DISKUZE K ČLÁNKU FIA po schůzce s Hondou přemýšlí o změně pravidel - povolí i ji vývoj motorů?
Charlie Whiting se sešel se zástupci Hondy, která letos bude dodávat McLarenu pohonné jednotky. Řešili společně poslední úpravu pravidel, které nyní umožňují výrobcům vyvíjet své motory i během sezóny - výjimka však neplatí pro japonskou automobilku.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA po schůzce s Hondou přemýšlí o změně pravidel - povolí i ji vývoj motorů?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Lord Mystic
(Hlasovalo 13 lidí)
14.01.2015 18:10
paskvil pravidla tohle je další obrovská bota od… »
» uzivatel000635
(Hlasovalo 12 lidí)
14.01.2015 15:13
Diskriminace? Přesně takto jsem to popisoval… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
seven
17:54 14.01.2015 199.64.72.XXXMyslím, že by to byla naprostá katastrofa, což tuší velmi pravděpodobně i FIA. jinak by určitě byly více nekompromisní. V tuhle chvíli jde hlavně o to, aby se výkonost jednotlivých týmů co nejdříve aspoň trochu srovnala, jinak se na závody výhledově budou dívat asi už jen příznivci Mercedesu.
-
-
FWMonty
15:28 14.01.2015 80.82.145.XXXkaždý týden nová pravidla to nemůžou vymyslet pravidla,která by za něco stála je vidět,že lidstvo začíná degenerovat nad mocí a penězi.
Se nedivím,že lidi na F1 kašlou je to už politika né moto sport.
Mě kdyby nefascinovala technika F1 tak už na ni nekoukám-
dannak
17:06 14.01.2015 193.245.34.XXXBohuzel naprosto trefne. A tak trochu to FIA preju, at se podusi ve vlastni stave. Takove diskuze jsou jen dusledkem toho hloupeho zmrazovani vyvoje. Vzdy to povede ke konzervovani vyhod, naslednym zmenam pravidel a potom vzrusenym debatam, jestli vic pomohli tomu ci onomu a jestli pro novacky to plati take, jestli neziskaji nejakou vyhodu atd.
Kdyby byl vyvoj otevreny a pravidla jasne napsana, nebylo by co resit.
-
-
uzivatel000635
15:13 14.01.2015 88.101.0.XXXDiskriminace? Přesně takto jsem to popisoval před týdnem: do 28/2 homologuje a potom bude mít stejně, jako ostatní výrobci, možnost inovovat v rámci povoleného počtu "tokenů". Tak jako tak bude v nevýhodě (relativní), protože ostatní už mají za sebou jednu ostrou sezónu, kdežto Honda ani ne 3 ostrá kola a k tomu mají k dispozici minimálně trojnásobek dat díky zákaznickým týmům - Honda je/bude v tomto "jedináček". Ale byla to jejich volba, nikdo je do toho nenutil. -
Kapor
15:09 14.01.2015 194.160.178.XXXVšak je jasné,... ...že nerovnaké zaobchádzanie s účasníkmi tímov F1 je nelogické zo strany FIA a ja si osobne myslím, že FIA mala vydať už dávno stanovisko, že ak Honda homologuje svoj agregát v stanovenom termíne t.r., tak bude môcť ďalej svoj motor vyvíjať, ale tých žetónov jej mali dať len polovicu, lebo mala cez rok 2014 šancu tak robiť priebežne, hoci ostatní to dovolené nemali.
-
-
-
Joblo
15:37 14.01.2015 78.99.57.XXXHW upravovať mohli, ale do súťažných víkendov mohli nasadiť iba tie homologované. Akú pohonnú jednotku by nasadili v roku 2015, keby si nemohli u seba "doma" upravovať HW? :D A presne o toto isté sa jedná aj v tomto prípade s Hondou, len s tým, že ona by mala možnosť upravovať aj HW počas roku 2015 -
-
Kapor
16:35 14.01.2015 194.160.178.XXXSi dajte povedať,... ...že ak sa motor, či pohonná jednotka ako celok raz homologuje, tak do neho môžeš použiť len homologované diely, teda neupravené. Pri novom motore to FIA skontroluje, lebo má dokumentáciu a zaplombuje ju, až do skončenia životnosti. Takže žiadne úpravy ! U pohonnej jednotky ako celku sa môžu použiť na výmenu len časti, ktoré to dovoľujú, ak sú použitelné pre inú, kde je táto nefunkčná na inej pohonnej jednotke, alebo sa musí nahradiť novou a tak to bolo celý minulý rok, lebo s námietkou diery v pravidlách prišlo Ferrari neskoro. Mimo toho diely, teda HW, tímy nemohli upravovať, lebo ich dostali ako dodávku od dodávateľov pohonných jednotiek.
Ak príde tím tohto roku s minuloročnou pohonnou jednotkou, diely teda HW sa môže upravovať v rámci 32 žetónov a SW ľubovoľne, čo sa mohlo aj v minulom roku.
Ja viem čítať veľmi dobre aj tomu dobre rozumiem, na rozdiel od Vás. ***
Příspěvek byl redakčně upraven.-
Jens
16:44 14.01.2015 78.157.160.XXXKapore, ty je nechapes. Samozrejme, ze nemohli vyvijet ty lonske motory behem sezony, ale oni to mysli tak, ze mohli v klidu paralelne pracovat na pohonnou jednotce 2015 po celou minulou sezonu. Nemohli ji nasadit, ale stejna jako Honda jeji vyvoj zakazany nemeli. Muzou ji pouzit letos - to, na cem pracovali cely lonsky rok. Kapis?-
-
Jolo
21:07 14.01.2015 78.99.57.XXXJa som si to vyložil tak, že súhlas všetkých tímov potrebujú v prípade, ak sa jedná o technické pravidlá (motorové atď.) na následujúci rok. Tu žiadne pravidlá nemenia, iba si ich každý vykladá inak :D Respektíve Honda chce mať rovnaké podmienky ako ostatní.
-
-
-
Joblo
17:01 14.01.2015 78.99.57.XXXAle skús si ešte raz prečítať moju prvú reakciu na tvoj príspevok :D To čo si napísal teraz všetci dobre chápeme, ale stále nechápeš, čo som chcel napísať. Žiaľ, jednoduchšie to už napísať neviem (respektíve to už ani nejde :D) Ale fajn nechám ťa v tvojom svete a nebudem ťa presviedčať o skutočnom význame mojich príspevkov.
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek