DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull přichází s revolučním návrhem: Zbavme se aerodynamických tunelů
Šéf Red Bullu Christian Horner přišel s nápadem na to, jak ve Formuli 1 ušetřit peníze - zakázat využívání aerodynamických tunelů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Red Bull přichází s revolučním návrhem: Zbavme se aerodynamických tunelů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000190
(Hlasovalo 11 lidí)
11.03.2015 15:16
Věř tomu, že rb má tunel mimochodem píše se to… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
18:08 11.03.2015 194.160.178.XXXOno sa mi zdá,... ...že Christián mal teplotu a podľa rečí blúznil, alebo tomu absolutne nerozumie. To čo navrhuje by bol chaos a nie riešenie, lebo CDF metódu nie je ako overiť, len v tunely, aby sa dali urobiť korelácie a hodnoty metódy konvergovali hodnotám nameraným na znemšených modeloch 2:3 a navrhovali sa prvky balíku pre ten ktorý závod tak, ako si to vyžaduje postupnosť tejto práce od návrhu metódou CDF, výroby modelu v mierke 2:3, overenie v tuneli, až po výrobu skutočných dielov, ktoré odpovedajú požiadavkám tej ktorej trate, ktoré sa nielen overia v tréningoch, ale aj nastavia a urobia sa korelácie, aby skutočným komponentom odpovedali tie s tunela v mierke 2.3, lebo testov je málo. Ak sa to takto zaviedlo, a zrušili sa testy, ktoré ostali len predsezónne, sezónne a koncoročné v objeme ako je to zakotvené v predpisoch, tak to inak ani nejde, lebo by to bola hovadina a to čo navrhol Christián, je totálna hlúposť. Oni ak majú hodiny vo svojom tunely navyše, môžu ich komerčne ponúkať iným tímom a na tom zarábať. Nik predsa nepovedal, že každý tím musí mať svoj tunel a menšie tímy, ako napr. Manor, bude využivať aerotunel McLarenu, iné využívajú svoj ako napr. Ferrari a niektoré tiež aerotunele Toyoty. Je to na každom , aby sa v rámci stanoveného rozpočtu zmestil do balíku, ktorého strop určí FIA, ale nie tak triviálne ako to navrhol Christián. Aj práca v tuneli musí byť produktívna, preto musí byť vysoko organizovaná a kreatívna tak, aby za čo najkradšiu dobu dobre otestovali to, čo potrebujú. Ak sa tam budú flákať a zabíjať čas, tak prešustrujú aj gate. A to je podstatná myšlienka každej činnosti v F1, že treba si všetko najprv pekne naplánovať a potom systematicky pracovať a nie tliachať nezmysly, Christián. Ja nie som vedúci tímu, ale podobnú hlúposť by som v živote nevyslovil.
-
-
-
mi88ki
17:57 11.03.2015 165.72.200.XXXTo je sand jasné.
Když si mohou dovolit drahé tunely jen bohaté týmy, zatímco ty malé mají jen omezené možnosti resp. rozpočty, tak nebudou tolik ztrácet díky vývoji bohatých týmu prostřednictvím aero tunelů. Např. tým HRT snad nepoužíval tunely vůbec a jak dopadnul ?
Osobně bych byl pro, aby se prvního pátečního tréninku mohli účastnit jen nezávodní jezdci a mohli být používany nástroje povolené během testů, což by snad nahradilo testování v tunelech a zároveň by to umožnilo nováčkův ošahat si formule a být tak připraveni pro případné závodění v budoucnu. Náklady by se takto nějak zásadně nezvedly a prostor pro vývoj a testování by tu byl. A výměna závodní sedečky snad není neřešitelný důvod.-
anonym
18:28 11.03.2015 176.74.128.XXXTo sa argumentovalo i vtedy. I malé týmy dnes areotunel používajú, po jeho zákaze budú musieť investovať do CFD simulácii,lebo to bude jediný spôsob vývoja,budú musieť zhánať inžinierov,ktorý nepôjdu len tak do niakeho týmu, budú musieť budovať simulátory. Ferrari investovalo cez 100 miliónov dolárov do simulátoru a to nieje konečná čiastka,lebo program sa neustále vyvíja, teraz prepracovávajú simulátor na ten čo sa v ňom dá presne simulovať i motor za reálnej prevádzky,podla infa to bude stáť ďalších 100 miliónov euro.
-
-
-
1001
15:50 11.03.2015 212.96.161.XXXNo nevim, skrtnout jen tak deseti a sta milionove investice je opravdu setrni. Me to prijde jako plytvani.
"Nebylo by to pro nás pohodlné, pokud bychom ale skutečně věřili, že jde o správnou věc, pak bychom jej obchodně pronajali pro jiné využití."
Rekl nekdo Hornerovy, ze ten tunel muze pronajimat uz ted?
Takove ferrari a rekl bych i mclaren, sve tunely vyuzivaji i pri vyvoji komercnich vozu a ne jen pro F1.
Co formule potrebuje, jsou stabilni pravidla na nekolik let. -
-
uzivatel000190
15:18 11.03.2015 109.81.210.XXXNo asi jsi to nepochopil - tunel nemá vliv na složitost, naopak by se pravidla mohla klidně více uvolnit. -
-
-
-
uzivatel000190
15:20 11.03.2015 109.81.210.XXXČtete ten článek vůbec? Ano můžou utrácet dál za ptákoviny, ale to jim nepřinese takovou výhodu jako super moderní a drahej tunel, takže to dává dost dobrou šanci i menším týmům s nima soupeřit.-
JOCHEN RINDT
17:17 11.03.2015 88.102.230.XXXSuper,jestli se dožiju tak za pár let tady budo závodit opět žebřiňáky. -
Mr.B
17:37 11.03.2015 90.176.164.XXXČlánek čtu velmi pozorně. Jenom se šéfem RBR nesouhlasím, protože historie ukázala něco jiného. Když bylo omezeno testování na trati, týmy se přesunuly do areotunelů, když byla omezena práce v aerotunelech, týmy se zaměřily na CFD, když zakážou aerotunely úplně a omezí CFD, týmy si najdou zase něco jiného.
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek