DISKUZE K ČLÁNKU Honda svůj boj s FIA o možnost vývoje motoru během sezóny vyhrává

Nový motorový partner McLarenu - Honda - vyhrál svou bitvu o to, aby moohl své pohonné jednotky vyvíjet v průběhu sezóny 2015 stejně jako jeho soupeři: Ferrari, Mercedes a Renault.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Honda svůj boj s FIA o možnost vývoje motoru během sezóny vyhrává

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 18.01.2015 14:10 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 8 lidí) 17.01.2015 15:48
Nevím, jestli ti dobře rozumím. Honda dostane… »
» tom11 (Hlasovalo 7 lidí) 17.01.2015 17:50
dotaz už jsem se na to ptal pod minulým článkem… »
» jako (Hlasovalo 7 lidí) 17.01.2015 13:21
Honda se teda vyhla datu 28.2...Ale zaroven… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • anonym

              89.29.32.XXX
              chapes to spatne. tech 32 a dale se snizujicich je pro konkretni roky jako 2015 2016 atd. nikoli pro roky pocitajici se od vstupu do souteze.

              + 1 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          78.157.160.XXX
          Nevím, jestli ti dobře rozumím. Honda dostane pro tuto sezónu (od Melbourne po Abú Zabí) pouze tolik tokenů, kolik průměrně (z 32 pro tuto zimu) nevyužijí ostatní (do 16. 3.). Pro příští zimu budou mít všichni 25 tokenů.
          Honda tedy navíc proti ostatním nedostane nic (dostane navíc to, že bude moci některé uplatnit během sezóny).

          + 8 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.40.153.XXX
            toto skonci este velmi zle
            to co teraz vymyslela fia pre hondu nema ziadnu oporu v pravidlach, fia nemoze bez zmien pravidiel dovolit honde ziadne zetony pocas sezony.

            a ak doteraz platilo ze na zmenu treba jednohlasny suhlas timov, tak to musi platit aj pre tento pripad

            vo fia uz musia byt riadne padnuty na hlavu ak vypustaju taketo sprostosti

            + 1 / − 9

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • 1

            178.255.168.XXX
            Dík za vysvětlení, já myslel, že Honda projde stejným vývojovým postupem jako ostatní výrobci a že je to tak nastaveno hlavně pro případné další výrobce, aby mohli vstoupit do soutěže.
            Pokud je to takhle, tak je to asi nejférovější řešení 01

            + 5 / − 7

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Karel

    90.180.29.XXX
    vyvoj motoru Cili bude opravdu povolen postupny vyvoj motoru? 03

    + 1 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Uvidíme. Problém je v tom, že v tom neměli jasno ani týmy, když jsem se jich na to dotazoval. Podle většiny musely být nasazeny všechna vylepšení najednou v rámci homologace nové pohonné jednotky, jen Ferrari to vnímalo jinak - podle nich je možná postupné nasazování. Ze včerejších slov Whitinga vnímám posun směrem k výkladu Ferrari a je možné, že vylepšení budou moci nasazovat postupně.

      + 7 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kubyk002

        85.207.90.XXX
        Takže tím pádem můžou novou PJ nasadit už v Melbourne a postupně nasazovat nové díly, na které jim zbyly tokeny?
        Tyto pravidla jsou stupidní, FIA měla zakročit hned a neměla tento vývoj během sezóny vůbec dovolit... Když jsou Ferrari a Renault tak neschopní, že za rok nedokázali využít jejich tokeny tak je to jejich problém, měli s vývojem začít co nejdřív ne měsíc před koncem loňské sezóny... Jen opět Ferrari má privilegia, no jak jsem loni zjistil, že Ferrari dostává nehorázné peníze jen za to že je tradiční tým, tak jsem myslel, že mne tredí, když ostatní týmy nedostávají skoro nic nebo nic!!!

        + 5 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • seven

          37.188.137.XXX
          Smutna skutecnost je ta, ze FIA vytvari stupidni pravidla i v jinych disciplinach nez je F1.... Po jejich precteni je ale vec naprosto jasna a Ferrari na to pouze poukazalo pricemz se nelze se divit, ze to hodla vyuzit ve svuj prospech. Pokud to shrnu, vec se ma takto :1) Uvodni homologace motoru byla do 28.2.2014 2) Kazda dalsi homologace muze byt provedena pouze ze souhlasem vsech (coz je zjevne pripad letosniho vstupu Hondy) 2) Kazdy vyrobce motoru ma pro rok 2015 celkovy pocet 32 tokenu, ktere muze vyuzit pro dalsi upravy motoru behem celeho roku, pricemz kazda nova zmena vyzaduje novou homologaci.Pocet homologaci neni omezen, nicmene jiz nelze nadale pouzivat motory , ktere byly postavene podle predchozi specifikace a jiz nasazeny v zavode. Celkem tedy teoreticky homologovat 4x za sezonu. Honda ma podle techto pravidel tedy ve 2015 narok na 32 tokenu jako ostatni. Zasadnim nedostatkem cele veci je, ze pokud vstoupi jakykoliv dalsi motorar do F1 v dalsich letech je diky snizujicimu poctu tokenu jakykoliv dalsi vyvoj (krome toho uvodniho) takrka nemozny. Z celeho vyplyva,ze pravidla budou muset zcela nepochybne projit zmenou pro dalsi obdobi,ma-li F1 i nadale fungovat.

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Karel

          90.180.29.XXX
          Ja take celkem nechapu proc FIA vubec dovolila takove cachry, kdyz stacilo dopsat datum. Ferrari tentokrat asi uspesne vyuzilo svuj vliv, protoze to mohla lehce FIA zastavit. No uz je to tak, alespon ted se da rici ze tim vice toho nasadej na prvni zavod, tim mene zbyde na Hondu, a to je v ramci "rovnych" moznosti asi ta nejlepsi. Pokud Ferrari nastoupi s 23 zetony na prvni zavod, (zbyva 9) tak tim ona sama venovala Honde 3 zetony navic v sezone. To same Mercedes a Renault. Jejich strategie ted ovlivni i kolik toho bude mit Honda.

          + 4 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • 1

            178.255.168.XXX
            Pokud by měly být rovné podmínky, tak Honda měla mít stejné možnosti jako všichni minulý rok, tzn. žádné díly pro zvýšení výkonnosti, ale 5 jednotek na sezonu... Bylo by to lepší i jako precedens pro případné další zájemce o vstup do F1

            + 5 / − 8

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              90.179.75.XXX
              Ale počet motorů na sezonu je dán počtem VC, pokud se nemýlím. To nemá s vývojem nic společného.

              + 1 / − 7

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                90.180.29.XXX
                pocet motoru je dan pravidly. Bylo jich 5, letos 4. Letos by jicj bylo 5 kdyby pribyl zavod, ale on nepribyl.

                + 4 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  90.179.75.XXX
                  Ano, vždyt jsem nenapsal nic jiného. Počty motorů jsou dány počtem Velkých Cen, ne vývojem.

                  + 1 / − 6

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    178.40.153.XXX
                    minuly rok bol 1 motor na 4 preteky
                    tento rok je 1 motor na 5 pretekov

                    ak by platili minulorocne pravidla tak mozu pouzit az 5 motorov ale podla terajsich pravidiel mozu pouzit uz len 4

                    + 1 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama