DISKUZE K ČLÁNKU Massa začíná pochybovat o tom, že Williams dostává stejný motor jako tovární Mercedes
Felipe Massa v Melbourne veřejně zapochyboval o tom, zda dostávají stejné pohonné jednotky, jako tovární tým Mercedesu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Massa začíná pochybovat o tom, že Williams dostává stejný motor jako tovární Mercedes
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000046
12:44 16.03.2015 194.228.216.XXXRovnaký ako "rovnaký" Pán Vlk s dvomi ef na kritiku o priveľkej dominancii Mercedesu v niektorom rozhovore povedal asi toto: "bla bla bla ... bla ... hlavne nepretekal Valtteri"
Posledná časť jeho vyhlásenia rozhodne stojí za úvahu. Až keď uvidíme Bottasa v plnej paráde môžme hovoriť o tom, koľko Williams stráca. Nič proti Massovi, ale je to hlavne Bottas, podľa ktorého treba posudzovať výkon ( a stratu ) FW37.
Ako, nie žeby mal Bottas na Mercedes, to rozhodne nie. Ale do Q2 na rozdiel od Massu ( a oboch Ferrari ) postúpil na tvrdšej sade. Za "normálnych" okolností by 3. miesto na štarte s najväčšou pravdepodobnosťou patrilo jemu a narozdiel od Felipeho by si ho tak ľahko nenechal zobrať. Hlavne by mal Williams pri dvoch pilotoch viac priestoru na stratégiu ( ktorú mimochodom včera celkom pos...., ale to je na inú debatu )
..taký je môj názor v tejto veci. Počkajme a uvidíme.-
anonym
14:52 16.03.2015 95.102.39.XXXno zas massa na cistom vzduchu bez potreby predbiehat nieje o vela pomalsi ako bottas
massa ma problem hlavne s predbiehanim
ten motor urcite neni rovnaky, ako som uz pisal nizsie williams so zlym sasi v 2013 maval v kvalifikacii stratu medzi 1.5-3s na RB ktory pouzival rovnaky motor
a teraz ked ma dobre sasi tak strati tiez 1.5s?
vtedy 2-2.5s strata niekedy znamenala nedostanie sa do Q2, dnes strata 1.5s staci na tretie miesto?
skor to vizera tak ze mercedesacky motor je na mile vzdialeny konkurencii ale boja sa ho s plnym vykonom poskytnut aj svojim zakaznikom, lebo ak by vpredu jazdili s vyraznym naskokom len timy s motorom mercedes tak by s tym uz fia nieco spravila
takto sa moze mercedes obhajovat, ze to nieje len v motore ale vyraznu cast naskoku tvori sasi
urcite ma mercedes lepsie sasi ako williams ale zeby az o 1.5s? to je tazko predstavitelne, to by bolo na tom williamsackom aute vidiet, ze je sasi slabe
nicilo by gumy,plavalo v zakrutach,pri bzrdeni by bolo nervozne,...-
uzivatel000046
15:11 16.03.2015 194.228.216.XXXNie je oveľa pomalší, ale je. To stačí. Bottas je rýchlejší o cca 2-3 desatinky aj na čistom vzduchu. Na dvadsať kôl je to 5 sekúnd. Ak by Massa dokázal na Vettela urobiť 5 sekúnd, "podseknutie" by nehrozilo. Stratégovia Williamsu by mali ľahšiu robotu.
Nekritizujem Massu, ani Valtteri by pravdepodobne hneď po výjazde nedokázal Ricciarda predbehnúť. To bola jednoznačne zlá úvaha Williamsu.
Len by som počkal s hodnotením.
K "pohonom". Williams má v prvom rade vlastnú prevodovku. V druhom vlastné palivo.
Má inak usporiadaný ERS od Mercedesu a ak sa nemýlim, tak má vlastné úložisko energie. Aspoň vlani mal. K tomu všetkému treba uspôsobiť software.
"Pohon" je očividne rozdielny. Len neviem, či to dávať priamo za "vinu" Mercedesu, alebo je to aj čiastočne prianie Williamsu.
-
-
-
uzivatel001398
15:54 16.03.2015 213.168.188.XXXJestli oni jim to nedodávají bez tý údajný vychytávky s tím max. průtokem paliva. Je zajímavý, že auta co se kvalifikují za MCD třeba se ztrátou 1,5 s, tak pak mají v závodě tu ztrátu třeba poloviční. Pokud tu vychytávky mají,tak ta se nejvíc projeví v kvalifikaci. V závodě musí vystačit se 100 kg paliva. Taky by to objasňovalo to, jak vloni Rosberg použil v rozporu s nařízením týmu nějaký extra mód motoru. Bylo by zajímavé udělat analýzu ztráty Wilamsu na okruhu náročným na spotřebu a na okruhu nejmíň náročným. Je to ale jen spekulace. V každým případě jeden motor není košer. Proto FIA zpřísnila měření průtoku.-
-
uzivatel001398
16:19 16.03.2015 213.168.188.XXXProč nemají nejlepší maximální rychlosti, když mají nejlepší účinnost motoru? Potřebují totiž maximální přítlak, aby mohli využít ten brutální krouťák díky zvýšenýmu průtoku. Už vloni jsem si všimnout,že ty odjezdy ze zatáček mají neskutečný. Taky byli jediný, kdo měl problémy s opotřebováním zadních pneu. Nebo alespoň víc než ostatní.
-
-
-
-
-
Mic
12:40 16.03.2015 90.180.29.XXXMotory Ja myslim ze problem neni motor, ten maj vsichni vicemene od dodavatele stejnej jako tovarni staj, ale software nikoliv, navic nemaj informace jak a co konkretne nejlepe vyuzit. Proste nezavislej dodavatel nema co tajit, kdezto vyrobce s vlastni staji ano. Neni to transparentni. Ja bych v ramci tymu jednoho motoru udelal tzv opensource, aby kazdej videl co s motorem vsichni delaj a zkousej. To by melo velmi stizit tutlani toho jak vyuzivat co nejlepe dany motor. Nevim presne jak to s tim softwarem je, nejspise je jen nejaky zakladni software ostatni si ho upravujou. Jde o to zpristupnit jak ho kdo upravuje , a tak by to melo byt koser.-
Hr3bec
13:19 16.03.2015 85.135.106.XXXTo už bys ale mohl ve finále mít všechno standardizované, protože ve finále by stejně měli všichni to samé. A nakonec by vlastně mohl být jeden dodavatel celé F1 a všichni by měli úplně stejná auta....ale to už by jaksi nebyla F1. No je to težký. Pokud nebudou všichni účastníci mít to samé od A do B, tak bude vždycky prostor hanit toho druhého, že má něco víc než ten první.-
Mic
13:31 16.03.2015 90.180.29.XXXAle to je neco jineho, jde o to aby dodavatel poskytl vsem stejnou sanci, ne to same. Je nefer aby Mercedes jako jedinej na svem motoru treba vyuzival nejakou vychytavku, a ostatni nemeli sajna ze to vubec jde. externi dodavatel by to rekl vsem, interni si to nechavanpro sebe a rekne jen co chce a komu chce. To by se eliminovalo.
-
-
-
Kapor
10:56 16.03.2015 194.160.178.XXXDostávajú tie samé,... ...lebo je to séria takého sortimentu, že vyrábať niečo zvlášť by bolo nesmie. Avšak po odbrzdení tie najvýkonnejšie ostanú v tíme Mercedes a ostatné sa distribuujú zákazníkom, to však neznamená, že musia byť najspoľahlivejšie, takže je to dvojsečná zbraň zvlášť v tejto sezóne. Hlavný problém však vidím v tom, že zákazníci nemajú manuál a ani prístup k sedapu, ako zvýšiť krátkodobo výkon pohonnej jednotky, ako víťazný tím, že to odpáli jazdec na volante po tom, ako mu to odsúhlasia z boxov, ak je všetko v poriadku a on to potrebuje, aby udržal pozíciu, ale pri dobehnutí straty tak, ako to bolo tímom prezentované. Preto by mal o to Williams oficiálne požiadať, lebo ak to môže používať len on a ostatní nie, ktorí jeho pohonné jednotky odoberajú, sú diskriminovaní a malo by sa s tým niečo robiť. Ale ak to nik nežiadal a nežiada od Mercedesu, nemému nik nerozumie.
-
anonym
10:40 16.03.2015 109.105.44.XXXMasa se probudil ze snu :D Došlo k tomu co bylo jasné loni McLarenu a letos již snad úplně všem. Mercedes nebude ohrožovat svoji stáj a je to další důvod proč tu asi po 50-té napíšu, že základem kvalitní soutěže je oddělení motorářů od stájí na dva subjekty. Motoráři ať vyrábí motory a prodávají je stájím (i třeba domácím) a motory ať jsou při předání kontrolovány FIA, zda se všem stájím dostává stejné "železo" i software. Dodavatel čehokoli by měl být pod dohledem FIA stejně jako to bylo u řídících jednotek od McLArenu, které byly dodávány všem a které ani nedělal McLaren F1, ale McLaren Technology. Ať už se konečně ve vedení FIA a F1 ty lidi proberou z dolarového mámení a začnou dělat něco pro sport. -
-
Hr3bec
10:27 16.03.2015 85.135.106.XXXNaprostý nesmysl. Podle mě to na takové úrovni jakou je F1 kde kromě špičkové techniky jsou i špičkový právníci, není ani možné dát někomu něco horšího než si zaplatili a má ve smlouvě. Si myslíte, že by kdokoli kdo bere motory Mercedes okamžitě nepodal oficiální protest popřípadě žalobu? Prostě dostanou ten samý kus železa co všichni včetně továrního týmu a ostatní co je na to nabaleno si už udělej sám. Je přece jasné, že když je motor zaplombovaný a nikdo krom mercedesu se v něm nemůže vrtat, tak ho nikdy nemůžou tak vyladit jako právě Mercedes.
Eracer ty to tu prosazuješ jako hotovou věc ale pokud vím, tak nikde žádný oficiální protest není. Nebo se řídíš podle motoráře a věčně ukřivděného Massy? :-)
Vždy a všude má tovární tým tu nejlepší a nejnovější specifikaci co jde, ať to je Ferrari, Mercedes, Renault, nebo RedBull. A to platí napříč celým motorsportem ať se ti to líbí nebo ne. Navíc nikdo tady nevíme jak je smlouva napsaná a co všechno na motoru si dělá odběratel sám!!!! Takže to je stejně jen takové handrkování.
Také je docela zajímavé, že 2 nejrychlejší týmy jsou ti co mají krátký nos. Proč ho nemají i ostatní? Buď proto, že podcenili jeho výhodu a auto můžou mít postavené pro dlouhý frňák a nebo jako RB ho nedokáží dostat přes nárazové testy. Krátký nos může třeba dát půl sekundu rozdíl, další 2-3 desetinky lepší software motoru a zbytek lepší zavěšení, podlaha a milion dalších věcí co mají pod kapotáží. Já to nevím, Ale evidentně jsou mezi námi lidé obratně se vyznající v motorech, aerodinamice, smlouvách a všem ostatním :-D :-D
PS: A když vidím o kolik se dokázalo posunout Ferrari oproti minulému roku, tak dokážu pochopit,, že když Mercedes poskočil ve vývoji o stejný kus, jsou zase o ten kus vepředu. Na tom mi nepřijde nic zvláštního. To, že Renault nedokázal poskočit, nebo jen málo a za cenu horší spolehlivost, nebo že je RB tlačí někam kde to časově prostě nezvládají a pak přeskakují procedury vic nový článek, tak to se poté není čemu moc divit. Ale zase to jen spekuluji...
To že ty top týmy berou z F1 několika násobně více peněz než ty malé a že to je prostě absurdní a úplně nefér, to neřeší, to jim totiž vyhovuje. Ale to je normální, že si vždycky každý vytáhne jen to co se mu zrovna hodí do krámu. -
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek