DISKUZE K ČLÁNKU Michelin nechtěl jít do vysoké degradace, proto účast v F1 odmítl

Michelin se nechal slyšet, že zamítl svůj návrat do F1 jako výhradní dodavatel poté, co byl požádán o to, aby vytvořil pneumatiky s vysokou degradací, čímž by okořenil závody.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Michelin nechtěl jít do vysoké degradace, proto účast v F1 odmítl

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 10.03.2015 10:18 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 6 lidí) 06.03.2015 13:54
Moc by mě zajímal, zda vstup Pirelli do F1 pro… »
» odin (Hlasovalo 6 lidí) 07.03.2015 08:36
S tím se dá souhlasit. Ale pořád by se jednalo… »
» erdedy (Hlasovali 5 lidé) 06.03.2015 11:38
mylis sa, niekde (aj tu niekde na stranke) boli… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                                  • Mike17

                                    Mike17

                                    93.99.87.XXX
                                    Nevím, jestli máš v té první větě pravdu nebo ne. Může to tak být, na druhou stranu jsem viděl konstantní úbytek rychlosti (kolem 0,5s na kolo) od druhého po tuším 10-té kolo (to byly jistě už zahřáté). Teoreticky to může být zničením "nezahřátých" gum. Nevím. Pitstopů podle mne ubylo hlavně z důvodů loňského konzervativního přístupu Pirelli (nebo aspoň před sezonou prohlašovali, že směsi budou "pro jistotu" tvrdší). Letos očekávám výrazné zrychlení vozů a tím zase rychlejší degradaci. Ale přít se o to nechci, natolik tomu zase nerozumím.
                                    Já si myslím, že kdyby připravili ne tolik degradující směsi a povolili tankování, dosáhlo by se podobného efektu. A přitom by mohli jezdci jezdit naplno.
                                    Víš jak by to bylo kráááásný, kdyby jsme zase viděli při závodech driftování při výjezdu ze zatáček, velké probržďování při snaze někoho vybrzdit.19 Jezdci by neměli strach pustit se do pořádného souboje jako teď, protože by jim nehrozilo, že si zničí gumy natolik, že budou o sekundy na kolo pomalejší. To by byla náááádhera. 03
                                    O to mi jde a je jedno, kdo by na nich vyhrával. 04

                                    + 0 / − 1

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • odin

                                      odin

                                      77.240.96.XXX
                                      Ne, ne, Miku, v tomto případě tě nepodezírám z účelového názoru.
                                      Jen bych řekl, že nikdo z nás není schopen reálně a pravdivě posoudit, kolik maximálního výkonu Pirelli v minulých sezónách opravdu vydrželo. Vždycky se kritizovaly v úvodu sezón (mimochodem i Horner si přihřál polívčičku) a když týmy pochopily jak fungují, bylo rázem po kritice. A tak to bylo každou sezónu, co Pirelli vstoupilo do F1 se svými pneumatikami na přání FIA. Máš pravdu, že loňská sezóna byla výjimkou.
                                      K tvému "přání" nemám výhrady, snad až na jedinou. Nemyslím si, že by se piloti báli soubojů kvůli opotřebení pneu. Při předjíždění asi na žádné opotřebení nemyslí.03 18

                                      + 2 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • Mike17

                                        Mike17

                                        93.99.87.XXX
                                        Je pravda, že loni jsem nezaznamenal slova: "dopr... pomaleji už jet nemůžu." 12
                                        Netuším na kolik % maximálních možností jezdí, ale jasné je, že ne na 100%. Jinak by je tolik nešetřili.
                                        A myslím že bojí. Samozřejmě ne vždy, ale je vidět jak opatrně se snaží někoho vybrzdit, nebo jak opatrně jedou mimo závodní stopu, aby nedošlo k prokluzu. Jak fatální následky má větší probrždění ukázal třeba Rosberg v Soči. Jak katastrofické následky to mělo, když obětoval 22-25s při zajetí do boxů v prvním kole. A zas tolik dýmu to nebylo. 03 Tohle je špatně. Ano, velké probrždění by mělo mít nějaké drobné následky na stavu gum, ale ne takové, aby se musely hned vyměnit. Z toho je celkem evidentní, že si piloti dávají velký pozor na to, aby k tomu nedošlo a čím víc zkušeností s gumami mají, tím víc si uvědomují, jak obrovská ztráta je postihne za agresivnější útok. A podle mne je to na trati v poslední době vidět. Raději se za někým vozí několik kol (pokud nemají rozdílné směsi), než by podnikli útok, který je ve finále bude stát třeba 10s. 03

                                        + 0 / − 2

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
                                        • odin

                                          odin

                                          77.240.96.XXX
                                          Miku, v tomto případě opravdu nemám problém s tvým pohledem na věc. Prakticky s většinou souhlasím. Reagoval jsem jen kvůli tomu, abych bez emocí poukázal na šablonu dle které diskutuješ i v jiné diskuzi.
                                          Tak jenom detaily.
                                          Piloti se nemohou bát jít do soubojů. To by byl jejich konec. Opatrnost jízdy mimo závodní stopu bývá většinou způsobena množstvím úlomků z pneumatik. (Mimochodem to je jedna z mála věcí, která mi na řízené degradaci vadí). Jinak bych řekl, že piloti jezdí tak rychle, agresívně, jak jim to dovolí podmínky (včetně pneumatik). Prostě jestliže je tvrdší směs např o 1 sec/kolo pomalejší, než měkká, pak můžou jezdit jakkoliv agresívně na tvrdších a stejně nezajedou rychleji, než na měkkých. To jsou jen zástupné problémy, které hledáš. Práce s těmito pneumatikami vyžaduje asi jistá specifika, která někdo respektuje a jiný nikoliv. Pak se to hází na pneu, jak mezi piloty, tak mezi jejich fans.
                                          Aniž bych chtěl vířit emoce, dám příklad. Vettel nedávno tvrdil jak jezdil na limitu a jak tento pocit potřebuje opět mít. A přitom v těchto dobách jsme se několikrát přeli o tom, že pneu jízdu na limitu nedovolí. Tak jak to tedy je? Mám věřit Vettelovi, nebo tobě a podobným odpůrcům?
                                          Znovu podotýkám, že nemám vůbec nic proti tvému názoru a tvému přání, jak jsi jej prezentoval.

                                          + 0 / − 0

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit
                                          • Mike17

                                            Mike17

                                            93.99.87.XXX
                                            Těžko říct. Já nevím, o kterém výroku Vettela mluvíš, v jakém kontextu o tom mluvil (jestli to nebylo třeba o období do roku 2010, nebo o kvalifikaci atd.). Ale o tom, jak se pilot staral o gumy čteš po každém závodě neustále. To, že se o ně starají znamená, že nejedou tak, jak by naplno jeli. Hlášky typu "pomaleji to nejde" sice letos nejsou, ale o tom jak šetří gumy mluví stále. A celkem pochybuju, že by Vettel byl jediný (nebo jeden z mála), který by jezdil naplno.
                                            Ano, tvrdé jsou pomalejší, ikdyž víc vydrží, ale i o ty musí piloti pečovat. Fakt netuším, jak moc je to omezuje v jízdě. Rád bych se o tom dověděl víc, ale poslední dobou (jestli vůbec) jsem nečetl nikoho nějak podrobněji popisovat starosti o gumy. Asi to teď není tak brutální jako třeba v Číně 2013, ale i kdyby byla degradace poloviční, pořád ještě jde o spousty sekund, které se šetřením asi vyplatí získat. A mám strach, že letos budou vozy přes 2s na kolo rychlejší než loni, což se na vyšší degradaci musí nutně podepsat.
                                            Uvidíme. Beru tvůj názor, ale já bych fakt byl raději, kdybych viděl více jízdy na hraně. 03

                                            + 0 / − 0

                                            ohodnotit kladně záporně

                                            Reagovat Nahlásit
                                            • odin

                                              odin

                                              77.240.96.XXX
                                              OK.
                                              Ještě odbočím úplně od tématu. Sleduješ Sport1 a pořad Legendy F1? I když je to hodně amatérsky překládané, zaznělo tam pár docela zajímavých informací.03

                                              + 0 / − 0

                                              ohodnotit kladně záporně

                                              Reagovat Nahlásit
                                              • Mike17

                                                Mike17

                                                93.99.87.XXX
                                                Nemám Sport1 a kvůli F1 se mi nechce platit celý balíček. Chystám se opět sledovat RTL. Ale asi přijdu i o něco zajímavého, jako je tento pořad. Snad to budou vysílat i jinde. 04
                                                Nevíš, jestli se dá stáhnout někde oficiální livetiming? Nemůžu ho zatím najít. 05

                                                + 0 / − 1

                                                ohodnotit kladně záporně

                                                Reagovat Nahlásit
                                                • odin

                                                  odin

                                                  77.240.96.XXX
                                                  Livetiming jsem také nenašel. Možná je ještě brzy.
                                                  Já Sport1 mám už dost dlouho kvůli NHL a fotbalům. Legendy nahrávám, pokud to stíhám. Oni si totiž dělají, co chtějí. Nedodržují avizovanou programovou nabídku, tak že místo premiéry dávají reprízy jiných dílů. Těžko se vše "chytá" (něco mám 2x, něco zase vůbec ne)03 Tak se mi zdá, že nás nespokojené s Novou ještě Sport1 přesvědčí, že může být ještě hůře.02 Jinak se to nechá stáhnout na uložto, ale příšerně to kostičkuje. Vezmu to s sebou na sraz a pokud bude zájem můžeme něco skouknout.

                                                  + 0 / − 0

                                                  ohodnotit kladně záporně

                                                  Reagovat Nahlásit
                                                  • Mike17

                                                    217.170.103.XXX
                                                    Jo, vem to s sebou, vezmu si falsh disk na případné stáhnutí. 03
                                                    Jsem zvědavý, jestli to bude lepší než na Nově, když už za to lidi mají platit. Myslím, že se hodnocení v komentářích už brzy najde. Ale od Richtera zázraky nečekám. 04

                                                    + 1 / − 0

                                                    ohodnotit kladně záporně

                                                    Reagovat Nahlásit
            • erdedy

              erdedy

              195.80.165.XXX
              mylis sa, niekde (aj tu niekde na stranke) boli uz parkrat zverejnene nejake statistiky predbiehania a DRS tam urcite nebolo na "prvej" priecke. Prave gumy "robili" viac.

              + 5 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • wrt

              88.80.244.XXX
              Predbiehanie umelým spôsobom je niečo iné ako predbiehanie rovnocenných súperov. Spočiatku je atraktívne, ale časom je to nezaujímavé. Neviem si to predstaviť v inom športe, napríklad v atletike. Alebo v boxe, keby jeden súper mal povinne zniesť úder do brady.

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • pidro

    88.100.206.XXX
    Je fakt, že úkolem pneumatiky by mělo být aby měla požadované vlastnosti,které si podrží co nejdelší dobu.

    + 7 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • eliSKA-PUNKova

      78.98.16.XXX
      ...a pozadovane vlastnosti od Pirelli su, aby si podrzali velku opotrebovanost co najdlhsiu dobu :D

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Jaro

      109.81.245.XXX
      A je to snad chyba Pirelli, ak to dostali za ukol? Kto to pozadoval? Alebo ste tak naivny a myslite si, ze Pirelli nevie urobit trvanlive pneumatiky? To je mimochodom vec o vela lahsia.

      + 5 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama