DISKUZE K ČLÁNKU Michelin nechtěl jít do vysoké degradace, proto účast v F1 odmítl
Michelin se nechal slyšet, že zamítl svůj návrat do F1 jako výhradní dodavatel poté, co byl požádán o to, aby vytvořil pneumatiky s vysokou degradací, čímž by okořenil závody.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Michelin nechtěl jít do vysoké degradace, proto účast v F1 odmítl
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
10:34 06.03.2015 194.160.178.XXXNo v rámci šetrenia nákladov,... ...a samotnej filozofie, prečo sa pneumatiky vyrábajú, dal Michelin jasne najavo, že pneumatiky majú mať tieto vlastnosti : vysokú životnosť, dobrú priľnavosť, výborné jazdné vlastnosti, malý valivý odpor a dobrú cenu. A v F1 by to malo platiť 2x !
-
Nikos
08:45 06.03.2015 213.195.215.XXXpneu Ja chapu oboje varianty, Kdyby mohli delat pneu ktere by znacku prezentovali ... tzn kvalitni se stabilni vydrzi a dlouhou tak by vlastne behem celeho zavodu nemuseli ani prezouvat, mozna jednou a to by bylo ze strany strategie vsechno, mozna kdyby povolili z5 tankovani ( to ovsem pri soucastnych 100kg je taky tak trosku kravina ) Polovina by to zas uznavala a polovina rvala ze je to nuda. Je to tezke, ale jinak s Pirreli pneu jsem maximalne spokojenej (letni) vyborne drzi-
crazytunny
14:53 06.03.2015 88.146.158.XXXPokud závod trvá déle než 1hod s palivovou nádrží o objemu 100kg paliva a při omezení průtoku 100kg/hod by se tankovat logicky mohlo, spíš jde o to zda-li by jízda do boxu natankování..atd nezabralo více času než si 1/3 kol přiškrtit na 50% :)
-
-
-
-
anonym
09:45 06.03.2015 176.74.128.XXXNuda to je teraz. Lebo jazdec v podstate nemá na výber. Prvý rok to bol trochu chaoz, posledné sezóny sa týmy naučili pneumatiky využívať a je to rovnaká nuda ako pred tým. Ano keby sa zmenili pravidlá a Pirreli by priviezlo všetky druhy penu a týmy by si dve vybrali po piatkových tréningoch a tie by potom použili na kvaldu a závod, zvýšili by sa rozdieli medzi autami a začalo by to byť zaujímavé. Samotná degradácia penumatík zaujímavá nieje.-
-
-
-
-
-
Mike17
14:48 06.03.2015 93.99.87.XXXJá myslel, že se ti nelíbila kritika gum. Ale pokud to bereš takto, pak souhlasím s tím, že v současnosti je předjíždění více. Jen jsem chtěl upozornit, že to není jen díky jiným gumám a udělat je kvalitní neznamená návrat před rok 2010 v počtu předjíždění.-
-
Mike17
15:15 06.03.2015 93.99.87.XXXZdánlivě díky gumám, ale větší podíl na to má fakt, že jsou povinné 2 různé směsi díky kterým jsou různě rychlé vozy a fakt, že je velký rozdíl mezi časy před a po zastávce.
Oba fakty by se daly velmi lehce aplikovat i v případě gum, které vydrží jet naplno víc jak jedno kolo (jako v roce 2013), klidně i desítky kol.
A ono by se mohlo i závodit v rychlosti, ne v údržbě materiálu.-
odin
08:36 07.03.2015 77.240.96.XXXS tím se dá souhlasit. Ale pořád by se jednalo o umělou degradaci. Článek prezentuje názor Michelinu, že do takového rozhodnutí nechtěl jít. Opět by mne zajímal tvůj názor. Jsi pro to, aby se jezdilo s pneumatikami, které mají uměle stanovenou dobu výdrže (ponechejme stranou jak dlouhá ta doba je)? A nebo si přeješ aby se jezdilo s nejkvalitnějšími pneu, které vydrží celý závod? Podle mne otázka zní přesně takto. A většina lidí to také tak cítí a také se k tomu vyjadřuje.
Opět sis vybral jednoho diskutujícího (nebo jeden názor) a přesvědčuješ nás tu o tom, že současný stav je špatný, protože Pirelli vydrží 8 kol, zatímco ty bys chtěl aby vydrželo 20 kol.
Prosím tě napiš jasně, pro co jsi. Umělá degradace, (jedno za jak dlouho), nebo soutěž kvality (výdrž po celý závod)?
Ono totiž, když se nebude zajíždět do boxů utrpí závody na dramatičnosti. Vypadnou prvky strategie, nepředvídatelných chyb třetích osob a velmi pravděpodobně budou všechny závody vypadat jako v Monaku. Rozhodovat se bude v kvalifikaci a první kolo po startu. Pak už se vše jenom odkrouží. Ideální stav pro diváky. Co více si přát.-
Mike17
10:28 07.03.2015 93.99.87.XXXMyslím, že jsme si na to téma už psali a přesně jsem napsal, co bych si přál. Ale dobře, bez nějakých emocí ti normálně odpovím.
Přál bych si to, co už tu bylo za éry Bridgestone-Michelin. Nevadí mi, když gumy vydrží jen 10 kol, jako i tehdy. Ale musí se na nich dát těch 10 kol závodit, ne udržovat, nejezdit rychlé zatáčky příliš rychle, nebo brzdit velmi opatrně, aby náhodou nevznikl malý čmoudík (nadsázka), který by znamenal nucené zajetí do boxů. Není problém vyrobit 4 různě rychlé směsi, které vydrží různou dobu a přitom vydrží několik kol kvalifikačního tempa. V těch dobách byly také závody, kdy se přezouvalo třeba 4x. A přitom nikdo nemluvil o tom, je je potřeba starat se o gumy a nebyl vidět úbytek rychlosti už po prvním rychlém kole.
Promiň, ale s DRS a ERS nehrozí vláčky jako v té době. Stejně tak i povinnost použít 2 směsi není problém přece zachovat a vytvoří se podobné rozdíly mezi gumami, jako jsou teď. Samozřejmě Monako je Monako, tam ani DRS moc nepomůže. Ale v ostatních závodech to nehrozí.
-
odin
17:25 07.03.2015 77.240.96.XXXOK. Tak že pokud tomu dobře rozumím, jsi pro umělou degradaci pneumatik?
Protože článek je o nechuti Michelinu jít cestou umělé degradace. Původní názor v tomto vlákně od wrt se s tímto názorem stotožňuje. Jaro mu odporuje a ty reaguješ na názor Jara v negativním smyslu. Čili bych předpokládal, že jsi se přidal k názoru wrt(a).
To jsou ta nedorozumění mezi námi. K článkům se nijak nevyjádřuješ a rozporuješ vyjádření diskutérů, kteří reagují přímo na článek.-
Mike17
17:41 07.03.2015 93.99.87.XXXJo, to jsou ta nedorozumnění. Ty se díváš na to, jestli něco rozporuju v pozitivním nebo negativním hledisku, ale absolutně nevnímáš CO rozporuju. V tomto případě názor, že by se bez takovýchto gum vrátila F1 v počtu předjíždění před rok 2010. Což není pravda!!!
K článku jako takovému nemám důvod se vyjadřovat, Michelin chápu.
A vadí mi degradace po prvním kole, nevadila by mi taková, jak jsem napsal.-
odin
18:00 07.03.2015 77.240.96.XXXJenže degradace po prvním kole vzniká, když pilot jede maximum na nepřipravených (nezahřátých) pneumatikách. Většinou tomu tak bylo v dobách prvních závodů sezón, kdy týmy nechápaly, jak pneu fungují. Jakmile to pochopily a dokázaly auta přizpůsobit, bylo po degradacích v prvních kolech. A také výrazně ubylo Pitstopů. Prostě ty pneu od Pirelli fungují dobře, když se s nimi správně zachází.
Pro mne je podstatné, zda jít cestou umělých "vychytávek/překážek", nebo zda nechat soutěžit bez omezení. Já se trochu bojím, že "umělotiny" jsou pro atraktivitu závodů nezbytné.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek