DISKUZE K ČLÁNKU FIA po schůzce s Hondou přemýšlí o změně pravidel - povolí i ji vývoj motorů?

Charlie Whiting se sešel se zástupci Hondy, která letos bude dodávat McLarenu pohonné jednotky. Řešili společně poslední úpravu pravidel, které nyní umožňují výrobcům vyvíjet své motory i během sezóny - výjimka však neplatí pro japonskou automobilku.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA po schůzce s Hondou přemýšlí o změně pravidel - povolí i ji vývoj motorů?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 15.01.2015 13:38 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mr.B (Hlasovalo 17 lidí) 14.01.2015 16:09
Přitom to bylo tak jednoduché. Přitom to bylo… »
» Lord Mystic (Hlasovalo 13 lidí) 14.01.2015 18:10
paskvil pravidla tohle je další obrovská bota od… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 12 lidí) 14.01.2015 15:13
Diskriminace? Přesně takto jsem to popisoval… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonymouse

    95.103.186.XXX
    toto je choré ! pre pár neschopných výrobcov motorov, ktorí sa na vývoj vykašľali a nie sú schopní to dobehnúť počas zimnej prestávky sa upravujú úplne jasné pravidlá, a na dôvažok dostane nový účasnák bonus 32tokenov na možnú úpravu počas sezóny, čo pôvodné týmy minulú sezónu nemali!!! 02

    + 9 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    37.48.35.XXX
    jaká jsou pravidla? jen tak na okraj tohoto tématu: jaká jsou pravidla pro jakékoli další případné zájemce pro dodávky motorů do F1? je to jasně dané, nebo až se třeba BMW rozmyslí, že za dva roky půjde ro F1, tak se budou honem vymýšlet pravidla, nebo je to již nyní jasně dané?
    jinak ohledně tohoto pravidlového zmatku FIA opět nezklamala. bohužel...

    + 11 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      89.29.32.XXX
      jen by me fakt zajimalo, zda to muze byt umysl, nebo je to "pouze" neschopnost lidi, kteri ta pravidla definuji na papir. 17

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Lord Mystic

    Lord Mystic

    92.62.227.XXX
    paskvil pravidla tohle je další obrovská bota od FIA. měli mít jasná pravidla, jakmile si je začínali ohýbat jak se jim zlíbí pak to musí umožnit i Hondě. je absolutní nesmysl aby povolili ostatním výrobcům vývoj když není v pravidlech datum a Hondě ne když tam také není datum.

    celé je to podraz na mercedes který odvedl nejlepší práci, díky tomu jak se to FIA snaží dolepit z toho bude průser. Honda měla rok k dobru ve vývoji, mohla přizpůsobit motor zkušenostem které jí předal McLaren a mohli okopírovat beztrestně řešení Mercedesu, navíc by měli mít všechny další tokeny na další vývoj? to je hloupý vtip, ale FIA asi nic jiného nezbyde když chtějí už příští rok zase radikálně měnit pravidla o motorech... FIA tohle podělala totálně.

    + 13 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mobil1

      Mobil1

      46.135.41.XXX
      Ahoj,

      v zásadě souhlasím, ale pochybuji, že toho Hodna mohla od Mercedesu hodně okopírovat. Mercedes si určitě byl schopen spoustu věcí pohlídat a rozhodně neumožnili McL jim ten motor nebo jeho jednotky, rozebírat.

      + 7 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Lord Mystic

        Lord Mystic

        90.182.9.XXX
        jasný, ale kolikrát ti stačí pouze zjistit správné rozložení komponent, či analyzovat řídící soft který mcl určitě dostal k vlastnímu nastavení.

        férové by bylo aby honda nemohla vyvíjet od března 2015 a to samé i ostatní výrobci. oni mají výhodu že mají hodně odjeto a mají reálná data, ale celý tento rok měli zmražený vývoj, honda zase mohla neomezeně vyvíjet celý rok a měla i část dat od mcl, ale zase nemá data z ostrého provozu. čili to byl asi původní záměr FIA a ten si myslím je nejvíce férovej pro všechny, ale co teď FIA povolila, to je prostě kočkopes.

        nejhorší na tom je ale to, že z náznaků co vypustil mercedes to vypadá, že mercedes by dokázal zužitkovat ty dva měsíce vývoje navíc také, takže relativní rozdíl by ostatní nestáhnuli a pokud si mercedes věří, zmrazí vůz hned na konci února a hned se vrhne na auto pro příští rok a bude mít zase náskok.

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • 1

          178.255.168.XXX
          Tohle je relativní. Pravidla pro motory jsou tak sešněrovaná, že není příliš mnoho prostoru pro nějaké inovace. Mercedes odvedl lepší práci než konkurence hlavně tím, že celý agregát postavil sám, na rozdíl od konkurence, která využila subdodávky od externích dodavatelů. Teď se to snaží dohnat, více méně ví jak, tak chtějí maximálně využít možnosti dané pravidly, protože pokud těch 32 tokenů nevyužijí, tak jim mohl ujet vlak na hodně dlouhou dobu.
          S Hondou je to dost problematické, protože jsou věci, které vůči nim fér nejsou, ale jsou další věci, kterých Honda plánovitě využila, aby zvýšila svoji konkurenceschopnost. Myslet si, že zvášť mcl nedodal Hondě maximum dat, je naivní. Jasně, že jim nemohl dodat výrobní výkresy (snad teda) celého motoru, ale minimálně znají hodnoty výkonu a průběhu kroutícího momentu, což je číslo, kam Honda ví, že se musí bezpodmínečně dostat a ví že to jde. To je jejich ohromná výhoda oproti loňským motorům ferrari a reanultu. Další výhodou je to, že během sezony mohli okouknout všechny motory konkurence a využít jejich nápadů pro svůj vývoj. A v neposlední řadě určitě ví, v čem přesně je mercedes dobrý, protože dle mého názoru, není jejich výkon ukryt v turbu, jak se snaží přesvědčit konkurenci, ale v ERS, kde jsou podle mě, nejefektivnější při získávání energie z výfuku. Navíc je v téhle oblasti největší volnost v pravidlech a jestli dokáže motor dobít baterii za 2 kola nebo za 4 je ohromný rozdíl.

          + 3 / − 14

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mobil1

            Mobil1

            46.135.41.XXX
            Promiň, ale vztah mezi zákaznickým týmem a dodavatelem motorů funguje trochu jinak.

            Opravdu to není tak, že si zajedeš pro motor oni ti ho vydají s návodem k obsluze a ty si s ním můžeš dělat co chceš (rozebrat, hodit na dynamometr, proměřit, otestovat)... Ten motor i u McL ošetřují a nastavují lidé od Mercedesu, kromě toho je zapečetěný atd.

            V Mercedesu nejsou hlupáci, aby si maximálně neochránili svou investici. Samozřejmě nějaké a určitě cenné informace se k Hondě přes McL takhle dostanou, ale rozhodně nebude možné ten motor jednoduše okopírovat.

            Kromě toho jak správně píšeš nejdůležitější je jak celé soustrojí funguje dohromady, řízení, elektronika atd. I já si myslím, že tam je ten největší náskok Mercedesu. Ne ve spalovacím motoru.

            + 6 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • 1

              178.255.168.XXX
              Myslím, že píšeš to samé co já ;-)
              Myslíš že mcl neví jaký má jejich motor výkon? Naivko... Nebo že neví kdy a z jakého zdroje vůz dobíjí baterii???
              Navíc mysí vědět, jak je motor konstrukčně řešen z hlediska chlazení
              Není to tak jednoduché a myslím si, že má Honda víc dat, než připouští

              + 3 / − 14

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Jens

                109.81.245.XXX
                Naivka jsi tady maximálně ty.. Ona se ta hodnoty informací, které má Honda, přeceňuje. Co ti z toho, že víš, že mají rozděné turbo a kompresor? Navíc to není klíčová výhoda - Renault u svého řešení zřejmě zůstane. Zajímavé jsou výfuky - a to je věc, kterou taky jen tak lehce nezměníš. Mercedes má úplně jiné řešení. U turbomotorů musíš mít dynamické usměrňovače plynů, Mercedes používa Birmanna, zatímco Ferrari a Renault Sulzera - jiné naladění, je to věda. Navíc jak řekl Mercedes, ta největší tajemství mají schovaná. A největší náskok má Mercedes stejně ve spalovacím motoru (proč by ostatně byli pro standardizaci ERS)?

                + 5 / − 12

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • 1

                  178.255.168.XXX
                  já jsem naivka, za to ty jsi členem konstrukční kanceláře mercedesu :-)
                  Spalovací motor je pravidly hrozně sešněrovanej. Mercedes vytěžil maximum, to je jasné, ale myslím, že jejich ERS je bezkonkurenční. Je to vidět hlavně pokud mají i částečné problémy, tak jsou najednou o míle vzadu. Uvědom si, že ERS mělo být koncipováno tak, že na plnou kapacitu je vůz nabije za 3-4 kola a bude otázkou strategie, ve kterém okamžiku bude využívat co dokáže dobít a ve kterém bude šetřit, aby měl rezervu na jedno plné kolo. Mercedes, podle mě, dokáže ERS nabít za cca 2 kola a vypadá to, že používá nějakou formu MHD generátoru na výfuku.
                  To ERS nechtěl mercedes standartizovat, nabízel jenom některé generátory ;-) a baterii

                  + 1 / − 12

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mobil1

                    Mobil1

                    46.135.41.XXX
                    Nevím jestli jsi četl, ale moc hezký článek o problematice rekuperace byl tady: [odkaz na stránku]

                    Jinak nemá smysl se nějak zuřivě dohadovat, všem nám chybí informace a bylo by i divné, kdyby je sdíleli, že ano ;-)

                    Dejme jim čas a uvidíme jak se s tím kdo popasuje. Osobně si myslím, že Honda udělá dobrý motor, ale na Mercedes to stačit nebude. - Tohle, ale věštím z křišťálové koule ;-)

                    + 3 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • 1

                      178.255.168.XXX
                      S tím se dá souhlasit :-)
                      Přijde mi, že na to, že mají být nováčkem si poměrně dost věří, tak z toho usuzuji, že vědí víc než si mi tady myslíme...
                      Stejně bych pro ně ty pravidla postavil stejně, jako byla loňská pro ostatní, tzn, žádný vývoj, ale 5 motorů a do příští homologace 32 tokenů...

                      + 1 / − 13

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                  • Lord Mystic

                    Lord Mystic

                    90.182.9.XXX
                    no já ti nevím, ale asi nemáš pravdu. stačí se podívat na kanadu kde vozy mercedes ztratili část ERS a konkurence měla obrovské problémy je předjet. navíc ten stejný motor fungoval dobře u williamsu ale nic moc u mcl. podle mě nebude hlavní výhoda motoru v jeho spalovací části nebo jen v ERS, ale podle mě je hlavní výhodou jeho absolutní komplexnost a vyváženost, nemá žádné slabiny a jako celek funguje špičkově spolu se šasim kam se dobře hodí - má nízko těžiště, dobře se chladí, atd. k tomu připočtěme odladěný soft a mnoho testovacích dat a vítězné auto je na světě.

                    + 3 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • 1

                      178.255.168.XXX
                      no mě teda přišlo, že je udolali celkem snadno, teda v tý kanadě :-) hlavně ve srovnání, jak jim to jelo, když potíže neměli. Další věcí je to, že v kvalifikaci jsou sice dominantní, ale v závodě všem ujíždí o parník, rozdíl v časech na kolo je skoro 2s ve prospěch mercedesu.
                      Je to samozřejmě jenom takové to domácí tlachání, ale baví mě se v tom šťourat11

                      + 1 / − 12

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Lord Mystic

                        Lord Mystic

                        90.182.9.XXX
                        ehm sledovali jsme stejný závod? mercedesu chybělo více jak 100 koní, přehřívali se brzdy že je nemohli naplno využívat a dokázal rosberga předjet pouze riciardo?

                        + 3 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
  • Mr.B

    Mr.B

    90.176.164.XXX
    Přitom to bylo tak jednoduché. Přitom to bylo tak jednoduché, stačilo potvrdit původní myšlenku o homologaci a homologovat 28.2.2015.

    + 17 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Michal

      90.180.29.XXX
      Jenže FIA chce dovolit vývoj kvůli tomu ať Mercedes tak nedominuje. Opustila svou myšlenku nevyvíjet v sezóně a tohle je výsledek 17

      + 7 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • 1

        178.255.168.XXX
        FIA nemá jinou možnost, než vývoj povolit, když dopustila takovou díru v pravidlech.
        Klidně ať Hondě dají těch 32 žetonů na sezonu a jednu další homologaci :-) Pak zas bude brečet, že museli řešit jiné problémy a 32 žetonů jim proteklo mezi prsty...

        + 3 / − 17

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Mr.B

        Mr.B

        90.176.164.XXX
        To je spekulace.
        Možná tak Bernie a jeho grupa, ale proč by měla FIA něco podobného chtít?

        + 0 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama