DISKUZE K ČLÁNKU Newey varuje: Pro Ferrari a Renault bude velmi obtížné se na Mercedes dotáhnout
Monopost Red Bullu pro sezonu 2015 bude možná posledním vozem z pera Adriana Neweyho. Nejúspěšnější designér F1 odhaluje svoji zálibu v cestovních autech a brání současný poměr mezi šasi a motorem v F1. Podle jeho názoru bude pro Renault a Ferrari, stejně tak jako pro nováčka Hondu, jen velmi obtížné smazat náskok Mercedesu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Newey varuje: Pro Ferrari a Renault bude velmi obtížné se na Mercedes dotáhnout
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
10:02 12.01.2015 80.87.214.XXXAdrian má pravdu,... ...a Renault a Ferrari sú si úplne vedomí, že zaostávajú. Ferrari vyčistilo chliev, aby v tíme neostali staré návyky a najalo veľa nových inžinierov, ktorí prídu určite z novými riešeniami, ktoré sa raz osvedčia. U Renaultu Remi priznal, že sa venovali príliš ERS a zabudli na pritom na turbomotor. Mimo toho by bolo dobré prijať ponuku Mercedesu dodávať ERS pre všetky tímy, čím by sa aj cena stlačila nadol a potom by obom výrobcom motorových jednotiek bohate stačilo 32 žetónov na úpravu turbomotora. Ak je ale niekto veľký optimista, tak ja nie, lebo kľúčové bude, aj úprava riadiaceho SW a to je ten handicap o ktorom hovorí Adrian Newey, prečo to vyrovnanie s Mercedesom tak rýchlo nebude a bude sa rodiť len postupne, možno aj niekoľko rokov.
-
-
Ferda
08:48 11.01.2015 46.47.176.XXXMercedes a spol. Všechny týmy které používaly Mergly těžily především z toho, že Mercedesácká jednotka byla dodávaná jako celek včetně doporučení pro nejlepší umístění ve voze i s doporučením pro umístění a požadavkům chlazení.
Renault a spol. museli tápat jak celou tuhle hromadu dílů poskládat tak, aby fungovala správně a bezproblémově.
Ferrari vůz i pohonnou jednotku vyrábělo podobným systémem jako Mergl a skládali tak, aby vše spolu fungovalo správně, ale nakonec dopadlo nejhůř. Dle mě Ferrari odvedlo nejhorší práci ze všech.-
-
Ferda
12:00 11.01.2015 46.47.176.XXXPřesně jak píšeš. Nedokážeme odhadnout jak výkonné turbo měli, ale v každém případě bylo těžké a k tomu nešťastně umístěné.
Taky ERS od Magneti Marelli nebylo nějak moc efektívní.
Sice měli všechno poměrně hodně spolehlivé, ale váha všechny snahy hatila.
Pokud se Ferrari povede celkovou hmotnost rasantně snížit, tak by mohli být docela nepříjemným soupeřem pro všechny ostatní.
A Sauber s pohonnou jednotkou Ferrari snad taky kousek povyskočí a neskončí jako poslední.-
Jake HorseRadisher
12:30 11.01.2015 85.207.90.XXXSauberu po tom jak se zachovali k Sutilovi, který měl ještšě smlouvu už nefandím, navíc když teď nabrali jednoho z největších tragédů za posledních 1o let, i když toho největšího se zbavili...
I když budou mít ostatní týmy (FI, TR, Lotus) tak je budou porážet, protože mají dobré jezdce, zatímco Ericsson je tragéd a Nasr bezpochyby trochu talentu má, ale hlavně má prašulky... Doufám, že budou s Ferrari bojovat o poslední flek v cíli...-
Ferda
12:39 11.01.2015 46.47.176.XXXSauberu se jedná o přežití a bylo by smutné, kdyby i tento tým navždy F1 opustil, tak by se hodilo být k němu více schovívavý.
Pan Sauber by určitě ve svém týmu dal přednost lepším pilotů, ale doba je zlá a nové pohonné jednotky jsou tak drahé, že kosí jeden tým za druhým. Force India má prý taky na kahánku.-
Jake HorseRadisher
14:19 11.01.2015 85.207.90.XXXFI, která dle Hulkenberga staví nějaké nové vědecké zařízení asi mít na kahánku nebude, jinak by jej nestavila... A i kdyby měla na kahánku, tak aspoň vzala Hulka, který do týmu nepřináší ani Kč...
-
-
-
-
-
FWMonty
06:51 11.01.2015 80.82.145.XXXPochopitelně Williams odvedl skvělou práci, ale myslím si, že u nich opravdu hlavní roli sehrál motor."........Motor Mercedes měli i týmy McLaren a Force India.
Kdyby WILLIAMS nevsadil na efektivní aero,tak by nebyl jejich vůz na všech tratí konkurenceschopný.
Williams odvedl perfektní práci na aerodynamice k tomu mu dopomohly dva inženýři přes aero od Red Bullu a Lotusu,kteří přišly do týmu na konci roku 2013.
MOTOR NENÍ VŠE PANE NEWEY-
rock
07:40 11.01.2015 46.33.96.XXXVŠECHNY týmy s Mercedesy získaly mnohem víc bodů než předloni. Force India a Mercedes mají nárůst skoro o 100%, tragický McLaren asi o 50% a Williams... o 6300%
S výjimkou Marussie a Caterhamu si všechny týmy bez motorů Mercedes bodově pohoršily. A to Caterham se neměl kam zhoršit a Bianchi ty dva body vyjel sice po skvělém výkonu, ale ani to by mu nepomohlo bez série haluzí v tom závodě.
Takže ne, motor není všechno, ale to, že měl zásadní vliv, by přehlídl jenom slepej.-
Ferda
08:17 11.01.2015 46.47.176.XXXZásadní vliv ano, ale RB se taky moc nevytáhl a nebylo to pouze díky motoru. Šasi měli dost mizerné, bylo to vidět na těžkém propadu Vettela a chlazení jednotky bylo taky hodně špatně vyřešené.
Dle mě letos RB všechno vsadil na aero a všechno ostatní usadili ve voze špatně. Když svou chybu v testech zjistili, tak museli překopat i aero a začínat téměř od nuly. -
-
-
-
odin
10:28 11.01.2015 77.240.96.XXXrocku, myslím si, že tato tvoje otázka není zrovna "ok". Podle mne jde vždycky o "balík" celek (pro zjednodušení, pohonná jednotka+šasi+práce s pneu) a nelze vyčleňovat jedno "odvětví" nad druhé. Nakonec i Newey to v článku zmiňuje. V žádném případě nechci zpochybňovat vynikající motor Mercedesu. Ale už jenom fakt, že RedBull s Renaultem dokázal porážet ostatní týmy s Merglem pod kapotou, mi dává za pravdu.
U Williamsu odvedli obrovské množství práce na šasi (jak už napsal FWMonty) a silný motor jim samozřejmě k úspěchu pomohl. Letos se díky konzervativní strategii Pirelli téměř nemluvilo o práci s pneumatikami. Ale i ta rozhodovala o úspěších. U Mercedesu dokázali tento "kokteil" namíchat nejlépe a zaslouženě zvítězili v obou kategoriích.
Nemá cenu vymýšlet co by kdyby. Polož si obdobnou otázku, byl by Williams s evolucí loňského šasi také tak úspěšný? V obou případech - těžko říci, neboť nemáme dostatek informací. Proto nevidím tvůj dotaz jako "OK".-
rock
12:58 11.01.2015 46.33.96.XXXNe, ta otázka není tak úplně košer, já vím. Ale na druhou stranu mám snad věřit tomu, že
- všechny čtyři týmy s motory Mercedes proti předchozí sezóně výrazně zlepšily svoje šasi (některý až zázračně)
a současně
- čtyři *) konkurenční týmy -shodou okolností ani jeden s motorem Mercedes- svoje šasi zmršily (opět některý až zázračně)?
*)
Toro Rosso skoro dokázalo zůstat na svým a Cat s Marussií byly daleko za ostatními 2013 i 2014, tak se těžko porovnávají
btw Red Bull ti za pravdu tak úplně nedává, měl nejhorší sezónu za posledních pět let. Za šest, pokud 2009 převedu do současného bodovacího systému a dorovnám počet závodů.
-
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek