DISKUZE K ČLÁNKU FIA po schůzce s Hondou přemýšlí o změně pravidel - povolí i ji vývoj motorů?

Charlie Whiting se sešel se zástupci Hondy, která letos bude dodávat McLarenu pohonné jednotky. Řešili společně poslední úpravu pravidel, které nyní umožňují výrobcům vyvíjet své motory i během sezóny - výjimka však neplatí pro japonskou automobilku.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA po schůzce s Hondou přemýšlí o změně pravidel - povolí i ji vývoj motorů?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 15.01.2015 13:38 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mr.B (Hlasovalo 17 lidí) 14.01.2015 16:09
Přitom to bylo tak jednoduché. Přitom to bylo… »
» Lord Mystic (Hlasovalo 13 lidí) 14.01.2015 18:10
paskvil pravidla tohle je další obrovská bota od… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 12 lidí) 14.01.2015 15:13
Diskriminace? Přesně takto jsem to popisoval… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • seven

      199.64.72.XXX
      Myslím, že by to byla naprostá katastrofa, což tuší velmi pravděpodobně i FIA. jinak by určitě byly více nekompromisní. V tuhle chvíli jde hlavně o to, aby se výkonost jednotlivých týmů co nejdříve aspoň trochu srovnala, jinak se na závody výhledově budou dívat asi už jen příznivci Mercedesu.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • FWMonty

    80.82.145.XXX
    každý týden nová pravidla05 to nemůžou vymyslet pravidla,která by za něco stála je vidět,že lidstvo začíná degenerovat nad mocí a penězi.
    Se nedivím,že lidi na F1 kašlou je to už politika né moto sport.
    Mě kdyby nefascinovala technika F1 tak už na ni nekoukám03

    + 6 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • dannak

      193.245.34.XXX
      Bohuzel naprosto trefne. A tak trochu to FIA preju, at se podusi ve vlastni stave. Takove diskuze jsou jen dusledkem toho hloupeho zmrazovani vyvoje. Vzdy to povede ke konzervovani vyhod, naslednym zmenam pravidel a potom vzrusenym debatam, jestli vic pomohli tomu ci onomu a jestli pro novacky to plati take, jestli neziskaji nejakou vyhodu atd.
      Kdyby byl vyvoj otevreny a pravidla jasne napsana, nebylo by co resit.

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    88.101.0.XXX
    Diskriminace? Přesně takto jsem to popisoval před týdnem: do 28/2 homologuje a potom bude mít stejně, jako ostatní výrobci, možnost inovovat v rámci povoleného počtu "tokenů". Tak jako tak bude v nevýhodě (relativní), protože ostatní už mají za sebou jednu ostrou sezónu, kdežto Honda ani ne 3 ostrá kola a k tomu mají k dispozici minimálně trojnásobek dat díky zákaznickým týmům - Honda je/bude v tomto "jedináček". Ale byla to jejich volba, nikdo je do toho nenutil.

    + 12 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Však je jasné,... ...že nerovnaké zaobchádzanie s účasníkmi tímov F1 je nelogické zo strany FIA a ja si osobne myslím, že FIA mala vydať už dávno stanovisko, že ak Honda homologuje svoj agregát v stanovenom termíne t.r., tak bude môcť ďalej svoj motor vyvíjať, ale tých žetónov jej mali dať len polovicu, lebo mala cez rok 2014 šancu tak robiť priebežne, hoci ostatní to dovolené nemali. 14 11

    + 17 / − 13

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Joblo

      78.99.57.XXX
      Takisto ako Honda aj ostatní mohli počas roku 2014 vyvíjať motor. Všetci nahadzovali na najnovšiu pohonnú jednotku upgrady, hoci s tým nemohli jazdiť.

      + 12 / − 17

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Pokiaľ viem upravovali len,.. ...SW, ale k žiadnej zmene HW nedošlo, pohonné jednotky sú predsa proti zásahu zvoku zabezpečené plombou od FIA, aby sa nemohli upravovať. 11 Len tu plkáš nezmysly ! 02

        + 16 / − 16

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Joblo

          78.99.57.XXX
          HW upravovať mohli, ale do súťažných víkendov mohli nasadiť iba tie homologované. Akú pohonnú jednotku by nasadili v roku 2015, keby si nemohli u seba "doma" upravovať HW? :D A presne o toto isté sa jedná aj v tomto prípade s Hondou, len s tým, že ona by mala možnosť upravovať aj HW počas roku 2015 11 01

          + 10 / − 16

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • zeto

          89.102.65.XXX
          Ne, to jen ty opět nechápeš psaný text.

          + 9 / − 16

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Si dajte povedať,... ...že ak sa motor, či pohonná jednotka ako celok raz homologuje, tak do neho môžeš použiť len homologované diely, teda neupravené. Pri novom motore to FIA skontroluje, lebo má dokumentáciu a zaplombuje ju, až do skončenia životnosti. Takže žiadne úpravy ! U pohonnej jednotky ako celku sa môžu použiť na výmenu len časti, ktoré to dovoľujú, ak sú použitelné pre inú, kde je táto nefunkčná na inej pohonnej jednotke, alebo sa musí nahradiť novou a tak to bolo celý minulý rok, lebo s námietkou diery v pravidlách prišlo Ferrari neskoro. Mimo toho diely, teda HW, tímy nemohli upravovať, lebo ich dostali ako dodávku od dodávateľov pohonných jednotiek.
            Ak príde tím tohto roku s minuloročnou pohonnou jednotkou, diely teda HW sa môže upravovať v rámci 32 žetónov a SW ľubovoľne, čo sa mohlo aj v minulom roku.01
            Ja viem čítať veľmi dobre aj tomu dobre rozumiem, na rozdiel od Vás. 01 ***
            Příspěvek byl redakčně upraven.

            + 16 / − 15

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Jens

              78.157.160.XXX
              Kapore, ty je nechapes. Samozrejme, ze nemohli vyvijet ty lonske motory behem sezony, ale oni to mysli tak, ze mohli v klidu paralelne pracovat na pohonnou jednotce 2015 po celou minulou sezonu. Nemohli ji nasadit, ale stejna jako Honda jeji vyvoj zakazany nemeli. Muzou ji pouzit letos - to, na cem pracovali cely lonsky rok. Kapis? 11

              + 11 / − 18

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • ...

                178.23.219.XXX
                Sice si trochu protiřečíš ale máš pravdu. konečně to pár lidem docvaklo.

                A k tématu článku - s úpravou pravidel musí souhlasit všechny týmy ne??

                + 3 / − 14

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Jolo

                  78.99.57.XXX
                  Ja som si to vyložil tak, že súhlas všetkých tímov potrebujú v prípade, ak sa jedná o technické pravidlá (motorové atď.) na následujúci rok. Tu žiadne pravidlá nemenia, iba si ich každý vykladá inak :D Respektíve Honda chce mať rovnaké podmienky ako ostatní.

                  + 1 / − 12

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • rock

                    37.188.141.XXX
                    Nevím, jestli to hraje roli, ale nejde tu jen o technický pravidla, ale -kupodivu- i o sportovní. Třeba to datum homologace bylo právě ve sportovních pravidlech, ne v technických.

                    + 1 / − 14

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                • Jens

                  109.81.245.XXX
                  Sice si vůbec neprotiřečím, ale nevadí, že nerozumíš psanému textu.

                  + 2 / − 15

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • Joblo

              78.99.57.XXX
              Ale skús si ešte raz prečítať moju prvú reakciu na tvoj príspevok :D To čo si napísal teraz všetci dobre chápeme, ale stále nechápeš, čo som chcel napísať. Žiaľ, jednoduchšie to už napísať neviem (respektíve to už ani nejde :D) Ale fajn nechám ťa v tvojom svete a nebudem ťa presviedčať o skutočnom význame mojich príspevkov. 03

              + 3 / − 15

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama