DISKUZE K ČLÁNKU Bývalý konstruktér viní z problémů Ferrari Alonsa: "Není dobrým testovacím pilotem"

Fernando alonso nese podle bývalého konstruktéra vozů F1, Maura Forghieriho, svůj podíl na nekonkurenceschopnosti monopostů Ferrari v posledních sezónách.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Bývalý konstruktér viní z problémů Ferrari Alonsa: "Není dobrým testovacím pilotem"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 58, poslední 01.02.2015 08:55 Vložte komentář

Nejlepší názory

» -Tony- (Hlasovalo 33 lidí) 30.01.2015 09:21
Úsměvné ... Mauro Forghieri toho dokázal v F1… »
» mi88ki (Hlasovalo 17 lidí) 30.01.2015 09:31
Testování Problém bude nejspíš v tom, že Ferrari… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 13 lidí) 30.01.2015 11:10
Jedna z mála věcí, kterou Ferrari poslední dobou… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • wrt

    88.80.244.XXX
    .... Jediná chyba Alonsa bola, že s tou popolnicou zajazdil tak dobre, až konštruktéri zaspali na vavrínoch.

    + 8 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • djb

    94.113.134.XXX
    Zajímavé. Je opravdu zajímavé jak se vše vyvíjí. Není to tak dávno, když se psalo, že Alonso do toho nedává 100 % a proto to na titul nebylo. Pak se psalo, že jako jo, že do toho dává 105 % , ale že je takovej kyselej a vůbec v týmu nic moc a proto to na titul nikdy nevyšlo. Teď zas pro změnu to je tím, že Alonso nemá žádnou zpětnou vazbu ( zajímavé když jezdil pro Renault a McLaren všichni ho chválili , dokonce ještě rok dva zpět ve Ferrari si všichni FA pochvalovali za zpětnou vazbu). V Itálii zapomínají na tu maličkost, že FA je jenom jeden článek týmu, že i když se leckde tvrdí jak že je FA nejlepší tak on sám zázraky neumí. A ty žvásty o Schumim. Éra Schumiho nebyla tak docela jeho érou, tým měl šéfa kterej měl v hlavě mozek a tým lidí co dělali co měli. Do toho MS skvěle zapadal a vše fungovalo jak mělo. Ale co je Ferrari teď ? Opravdová banda roztěkaných italů, kteří neví co a jen zmateně pobíhají a neví. Vyhodit půlku týmu a co dál ? To sami neví. Trochu mi to připomíná rok 1991 kdy vyhodili Prosta protože měl kecy a byl holt špatnej a mleli a slibovali a jak to dopadlo je známá historie 11 . Mě je Ferrari sympatický tým, ale místo osočování kdekoho by měli začít pořádně makat. Kecama titul nevyhrajou.

    + 16 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.143.86.XXX
      Zmena zo 700 ludi cca 8 to je skutocne vyhodenie polovice timu :D Inzinierov maju spickovych, len trebalo zmenit vedenie. Navyse jazdec musi makat aj mimo trate. Pozri si fotky z minulych rokov a z dneska. Dnes je tam taka uvolnenejsia atmosfera.

      + 4 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • djb

        94.113.134.XXX
        To co říkáš je demagogie a myslím, že to víš. Nejde o počet, ale o to koho vyhodíš. Když vyrazí 50 uklízeček na chodu týmu se to neprojeví tolik jako když přijdeš o konstruktéra atd.
        Ber to jen jako příklad, ani já si nemyslím, že mají 50 uklízeček 13

        A navíc těm 700 lidem šéfuje frajer přes cigarety 02
        Záruka 100 % úspěchu 18

        + 6 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • anonym

    89.173.188.XXX
    mauro povedal pravdu a nic len pravdu pilot ktory zajazdi na vsetkom a pridava sekundu k dobru autu nemoze byt uspesny. niekto totiz musi to auto vyladit a spatna vazba po 5 rokoch ked neprisla tak stazovanie blablablabla to neposunulo ferrari vobec nikam.

    + 5 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    31.192.84.XXX
    zcela naprosto přesně řečeno a Mauro byl jeden z mála best konstruktérů ..

    + 8 / − 13

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Bango

    46.13.2.XXX
    Bývalý konstruktér Nemělo by místo "Bývalý konstruktér" bejt v titulu článku "Zhzený konstruktér" ? : ))

    + 17 / − 24

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      78.157.160.XXX
      Nemělo by místo Bango bít Blbgo? 04

      + 13 / − 12

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • 1

      178.255.168.XXX
      Proč zhrzený? Jeho auto pro ferrari dalo 5 konstruktérských titulů.... Navíc byl první, kdo posadil na F1 křídlo a začal používat aero tunel.
      Pochybuji, že zná přesný alonsův přínos pro vývoj vozu, ale nejspíš ví o čem mluví....

      + 12 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        To jistě, ale podívej se kdy jeho auto získalo titul naposledy.18 Forghierimu je letos 80 let. Ten je rád, když udrží moč, natož myšlenku.
        Osobně by mne dost zajímalo, jako to u Ferrari s Alonsem opravdu bylo. Po celá předchozí léta vycházely články o tom, jak Alonso maká na nových autech. Jak navštěvuje v průběhu příprav továrnu atd. atd. Najednou je vše opačně. Nejneschopnějším z celého konstrukčního týmu je závodní (ani ne testovací) pilot Alonso?
        Promiň, ale brát vážně slova "vysloužilého" konstruktéra je dost mimo. Ve své době byl jistě špička, to nezpochybňuji. Ale teď? Vymetli ho z funkce spolu s jeho kumpány, tak vše hází na Alonsa.
        Já netvrdím, že je Alonso špičkový pilot co se týče zpětné vazby. To prostě nevím. Ale stoprocentně vím, že člověk v 80-ti letech ve vedoucí funkci spíše překáží.03

        + 5 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • ja

          95.103.150.XXX
          Ahoj!04 Neviem prečo by malo byť mimo, brať slová vyslúžileho konštruktéra,keď nebolo mimo brať slová vylúžileho šefa Ferrari- Momtiho03 12 Ten natrepal toľko sprostostí, až hrôza a mezpočet ľudí tomu veril a ešte aj veria. Len veľmi ťažko si mnohí prípúšťajú, že Alonso si sedačku vo ferrari kúpil a draho za ňu platil. A keď plati, tak všetko sa točilo okolo neho. Stavať nedotáčavé autá je neskútočná sprostosť, ale vo Ferrari sa stavali, lebo sedeli Alonsovi. Autá mu zo začiatku sedeli, všetko fungovali dobre, ale pomaly ale isto začali zaostávať a auto nevedeli nikdy vylepšiť a to aj pre to, lebo Alonso nikdy nedokázal presne identifikovať problém a ak sa to aj náhodou podarilom,tak to auto sa správalo nepredvídateľne,(časté vyjadrenia Kimiho, ktorý jasne vedel kde je problém).Vo Ferrari sa počas Alonsovej éry, hrali prakticky na slepú babu a preto sa už dnes čím ďalej ,tým viac hovorí, že Ferrari sa ubaralo špatným smerom.Alonso je dobrý pilot, ale určite nie najlepší, ale zato najpreceňovanejší babrák, ktorý určite už v tomto smere tronfnul Schumachera. Tak ako sme tu čítali o jeho genialite, tak tu určite budeme pomaly, ale isto čítať o jeho neschopnosti.

          + 5 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            Zdravím tě. Dlouho jsi tu nebyl.03
            Ferrari mělo přestárlé vedení a výměnu to potřebovalo. Forghieri i Montezemolo ve svých dobách patřili ke špičce, ale čím dál tím více byli spíše přítěží. Já jsem jejich kecy nikdy nebral příliš vážně. Stejně jako kecy dalších šéfů týmů. Oni vesměs jen politikaří.
            Že se u Ferrari stavěla auta pro Alonsa je každému jasné. Stejně tak se stavěla u RedBullu auta pro Vettela. Ale rozdíl je v tom, že základ auta u RedBullu byl o level lepší, než u jejich soupeřů. A pak se jenom vyvíjelo tak, jak vyhovovalo Sebovi. Navíc sám Newey řekl, že pro něho byl důležitější názor (zpětná vazba) Webbera, který byl vnímavější, než Vettel. Ferrari většinou postavilo střep, který dokonce museli předělávat v průběhu sezóny. Jendou i včetně nárazových testů. A tady Alonsův vliv nejsem schopen nijak vnímat. On umí zajet výborně prakticky s čímkoliv, proto možná má horší schopnost vyjádřit oblasti, které mu nesedí. Jednoduše proto, že se dovede přizpůsobit a slabiny stroje eliminovat svými schopnostmi.
            Na Forghieriho slovech může být něco pravdivého, nevím. Ale úloha šéfa je analyzovat a napravit chyby.
            Hypoteticky, kdyby Ferko postavilo auto o level lepší než má konkurence, ale nebylo nedotáčivé (lépe vyhovovalo Massovi) myslíš, že by ho předělávali, nebo ho nenasadili jen proto, aby pro ně nevyhrál titul Massa? To je blbost. Pokud se auto vydaří, je týmu úplně jedno, kdo z pilotů jim titul zajistí. Nehledě k tomu, že Alonso je schopen přizpůsobení se i takovému autu. Já prostě v první řadě vidím problém v konstruktérech Ferrari a až pak v Alonsovi.

            + 5 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • 1

              178.255.168.XXX
              Upřímně řečeno, neznám současnou hierarchii ferrari, ale mám pocit, že Forghieri u ferrari skončil snad někdy v 84 roce a tohle je spíš vyjádření stylu - náhodou ho potkal nějakej novinář (co ho poznal) a zeptal se ho na názor na problémy ferrari - můj názor!
              Dle mě je Alonso asi tím nejlepším, co může tým v kokpitu mít a ikdyž jezdcovi poznatky mají váhu, tak je otázkou, nakolik je Alonso schopen říct co by potřeboval upravit a na kolik je problém v tom, že jeho názory třeba taky nikdo nebral v potaz. Pokud si pamatuju, tak massa loni žasnul, jak ho inženýři williamsu poslouchají, na což nebyl u ferrari zvyklej. Už ale neřekl, jestli ho neposlouchali proto, že naslouchali alonsovi a nebo proto, že nikdo nechtěl slyšet názor jezdce - čemuž bych se v současném ferrari taky nedivil

              + 4 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.96.XXX
                K tomu nemám co dodat. Klidně bych se pod to podepsal. Líbí se mi, že používáš hlavu, vědomosti a logiku. A najednou člověk zjistí, že je příliš neznámých na to, abychom odsoudili Alonsa, nebo Forghieriho. Možná je to jenom typický článek okurkové sezóny.03 01

                + 4 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • ja

              95.103.150.XXX
              K tomu poslednému odseku: Ferrari pre rok 2010 postavilo výborné auto. Nemôžeme celkom povedať, že bolo postavené pre Alonsa, hoci sa hovorilo o tom, že od polovice sezóny 2009 sa začalo vyvíjať práve pre neho. Nemyslím si,nebolo na základe čoho.Ja pevne verím. že keby v tom aute sedel Kimi tak ten presr.tý Alonsov titul získa a Massa by bol podstatne konkurencie schopnejší.Od vtedy to išlo od desiatim k piatim (ešte rok 2012, ale tam sa od polovice sezóny z vývojom nepohli) Vo Ferrari nie su babráci, len ich systém bol značne prehnitý a preto neverím, že by postavili auto pre dvojku, hoci by boli presvedčení, že to je schodnejšia cesta a istý titul. Tu bol proste platič a veľmi dobrý marketingový pajác Alonso vládcom "Bordelu"03 Tak isto vôbec nie som presvedčený, že Alonso dokáže jazdiť na čomkoľvek. Skôr som presvedčený, že nedokáže vyťažiť maximum ani z toho, čo je postavený len a len pre neho.Pripúšťam, že sa dokáže prispôsobiť, ale to nie je tiež OK, lebo potom sa mu zdá, že všetko funguje výborne, ale toto stačí len na 4-té a + miesto12 Potom, ako vieme kopal na všetký strany a z miesta sa pohnúť nedalo, lebo sner nebol daný a na všetky strany sa to nedá.

              + 2 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.96.XXX
                Víš, já si nejsem jistý, zda by Kimi v 2010 titul s Ferrari získal. Alonso moc chyb v té sezóně neudělal. A je otázkou, zda by Kimouš ignoroval v Abu Dhabi matly stratégy a jel předčasně do boxů, aby pokryl Webbera. Kimi je svůj a příliš si do toho mluvit nechce nechat. Ale... současná F1 se bez špičkové práce celého týmu neobejde. A vyhrát závod, natož titul je podmíněno opravdu stoprocentní prací celého týmu, všech lidí. Když jeden selže, je konec nadějí.
                A spekulovat, zda by Kimi vyhrál závody, které Alonso nevyhrál se mi moc nechce.
                Napadla mne ještě jedna věc. Nepřipadá mi, že by byl Alonso zrovna oblíbený mezi piloty. Nejspíše za to může jeho povaha-můj názor. A tak přestože v posledním závodě bývá zvykem, nechávat ty kteří mají šanci na titul, aby si to rozdali mezi sebou, Alonsovi to tentokrát ztížili sami piloti, respektive jeden. Ale je to jenom můj názor. Pořád platí, že perfektní práce stratégů, by k titulu vedla.03

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • 1

                  178.255.168.XXX
                  No, Petrov je trouba a alonso má jedinou slabinu - není dost agresivní a to bych řekl, že je důvod, proč nedal titul v roce 2010

                  + 2 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.96.XXX
                    V tomto se trošičku od tebe odliším. Alonso určitě není nejagresivnější pilot v poli, ale agresivní je podle mne dost. Řekl bych, že tyto závodnické ingredience má namíchané poměrně dobře. V Abu Dhabí se moc předjíždět nedá a Petrov tam neudělal jedinou chybu. Proto ho udržel za sebou. I Hamilton (jakožto jeden z agresívnějších) nebyl schopen předjíždět. Např. Kubicu se stejným autem jako měl Petrov. I když uznávám, že Kubica a Petrov byli různé výkonostní kategorie.03

                    + 4 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama