu budou 4 serie A a 5 serie B :( to at se F1 rovnou slouci s vytrvalostnima a prestanou stoho delat takovou frasku :(

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar

      176.74.128.XXX
      Mě hlavně není jasné jak chtějí dosáhnout toho aby byl zastaralý V8 motor při stejném omezení množství paliva byť jen trochu konkurenceschopný k současným V6 Turbo-Hybrid? Už dnes jsou nové motory asi o 30% výkonnější než předchozí V8, a z fyzikálního hlediska mají velkou možnost růstu výkonu, naproti tomu zastaralé V8 jsou v podstatě na vrcholu, a výkon už nemá kam růst.

      + 4 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Milan B.

      Milan B.

      88.80.244.XXX
      Je skoro isté, že Bernie motory z veteránov nepresadí. Dva motory súčasne je donebavolajúca hovadina.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • kronos

    93.185.2.XXX
    Tahle věta je za všechny komentáře... Takový motor nebude nikdy použit v žádném autě, v lodi, v ničem. K tomu nebyl nikdy navržen.To asi F1 a dění v ní vystihuje dokonale.

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      78.98.39.XXX
      uz peknych par rokov/desatroci plati, ze bez obsluzneho personalu motor z f1 nejde nastartovat a prevadzkovat. to nieje specialita tohto noveho turba

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    Já si myslím, že by se nemuselo upravovat skoro nic. Mají staré motory, které jsou rozhodně míň výkonné. Ale zase dost na to, aby splnili 107%. Bylo by na týmech se rozhodnout, jestli vrazit balík do turba a mít šanci na víc bodů. Pokud body nezískají, je to jejich problém, utratili za motory 10x míň. Pokud by hrozilo, že se hromadně do 107% dostávat nebudou, dají se po sezoně podmínky upravit. Nikdo to nemusí nijak přesně regulovat, aby to na vteřiny přesně vycházelo na nějaké hodnoty. Pro týmy jako Marusia nebo Caterham je asi lepší jezdit bez bodů, než nejezdit vůbec. A pro diváky asi taky ne? 03

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Huhukoktejl

    193.228.234.XXX
    Hmm Já bych si přál F1, kde všechny auta budou vycházet s jedněch pravidel, kde pojedou od začátku do konce naplno, budou chtít vymačkat s auta maximum, motory budou řvát a jezdci nebudou šetřit gumy, palivo a kdo ví co ještě. F1, která má stejná pravidla pro všechny, kde se finance rozdělují rovným dílem mezi všechny týmy + pohyblivá složka za umístění v sezoně, která však nebude dominantní položkou v příjmech. Pak budou mít všechny týmy stejnou startovní čáru a uvidíme skvělou, vyrovnanou F1 s našlapaným polem startujících. Bohužel je to sen, který se asi už nesplní... Chjo...

    + 18 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      77.242.90.XXX
      ti by te hnali. Uz vidim ferko jak demonstrativne zaklada konkurencni serii :)

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Huhukoktejl

        37.48.33.XXX
        Bohuzel se F1 dostala do situace, kdy nemuze realizovat sny svych fanousku ... podle mne je jen otazka casu (kratkeho), kdy F1 v soucasne podobe musi padnout ...

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Je to hlúposť,... ...čo navrhuje Bernie, lebo všetky malé tímy by jazdili s atmosfrickými motormi V8+KERSom, kvôli cene a automobilky Mercedes a Honda, zas s V6+ERS, okrem Renaultu. Ak by sa použili široké pneumatiky, tak turbomotory s ERS by mali navrch, lebo by mali dva hybridné systémy, ktoré vyrobia na kolo 4 MJ energie a atmosferické s KERSom len 2MJ na kolo, čím by boli v značnej nevýhode. Naopak ak by ostali pôvodné pneumatiky, tak tých viac ako 1000 koní by Mercedes a Honda nevedeli dať na cestu a ten výkon, by im bol na ťarchu. Prietok paliva by nesmel byť obmedzený, lebo tie atmosferické by ho mali na polku závodu. 02 Tento návrch je úplne praštený a bude nepriechodný !
    Bolo by lepšie od roku 2017 dať priestor, turbomotorom, ale len s KERSom, ktorého výkon by bol stanovený na 200 kW, ponechať prietok paliva nezmenený a ísť na široké nízkoprofilové pneumatiky. Tatko by sa koncepcia priblížila požiadavkám automobiliek a to nielen Mercedesu a Honde, ale aj iným, napríklad Mazde, ak by chcela prísť s preplňovaným Wankelom+KERS, čo by sakramensky oživilo F1 a hlavne tieto pohonné jednotky by boli omnoho lacnejšie a závody zaujímavejši, lebo brutálny zvuk by bol zase späť. 01 01 01

    + 24 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • skejpa

    skejpa

    88.146.158.XXX
    Blbost To je teda parádní blbost. V6 turbo nebude nikdy srovnatelné výkonem s V8 atmosféra. Jak to chtěj řešit ? Jeden bude mít objem 1.6 a druhej 2l ? Pak se na něco přijde u atmosféry a bude to zas zvýhodnění jak ve WTCC kde jezdily benziňáky vs nafťáky a nafta musela být zvýhodněná a nakonec byla se zvýhodněním lepší než benzín.... Podle mě je to prostě hloupost.

    + 7 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • fero

      78.98.40.XXX
      chcel si urcite napisat, ze atmosfera v8 nikdy nemoze porazit turbo v6 ak budu moct minut rovnake mnozstvo paliva 18

      uz raz tu bol suboj atmosfera vs. turbo a turbo zvitazilo systemom KO
      a to bola atmosfera 3l V12 a turbo len 1.5 V6

      + 14 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • ...

        193.165.74.XXX
        To záleží na pravidlech, např. na množství paliva, otáčky.
        Pokud bude u atmosfér omezeno, nemůžou se rovnat, pokud ne bude to asi obráceně

        + 5 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          130.226.139.XXX
          Turbomotor je efektivnější, takže pokud je průtok paliva stejný, tak atmosféra nemá šanci a hlavně moment nastupuje mnohem dříve.
          A pokud chcete říct, co je nejlpší, tak je to synchronní AC motor, který kdyby dostával energii jako letošní motor, tak má výkon více jak 2000koní.

          + 3 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • fero

            78.98.40.XXX
            tych 2000koni si prehnal o nejakych 400 :)

            ak by dokazali vyuzit 100% energie z paliva tak z toho dostanu nieco cez 1600 koni

            a kedze ani el.motor nema 100% ucinnost tak by mal vykon pod 1600 koni pri rovnakej dodanej energii

            + 3 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • TomTom

              193.41.42.XXX
              Ja myslim, ze staci zeptat Kapora, ten ma se synchronnimi motory velke zkusenosti.Ten nam urcite da presna cisla.

              + 6 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • fero

          78.98.40.XXX
          ale ved pisem, ze pri rovnakom mnozstve paliva :)

          jasne keby mohli minut podstatne viac ako turbo tak ma sancu aj ked krutak bude mat turbo aj tak lepsi

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • skejpa

        skejpa

        88.146.158.XXX
        Přesně tak jsem to myslel. Píšu že oba nebudou srovnatelné, ne, že V8 bude lepší.

        + 3 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Pokud bude mít někdo chuť zkusit být se starými V8 konkurenceschopný, proč ne? Kdyby byly moc velké rozdíly, dá se to regulovat množstvím paliva a limit 107% platí pro každého. Možná by to malým týmům pomohlo a bylo by jich víc. 03

      + 8 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • skejpa

        skejpa

        88.146.158.XXX
        S V8 nemůžou nikdy na V6 turbo stačit. Museli by je hodně zvýhodnit. A jakmile by byli zvýhodnění na úroveň V6 turbo, pak by V6 turbo kvůli nákladům nikdo nepoužíval. Což samozřejmě nikdo nechce kvůli návratnosti investic... Takže prostě je to celé jedna velká hloupost :)

        + 4 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama