DISKUZE K ČLÁNKU Newey varuje: Pro Ferrari a Renault bude velmi obtížné se na Mercedes dotáhnout

Monopost Red Bullu pro sezonu 2015 bude možná posledním vozem z pera Adriana Neweyho. Nejúspěšnější designér F1 odhaluje svoji zálibu v cestovních autech a brání současný poměr mezi šasi a motorem v F1. Podle jeho názoru bude pro Renault a Ferrari, stejně tak jako pro nováčka Hondu, jen velmi obtížné smazat náskok Mercedesu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Newey varuje: Pro Ferrari a Renault bude velmi obtížné se na Mercedes dotáhnout

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 39, poslední 12.01.2015 10:02 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 17 lidí) 11.01.2015 08:48
Mercedes a spol. Všechny týmy které používaly… »
» Ferda (Hlasovalo 13 lidí) 11.01.2015 08:17
Zásadní vliv ano, ale RB se taky moc nevytáhl a… »
» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 11.01.2015 10:55
Třeba právě proto. 03 Nevím, co se dá ještě… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    80.87.214.XXX
    Adrian má pravdu,... ...a Renault a Ferrari sú si úplne vedomí, že zaostávajú. Ferrari vyčistilo chliev, aby v tíme neostali staré návyky a najalo veľa nových inžinierov, ktorí prídu určite z novými riešeniami, ktoré sa raz osvedčia. U Renaultu Remi priznal, že sa venovali príliš ERS a zabudli na pritom na turbomotor. Mimo toho by bolo dobré prijať ponuku Mercedesu dodávať ERS pre všetky tímy, čím by sa aj cena stlačila nadol a potom by obom výrobcom motorových jednotiek bohate stačilo 32 žetónov na úpravu turbomotora. Ak je ale niekto veľký optimista, tak ja nie, lebo kľúčové bude, aj úprava riadiaceho SW a to je ten handicap o ktorom hovorí Adrian Newey, prečo to vyrovnanie s Mercedesom tak rýchlo nebude a bude sa rodiť len postupne, možno aj niekoľko rokov. 01

    + 18 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • eR

    62.245.107.XXX
    Nevím co ho může lákat na silničních vozech. Na jednu stranu si pořád stěžuje na omezený aerovývoj u F1 a chce se věnovat kategorii ve které de facto žádný aerodynamický vývoj neexistuje.

    + 3 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Třeba právě proto. 03 Nevím, co se dá ještě vymyslet na "dokonalých" monopostech, ale na cesťácích asi dost.

      + 8 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Mercedes a spol. Všechny týmy které používaly Mergly těžily především z toho, že Mercedesácká jednotka byla dodávaná jako celek včetně doporučení pro nejlepší umístění ve voze i s doporučením pro umístění a požadavkům chlazení.

    Renault a spol. museli tápat jak celou tuhle hromadu dílů poskládat tak, aby fungovala správně a bezproblémově.

    Ferrari vůz i pohonnou jednotku vyrábělo podobným systémem jako Mergl a skládali tak, aby vše spolu fungovalo správně, ale nakonec dopadlo nejhůř. Dle mě Ferrari odvedlo nejhorší práci ze všech.

    + 17 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Iscarian

      Iscarian

      89.177.211.XXX
      Přesně tak, Mercedes pochopil, že je lepší si dělat maximum věcí samo, než se spoléhat na dodavatele. Ovšem např. právě Ferrari tuším si nechávalo turbodmýchadlo vyrábět u někoho cizího, vcelku nepochopitelná věc.

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jens

        78.157.160.XXX
        Jj, turba Ferrari bralo od Honeywellu. Renault měl taky na různé komponenty subdodavatele.

        + 6 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Přesně jak píšeš. Nedokážeme odhadnout jak výkonné turbo měli, ale v každém případě bylo těžké a k tomu nešťastně umístěné.
        Taky ERS od Magneti Marelli nebylo nějak moc efektívní.
        Sice měli všechno poměrně hodně spolehlivé, ale váha všechny snahy hatila.
        Pokud se Ferrari povede celkovou hmotnost rasantně snížit, tak by mohli být docela nepříjemným soupeřem pro všechny ostatní.
        A Sauber s pohonnou jednotkou Ferrari snad taky kousek povyskočí a neskončí jako poslední.

        + 7 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jake HorseRadisher

          Jake HorseRadisher

          85.207.90.XXX
          Sauberu po tom jak se zachovali k Sutilovi, který měl ještšě smlouvu už nefandím, navíc když teď nabrali jednoho z největších tragédů za posledních 1o let, i když toho největšího se zbavili...
          I když budou mít ostatní týmy (FI, TR, Lotus) tak je budou porážet, protože mají dobré jezdce, zatímco Ericsson je tragéd a Nasr bezpochyby trochu talentu má, ale hlavně má prašulky... Doufám, že budou s Ferrari bojovat o poslední flek v cíli...

          + 4 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Sauberu se jedná o přežití a bylo by smutné, kdyby i tento tým navždy F1 opustil, tak by se hodilo být k němu více schovívavý.
            Pan Sauber by určitě ve svém týmu dal přednost lepším pilotů, ale doba je zlá a nové pohonné jednotky jsou tak drahé, že kosí jeden tým za druhým. Force India má prý taky na kahánku.

            + 3 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Jake HorseRadisher

              Jake HorseRadisher

              85.207.90.XXX
              FI, která dle Hulkenberga staví nějaké nové vědecké zařízení asi mít na kahánku nebude, jinak by jej nestavila... A i kdyby měla na kahánku, tak aspoň vzala Hulka, který do týmu nepřináší ani Kč...

              + 4 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Vidžaj Malja má prý velké problémy se svou leteckou společností, která prý dluží dvě miliardy Eur. V únoru ho čeká soud a bez ručitelů prý ani nemůže vycestovat z Indie.

                + 4 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • FWMonty

    80.82.145.XXX
    Pochopitelně Williams odvedl skvělou práci, ale myslím si, že u nich opravdu hlavní roli sehrál motor."........Motor Mercedes měli i týmy McLaren a Force India.
    Kdyby WILLIAMS nevsadil na efektivní aero,tak by nebyl jejich vůz na všech tratí konkurenceschopný.
    Williams odvedl perfektní práci na aerodynamice k tomu mu dopomohly dva inženýři přes aero od Red Bullu a Lotusu,kteří přišly do týmu na konci roku 2013.
    MOTOR NENÍ VŠE PANE NEWEY03

    + 15 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      46.33.96.XXX
      VŠECHNY týmy s Mercedesy získaly mnohem víc bodů než předloni. Force India a Mercedes mají nárůst skoro o 100%, tragický McLaren asi o 50% a Williams... o 6300%

      S výjimkou Marussie a Caterhamu si všechny týmy bez motorů Mercedes bodově pohoršily. A to Caterham se neměl kam zhoršit a Bianchi ty dva body vyjel sice po skvělém výkonu, ale ani to by mu nepomohlo bez série haluzí v tom závodě.

      Takže ne, motor není všechno, ale to, že měl zásadní vliv, by přehlídl jenom slepej.

      + 15 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Zásadní vliv ano, ale RB se taky moc nevytáhl a nebylo to pouze díky motoru. Šasi měli dost mizerné, bylo to vidět na těžkém propadu Vettela a chlazení jednotky bylo taky hodně špatně vyřešené.
        Dle mě letos RB všechno vsadil na aero a všechno ostatní usadili ve voze špatně. Když svou chybu v testech zjistili, tak museli překopat i aero a začínat téměř od nuly.

        + 13 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • FWMonty

        80.82.145.XXX
        ale já jsem porovnával jen a jen týmy z motory Mercedes a jejich pracovitost03
        Force India byla v roce 2013 hodně před Williamse a to samé McLaren.

        + 8 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          46.33.96.XXX
          Dokázal by je Williams v r.2014 předhonit, kdyby zůstal u Renaultu?

          + 9 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • FWMonty

            80.82.145.XXX
            když to zvládnul Red Bull zvládl by to i Williams,ale byl by to souboj z McLarenem.
            LOTUS měl špatně pořešené auto už od začátku sezony jsem tvrdil,že ten jejich nos nebude fungovat+k tomu ty jejich asymetrické prvky na voze neprospěly.

            + 7 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            rocku, myslím si, že tato tvoje otázka není zrovna "ok". Podle mne jde vždycky o "balík" celek (pro zjednodušení, pohonná jednotka+šasi+práce s pneu) a nelze vyčleňovat jedno "odvětví" nad druhé. Nakonec i Newey to v článku zmiňuje. V žádném případě nechci zpochybňovat vynikající motor Mercedesu. Ale už jenom fakt, že RedBull s Renaultem dokázal porážet ostatní týmy s Merglem pod kapotou, mi dává za pravdu.
            U Williamsu odvedli obrovské množství práce na šasi (jak už napsal FWMonty) a silný motor jim samozřejmě k úspěchu pomohl. Letos se díky konzervativní strategii Pirelli téměř nemluvilo o práci s pneumatikami. Ale i ta rozhodovala o úspěších. U Mercedesu dokázali tento "kokteil" namíchat nejlépe a zaslouženě zvítězili v obou kategoriích.
            Nemá cenu vymýšlet co by kdyby. Polož si obdobnou otázku, byl by Williams s evolucí loňského šasi také tak úspěšný? V obou případech - těžko říci, neboť nemáme dostatek informací. Proto nevidím tvůj dotaz jako "OK".03

            + 6 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              46.33.96.XXX
              Ne, ta otázka není tak úplně košer, já vím. Ale na druhou stranu mám snad věřit tomu, že

              - všechny čtyři týmy s motory Mercedes proti předchozí sezóně výrazně zlepšily svoje šasi (některý až zázračně)

              a současně

              - čtyři *) konkurenční týmy -shodou okolností ani jeden s motorem Mercedes- svoje šasi zmršily (opět některý až zázračně)?

              *)
              Toro Rosso skoro dokázalo zůstat na svým a Cat s Marussií byly daleko za ostatními 2013 i 2014, tak se těžko porovnávají

              btw Red Bull ti za pravdu tak úplně nedává, měl nejhorší sezónu za posledních pět let. Za šest, pokud 2009 převedu do současného bodovacího systému a dorovnám počet závodů.

              + 5 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama