DISKUZE K ČLÁNKU Newey varuje: Pro Ferrari a Renault bude velmi obtížné se na Mercedes dotáhnout

Monopost Red Bullu pro sezonu 2015 bude možná posledním vozem z pera Adriana Neweyho. Nejúspěšnější designér F1 odhaluje svoji zálibu v cestovních autech a brání současný poměr mezi šasi a motorem v F1. Podle jeho názoru bude pro Renault a Ferrari, stejně tak jako pro nováčka Hondu, jen velmi obtížné smazat náskok Mercedesu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Newey varuje: Pro Ferrari a Renault bude velmi obtížné se na Mercedes dotáhnout

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 39, poslední 12.01.2015 10:02 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 17 lidí) 11.01.2015 08:48
Mercedes a spol. Všechny týmy které používaly… »
» Ferda (Hlasovalo 13 lidí) 11.01.2015 08:17
Zásadní vliv ano, ale RB se taky moc nevytáhl a… »
» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 11.01.2015 10:55
Třeba právě proto. 03 Nevím, co se dá ještě… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

              • odin

                odin

                77.240.96.XXX
                Znovu opakuji, jde o balík, respektive o jakýsi kompromis mixu "motor+šasi+pneu". Kde nemusí platit, že když dokážeš vytvořit jeden z těchto tří komponentů nejlépe, automaticky máš nejlepší auto. Tak to není. Cílem je mít nejlepší celek, čili mix těchto komponentů. Vím, že jsem to hodně zjednodušil, ale pro pochopení, oč mi jde to snad nevadí.03
                A co se týče RedBullu. Proč mi jeho výsledky nedávají za pravdu? Co bylo příčinou jejich nejhorší sezóny za šest let? Opět skončíme u mixu komponentů. V minulosti RBR neměl ani zdaleka nejsilnější motor a přesto vyhrával. Měli nejlepší šasi a dokázali hodně dobře pracovat s pneu. Naproti tomu Mergl měl nejsilnější motor a bylo mu to houby platný. Stejně jako Lotusu, kteří podle mne nejlépe využívali pneumatiky.
                A ještě poznámka: Toro Rosso přecházelo z Ferrari na Renault a přesto zůstalo "na svým" - proto se ti těžko porovnává? Minimálně to, že změnili pohonnou jednotku a přesto zůstali na svém o něčem svědčí. Minimálně o tom, že oni svoje šasi nezmršili "zázračně". Stejně tak McLaren výrazně nezlepšil svoje šasi, když měl pod kapotou Mercedes a výsledky +-stejné jako loni.03

                + 4 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • rock

                  46.33.96.XXX
                  Viz
                  Dnes, 07:40 rock

                  Já to tvoji druhou větu nerozporuji. Zlepšení u poloviny Mercedesovských týmů by odpovídalo obvyklé změnám vyplývajících z (ne)úspěšnosti v namíchání mixu. Ovšem zlepšení u 100% týmů s Mercedesy naznačuje, že motory Mercedes dávaly v tom mixu výrazně jiné možnosti než motory Renault a Ferrari. Víc jsem říct nechtěl.

                  btw Toro Rossu všechna čest. McLaren získal skoro o polovinu (o 48%) víc bodů.

                  + 4 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.96.XXX
                    Předposlední větou v prostředním odstavci jsi to vystihl poměrně přesně. K tomu nemám co dodat. Jen souhlas.

                    Já jsem s tvým příspěvkem z 07:40 problém neměl03 Do diskuze jsem vstoupil kvůli příspěvku 08:43.12

                    + 2 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    178.40.153.XXX
                    preco by sa nemohli zlepsit aj vsetky timy ktore pouzivaju motor od jedneho vyrobcu
                    to je nejako dane ze sa moze zlepsit len polovica? 18

                    co ak sa vskutocnosti zlepsili len 2 timy(M,W) a 2(Mc,FI) ostali na rovnakej urovni ale tebe sa to zda ze sa zlepsili vsetky len preto ze ine timy sa zhorsili a potom sa zda ze aj ten tim co ostal vykonnostne na rovnakej urovni sa zlepsil

                    nikto nepopiera ze motor mercedes bol najlepsi a ze timom ktore ho mali dost pomohol ale v pripade williamsu urcite nehral hlavnu ulohu pri zlepseni motor
                    ak by to bolo len o motore tak williams skonci za mclarenom a FI

                    nemozes to porovnavat len tak cez pocet bodov lebo pritom nezohladnis rozne faktory ako napr. to ze lotus a sauber mali totalne ale totalne naprd auto, ich slaby vykon nebol len o motore
                    tie body co stratil lotus a sauber oproti 2013 idu viac na ukor sasi ako na ukor motoru ale ty to vsetko davas akoby to stratili na ukor motoru

                    + 3 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Máš 100% pravdu v tom, že to dělá mix celého vozu. Ale když se podíváš na kterých okruzích byl RB Mercedesu nejblíž, vychází z toho, že to svoje šasi zrovna nezmršili (neříkám, že to tvrdíš 03 ). Nevím jestli bylo lepší, nebo horší než Mercedesu, ale minimálně srovnatelné ano. Přece jen motor na jejich odstup měl asi vliv největší, ikdyž to nebyl jediný faktor. 03
                  Předpokládám, že to je to, co chtěl Rock říct. 03

                  + 3 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.96.XXX
                    Miku, Miku. Zase si nejspíše nerozumíme. Já nikde netvrdím, že by RBR zmršil své šasi. Naopak, řekl bych, že ho měli opět jedno z nejlepších.
                    Vždy jsem kritizoval jejich jednostranný pohled na své (ne)úspěchy. Když se veškerou odpovědnost snažili svalit na Renault.
                    Já to opět zjednoduším a dám smyšlený příklad. Kdyby Marussia postavila auto, které by generovalo obrovský přítlak tak že by jezdilo jako po kolejích. Ale Ferrari by jim dávalo k dispozici motor, který není schopný s tímto "monstrem" pohnout. Byla by vina za neúspěch jenom na straně Ferrari? Podle mne NE. Protože vždycky musím pracovat s tím co mám k dispozici. Snažit se spolupracovat a docházet ke kompromisům, které mě posunou k lepším výsledkům. A jedním z těchto kompromisů je, i změna šasi, aby negenerovalo přehnaný přítlak. Prostě výsledné auto je mix kompromisů.03

                    + 2 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      Však jsem ti psal, že netvrdíš že šasi zmršil. Abys mi neřekl, že ti to podsouvám. 04
                      Na druhou stranu RB zakomponoval motor CELKEM dobře, když byli konkurenceschopní hlavně v technických částech. Co jim chybělo nejvíc byl výkon a spolehlivost.
                      Abych použil tvou paralelu: Kdyby Marusia špatně motor zakomponovala, projevilo by se to v zatáčkách a pak by byla chyba v instalaci motoru. Jestliže bude zaostávat na rovinkách, pak je to výkonem motoru, tudíž vina Ferrari. 03
                      Co se týká spolehlivosti, měl Renault problémy u všech jeho týmů, tudíž to také nebude vina RB.
                      Pochopil jsem tě dobře?

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • anonym

                        178.40.153.XXX
                        RB ten motor az tak dobre nezabudoval kedze mal velke problemy s chladenim a to vo vacsej miere islo na triko redbullu, lebo ako vzdy isli s aerom nalimit ale to sa nie vzdy podari a minuly rok prestrelili a po testoch museli vyrazne prepracovat aero
                        takato zmena pred sezonou vykonu auta rozhodne neprospieva
                        rok robis piples kazdy detail a par tyzdnov pred sezonou musis takto vypiplane aero vyrazne prekopat, to sa potom s tebou vezie pocas celej sezony

                        + 3 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.96.XXX
                        Miku, buď úmyslně, nebo z neznalosti se tu snažíš podsunout jenom jeden pohled na věc. Cílem všech konstruktérů je, aby jejich auto fungovalo na všech tratích. To znamená za všech podmínek. nelze si vybrat Monzu a postavit auto, které tam zvítězí. Nebo druhý extrém, Monaco a zvítězit tam. To přeci titul nikomu nezajistí. Tak že opět jsme u mixu a kompromisů. A opět musíme brát na zřetel jak výkon aera, tak výkon motoru. A zajistit, aby nám tento mix "nežral" pneumatiky. To je celé.
                        A spolehlivost sem netahej. Protože nemáme dostatek informací o příčinách selhání. Ona totiž může být příčina i špatná stavba šasi, nedostatečné chlazení atd. atd. Přitom důsledek je porucha motoru. A lidé neschopní širšího přemýšlení to vezmou jako vinu motorářů.03

                        + 3 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          93.99.87.XXX
                          To máš jistě pravdu a uznávám logiku toho co jsi napsal. A je to i příčina toho, že na některých tratí se STR dařilo držet s RB krok. Ale když porovnáš rychlosti na rovinkách, srovnání rychlostí v jednotlivých částech okruhů i rozdíly na různých okruzích, všechno naznačuje nedostatek výkonu. A když už to potvrdí sám Renault (společně s názorem všech ostatních), nevím proč bych měl hledat HLAVNÍ (ne jedinou!!!) příčinu jinde. 03
                          Pravda máme i jen částečné informace o příčinách poruch (ony se zveřejňují a některé by teoreticky mohlo přehřátí i způsobit a některé ne), pak je tu pořád fakt, že poruchy neměl jen RB. Že by všechny týmy špatně chladily motory Renault? V tom případě by od Renaultu asi také nebylo vše ideální. 03

                          + 1 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            77.240.96.XXX
                            Já jsem nikdy netvrdil, že Renault vytvořil nejvýkonější motor. Netvrdili to ani lidé od Renaultu. Ale to by také nemělo být záminkou pro kohokoliv, aby motor Renaultu považoval za příčinu jeho (ne)úspěchů. Píšu ti to tady už po několikáté.
                            Minulost přeci potvrdila, že lze zvítězit i s méně výkonným motorem. A nejenom RedBull něco takového dokázal.
                            Mně totiž rétorika RedBulláků silně připomíná rétoriku některých fans Vettela. S nejlepším autem také dokázal vítězit, což mnohým stačilo na to, aby ho pasovali na nejlepšího pilota v poli. Když ale dostal auto horší, už nedokázal porazit ani svého týmového kolegu. A pak se hledaly výmluvy.
                            Obdoba RedBull. Ten také potřebuje pro svá vítězství nejlepší aero a nejsilnější motor. A když jim tato kombinace bude žrát pneu, pak vyvolají válku proti výrobci a zajistí si změnu. Jenom za poslední dva roky válčili proti Pirelli, Renaultu a dokonce i proti FIA. Ale tam si ukousli moc veliké sousto a boj o průtokoměry prohráli. Že by uznali svoji odpovědnost, ale nehrozí.02

                            + 2 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              93.99.87.XXX
                              OK, z části souhlasím z části ne. Ale to už by jsme se dostali na témata, která jsme už probrali a shodli jsme se, že se prostě neshodneme. 03
                              Měj se. 04

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    178.40.153.XXX
                    ak sa pozries na kvalifikacie tak zistis ze v niektorych kvalifikaciach mal RB problem aj so svojim b-ckom , takze asi ani to sasi nemal RB tak kvalitne ako vo svojich vitaznych sezonach

                    pri porovnani RB a STR mozme takmer uplne vylucit motor kedze ho mali rovnaky

                    + 3 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.40.153.XXX
              williamsu viac ako motor od mercedesu prospelo ze uz nieje mozne pouzivat vyfukove difuzori. v tych mal williams obroske manko a to bol hlavny dovod ich prepadu v 2013, v ktorom jazdili s coanda vyfukmi. v 2012 ziadne vyfukove difuzori nepouzivali a mali konkurencieschopne auto

              + 3 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.96.XXX
                Ok. Já jsem to téma hodně zjednodušil. Možná by mělo znít rozdělení spíše na "pohonnou jednotku (se vším všudy) + aerodynamika (se vším všudy) + pneu (se vším všudy)", přičemž si jsem vědom, že tyto tři odvětví ještě zcela neobsahují veškerou problematiku pro zvládnutí vítězného vozu F1.
                A foukání difuzoru zahrnuji pod aero, což v mém původním komentu představovala stavba šasi.03

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
    • 1

      178.255.168.XXX
      Myslet si, že měl williams bůhví jak efektivní aerodynamiku je naivní. Je třeba neplést si efektivitu a nízký odpor. Pokud by měl williams efektivní aerodynamiku, tak by tak hrozně neztrácel na technických tratích. Postavili šasi s velice nízkým odporem, ale zároveň s nízkým přítlakem a vyplatilo se jim to jen díky výkonu motoru mercedes. Pokud by zůstali u renaultu, tak se obávám, že by opět bojovali s caterhamem...

      + 5 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.40.153.XXX
        blbost
        williams postavil najefektivnejsie auto co do aerodynamiky, mali najlepsi pomer odpor/pritlak, preto mavali najvyssiu maximalku ale zaroven nestracali tolko v technicky pasazach
        v madarsku v Q bottas skoncil na 3.mieste

        s pritlakom mal williams problem len na zaciatku ale postupne sa im podarilo ziskat dost pritlaku a to bez toho aby to zasadne zvysilo odpor

        navyse williams mal dobre riesenu vnutornu aerodynamiku v aute, ktora je dnes rovnako dolezita ako ta vonkajsia, vdaka tomu mal daleko lepsie zvladnute chladenie ako samotny mercedes ktoremu sa prehrievalo ERS

        + 7 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama