DISKUZE K ČLÁNKU Honda svůj boj s FIA o možnost vývoje motoru během sezóny vyhrává
Nový motorový partner McLarenu - Honda - vyhrál svou bitvu o to, aby moohl své pohonné jednotky vyvíjet v průběhu sezóny 2015 stejně jako jeho soupeři: Ferrari, Mercedes a Renault.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Honda svůj boj s FIA o možnost vývoje motoru během sezóny vyhrává
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
Petr
15:48 17.01.2015 78.157.160.XXXNevím, jestli ti dobře rozumím. Honda dostane pro tuto sezónu (od Melbourne po Abú Zabí) pouze tolik tokenů, kolik průměrně (z 32 pro tuto zimu) nevyužijí ostatní (do 16. 3.). Pro příští zimu budou mít všichni 25 tokenů.
Honda tedy navíc proti ostatním nedostane nic (dostane navíc to, že bude moci některé uplatnit během sezóny).-
anonym
17:02 17.01.2015 178.40.153.XXXtoto skonci este velmi zle
to co teraz vymyslela fia pre hondu nema ziadnu oporu v pravidlach, fia nemoze bez zmien pravidiel dovolit honde ziadne zetony pocas sezony.
a ak doteraz platilo ze na zmenu treba jednohlasny suhlas timov, tak to musi platit aj pre tento pripad
vo fia uz musia byt riadne padnuty na hlavu ak vypustaju taketo sprostosti
-
-
-
-
-
-
Petr
13:27 17.01.2015 78.157.160.XXXUvidíme. Problém je v tom, že v tom neměli jasno ani týmy, když jsem se jich na to dotazoval. Podle většiny musely být nasazeny všechna vylepšení najednou v rámci homologace nové pohonné jednotky, jen Ferrari to vnímalo jinak - podle nich je možná postupné nasazování. Ze včerejších slov Whitinga vnímám posun směrem k výkladu Ferrari a je možné, že vylepšení budou moci nasazovat postupně.-
Kubyk002
13:56 17.01.2015 85.207.90.XXXTakže tím pádem můžou novou PJ nasadit už v Melbourne a postupně nasazovat nové díly, na které jim zbyly tokeny?
Tyto pravidla jsou stupidní, FIA měla zakročit hned a neměla tento vývoj během sezóny vůbec dovolit... Když jsou Ferrari a Renault tak neschopní, že za rok nedokázali využít jejich tokeny tak je to jejich problém, měli s vývojem začít co nejdřív ne měsíc před koncem loňské sezóny... Jen opět Ferrari má privilegia, no jak jsem loni zjistil, že Ferrari dostává nehorázné peníze jen za to že je tradiční tým, tak jsem myslel, že mne tredí, když ostatní týmy nedostávají skoro nic nebo nic!!!-
seven
11:32 18.01.2015 37.188.137.XXXSmutna skutecnost je ta, ze FIA vytvari stupidni pravidla i v jinych disciplinach nez je F1.... Po jejich precteni je ale vec naprosto jasna a Ferrari na to pouze poukazalo pricemz se nelze se divit, ze to hodla vyuzit ve svuj prospech. Pokud to shrnu, vec se ma takto :1) Uvodni homologace motoru byla do 28.2.2014 2) Kazda dalsi homologace muze byt provedena pouze ze souhlasem vsech (coz je zjevne pripad letosniho vstupu Hondy) 2) Kazdy vyrobce motoru ma pro rok 2015 celkovy pocet 32 tokenu, ktere muze vyuzit pro dalsi upravy motoru behem celeho roku, pricemz kazda nova zmena vyzaduje novou homologaci.Pocet homologaci neni omezen, nicmene jiz nelze nadale pouzivat motory , ktere byly postavene podle predchozi specifikace a jiz nasazeny v zavode. Celkem tedy teoreticky homologovat 4x za sezonu. Honda ma podle techto pravidel tedy ve 2015 narok na 32 tokenu jako ostatni. Zasadnim nedostatkem cele veci je, ze pokud vstoupi jakykoliv dalsi motorar do F1 v dalsich letech je diky snizujicimu poctu tokenu jakykoliv dalsi vyvoj (krome toho uvodniho) takrka nemozny. Z celeho vyplyva,ze pravidla budou muset zcela nepochybne projit zmenou pro dalsi obdobi,ma-li F1 i nadale fungovat. -
Karel
14:06 17.01.2015 90.180.29.XXXJa take celkem nechapu proc FIA vubec dovolila takove cachry, kdyz stacilo dopsat datum. Ferrari tentokrat asi uspesne vyuzilo svuj vliv, protoze to mohla lehce FIA zastavit. No uz je to tak, alespon ted se da rici ze tim vice toho nasadej na prvni zavod, tim mene zbyde na Hondu, a to je v ramci "rovnych" moznosti asi ta nejlepsi. Pokud Ferrari nastoupi s 23 zetony na prvni zavod, (zbyva 9) tak tim ona sama venovala Honde 3 zetony navic v sezone. To same Mercedes a Renault. Jejich strategie ted ovlivni i kolik toho bude mit Honda. -
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek