DISKUZE K ČLÁNKU Motory 2017: Ferrari chce 2,2litrové V8 bi-turbo bez MGU-H a standardizované přeplňování

Na začátku února se bude znovu jednat o budoucím formátu motorů, které budou od roku 2017 pohánět vozy F1. Jaké jsou návrhy?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Motory 2017: Ferrari chce 2,2litrové V8 bi-turbo bez MGU-H a standardizované přeplňování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 59, poslední 25.01.2015 09:11 Vložte komentář

Nejlepší názory

» MeVo (Hlasovalo 9 lidí) 23.01.2015 16:19
kapre ty sis jednou přečetl článek s rozhovorem… »
» Harry (Hlasoval 1 člověk) 23.01.2015 19:31
To, že Ferrari by se nejraději vrátilo ke… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                • zeto

                  89.102.65.XXX
                  Však to jsou jen fiktivní částky. Jde o to, že ta skutečná cena, za kterou to mohou prodávat, by mohla být skutečně nakonec podnákladová. Do toho tady asi nikdo úplně nevidí. A ty výrobní náklady zase úplně malé nebudou. Kdysi dávali v TV pořad o tom, jak vyrábí motor pro F1 Toyota. A nejen, že to bylo hodně náročné, tvrdili tam, že všechno se vyrábí na snad tisíciny milimetru přesně, ale hlavně to trvalo poměrně dlouho, čímž se náklady ještě zvyšují.

                  + 0 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Fanda.LH

                    85.93.124.XXX
                    Nebude to levné, ale nebude to stát tolik peněz... Jestli teď stáli motory cca 20 mega... Tak tolik výroba nemohla stát ani zdaleka...

                    Kolik do toho vrazili nevíme, tak nemůžeme posoudit, jak moc se jim to vyplatilo nebo ne... Ale pro takové Ferrari, či Mercedes neexistuje žádný rozumný důvod někoho dotovat, ani motory mají a ostatním je dají za předpokladu, že se jim to vyplatí...

                    + 0 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
              • anonym

                178.40.228.XXX
                treba rozlisovat naklady na samotnu vyrobu a celkove naklady kde je vyvoj,vyroba,potrebne stroje,...
                samotne naklady na vyrobu motoru az take velke nebudu, najviac zhltne v tomto pripade vyvoj

                aj keby museli predavat terajsie motory za 10mil. tak nebudu na tom stratovy

                + 0 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  85.93.124.XXX
                  Nebudou ztrátový... Tak to si běž někam obhájit...

                  + 0 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    178.40.228.XXX
                    zas si to nepochopil alebo zamerne sa tvaris ze si to nepochopil

                    ty si sam odporujes :)
                    na jednej strane zeto-vi odpises ze vyroba zas az taka draha neni a ze najvacsia polozka je vyvoj a teraz tvrdis ze keby predavali motor za 10mil. co u niektorych je 60% terajsie ceny kde si zaratali aj cenu za vyvoj tak ze budu na tom prerabat 18 18 18 18 18 18 18 18 18 18

                    + 0 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Fanda.LH

                      85.93.124.XXX
                      Výroba není tak drahá, ale vývoj je drahý... Když budou inkasovat menší částky, splatí se pomaleji... Bohužel tahle jednotka bude za chvíli minulostí a bude se vyvíjet nová => Nikdo nemá 100 let na to, aby čekal, že se mu investice vrátí...

                      + 0 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • anonym

                        178.40.228.XXX
                        dam ti otazku
                        myslis ze merceds by ivestoval menej do vyvoja ak by nemal ziadneho zakaznika?

                        myslis si ze honda ktorej cielom je zisk titulu dala do vyvoja ovela mensie prachy ako mercedes kedze nema ziadneho zakaznika?

                        + 0 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Fanda.LH

                          85.93.124.XXX
                          Nevím jestli by Mercedes v F1 byl, kdyby neměl žádného zákazníka... Už tak má náklady vysoké a těžko je obhajuje / obhajoval... Téměř všichni jeho konkurenti v F1 nepůsobí, zřejmě se bez té "reklamy" z F1 obejdou...

                          Honda nemá zákazníka, protože začíná... Jednak se musí zabydlet a pak musí přesvědčit ostatní o svých kvalitách... To už jsem tu vysvětloval, nerad bych se zacyklil...

                          + 0 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                • zeto

                  89.102.65.XXX
                  Je nutné si uvědomit, že se bavíme o fiktivních číslech.03

                  + 0 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.40.228.XXX
              ale ved renualt uz dodava len 2 timom :)
              a ak si myslis ze ked nejaky vyrobca pride o zakaznika bude svoju stratu kompenzovat zvysenim ceny si riadne na omyle, lebo ked to urobi tak od neho odidu dalsi zakaznici a bude mat velke h...

              mercedes do toho nalial podla vsetkeho najviac penazi a aj tak dodava najlacnejsi motor, toto ako vysvetlis? :) :) :)
              ja ti pomozem, oni nepocitaju s navratnostou z predaja tych motorov ale s navratnostou vo forme reklamy :) :)

              renault do toho nasypal najmenej a predava najdrahsie :)

              + 0 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                85.93.124.XXX
                1) Teď Renault dodává 2 týmům, loni to byly týmy 4...
                2) Pokud vím, tak naopak RB byl ochotný investovat do vývoje motoru Renault, aby dostal konkurenceschopný motor... Vždycky je to něco za něco... Odejdou, ale kam půjdou (Ferrari ani Mercedes jim motor nedodá, Honda zatím také ne + je to riziko... ) ??
                3) Mercedes do toho nalil podle ničeho nejvíc peněz, jsou dobří a tohle je jednoduché vysvětlení... Jestli dodáva nejlacinější motor nevím... Dodávají za tolik, za kolik si to spočítali... Ano teď mají dobrou reklamu... Na F1 se kydá hnůj, že hybridy stojí za h*. Zlý Mercedes zase všem brání ve vývoji... Ale i kdyby, čert to vem, reklamu mají vítězové, takže ano Mercedes si polepšil, ale co ostatní ?? Ti mají naopak špatnou reklamu, Renault si to pořádně vyžral... Reklama funguje, ale její dopad je relativní, není to nic na co by se dalo spolehnout...

                + 0 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
    • rock

      46.33.96.XXX
      To by nefungovalo. Docílil bys toho, že nejbohatší motorář by vyvinul nejlepší motor za strašný peníze a po předepsaných deseti milionech by ho dodal několika zákazníkům; čím míň, tím líp. Samotnýmu by se mu to nezaplatilo, ale co na tom?
      V závodě by pak dominoval jeden tovární tým -ještě významněji než letos Mercedes-, za ním by byl jeden - dva jeho zákaznické týmy a pak zbytek světa.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.40.228.XXX
        fiat(ferrari), honda, mercedes su vsetko automobilky ktore mozu do vyvoja vrazit tolko prachov kolko si vyvoj vyziada a nemusia pocitat s navratnostou vo forme predaja motorov ale pre nich je dolozitejsia navratnost vo forme reklamy

        ale motor je len jednou polozkou, musia znizit naklady komplexne a to sa da jedine tak ze vyrazne zjednodusia tie auta. dnes uz pomaly nieje centimeter stvorcovy na tom aute kde by nebol nejaky senzor, tak isto motor prepchaty desiatkami mozno stovkami senzorov. kazdy ten senzor znamena X cloveko/hodin prace pri analyzovani dat, treba to riadne osekat, potom bude mozne aj znizit maximalny pocet ludi v boxoch a mozno by nebolo na skodu obmedzit alebo uplne zakazat prenos dat medzi tratou a tovarnou

        osekanie telemetrie by malo aj vedlajsi efekt. dostali by sa do popredia jazdcove schopnosti pri v nimani auta a jeho spatnej vazbe. dnes vdaka telemetrii inzier vie takmer s istotou co jazdec povie o spravani auta

        + 0 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          85.93.124.XXX
          To co rock napsal je samozřejmě naprostá blbost... "Nejbohatší motorář"... To je dobrý perla... Neexistuje žádný skutečný recept na snížení nákladů... Skutečnost je taková, že když některé věci zakážeš, tak logicky budou týmy hledat jinou cesta a náklady budou neúměrné přínosu (Nicméně zůstanou +- stejné => Každý stejně utratí to co má)...

          F1 musí najít cestu, kterou se vydá... Zda bude pro automobilky nebo pro soukromé týmy... Zda půjde cestou primárně technologie nebo primárně show... Náklady nejsou problém, automobilky to unesou, ale musí mít motivaci tam být... A pokud nejsme schopni je tam nalákat, pak nevidím smysl prosazování hybridních technologií do F1... V současnosti máme kočkopsa... Máme technologie, ale zmražujeme vývoj... Vůbec nevím jak by mohli noví výrobci do F1 přijít za těchto pravidel...

          + 0 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Jens

          78.157.160.XXX
          Klasické anonymní bláboly. Mluví se tady jen o motorech, ne o komplexní potřebě snížit náklady. A nejsilnější je bude klidně dotovat, ostatní vykrvácejí. Stanovení ceny může soutěž paradoxně ještě více zdeformovat.

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            46.33.96.XXX
            Hurá, aspoň někdo umí číst, když dva tví předchůdci evidentně ne 17

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • rock

          46.33.96.XXX
          Přečti si ještě jednou, na co a jak odpovídám. Něco jako šetření nebo snižování nákladů nechávám úplně stranou. Jenom konstatuju, že ta spořící podmínka, kterou tam kolega ala6 zmínil, by nehrála sebemenší roli...

          Reaguju na větu "Jsem pro uplne rozmrazeni..."
          Úplné rozmrazení ti udělá přesně to, co píšu. Motory extrémně svázané pravidly, jako jsou ty dnešní, vytvoří klidně sekundu na kolo - za cenu určitých nákladů. Umíš si představit ty rozdíly, kdyby při stejných nákladech nebyly ty svazující předpisy? Ty rozdíly mezi jednotlivými motory by byly násobně větší...

          Vždycky se může podařit, že méně investující motorář postaví lepší motor. Ale v dlouhodobém horizontu je to extrémně nepravděpodobné.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • ala6

            90.220.54.XXX
            Uplne s tebou souhlasim, ze rozdily mezi motory by by byly obrovske. Jenze ja si nemyslim, ze to je spatna vec. Dle meho nazoru by to prineslo rozmanitost a rozdilne technologie. A smazani rozdilu by bylo mnohem jednodusi. Nemyslim, ze treba Renault a Ferrari by trapilo, ze by je smazani naskoku ztalo nejeke "zadotovani". Mnohem vic je trapi, ze pravidly svazany vyvoj jim dela spatnou reklamu a to se urcite promita i mimo sport. To je ve skutecnosti stoji take dost. Honda pred lety neodesla kvuli nakladum (coz je videt ted v jejim navratu), ale kvuli neschopnosti zajet dobry vysledek a tim padem spatne reklame.

            Takze se ztotoznuji i s mnohymi negativy opozicnich nazoru - jen je nutne nepovazuji za negativa.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              46.33.96.XXX
              Souhlasím jenom částečně; přineslo by to rozmanitost (i když podle mne ne v takové míře, jak doufáš), ale jenom na jednu sezónu. Po prvních společných testech by všichni měli konkrétní představu o síle soupeřů, udělali by si přesnější obrázek o potenciálu jednotlivých řešení a slabší by opustili svoji cestu a okopírovali řešení nejsilnějšího. Do roka a do dne bys měl ode všech výrobců -například- V10 s +- stejnými objemovými parametry a s podobným řešením rekuperace. V dalším kroku, kdy už bude vítězný princip daný, by následovala válka peněz, která by postupně posunula dopředu toho, kdo uvolní největší zdroje.

              Podle mne jedna z mála šancí, jak v oblasti motorů eliminovat tuhle hrubou válku zdrojů, je vypráskat automobilky a oslovit nezávislý motoráře, kteří by nebrali F1 jako reklamní platformu, ale jako další zakázku, kterou si nemohou dovolit dotovat - tudíž se musí zaplatit. Výsledkem by byly určitě jednodušší, méně hitech motory - ale jejich výkonové parametry lze vyhnat do libovolných hodnot vhodným nastavením pravidel.
              Znamenalo by to ale vymyslet způsob, jak zpacifikovat Ferrari. Protože to z F1 neodejde za žádných okolností a bez regulací by ty nezávislý motoráře rozneslo na kopytech.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            85.93.124.XXX
            Napsal jsi nejbohatší motorář... To je pro mě perla... Takhle to v F1 fakt nestojí, tam žádní žebráci nejsou.... Nejvíce investující je jiná věc... Nicméně co se týče zmražení, tak se to těžko zobecňuje... Když se pravidla zmrazí, tak to nutí výrobce utrácet abnormální částky v době před zmražením. Když jednotky zmražené nejsou, tak lze vyvíjet sice neustále, ale i s rozumem... Pokud se nepletu tak snaha o zmražování motorů se v F1 vyskytla až v roce 2006... Do té doby se motory vyvíjely neomezeně a fungovalo to...

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama