DISKUZE K ČLÁNKU Vysvětlení Alonsovy nehody: Fakta, podezření a spekulace

Po nehodě Fernanda Alonsa při testech v Barceloně se objevila celá řada spekulací a někteří McLaren obviňují z mlžení a nezodpovězených otázek. Co o celém incidentu víme a co naopak ne?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vysvětlení Alonsovy nehody: Fakta, podezření a spekulace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 06.03.2015 07:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 37 lidí) 05.03.2015 11:40
To vysvětlení důsledků nehody se mi zdá logické..… »
» tom11 (Hlasovalo 23 lidí) 05.03.2015 11:12
no to snad ne........ že by božský a neomylný… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 20 lidí) 05.03.2015 12:31
fakta a stejně se najde hromada dem*ntů, kteří… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    37.188.129.XXX
    Zkouseli jste nekdo simulator narazu UAMK pri 12 km/h a ted to vynasobte 11x. Dejte si to 2x za sebou v par sekundach. Ja myslim ze narok na otres mozku je na miste a i strasak v podobe Bianchiho nehody dela sve. Jak u lekaru tak pilotu. Ps: Co je divneho na jezdecke chybe pri hledani limitu a silnem vetru o kterem se mkuvi?

    + 13 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • majod

    185.26.182.XXX
    alonso nebude zavodit je dost inteligentny a zistil ze ta plecka nejde tak necha jazdit trolov a potom sa uvidi

    + 2 / − 17

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    88.101.0.XXX
    fakta a stejně se najde hromada dem*ntů, kteří budou dál šířit konspirační ho*adiny jen proto, aby mohli na někoho kydat hnůj a ukonejšit si tak své ego. Holt bezmozci...

    + 20 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Gansus

    94.138.104.XXX
    31 G? Když auto narazí kolem šikmo do bezpečnostní bariéry a neulomí se, jak velký náraz to byl? Běžně se kola odlamují i při kontaktech aut na dráze a to by pak muselo jít o daleko větší přetížení než 31 G! S deformaci náprav se počítá jako s bezp. prvkem a auta mají kola dokonce na "špagátě". Buď Mclaren neprošel zkušebními testy nebo Alonso prostě před nehodou ztratil vědomí nebo ho "kopl" el. proud. ***
    Dobře tak Mclarenu, dalo přednost staříkovi před nadějným mládím a tak pak dopadlo.
    Příspěvek byl redakčně upraven.

    + 6 / − 32

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      109.81.245.XXX
      a ještě tu o Karkulce

      + 19 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Gansus

        94.138.104.XXX
        Jak to bylo s Karkulkou, babičkou, která měla uši jako vlk a myslivcem, se dnes už těžko vyšetří. Pohádka o Alfonzovi je zajímavější a má hned několik řešení. Koukal jsem na Star Trek a v jednom z dílů se Piccard choval stejně jako Alfonzo a vysvětlilo se to srážkou času a antičasu. Chtělo by to, aby všichni tři Alfonzové v různých časových dimenzích nabourali znovu do bezp. bariéry a bude zase vše OK.

        + 7 / − 14

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • anonym

      85.70.167.XXX
      Jasně, pan dokonalý, nejlepší, nejzkušenější (další tituly si doplňte) nemůže, za žádných okolností, udělat chybu. V případě, že by přece jen udělal chybu, pak platí předchozí vyjádřední v plném rozsahu. Už mě s těmi konspiracemi nebavíte.

      + 3 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    To vysvětlení důsledků nehody se mi zdá logické.. Vůz nepohltil náraz a tak to odskákal pilot. Teď jenom aby se Alonso dal stoprocentně do pořádku. Raději vynechat nějakou velkou cenu než mít doživotní následky a předčasně ukončit kariéru závodního jezdce. Děkuji redakci za článek..01

    + 37 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Gansus

      94.138.104.XXX
      Když vůz nepohltil náraz a nepohltila ho ani bezp. bariéra, je něco špatně. Co dělá FIA, že vypustila nebezpečný zmetek na trať z nebezpečnou bezp. bariérou?

      + 2 / − 14

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Tomur

        Tomur

        188.175.122.XXX
        Píšeš tady nesmysly. Formule 1 z principu nikdy nebude bezpečná, ani kdyby 100 metrů od trati nic nebylo. Navíc, myslím, že pro bezpečnost se toho dělá dost. A taky nechápu tvůj příspěvek z 15:20, který redakce (zaplať panbůh) smazala.

        + 14 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • anonym

        85.70.167.XXX
        Mám jiný návrh: Pro pilota, který zaviní nehodu (i svoji vlastní) automatický distanc na následující závod. Žádné technické opatření nezabrání tomu, aby pilot nepřekročil meze auta, dráhy, nebo svoje vlastní.

        + 3 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          194.228.20.XXX
          Mám ještě jiný návrh.Pro každého místního přispěvatele,který napíše totální kokotinu (i když je patrně v právu,protože je to úplný blbec) automatický distanc v diskuzi na následující závod.Žádné technické opatření nezabrání tomu,aby i úplní bezmozci zde mohli klást své šrapnely...........

          + 7 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • NrteP

      193.86.88.XXX
      Jsou případy z jiných sportů. Jak dopadl např. takový Erik Lindros. Nebo porovnání rychlosti a následku při pádu na lyžích Ondřeje Banka a Michaela Schumachera. Prostě vliv dalších okolností, které hrají rozhodující úlohu. To potom nazýváme štěstím a smůlou. Bohužel je to tak.

      + 10 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Porovnáváš neporovnatelné. Nevím nic o tom, že by Ondra Bank upadl hlavou na skálu. Ty ano? Dej odkaz. Schumi jel mimo sjezdovku a odskákal to. A o jeho rychlosti můžeme jen spekulovat.
        Do takovýchto nesmyslných srovnání bych se vůbec nepouštěl. Je jasné, že když dva dělají totéž, není to totéž. Ale ...
        Petrovi patří dík za velmi podrobnou a logickou analýzu nehody. A jsem přesvědčen, že kdyby se v takovémto duchu vyjadřovali kompetentní lidé (především z McLarenu), ubylo by spekulací na minimum.
        Ještě by mne zajímal vliv větru na Alonsovu nehodu. Pokud bych připustil teorii, že ho to odfouklo, pak bych předpokládal pokles, nebo chvilkovou ztrátu přítlaku. Což tým vylučuje. Jak může silnější vítr odfouknout auto ze silneice, které je doslova "přisáté" k vozovce?Párkrát jsem jel osobákem po dálnici za mnohem většího větru (vítr lámal větve stromů) a neměl jsem větších obtíží auto na silnici udržet v rychlosti cca obdobné jakou jel Alonso.

        + 5 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Severin

          109.230.52.XXX
          Drobná spekulace, ale třeba na tom něco je. Přítlak je vytvářen rozdílným prouděnim vzduchu pod a nad autem. Pod autem ho chceš mít méně, aby tam byl podtlak a auto se "přisálo" k vozovce. Když ti tam ale foukne vítr další vzduch, je po podtlaku a tím ztratíš přítlak.

          + 3 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            Přesně tohle jsem měl na mysli. Jestliže vítr "podfoukne" dostatečnou rychlostí a jiným směrem formuli, musí to narušit podtlak a tím i přítlak.03

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • NrteP

          62.245.99.XXX
          Píšu - vliv dalších okolností - t.j. ten šutr, místo a směr nárazu, neupravený terén, vliv nečekaného, neviděná překážka atd. Chtěl jsem jenom říct, že ryhlost sice hraje roli, ale nemusí bát v daný okamžik rozhodující.

          + 4 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            OK asi jsem si to špatně vyložil.Prostě mi to přišlo jako hodně vzdálené srovnávat Schumiho nehodu s Ondrou.

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          78.157.160.XXX
          U aerodynamiky nejde jen o přítlak, ale i o vyvážení (aerodynamické). Pokud najednou foukne z boku, ten absolutní nemusí poklesnout, ale naruší to vyvážení. U tak rychlé zatáčky je to aerodynamické důležitější než mechanické. Tím chi jen říct, že k "chvilkové ztrátě přítlaku" dojít nemuselo.

          Osobák s formulí nesrovnávej - v prvním případě je odpor nízký, v F1 hodně vysoký. Když ve vysoké rychlosti pustí plyn, je to jako když ty v osobáku dupneš prudce na brzdu. Také jsi nemusel mít problém při konstantním bočním větru, ale při náhlém, prudkém poryvu bys ho mohl mít i v osobáku při 215 km/h velký.

          + 5 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            OK. Já každé vyjádření kohokoliv "hodnotím" buď svými znalostmi a když znalosti chybí, tak z logické stránky věci. První vyjádření kompetentních z McL u mne zanechalo dojem, že "za vše může vítr". Tak jsem využil příležitosti a nadhodil tohle téma. O absolutním přítlaku a vyvážení něco vím, ale nedokážu posoudit, co je v daném případě "rozhodující". Prostě se mi jenom zdálo, že se dává větru příliš velký význam v posuzování příčin a přitom se tvrdí, že jinak bylo všechno vpořádku.03 Obdoba tvrzení: Alonso je vpořádku a přitom ho zakrývali plachtou a odváželi vrtulníkem do špitálu, kde zůstal delší dobu, než obvyklou (pro toto prohlášení) a nenastoupil ani do dalších testů, ani do prvního závodu. Jednoduše mi to nekoresponduje s tím, co se říká a s tím, co se děje.
            Vím, že srovnání osobáku a F1 je hodně ujeté. Také jsem neměl na mysli rychlost 215km/h, ale cca 150Km/h o které mluvil Vettel a následně bylo kalkulováno se 135km/h. Ale poryvy jsem v těchto rychlostech zažil a nebylo to nic příjemného, ale také nic nezvladatelného. Na druhou stranu na dálnici nejsou tak prudké zatáčky...18
            Každopádně ještě jednou díky za článek i za objasnění detailů.01

            + 4 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama