DISKUZE K ČLÁNKU Newey varuje: Pro Ferrari a Renault bude velmi obtížné se na Mercedes dotáhnout
Monopost Red Bullu pro sezonu 2015 bude možná posledním vozem z pera Adriana Neweyho. Nejúspěšnější designér F1 odhaluje svoji zálibu v cestovních autech a brání současný poměr mezi šasi a motorem v F1. Podle jeho názoru bude pro Renault a Ferrari, stejně tak jako pro nováčka Hondu, jen velmi obtížné smazat náskok Mercedesu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Newey varuje: Pro Ferrari a Renault bude velmi obtížné se na Mercedes dotáhnout
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
odin
13:50 11.01.2015 77.240.96.XXXZnovu opakuji, jde o balík, respektive o jakýsi kompromis mixu "motor+šasi+pneu". Kde nemusí platit, že když dokážeš vytvořit jeden z těchto tří komponentů nejlépe, automaticky máš nejlepší auto. Tak to není. Cílem je mít nejlepší celek, čili mix těchto komponentů. Vím, že jsem to hodně zjednodušil, ale pro pochopení, oč mi jde to snad nevadí.
A co se týče RedBullu. Proč mi jeho výsledky nedávají za pravdu? Co bylo příčinou jejich nejhorší sezóny za šest let? Opět skončíme u mixu komponentů. V minulosti RBR neměl ani zdaleka nejsilnější motor a přesto vyhrával. Měli nejlepší šasi a dokázali hodně dobře pracovat s pneu. Naproti tomu Mergl měl nejsilnější motor a bylo mu to houby platný. Stejně jako Lotusu, kteří podle mne nejlépe využívali pneumatiky.
A ještě poznámka: Toro Rosso přecházelo z Ferrari na Renault a přesto zůstalo "na svým" - proto se ti těžko porovnává? Minimálně to, že změnili pohonnou jednotku a přesto zůstali na svém o něčem svědčí. Minimálně o tom, že oni svoje šasi nezmršili "zázračně". Stejně tak McLaren výrazně nezlepšil svoje šasi, když měl pod kapotou Mercedes a výsledky +-stejné jako loni.-
rock
18:33 11.01.2015 46.33.96.XXXViz
Dnes, 07:40 rock
Já to tvoji druhou větu nerozporuji. Zlepšení u poloviny Mercedesovských týmů by odpovídalo obvyklé změnám vyplývajících z (ne)úspěšnosti v namíchání mixu. Ovšem zlepšení u 100% týmů s Mercedesy naznačuje, že motory Mercedes dávaly v tom mixu výrazně jiné možnosti než motory Renault a Ferrari. Víc jsem říct nechtěl.
btw Toro Rossu všechna čest. McLaren získal skoro o polovinu (o 48%) víc bodů.-
anonym
20:37 11.01.2015 178.40.153.XXXpreco by sa nemohli zlepsit aj vsetky timy ktore pouzivaju motor od jedneho vyrobcu
to je nejako dane ze sa moze zlepsit len polovica?
co ak sa vskutocnosti zlepsili len 2 timy(M,W) a 2(Mc,FI) ostali na rovnakej urovni ale tebe sa to zda ze sa zlepsili vsetky len preto ze ine timy sa zhorsili a potom sa zda ze aj ten tim co ostal vykonnostne na rovnakej urovni sa zlepsil
nikto nepopiera ze motor mercedes bol najlepsi a ze timom ktore ho mali dost pomohol ale v pripade williamsu urcite nehral hlavnu ulohu pri zlepseni motor
ak by to bolo len o motore tak williams skonci za mclarenom a FI
nemozes to porovnavat len tak cez pocet bodov lebo pritom nezohladnis rozne faktory ako napr. to ze lotus a sauber mali totalne ale totalne naprd auto, ich slaby vykon nebol len o motore
tie body co stratil lotus a sauber oproti 2013 idu viac na ukor sasi ako na ukor motoru ale ty to vsetko davas akoby to stratili na ukor motoru
-
Mike17
18:41 11.01.2015 93.99.87.XXXMáš 100% pravdu v tom, že to dělá mix celého vozu. Ale když se podíváš na kterých okruzích byl RB Mercedesu nejblíž, vychází z toho, že to svoje šasi zrovna nezmršili (neříkám, že to tvrdíš ). Nevím jestli bylo lepší, nebo horší než Mercedesu, ale minimálně srovnatelné ano. Přece jen motor na jejich odstup měl asi vliv největší, ikdyž to nebyl jediný faktor.
Předpokládám, že to je to, co chtěl Rock říct.-
odin
19:50 11.01.2015 77.240.96.XXXMiku, Miku. Zase si nejspíše nerozumíme. Já nikde netvrdím, že by RBR zmršil své šasi. Naopak, řekl bych, že ho měli opět jedno z nejlepších.
Vždy jsem kritizoval jejich jednostranný pohled na své (ne)úspěchy. Když se veškerou odpovědnost snažili svalit na Renault.
Já to opět zjednoduším a dám smyšlený příklad. Kdyby Marussia postavila auto, které by generovalo obrovský přítlak tak že by jezdilo jako po kolejích. Ale Ferrari by jim dávalo k dispozici motor, který není schopný s tímto "monstrem" pohnout. Byla by vina za neúspěch jenom na straně Ferrari? Podle mne NE. Protože vždycky musím pracovat s tím co mám k dispozici. Snažit se spolupracovat a docházet ke kompromisům, které mě posunou k lepším výsledkům. A jedním z těchto kompromisů je, i změna šasi, aby negenerovalo přehnaný přítlak. Prostě výsledné auto je mix kompromisů.-
Mike17
20:13 11.01.2015 93.99.87.XXXVšak jsem ti psal, že netvrdíš že šasi zmršil. Abys mi neřekl, že ti to podsouvám.
Na druhou stranu RB zakomponoval motor CELKEM dobře, když byli konkurenceschopní hlavně v technických částech. Co jim chybělo nejvíc byl výkon a spolehlivost.
Abych použil tvou paralelu: Kdyby Marusia špatně motor zakomponovala, projevilo by se to v zatáčkách a pak by byla chyba v instalaci motoru. Jestliže bude zaostávat na rovinkách, pak je to výkonem motoru, tudíž vina Ferrari.
Co se týká spolehlivosti, měl Renault problémy u všech jeho týmů, tudíž to také nebude vina RB.
Pochopil jsem tě dobře?-
anonym
20:47 11.01.2015 178.40.153.XXXRB ten motor az tak dobre nezabudoval kedze mal velke problemy s chladenim a to vo vacsej miere islo na triko redbullu, lebo ako vzdy isli s aerom nalimit ale to sa nie vzdy podari a minuly rok prestrelili a po testoch museli vyrazne prepracovat aero
takato zmena pred sezonou vykonu auta rozhodne neprospieva
rok robis piples kazdy detail a par tyzdnov pred sezonou musis takto vypiplane aero vyrazne prekopat, to sa potom s tebou vezie pocas celej sezony -
odin
20:49 11.01.2015 77.240.96.XXXMiku, buď úmyslně, nebo z neznalosti se tu snažíš podsunout jenom jeden pohled na věc. Cílem všech konstruktérů je, aby jejich auto fungovalo na všech tratích. To znamená za všech podmínek. nelze si vybrat Monzu a postavit auto, které tam zvítězí. Nebo druhý extrém, Monaco a zvítězit tam. To přeci titul nikomu nezajistí. Tak že opět jsme u mixu a kompromisů. A opět musíme brát na zřetel jak výkon aera, tak výkon motoru. A zajistit, aby nám tento mix "nežral" pneumatiky. To je celé.
A spolehlivost sem netahej. Protože nemáme dostatek informací o příčinách selhání. Ona totiž může být příčina i špatná stavba šasi, nedostatečné chlazení atd. atd. Přitom důsledek je porucha motoru. A lidé neschopní širšího přemýšlení to vezmou jako vinu motorářů.-
Mike17
21:06 11.01.2015 93.99.87.XXXTo máš jistě pravdu a uznávám logiku toho co jsi napsal. A je to i příčina toho, že na některých tratí se STR dařilo držet s RB krok. Ale když porovnáš rychlosti na rovinkách, srovnání rychlostí v jednotlivých částech okruhů i rozdíly na různých okruzích, všechno naznačuje nedostatek výkonu. A když už to potvrdí sám Renault (společně s názorem všech ostatních), nevím proč bych měl hledat HLAVNÍ (ne jedinou!!!) příčinu jinde.
Pravda máme i jen částečné informace o příčinách poruch (ony se zveřejňují a některé by teoreticky mohlo přehřátí i způsobit a některé ne), pak je tu pořád fakt, že poruchy neměl jen RB. Že by všechny týmy špatně chladily motory Renault? V tom případě by od Renaultu asi také nebylo vše ideální.-
odin
21:46 11.01.2015 77.240.96.XXXJá jsem nikdy netvrdil, že Renault vytvořil nejvýkonější motor. Netvrdili to ani lidé od Renaultu. Ale to by také nemělo být záminkou pro kohokoliv, aby motor Renaultu považoval za příčinu jeho (ne)úspěchů. Píšu ti to tady už po několikáté.
Minulost přeci potvrdila, že lze zvítězit i s méně výkonným motorem. A nejenom RedBull něco takového dokázal.
Mně totiž rétorika RedBulláků silně připomíná rétoriku některých fans Vettela. S nejlepším autem také dokázal vítězit, což mnohým stačilo na to, aby ho pasovali na nejlepšího pilota v poli. Když ale dostal auto horší, už nedokázal porazit ani svého týmového kolegu. A pak se hledaly výmluvy.
Obdoba RedBull. Ten také potřebuje pro svá vítězství nejlepší aero a nejsilnější motor. A když jim tato kombinace bude žrát pneu, pak vyvolají válku proti výrobci a zajistí si změnu. Jenom za poslední dva roky válčili proti Pirelli, Renaultu a dokonce i proti FIA. Ale tam si ukousli moc veliké sousto a boj o průtokoměry prohráli. Že by uznali svoji odpovědnost, ale nehrozí.
-
-
-
-
-
anonym
20:41 11.01.2015 178.40.153.XXXak sa pozries na kvalifikacie tak zistis ze v niektorych kvalifikaciach mal RB problem aj so svojim b-ckom , takze asi ani to sasi nemal RB tak kvalitne ako vo svojich vitaznych sezonach
pri porovnani RB a STR mozme takmer uplne vylucit motor kedze ho mali rovnaky
-
-
-
-
anonym
13:01 11.01.2015 178.40.153.XXXwilliamsu viac ako motor od mercedesu prospelo ze uz nieje mozne pouzivat vyfukove difuzori. v tych mal williams obroske manko a to bol hlavny dovod ich prepadu v 2013, v ktorom jazdili s coanda vyfukmi. v 2012 ziadne vyfukove difuzori nepouzivali a mali konkurencieschopne auto-
odin
13:58 11.01.2015 77.240.96.XXXOk. Já jsem to téma hodně zjednodušil. Možná by mělo znít rozdělení spíše na "pohonnou jednotku (se vším všudy) + aerodynamika (se vším všudy) + pneu (se vším všudy)", přičemž si jsem vědom, že tyto tři odvětví ještě zcela neobsahují veškerou problematiku pro zvládnutí vítězného vozu F1.
A foukání difuzoru zahrnuji pod aero, což v mém původním komentu představovala stavba šasi.
-
-
-
-
-
-
1
10:57 11.01.2015 178.255.168.XXXMyslet si, že měl williams bůhví jak efektivní aerodynamiku je naivní. Je třeba neplést si efektivitu a nízký odpor. Pokud by měl williams efektivní aerodynamiku, tak by tak hrozně neztrácel na technických tratích. Postavili šasi s velice nízkým odporem, ale zároveň s nízkým přítlakem a vyplatilo se jim to jen díky výkonu motoru mercedes. Pokud by zůstali u renaultu, tak se obávám, že by opět bojovali s caterhamem...-
anonym
12:54 11.01.2015 178.40.153.XXXblbost
williams postavil najefektivnejsie auto co do aerodynamiky, mali najlepsi pomer odpor/pritlak, preto mavali najvyssiu maximalku ale zaroven nestracali tolko v technicky pasazach
v madarsku v Q bottas skoncil na 3.mieste
s pritlakom mal williams problem len na zaciatku ale postupne sa im podarilo ziskat dost pritlaku a to bez toho aby to zasadne zvysilo odpor
navyse williams mal dobre riesenu vnutornu aerodynamiku v aute, ktora je dnes rovnako dolezita ako ta vonkajsia, vdaka tomu mal daleko lepsie zvladnute chladenie ako samotny mercedes ktoremu sa prehrievalo ERS
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek