DISKUZE K ČLÁNKU Michelin nechtěl jít do vysoké degradace, proto účast v F1 odmítl
Michelin se nechal slyšet, že zamítl svůj návrat do F1 jako výhradní dodavatel poté, co byl požádán o to, aby vytvořil pneumatiky s vysokou degradací, čímž by okořenil závody.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Michelin nechtěl jít do vysoké degradace, proto účast v F1 odmítl
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
18:51 07.03.2015 93.99.87.XXXNevím, jestli máš v té první větě pravdu nebo ne. Může to tak být, na druhou stranu jsem viděl konstantní úbytek rychlosti (kolem 0,5s na kolo) od druhého po tuším 10-té kolo (to byly jistě už zahřáté). Teoreticky to může být zničením "nezahřátých" gum. Nevím. Pitstopů podle mne ubylo hlavně z důvodů loňského konzervativního přístupu Pirelli (nebo aspoň před sezonou prohlašovali, že směsi budou "pro jistotu" tvrdší). Letos očekávám výrazné zrychlení vozů a tím zase rychlejší degradaci. Ale přít se o to nechci, natolik tomu zase nerozumím.
Já si myslím, že kdyby připravili ne tolik degradující směsi a povolili tankování, dosáhlo by se podobného efektu. A přitom by mohli jezdci jezdit naplno.
Víš jak by to bylo kráááásný, kdyby jsme zase viděli při závodech driftování při výjezdu ze zatáček, velké probržďování při snaze někoho vybrzdit. Jezdci by neměli strach pustit se do pořádného souboje jako teď, protože by jim nehrozilo, že si zničí gumy natolik, že budou o sekundy na kolo pomalejší. To by byla náááádhera.
O to mi jde a je jedno, kdo by na nich vyhrával.-
odin
20:14 07.03.2015 77.240.96.XXXNe, ne, Miku, v tomto případě tě nepodezírám z účelového názoru.
Jen bych řekl, že nikdo z nás není schopen reálně a pravdivě posoudit, kolik maximálního výkonu Pirelli v minulých sezónách opravdu vydrželo. Vždycky se kritizovaly v úvodu sezón (mimochodem i Horner si přihřál polívčičku) a když týmy pochopily jak fungují, bylo rázem po kritice. A tak to bylo každou sezónu, co Pirelli vstoupilo do F1 se svými pneumatikami na přání FIA. Máš pravdu, že loňská sezóna byla výjimkou.
K tvému "přání" nemám výhrady, snad až na jedinou. Nemyslím si, že by se piloti báli soubojů kvůli opotřebení pneu. Při předjíždění asi na žádné opotřebení nemyslí.-
Mike17
10:53 08.03.2015 93.99.87.XXXJe pravda, že loni jsem nezaznamenal slova: "dopr... pomaleji už jet nemůžu."
Netuším na kolik % maximálních možností jezdí, ale jasné je, že ne na 100%. Jinak by je tolik nešetřili.
A myslím že bojí. Samozřejmě ne vždy, ale je vidět jak opatrně se snaží někoho vybrzdit, nebo jak opatrně jedou mimo závodní stopu, aby nedošlo k prokluzu. Jak fatální následky má větší probrždění ukázal třeba Rosberg v Soči. Jak katastrofické následky to mělo, když obětoval 22-25s při zajetí do boxů v prvním kole. A zas tolik dýmu to nebylo. Tohle je špatně. Ano, velké probrždění by mělo mít nějaké drobné následky na stavu gum, ale ne takové, aby se musely hned vyměnit. Z toho je celkem evidentní, že si piloti dávají velký pozor na to, aby k tomu nedošlo a čím víc zkušeností s gumami mají, tím víc si uvědomují, jak obrovská ztráta je postihne za agresivnější útok. A podle mne je to na trati v poslední době vidět. Raději se za někým vozí několik kol (pokud nemají rozdílné směsi), než by podnikli útok, který je ve finále bude stát třeba 10s.-
odin
14:48 08.03.2015 77.240.96.XXXMiku, v tomto případě opravdu nemám problém s tvým pohledem na věc. Prakticky s většinou souhlasím. Reagoval jsem jen kvůli tomu, abych bez emocí poukázal na šablonu dle které diskutuješ i v jiné diskuzi.
Tak jenom detaily.
Piloti se nemohou bát jít do soubojů. To by byl jejich konec. Opatrnost jízdy mimo závodní stopu bývá většinou způsobena množstvím úlomků z pneumatik. (Mimochodem to je jedna z mála věcí, která mi na řízené degradaci vadí). Jinak bych řekl, že piloti jezdí tak rychle, agresívně, jak jim to dovolí podmínky (včetně pneumatik). Prostě jestliže je tvrdší směs např o 1 sec/kolo pomalejší, než měkká, pak můžou jezdit jakkoliv agresívně na tvrdších a stejně nezajedou rychleji, než na měkkých. To jsou jen zástupné problémy, které hledáš. Práce s těmito pneumatikami vyžaduje asi jistá specifika, která někdo respektuje a jiný nikoliv. Pak se to hází na pneu, jak mezi piloty, tak mezi jejich fans.
Aniž bych chtěl vířit emoce, dám příklad. Vettel nedávno tvrdil jak jezdil na limitu a jak tento pocit potřebuje opět mít. A přitom v těchto dobách jsme se několikrát přeli o tom, že pneu jízdu na limitu nedovolí. Tak jak to tedy je? Mám věřit Vettelovi, nebo tobě a podobným odpůrcům?
Znovu podotýkám, že nemám vůbec nic proti tvému názoru a tvému přání, jak jsi jej prezentoval.-
Mike17
16:44 08.03.2015 93.99.87.XXXTěžko říct. Já nevím, o kterém výroku Vettela mluvíš, v jakém kontextu o tom mluvil (jestli to nebylo třeba o období do roku 2010, nebo o kvalifikaci atd.). Ale o tom, jak se pilot staral o gumy čteš po každém závodě neustále. To, že se o ně starají znamená, že nejedou tak, jak by naplno jeli. Hlášky typu "pomaleji to nejde" sice letos nejsou, ale o tom jak šetří gumy mluví stále. A celkem pochybuju, že by Vettel byl jediný (nebo jeden z mála), který by jezdil naplno.
Ano, tvrdé jsou pomalejší, ikdyž víc vydrží, ale i o ty musí piloti pečovat. Fakt netuším, jak moc je to omezuje v jízdě. Rád bych se o tom dověděl víc, ale poslední dobou (jestli vůbec) jsem nečetl nikoho nějak podrobněji popisovat starosti o gumy. Asi to teď není tak brutální jako třeba v Číně 2013, ale i kdyby byla degradace poloviční, pořád ještě jde o spousty sekund, které se šetřením asi vyplatí získat. A mám strach, že letos budou vozy přes 2s na kolo rychlejší než loni, což se na vyšší degradaci musí nutně podepsat.
Uvidíme. Beru tvůj názor, ale já bych fakt byl raději, kdybych viděl více jízdy na hraně.-
-
Mike17
08:49 09.03.2015 93.99.87.XXXNemám Sport1 a kvůli F1 se mi nechce platit celý balíček. Chystám se opět sledovat RTL. Ale asi přijdu i o něco zajímavého, jako je tento pořad. Snad to budou vysílat i jinde.
Nevíš, jestli se dá stáhnout někde oficiální livetiming? Nemůžu ho zatím najít.-
odin
16:58 09.03.2015 77.240.96.XXXLivetiming jsem také nenašel. Možná je ještě brzy.
Já Sport1 mám už dost dlouho kvůli NHL a fotbalům. Legendy nahrávám, pokud to stíhám. Oni si totiž dělají, co chtějí. Nedodržují avizovanou programovou nabídku, tak že místo premiéry dávají reprízy jiných dílů. Těžko se vše "chytá" (něco mám 2x, něco zase vůbec ne) Tak se mi zdá, že nás nespokojené s Novou ještě Sport1 přesvědčí, že může být ještě hůře. Jinak se to nechá stáhnout na uložto, ale příšerně to kostičkuje. Vezmu to s sebou na sraz a pokud bude zájem můžeme něco skouknout.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
wrt
15:43 06.03.2015 88.80.244.XXXPredbiehanie umelým spôsobom je niečo iné ako predbiehanie rovnocenných súperov. Spočiatku je atraktívne, ale časom je to nezaujímavé. Neviem si to predstaviť v inom športe, napríklad v atletike. Alebo v boxe, keby jeden súper mal povinne zniesť úder do brady.
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek