DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes: Nemůžeme si dovolit polevit - Ferrari udělalo velký pokrok, Williams je také silný
Mercedes před druhým závodem sezóny nehodlá polevit - chce další vítězství. Uvědomuje si, že konkurence nespí a že jejich vůz v jistých oblastech stále není tam, kde by chtěli.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes: Nemůžeme si dovolit polevit - Ferrari udělalo velký pokrok, Williams je také silný
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» JOCHEN RINDT
(Hlasovali 5 lidé)
25.03.2015 10:06
Všechno je jinak. To jako měl Mercedes zhazovat… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
JOCHEN RINDT
10:06 25.03.2015 88.102.230.XXXVšechno je jinak. To jako měl Mercedes zhazovat ostatní,podle mě se chová sportovně a fair. -
-
XR
10:21 25.03.2015 109.81.245.XXXOno se to nezdá, ale udělalo. Je třeba se podívat na okolnosti závodů, které srovnáváme, např:
1. Rychlejšímu z pilotů Mercedesu (Hamiiltonovi) hned na začátku odešel motor.
2. Letos safety car hned na začátku, loni ho negoval později - Alonso měl v tu dobu ztrátu už 21,5 sekundy. SC kroužil až do 15. kola. Ztráta Ferrari by tedy byla za srovnatelných okolností jako letos mnohem vyšší.
3. Letos se Vettel zasekl za Massou, dostal se před něj přes boxy až v 21. kole (36 % závodu).-
-
-
Mike17
12:09 25.03.2015 93.99.87.XXXTvoje námitka byla naprosto oprávněná a já loňský pozdější výjezd SC nezohlednil (což byla jistě chyba). Massa Vettela nejspíš taky trochu zbrzdil, nicméně podle pozdějšího průběhu závodu Vettel o moc rychlejší nebyl.
Na druhou stranu se podívej na srovnání kvalifikace a závodu. Loni vyhrál Lewis kvaldu o 0,3s před Riccim a 0,5 před Kevinem. V závodě to bylo víceméně taky 0,5s na kolo na Kevina i Ricciho. Když započítáš ten SC tak dokonce o něco víc než 0,6s. A letos? Kvalda přes 1,4s a závod zhruba 0,6s. Ptám se kam se podělo těch 0,8s? Že by Mercedes zapracoval na managementu penumatik negativním stylem? Já si myslím, že ne.-
XR
12:29 25.03.2015 109.81.245.XXXMiku, jak můžeš porovnávat loňskou hodně mokrou kvalifikaci, kde se výkonnostní rozdíly mezi motory smývají, se letošní suchou? To můžeš rovnou tvrdit, že se letos Mercedes v kvalifikacích zrychlil o 18 sekund! A ať tě to ani nepokouší srovnávat loňskou suchou Q1 (pro ušetření tvého řasu: Riciardo v ní byl o sekundu rychlejší než Hamilton).
Druhá věc - porovnej si čisté rychlosti závodu, které tady uvádějí, což je celkem relevantní údaj (viz letos tady: [odkaz na stránku] - tab č. 2).
Pro zjednodušen vynechám Kevina i Ricciho, které zmiňuješ, a budu se soustředit na to, proč vzniklo toto vlákno, tj. na ztrátu Ferrari na Mercedes. Loni byl v čisté rychlosti (tj. bez těch SC, out/in-laps) o více než sekundu na kolo rychlejší, letos jen o 6 desetin.
V rychlosti na kolo tedy Ferrari stáhlo Mercedes o 4 desetiny - opakuji: na kolo, ne na celý závod! Udělalo tedy dost velký pokrok udělalo, jen ten letošní i loňský výsledek je okolnostmi trochu maskován.-
Mike17
13:03 25.03.2015 93.99.87.XXXUznávám, že mokrá kvalifikace není úplně srovnatelná. Podle čeho to tedy chceš srovnávat? Sám jsi napsal, že Q1 také ne.
Budu kontrovat stejným způsobem. Alonso se loni taky zasekl, pro změnu nebyl schopen nějakou dobu předjet (nejen) Hülkenberga. A podle náskoku v cíli ho brzdil víc než Massa Vettela. Kromě toho, že tu SC fázi podle autora článku prokaučovali. To jistě také ovlivnilo průměrnou rychlost na kolo.
Můžeš se tedy podívat na další závody. Nějaký pokrok u Ferrari znatelný není (Malajsie 35s bez SC, Bahrajn 32s se SC, Čína 25s se SC)
Podle mne ukazuje kvalifikace realitu líp, právě proto, že nevyjíždí SC, jezdci se nevozí za někým pomalejším a každý se snaží zajet to nejrychlejší kolo.
Rozdíl je naprosto minimální i proti dalším závodům.
A pořád si myslím, že letošní závod Mercedes nastavil svoje motory na nějakou ohleduplnější mapu. Byli by sami proti sobě, kdyby dali všem kolo a některým bodujícím i 2, jak naznačuje rychlost v kvalifikaci.-
XR
13:28 25.03.2015 109.81.245.XXXPodle té čisté rychlosti, nic lepšího zatím není. Vettel ale jel letos ke konci na údržbu, jak šlo vidět i z jiných dat (průjezdy zatáčkami) - věděl, že na Mercedesy nemá - ujížděly mu s každým kolem. Ale dobře, pokud bych bral tvůj argument, že byli loni Alonso blokován stejně jako letos Vettel jinými jezdci, pak je zde stále to velké zlepšení: 0,4 s/kolo.
Dívat se na další závody z roku 2014 je bezpředmětné, když srovnávám, kolik stáhlo LETOS Ferrari na Mercedes oproti loňsku. Nemám je s čím srovnat, jela se zatím jen Austrálie.Jestli tím chceš ukázat, že Ferrari loni nedělalo pokrok - budiž, s tím problém nemám.
Pokud podle tebe ukazuje lépe realitu kvalifikace, dobře - pak si musíme počkat na první srovnání suchá - suchá. A jsem si jistý, že se tam projeví to, co říkám - Ferrari udělalo mnohem větší pokrok než 0,7s/závod, jak tady tvrdíte.
A co si ty myslíš o mapování Mercedesu, to se na mě nezlob, to není argument. Já si taky myslím spoustu věcí, ale protože jsou snadno zpochybnitelné, raději zůstaňme alespoň u čísel.-
Mike17
14:34 25.03.2015 93.99.87.XXXČistou rychlost ovlivňujou piloti kolem a také počasí. Ale souhlasím s tvou námitkou, že vynecháme spekulace a zůstaneme u čísel.
Jedno jsem vypočítal. Průměrný odstup Ferrari v kvalifikacích za loňský rok vyšel zhruba (zaokrouhloval jsem na desetiny) 1.12s. Bráno ze suchých kvalifikací, abys to bral jako relevantnější (kupodivu i s mokrými je ten odstup 1,31s ). Jasně, okruhy jsou různé. Jen Austrálie není natolik vyjímečný (jako Spa nebo Rakousko) okruh, že by nesnesl srovnání s ostatními. Můžeme se bavit o nějaké desetince tam nebo onam, ale těch 1,4 z Austrálie na velký posun k lepšímu nevypadá.
Jasně, uvidíme v dalších závodech.-
XR
15:33 25.03.2015 109.81.245.XXXPromiň, žil jsem v domění, že Achmed toto vlákno začal ztrátou v závodě, nikoliv v kvalifikaci . Proto jsem celou dobu zaměřoval na ZÁVODNÍ rychlost, ne kvalifikační. A proto jsem ani nesouhasil s tím, že Ferrari udělalo pokrok jen o 0,5 s/závod.
Jenže kvalifikace a závod jsou dvě různé disciplíny, body se udělují za závod - proto se soustředím na ně. Možná proto se týmy ve vývoji zaměřují na optimalizaci balíku pro vzdálenost závodu spíše než na rychlost na jedno kolo s prázdným vozem. Teď jen doufám, že se nenajde někdo, kdo začne srovnávat dle nejrychlejších kol v závodě.
Ale i kdybych předstíral, že jsme se tedy bavili o kvalifikacích - opět chceš srovnávat letošní suchou s loňskou mokrou, o 20 sekund pomalejší kvalifikací? Nebo těch letošních 1,4 sekund srovnáváš s posledním loňskou kvalifikací v Abú Zabí, kde Ferrari ztratilo 1,8 sekundy, a opět ti to nepřijde jako zlepšení?
Já tedy souhlasím pouze s tvou poslední větou - a jsem si celkem jistý tím, co se snažíš rozporovat - letos Ferrari udělalo mnohem větší pokrok než půl sekundy na celý závod.-
Mike17
16:00 25.03.2015 93.99.87.XXXPokud jde o kavlifikace, srovnával jsem to s průměrem ze SUCHÝCH kvalifikací. 14 různých kvalifikací považuji za celkem slušný statistický vzorek, který eliminuje nezvyklé odlišnosti. Podle toho vypadá Australská kvalifikace spíš jako krok zpět, než zlepšení.
Ale budiž, závod je opravdu něco jiného než kvalifikace. Ale vzhledem k mnohem většímu množství faktorů ovlivňujících výsledek (SC, předjíždění, poruchy..) bych nechal tedy hodnocení na dobu, až těch závodů proběhne víc a budeme moci udělat nějaký relevantní průměr. Taky si myslím, že udělalo větší pokrok než 0,5s za celý závod, ale jsem si celkem jistý, že neudělalo takový pokrok, který by měl vyvolat u Mercedesu sebemenší obavu z toho, že by nějak ohrozily jejich vozy.
-
XR
17:58 25.03.2015 78.157.160.XXXKdyž byl loňských (jiných kvalifikací než v Melbourne, kterou jsi původně uváděl jako příklad, tedy s letoškem nikterak nesrovnatelných) průměr 1,4 a v Melbourne letos ztratili 1,4 s, tak z toho usuzuješ, že to je "spíš jako krok zpět?" Já tuto statistiku považuji za zcela irelevantní a nechci se tím dále zabývat - jen jsem se tě snažil pochopit a jako zhoršení mi to zkrátka nepřijde.
Ale abych to shrnul: jsem rád, že jsi mi konečně dal zapravdu: Ferrari udělalo pokrok větší činí pouhý rozdíl v letošním a loňském závodě, jak jste původně tvrdili.
To, že by měl být tak velký, aby u Mercedesu vyvolával nějaké obavy z ohrožení jejich vozů, nikdo netvrdil. Zbytečně to tedy podle mě v závěrečné pokusu o logické zakončení posouváš do země nikoho. Vnímám to proto pouze jako maskovací manévr.-
Mike17
18:11 25.03.2015 93.99.87.XXXPochopil jsi to špatně. Průměrný odstup z loňska byl 1,12s (ne 1,4!!!), letos v Melbourne 1,4s. TO považuji za krok spíš zpět. Ale uznávám, že Melbourne může být nad průměrem. Ale jo, relevantní data teprve přijdou.
Ferrari možná udělalo pokrok, ale ne výrazný, jak bylo zmíněno v článku, ale spíš "kosmetický" (v porovnání s Mercedesem!!!). A je jedno, jestli to bude dělat v celém závodě 0,5s nebo 5s. Prostě bude Mercedes o parník jinde pořád.
Horner zveličuje dominanci Mercedesu, Mercedes se zase snaží budit dojem, že bude mít nějaké soupeře. Oba dělají vše pro svůj prospěch.-
XR
18:57 25.03.2015 78.157.160.XXXDobře, už chápu, cos těmi kvalifikačními čísly myslel. Pak se tedy rozcházíme v tom, že já na rozdíl od tebe snížení ztráty na Mercedes o 0,4 s/kolo považuji za větší než "kosmetický" pokrok. Dokonce bych řekl, že Ferrari zřejmě udělalo přes zimu největší pokrok ze všech týmů. Asi to je tím, že podle mě není "jedno," jestli to v celém závodě dělá 0,5s nebo 25s - já v tom vidím znatelný rozdíl. Že je Mercedes pořád o parník napřed, o tom to nebylo - to ostatně nikdo nerozporoval.-
Mike17
19:32 25.03.2015 93.99.87.XXXAspoň v něčem jsme se pochopili.
V něčem ne. Já to totiž nevěřím v těch 0,4s. Když se podíváš na kometář z roku 2014, pak se Alonso vozil od restartu SC (v 16. kole) ve vláčku za Hulkem až do jeho výměny ve 33. kole. Tedy podobně dlouho (17 kol) jako Vettel za Massou (20 kol). Rozdíl je v tom, že Vettel pak najel za 33 kol na Massu 3,6s (0,11s na kolo), Alonso na Hulka za 25 kol 15s (0,6s na kolo). Je celkem zřejmé, kdo koho víc brzdil a to vše se projevilo v "průměrném kole". A navíc se do průměrného kola počítá i část před SC. A hádej za kým se celou dobu vozil Alonso nějakých 12 kol? Když jsem to dal do kalkulačky, pak mi vyšlo že Vettel ztratil za Massou 2,2s, Alonso 17,4s. Rozdíl si vyděl počtem kol bez SC a přezouvání (50?) a vyjde ti rozdíl něco přes 0,3s, o které by byl Alonso loni rychlejší. Jo, můžeme spekulovat kdo to jak šetřil, ale to už bysme se nedrželi čísel.
Takže pro mne je to "kosmetické zlepšení", protože je rozhodně menší než 0,4s na kolo, podle mne menší než 0,1s.
Ale rozsoudí nás až další závody.-
XR
19:49 25.03.2015 78.157.160.XXXOK, tak pokrok ve vzájemném chápání tady je, ale jen částečný. Můžeme se bavit o tom, jak kdo jezdil naplno (Vettel v závěru letošní Austrálie ne - viz jeho rychlost v zatáčkách) a jak dlouho kdo koho brzdil (letos Vettela Massa, loni Alonsa Hulkenberg), jaký mohl být teoreticky ideální čas, ale když se přidržíme bez spekulací dat, která máme, vyjdou ti opravdu ty 0,4s.
Loni byl totiž Rosberg o 1,011s rychlejší než Alonso (porovnávám nejrychlejší jezdce Mercedesu vs. Ferrari) v čisté průměrné rychlosti na kolo (bez SC, in/out-lap), letos Hamilton o 0,609s rychlejší než Vettel. Meziroční zlepšení Ferrari proti Mercedesu? 0,402s. Tedy žádná kosmetická desetina.-
Mike17
20:34 25.03.2015 93.99.87.XXXNo já bych zase namítl, že on to Vettel ani tak nešetřil, jako mu spíš odcházely gumy, což by vysvětlovalo stejně dobře jeho rychlost v zatáčkách.
Pokud bych tedy měl vzít poze čísla (bez nějakého zdržování či šetření), pak by mi určitě férověji vycházel vybudovaný náskok od konce SC fáze: Vettel ztratil 34,5s:55koly=0,627s, Alonso 35,2:42koly=0,838s. Rozdíl 0,211s. Není to sice 0,1s, ale není to ani 0,4s. To je pro mne na hranice "kosmetické změny.
Hele takhle by jsme si mohli hrát s čísly dlouho a stejně by jsme se neshodli. Necháme to na ty další závody a porovnáme to.
Díky za diskusi.-
XR
20:49 25.03.2015 78.157.160.XXXTak berme čísla taková, jaká jsou, bez nějakého tvého či mého zkreslování. V diskusi není třeba klesat na úroveň domněnek, nedejte je zaměňovat za argumenty: Vettelovi pneumatiky totiž neodcházely, jak si můžeš všimnou z jeho vyjádření - dobře věděl, že o zlato nepojede, tak kontroloval odstup za sebou, aby měl pódium.
K tomu tvému rozdílu - loni SC nevyjížďěl v prvním kole, ale později - Alonsovi tak pomohl zlikvidovat manko 21,5 s! To si přičti k těm svým číslům, pak budeš mnohem blíže pravdy.
Ale na tvých či mých číslech ostatně vůbec nezáleží: čisté průměrné rychlosti loni najdeš tady: [odkaz na stránku] - srovnej s letošními [odkaz na stránku] Pak chápu, proč chceš diskusi končit - fakta nepustí. Jak vidíš, žádná tvá desetina, ale rozhodně přes 4 desetiny - a to je velký pokrok!-
Mike17
21:17 25.03.2015 93.99.87.XXX- V prohlášení Vettela nic takového. Úplne stejně to mohly šetřit i Mercedesy. Bylo několik kol před koncem jasné (pro mne většinu závodu), že Nico Lewise nijak neohrozí. To už jsme zase u spekulací.
- Ano, proto jsem to u Alonsa nedělil 55-ti, ale 42. Protože byl restart v 16-tém kole (58-16=42). Těch prvních 21,5s není manko ani tak na Alonsa, jako na Hulkenberga, který měl za sebou dlouhý vláček včetně Alonsa a to po celou dobu!!! To se pak můžeme bavit o náskoku na FI, ne o náskoku na Ferrari.
- Ty průměrné čisté rychlosti srovnávají víc náskok Mer na FI v roce 2014 s náskokem Mer na Fer(případně Will) letos. Protože VĚTŠINU takto měřených kol strávil loni Alonso zaseknutý za Hulkem. Proto pro mne je toto číslo nejmíň vypovídající z těch všech výpočtů, které jsme tu probírali. To už se tu můžeme bavit o zmíněných nejrychlejších kolech závodu. Mají podobně mizivou vypovídající hodnotu.
Pokud máš pocit, že je tato diskuse ještě něčím přínosná, můžeme v tom pokračovat. Já chci skončit jen proto, že už se tu opakujeme a ke společnému výsledku stejně nedospějeme.
Jediné na čem se asi shodneme je to, že po více závodech to bude přesnější.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek