DISKUZE K ČLÁNKU FIA po schůzce s Hondou přemýšlí o změně pravidel - povolí i ji vývoj motorů?
Charlie Whiting se sešel se zástupci Hondy, která letos bude dodávat McLarenu pohonné jednotky. Řešili společně poslední úpravu pravidel, které nyní umožňují výrobcům vyvíjet své motory i během sezóny - výjimka však neplatí pro japonskou automobilku.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA po schůzce s Hondou přemýšlí o změně pravidel - povolí i ji vývoj motorů?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Lord Mystic
(Hlasovalo 13 lidí)
14.01.2015 18:10
paskvil pravidla tohle je další obrovská bota od… »
» uzivatel000635
(Hlasovalo 12 lidí)
14.01.2015 15:13
Diskriminace? Přesně takto jsem to popisoval… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
anonymouse
20:11 14.01.2015 95.103.186.XXXtoto je choré ! pre pár neschopných výrobcov motorov, ktorí sa na vývoj vykašľali a nie sú schopní to dobehnúť počas zimnej prestávky sa upravujú úplne jasné pravidlá, a na dôvažok dostane nový účasnák bonus 32tokenov na možnú úpravu počas sezóny, čo pôvodné týmy minulú sezónu nemali!!! -
tom11
18:10 14.01.2015 37.48.35.XXXjaká jsou pravidla? jen tak na okraj tohoto tématu: jaká jsou pravidla pro jakékoli další případné zájemce pro dodávky motorů do F1? je to jasně dané, nebo až se třeba BMW rozmyslí, že za dva roky půjde ro F1, tak se budou honem vymýšlet pravidla, nebo je to již nyní jasně dané?
jinak ohledně tohoto pravidlového zmatku FIA opět nezklamala. bohužel... -
Lord Mystic
18:10 14.01.2015 92.62.227.XXXpaskvil pravidla tohle je další obrovská bota od FIA. měli mít jasná pravidla, jakmile si je začínali ohýbat jak se jim zlíbí pak to musí umožnit i Hondě. je absolutní nesmysl aby povolili ostatním výrobcům vývoj když není v pravidlech datum a Hondě ne když tam také není datum.
celé je to podraz na mercedes který odvedl nejlepší práci, díky tomu jak se to FIA snaží dolepit z toho bude průser. Honda měla rok k dobru ve vývoji, mohla přizpůsobit motor zkušenostem které jí předal McLaren a mohli okopírovat beztrestně řešení Mercedesu, navíc by měli mít všechny další tokeny na další vývoj? to je hloupý vtip, ale FIA asi nic jiného nezbyde když chtějí už příští rok zase radikálně měnit pravidla o motorech... FIA tohle podělala totálně.-
-
Lord Mystic
08:18 15.01.2015 90.182.9.XXXjasný, ale kolikrát ti stačí pouze zjistit správné rozložení komponent, či analyzovat řídící soft který mcl určitě dostal k vlastnímu nastavení.
férové by bylo aby honda nemohla vyvíjet od března 2015 a to samé i ostatní výrobci. oni mají výhodu že mají hodně odjeto a mají reálná data, ale celý tento rok měli zmražený vývoj, honda zase mohla neomezeně vyvíjet celý rok a měla i část dat od mcl, ale zase nemá data z ostrého provozu. čili to byl asi původní záměr FIA a ten si myslím je nejvíce férovej pro všechny, ale co teď FIA povolila, to je prostě kočkopes.
nejhorší na tom je ale to, že z náznaků co vypustil mercedes to vypadá, že mercedes by dokázal zužitkovat ty dva měsíce vývoje navíc také, takže relativní rozdíl by ostatní nestáhnuli a pokud si mercedes věří, zmrazí vůz hned na konci února a hned se vrhne na auto pro příští rok a bude mít zase náskok.-
1
09:13 15.01.2015 178.255.168.XXXTohle je relativní. Pravidla pro motory jsou tak sešněrovaná, že není příliš mnoho prostoru pro nějaké inovace. Mercedes odvedl lepší práci než konkurence hlavně tím, že celý agregát postavil sám, na rozdíl od konkurence, která využila subdodávky od externích dodavatelů. Teď se to snaží dohnat, více méně ví jak, tak chtějí maximálně využít možnosti dané pravidly, protože pokud těch 32 tokenů nevyužijí, tak jim mohl ujet vlak na hodně dlouhou dobu.
S Hondou je to dost problematické, protože jsou věci, které vůči nim fér nejsou, ale jsou další věci, kterých Honda plánovitě využila, aby zvýšila svoji konkurenceschopnost. Myslet si, že zvášť mcl nedodal Hondě maximum dat, je naivní. Jasně, že jim nemohl dodat výrobní výkresy (snad teda) celého motoru, ale minimálně znají hodnoty výkonu a průběhu kroutícího momentu, což je číslo, kam Honda ví, že se musí bezpodmínečně dostat a ví že to jde. To je jejich ohromná výhoda oproti loňským motorům ferrari a reanultu. Další výhodou je to, že během sezony mohli okouknout všechny motory konkurence a využít jejich nápadů pro svůj vývoj. A v neposlední řadě určitě ví, v čem přesně je mercedes dobrý, protože dle mého názoru, není jejich výkon ukryt v turbu, jak se snaží přesvědčit konkurenci, ale v ERS, kde jsou podle mě, nejefektivnější při získávání energie z výfuku. Navíc je v téhle oblasti největší volnost v pravidlech a jestli dokáže motor dobít baterii za 2 kola nebo za 4 je ohromný rozdíl.-
Mobil1
09:45 15.01.2015 46.135.41.XXXPromiň, ale vztah mezi zákaznickým týmem a dodavatelem motorů funguje trochu jinak.
Opravdu to není tak, že si zajedeš pro motor oni ti ho vydají s návodem k obsluze a ty si s ním můžeš dělat co chceš (rozebrat, hodit na dynamometr, proměřit, otestovat)... Ten motor i u McL ošetřují a nastavují lidé od Mercedesu, kromě toho je zapečetěný atd.
V Mercedesu nejsou hlupáci, aby si maximálně neochránili svou investici. Samozřejmě nějaké a určitě cenné informace se k Hondě přes McL takhle dostanou, ale rozhodně nebude možné ten motor jednoduše okopírovat.
Kromě toho jak správně píšeš nejdůležitější je jak celé soustrojí funguje dohromady, řízení, elektronika atd. I já si myslím, že tam je ten největší náskok Mercedesu. Ne ve spalovacím motoru.
-
1
10:17 15.01.2015 178.255.168.XXXMyslím, že píšeš to samé co já ;-)
Myslíš že mcl neví jaký má jejich motor výkon? Naivko... Nebo že neví kdy a z jakého zdroje vůz dobíjí baterii???
Navíc mysí vědět, jak je motor konstrukčně řešen z hlediska chlazení
Není to tak jednoduché a myslím si, že má Honda víc dat, než připouští-
Jens
10:40 15.01.2015 109.81.245.XXXNaivka jsi tady maximálně ty.. Ona se ta hodnoty informací, které má Honda, přeceňuje. Co ti z toho, že víš, že mají rozděné turbo a kompresor? Navíc to není klíčová výhoda - Renault u svého řešení zřejmě zůstane. Zajímavé jsou výfuky - a to je věc, kterou taky jen tak lehce nezměníš. Mercedes má úplně jiné řešení. U turbomotorů musíš mít dynamické usměrňovače plynů, Mercedes používa Birmanna, zatímco Ferrari a Renault Sulzera - jiné naladění, je to věda. Navíc jak řekl Mercedes, ta největší tajemství mají schovaná. A největší náskok má Mercedes stejně ve spalovacím motoru (proč by ostatně byli pro standardizaci ERS)?-
1
10:46 15.01.2015 178.255.168.XXXjá jsem naivka, za to ty jsi členem konstrukční kanceláře mercedesu :-)
Spalovací motor je pravidly hrozně sešněrovanej. Mercedes vytěžil maximum, to je jasné, ale myslím, že jejich ERS je bezkonkurenční. Je to vidět hlavně pokud mají i částečné problémy, tak jsou najednou o míle vzadu. Uvědom si, že ERS mělo být koncipováno tak, že na plnou kapacitu je vůz nabije za 3-4 kola a bude otázkou strategie, ve kterém okamžiku bude využívat co dokáže dobít a ve kterém bude šetřit, aby měl rezervu na jedno plné kolo. Mercedes, podle mě, dokáže ERS nabít za cca 2 kola a vypadá to, že používá nějakou formu MHD generátoru na výfuku.
To ERS nechtěl mercedes standartizovat, nabízel jenom některé generátory ;-) a baterii-
Mobil1
10:58 15.01.2015 46.135.41.XXXNevím jestli jsi četl, ale moc hezký článek o problematice rekuperace byl tady: [odkaz na stránku]
Jinak nemá smysl se nějak zuřivě dohadovat, všem nám chybí informace a bylo by i divné, kdyby je sdíleli, že ano ;-)
Dejme jim čas a uvidíme jak se s tím kdo popasuje. Osobně si myslím, že Honda udělá dobrý motor, ale na Mercedes to stačit nebude. - Tohle, ale věštím z křišťálové koule ;-)-
1
11:04 15.01.2015 178.255.168.XXXS tím se dá souhlasit :-)
Přijde mi, že na to, že mají být nováčkem si poměrně dost věří, tak z toho usuzuji, že vědí víc než si mi tady myslíme...
Stejně bych pro ně ty pravidla postavil stejně, jako byla loňská pro ostatní, tzn, žádný vývoj, ale 5 motorů a do příští homologace 32 tokenů...
-
-
Lord Mystic
11:54 15.01.2015 90.182.9.XXXno já ti nevím, ale asi nemáš pravdu. stačí se podívat na kanadu kde vozy mercedes ztratili část ERS a konkurence měla obrovské problémy je předjet. navíc ten stejný motor fungoval dobře u williamsu ale nic moc u mcl. podle mě nebude hlavní výhoda motoru v jeho spalovací části nebo jen v ERS, ale podle mě je hlavní výhodou jeho absolutní komplexnost a vyváženost, nemá žádné slabiny a jako celek funguje špičkově spolu se šasim kam se dobře hodí - má nízko těžiště, dobře se chladí, atd. k tomu připočtěme odladěný soft a mnoho testovacích dat a vítězné auto je na světě.-
1
12:50 15.01.2015 178.255.168.XXXno mě teda přišlo, že je udolali celkem snadno, teda v tý kanadě :-) hlavně ve srovnání, jak jim to jelo, když potíže neměli. Další věcí je to, že v kvalifikaci jsou sice dominantní, ale v závodě všem ujíždí o parník, rozdíl v časech na kolo je skoro 2s ve prospěch mercedesu.
Je to samozřejmě jenom takové to domácí tlachání, ale baví mě se v tom šťourat-
Lord Mystic
13:38 15.01.2015 90.182.9.XXXehm sledovali jsme stejný závod? mercedesu chybělo více jak 100 koní, přehřívali se brzdy že je nemohli naplno využívat a dokázal rosberga předjet pouze riciardo?
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
1
17:17 14.01.2015 178.255.168.XXXFIA nemá jinou možnost, než vývoj povolit, když dopustila takovou díru v pravidlech.
Klidně ať Hondě dají těch 32 žetonů na sezonu a jednu další homologaci :-) Pak zas bude brečet, že museli řešit jiné problémy a 32 žetonů jim proteklo mezi prsty...
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek