DISKUZE K ČLÁNKU Honda svůj boj s FIA o možnost vývoje motoru během sezóny vyhrává

Nový motorový partner McLarenu - Honda - vyhrál svou bitvu o to, aby moohl své pohonné jednotky vyvíjet v průběhu sezóny 2015 stejně jako jeho soupeři: Ferrari, Mercedes a Renault.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Honda svůj boj s FIA o možnost vývoje motoru během sezóny vyhrává

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 18.01.2015 14:10 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 8 lidí) 17.01.2015 15:48
Nevím, jestli ti dobře rozumím. Honda dostane… »
» tom11 (Hlasovalo 7 lidí) 17.01.2015 17:50
dotaz už jsem se na to ptal pod minulým článkem… »
» jako (Hlasovalo 7 lidí) 17.01.2015 13:21
Honda se teda vyhla datu 28.2...Ale zaroven… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • tom11

    tom11

    37.48.43.XXX
    dotaz už jsem se na to ptal pod minulým článkem o motorech, bohužel to asi bylo "ke konci životnosti" diskuse pod ním a odpověď jsem nedostal: jak je to s případnými dalšími zájemci, kteří by chtěli vstoupit do F1 jako dodavatelé motorů? jsou jasná pravidla, nebo se bude zase všechno dohadovat podle toho, jak to bude komu v daný moment vyhovovat?

    + 7 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mr.B

      Mr.B

      90.176.164.XXX
      To je otázka, na kterou ti ani FIA neodpoví. Vždyt není pořádně jasný, podle čeho se budou řídit letos, natožpak za pár let.

      + 6 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        193.86.205.XXX
        no právě, že jsem nikde na tuto informaci nenarazil, ale stále se objevují více, či méně reálné výkřiky, že by do F1 chtěli vstoupit WV, BMW a další. ale pokud nejsou jasně daná pravidla, tak podle mého to vstupu dalších dodavatelů čehokoli, nejen motorů, spíše brání, než aby je to lákalo. a tohle divadýlko, co probíhá teď musí otrávit každého reálně uvažujícího zájemce. pokud tedy ten zájemce s velkým předstihem někde v zákulisí nevyjedná pro sebe ještě výhodnější podmínky ( samozřejmě v rámci pravidel, která vlastně nejsou09 ), tak těžko přijde nějaké oživení. a to je velká škoda hlavně pro F1 a její fanoušky02 .

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • anonym

    178.40.153.XXX
    takze namiesto toho aby do pravidiel jednoducho doplnili datum 28.2.2015 tak oni do pravidiel doplnia tuto sprostost 18

    to su tam uz vazne vsetci na hlavu padnuti? a moze si fia vobec len tak upravovat podmienky? ak moze preco nedoplnia len ten datum?
    a naco potrebovalo ferrari a renault suhlas mercedesu na zmenu podmienok o vyvoji ked vlastne stacilo spracovat charlieho w. a on uz do pravidiel doplni co len bude chciet 18 18 18

    + 6 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duri

      78.157.160.XXX
      na doplnenie tohto datumu (=zmenu pravidiel) by potrebovali jednomyselny suhlas vsetkych tymov, cize non sense

      + 8 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.40.153.XXX
        a toto co navrhli pre hondu je akoze co? kde v pravidlach sa pise ze nieco take je mozne? toto je este vacsi zasah do pravidiel ako pripadne doplnenie toho datumu, ktory tam chyba len pre chybu, ale to co navrhli pre hondu je totalne ignorovanie schvalenych pravidiel

        + 3 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          193.86.205.XXX
          potíž je v tom, že tohle není změna pravidel, jen upřesnění jejich výkladu. ptáš se na to, kde je to napsané, že to tak může být. nikde. podstatné ale je, že rovněž nikde není v pravidlech napsáno, že to tak být nemůže. protože obecně - co není výslovně zakázané, je dovolené a oni jen upřesnili výklad toho, co je dovolené....

          + 4 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.40.153.XXX
            o akom upresneni tocis?
            to co udajne vymysleli pre hondu nema ziadnu oporu v pravidlach, nikde v pravidlach sa nepise a ani ziadny vyklad to neumoznuje aby honda mohla po homologacii dostat este zetony na vyvoj a uz duplom nie ze ich dostane podla toho kolko ostatni vyrobcovia nedokazu priemerne vyuzit

            + 1 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Jens

              78.157.160.XXX
              Ma pravdu. Spousta veci nema oporu v pravidlech, ruzne vyklady, veskere technicke smernice atd. Pozadovat, aby do pravidel doplnili datum, jak jsi uvadel, je nesmysl. Mohou beztrestne menit akorat sve vyklady. V pravidlech se to nepise, ale vyklad to umoznuje. Zaprotestuj a komisari na zavodech s tebou zametat, budou jednat v souladu s Whitingovym vykladem.

              + 3 / − 7

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                178.40.153.XXX
                to uz aky kreativny vyklad musi byt aby prisli na to ze honda dostane tolko zetonov na vyvoj po homologacii kolko ich priemerne ostatni traja vyrobcovia nestihnu do zaciatkus sezony vycerpat? 18 18 18

                neplet si vyklad pravidiel s vymyslanim sprostosti, lebo to co vymysleli pre hondu nema nic spolocne s vykladom pravidiel

                + 3 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • anonym

    90.179.75.XXX
    Pro PETR.
    Zásadní otázka je, jestli může do prvního závodu nastoupit tým s motorem, který byl v rámci žetonů( třeba 25) vylepšen, ale nemá homologaci? Jaké máte informace?

    + 1 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      78.157.160.XXX
      To je jasne, ze nemozu. O kolko zetonov by ho mohli mat vylepseny, ak do prveho zavodu nebudu vedet, kolko ostalo ostatnym?

      + 3 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        90.179.75.XXX
        Já nemyslím jen McL, ale všechny. Jinak tedy: když se na motor použijí žetony, musí být homologace, nebo ne?

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.143.66.XXX
          Podla najnovsich informacii nie.

          + 3 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Je to šlamúske,.. ...riešenie a závislé od toho koľko žetónov použije konkurencia a nechá Honde na zhodnotenie. 11

    + 21 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jako

    jako

    89.233.183.XXX
    Honda se teda vyhla datu 28.2...Ale zaroven musi mit homologaci pred prvnim zavodem...Pokud chce startovat v sampionatu...a pak může vyvyuzit tech par zetonu....nebo proste homologovat muze kdykoli..napr.az v Barcelone jako ma v planu Mercedes..?? Dekuji redakci nebo ostatnim prispevatelum za vysvetleni...(Myslím totiz ze v pravidlech je , ze kazdy musi mit homologovan motor pred začátkem sampionatu..Coz ostatni maji z lonska..)

    + 7 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Honda před prvním závodem mít motor homologovaný musí. Pak pro ní platí ta novinka - vývoj během sezóny ("druhá homologace") do limitu průměru nevyčerpaných tokenů ostatními.

      + 7 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • 1

        178.255.168.XXX
        Tím ovšem dostává Honda velkou výhodu oproti konkurenci, protože dostane tokeny navíc, než kolik jich má k dispozici konkurence.
        Přijde mi, že FIA se v tom hrozně motá a jak se říká čím víc h...o hladíš, tím víc smrdí a přijde mi že je to přesně tenhle případ

        + 3 / − 13

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          89.29.32.XXX
          jake navic?

          + 0 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • 1

            178.255.168.XXX
            Tak jestli dobře chápu pravidla, budou mít příští zimu 32 tokenů a ostatní týmy myslím 16, nebo ne? A tím pádem to co dostanou na vývoj během této sezony je navíc.
            Může to být ale nakonec úplně jinak, jak se ostatně ukazuje během posledního měsíce

            + 3 / − 9

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Adrian Newey s trofejí pro vítězný tým

"Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Přes dobrý výsledek nejsou piloti McLarenu spokojeni

PROHLÁŠENÍ po závodě - Radost Leclerca zastínila všechny ostatní

Kevin Magnussen byl po GP Itálie potrestán vlastně dvakrát

Magnussena v Baku neuvidíme, vybodoval se. Sám tvrdí, že svůj trest nechápe

Hrdina dne - Charles Leclerc. Dokázal převézt největší soupeře

GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí

Na podobnou pozici nebývá Max Verstappen zvyklý, proto jeho reakce po závodě byla značně rozladěná (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - Red Bull nechce podléhat panice, ale situaci musí řešit

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama