DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes: Red Bull si se svými návrhy pro motory hledí jen vlastních zájmů

Tecnický šéf Mercedesu, Paddy Lowe, říká, že snaha Red Bullu dosáhnout změn v oblasti pohonných jednotek je hnána čistě jen jejich vlastním zájmem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes: Red Bull si se svými návrhy pro motory hledí jen vlastních zájmů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 05.12.2014 12:57 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001447 (Hlasovalo 9 lidí) 03.12.2014 08:42
ha-ha este ziadny tym v f1 neobhajoval ine… »
» uzivatel000190 (Hlasovalo 8 lidí) 03.12.2014 13:13
V čem je to zvrácené? Zvrácené mě přijde spíše… »
» uzivatel000190 (Hlasovalo 7 lidí) 03.12.2014 11:01
srovnání výkonu Za mě se musí dát příležitost… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    109.81.210.XXX
    srovnání výkonu Za mě se musí dát příležitost ostatním výkon dotáhnout, protože za tři roky to začne být nuda. RB se fia také snažila přibrzdit a to dost, ale oni vždy našli jinou cestu (zákaz umístění výfuků u difuzoru, "ohebných" křídel, mapy motorů) vlastně i další osekání křídel šlo také primárně proti rb, takže si myslím, že to udělají i mercedesu a je to tak asi v pořádku.
    Hlavně ať se na ty pohonné jednotky zaměří a opravdu sníží cenu a to značně - třeba nějaké standardizované baterie či třeba jednotné jednoduší turbo - v tomhle nevím co kolik stojí a na co se zaměřit.

    + 7 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      194.228.208.XXX
      Prostor tu je, teď můžou udělat téměř celý motor od znovu... Tak tu nemaluj čerta na zeď... A pokud to nedokáží, tak je to jen chyba Renaultu a Ferrari... Pokud by měla fungovat tvoje zvrácená teorie, tak by se nikdo nemohl snažit, protože by k tomu neměl žádnou motivaci (Máš výhodu ? Fajn zabrzdíme tě)...

      + 4 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000190

        uzivatel000190

        109.81.210.XXX
        V čem je to zvrácené? Zvrácené mě přijde spíše to, že za to, že někdo udělá chybu by jsi ho chtěl potrestat na 10 let dopředu.
        V f1 to funguje takhle od nepaměti viz můj příspěvek nahoře. Takže podle tebe by se nikdo nesnažil už dávno. Jejich dobrá práce byla odměněna letos a příští rok bude zase a když nepoleví tak je nemusí už nikdo dohonit.
        Pokud by to bylo tak snadné, že můžou postavit skoro nový motor tak by to asi mercedes dávno použil proti nim, že chtějí něco co už vlastně mají, takže ono to určitě nebude tak jednoduché jak si představuješ.
        Zastávám názor, že mají dostat šanci výkon srovnat, ale svým vývojem a možná by se vývoj mohl nechat běžet celou dobu aspoň v omezené míře, ale muselo by se přijít na to jak snížit tu cenu, která je teď hrozivá a vůbec se nedivým menším týmům, že protestují kudy chodí.

        + 8 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          194.228.208.XXX
          Nevím co by měl Mercedes používat proti nim...Tohle není žádný spor... Podle pravidel můžou změnit snad 90% + motoru (V rozhovorech se to připomíná)... Přesto mají strach, že toho nedokážou využít...

          + 1 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • anonym

          89.102.3.XXX
          Pravidla byla nastavena pro vsechny stejne, naopak to byl RB a Ferrarri, kdo preferovali to ruzne zmrazeni jeste predtim, nez se ukazalo, kdo jak na tom s novym motorem ve skutecnosti je. Takze ti tvuj nazor neberu, ale je to bohuzel cele jenom trapna politika. Na jednu stranu nechces nekoho trestat za jeho vlastni chyby, ale na druhou stranu chces znevazit a trestat jineho, kdo udelal domaci ukol lepe.

          + 4 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel000190

            uzivatel000190

            109.81.210.XXX
            Přijde mě, že asi sleduji jiný sport než ty, takhle to běžně funguje. Nevím kdo byl pro dřívější zmražení o tom jsem nečetl. Jinak nikoho nechci trestat ani znevážit a vlastně to nejde ani moc porovnávat se zákazy z minulých let , protože nikdo nechce mercedesu omezovat jejich pu, jen říkám dejme ostatním šanci se dorovnat - což ovšem neznamená, že se to stane - dokonce to může mít opačný efekt. Myslím, že je to hodně rozumný přístup. Ostatně i honda je pro a to se zatím tváří, že se mercedesu vyrovná. Myslím, že je nutné se dívat na f1 v globálním pohledu a hlavně dopředu a né jen z pohledu (můj tým/jezdec vyhrává) ostatní mě nezajímá.
            Takže ještě jednou - nejsem pro omezení mercedesu jsem pouze pro dání větší šance všem k dalšímu vývoji a hlavně pro zlevnění pu.

            + 7 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              194.228.208.XXX
              Já jsem taky pro neomezený vývoj a levné motory... Takové perpetum mobile...

              Teď je to tak, že vývoj je během sezóny zmražený (Resp. nasadíš jen homologovaný motor na danou sezónu) a vyvíjet se může po sezóně... Relativně bez omezení... To je kompromis zmražení x vývoj... V průběhu let se má ten vývoj po sezóně zmenšovat... Ale to teď není na pořadu dne... Teď mají obrovský prostor, jak se zdá, tak ho buď nedokáží využít a nebo jen politicky tlačí na Mercedes...02 02

              + 3 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • rock

          37.188.133.XXX
          Nemůžeš to porovnávat s běžnými pravidly. Motoráři si rozvrhli vývoj a konkrétní rozsah úprav na konkrétní počet let dopředu a všichni ten program odsouhlasili. Mohli a měli s tím povoleným rozsahem úprav počítat při návrhu, takže teď je potřeba ten několikaletý program brát jako jeden nedělitelný blok. Cokoliv jiného by bylo jako změnit pravidla uprostřed sezóny. Taky se mi hrozící nadvláda jednoho motoru nelíbí, ale je to jediný fér řešení.
          Navíc: i když konkurence náskok nedožene nebo nezmenší (a to by ukazovalo na jejich špatnou práci, takže by si nějakou vstřícnost stejně nezasloužili), zbývají ještě zákaznické týmy Mercedesu. Dostávají stejné motory jako tovární tým. Tomu jsou pohonné jednotky samozřejmě šité na míru, ale ostatní měli rok na to, aby se na ty motory adaptovali.

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel000190

            uzivatel000190

            213.210.156.XXX
            Chápu tvůj pohled na věc na druhou stranu mě to přijde, že se zase bavíme o jiném sportu.Více uvolnit vývoj mě přijde lepší než jako v minulých letech (nedávných) nechat jen někoho navýšit výkon či někoho brzdit tím, že mu začnu omezovat něco v čem je silný. Oba případy jsou z nedávné doby a oba se týkali již zmrazených motorů a stálých pravidel takže si myslím, že rozhodně fia nebude postupovat jinak než před tím. Navíc v tu dobu se jednalo jen o malé rozdíly a né o tak velkou díru jakou jsme sledovali letos. Proto mě stále vychází větší uvolnění vývoje pro všechny jako nejférovější pokus jak dát ostatním šanci. Ještě dodatek - žádný dodavatel by nedodával stejné motory stáji se kterou by se přetahoval o titul - i letos mcl říkal, že už nedostávají poslední specifikaci a nikdo na to nereagoval i když fia jasně říkala před sezónou, že to není možné... a i když se jednalo o zvláštní situaci tak o žádné vyjímce fia nemluvila.

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              37.188.133.XXX
              "Proto mě stále vychází větší uvolnění vývoje pro všechny jako nejférovější pokus jak dát ostatním šanci."

              Souhlas. Ale až v okamžiku, kdy doběhne cyklus nastartovaný současným motorem. Do té doby je potřeba to nějak přetrpět. A pak třeba nastavit nějaká lepší pravidla. Ale chápu, že to není to, co jsi měl na mysli 03

              "Žádný dodavatel by nedodával stejné motory stáji se kterou by se přetahoval o titul"

              Toť otázka. Jenom v poslední dekádě vím hned o několika případech, kdy byl zákaznický tým lepší než tovární (Mercedes vs McLaren, Renault vs Red Bull, Toyota vs Williams). V žádném z těch případů sice tovární tým nasahal po titulu, ale to už považuji za detail. Ten princip, že zákazník může být lepší než továrna, ten zůstává.

              + 2 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Dva turbá nič neriešia a predražujú projek,... ...navyše vylučujú koncepciu MGU-H, lebo mať miesto dvoch motorgenetátorov tri, je hlúposť. 02 Ak by sa to riešilo, tak najlacnejšie by to bolo s jedným turbom a KERSom, ako to bolo predtým, len s tým rozdielom, že by tam bol miesto atmosférického 2,4 V8, 1,6 V6 Turbo + KERS. 01 Toto by bolo lacné a účelné riešenie, ktoré tam už malo dávno byť. 01 Nie je tam preto, lebo vo FIA sú hlupáci ! 02

    + 10 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      165.72.200.XXX
      navrhuji 1,2 HTP V3. KERS bych zrušil a umožnil bych využít vlastní síly s podlahou ala Flinstones. Životnost motoru bych rozšířil na 100.000 km s pravidelnými záručnimi kontrolami po 30.000. a možností jedné generálky. Motory by mohla dodávat Škodovka a konečně by si motory mohli dovolit úplně všichni i fanoušci :D

      + 2 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        109.81.147.XXX
        A výrobci motorů budou sponzorovat týmy 100mil dolarů ročně a v pravidlech bude, že musí podpoorovat min. 4 týmy...

        + 1 / − 9

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001447

    uzivatel001447

    188.123.100.XXX
    ha-ha este ziadny tym v f1 neobhajoval ine zaujmy, ako svoje vlastne. To ale nemeni nic na veci, ze chlapci z redbullu to naozaj robia az prehnane farizejsky, hlupo ale hlavne !!!!tak drzo!!!!, ze sa cudujem, ci im neni hanba pred sebou samymi.

    + 9 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Spector

    78.45.229.XXX
    On není problém v jedné sezoně. Problém je v tom, že tyhle pravidla zabraňují týmům v dohnání náskoku a berou týmům s Renaultem a Ferrari jakoukoliv šanci na to, stát se konkurenceschopnými. Pravidla jsou špatná a ikdyž s nimi všichni souhlasili (což nikdy nepochopím), měla by nastat změna. Mercedes byl za svou práci po zásluze odměněn a bude i příští sezonu. Ale pokud se motory nerozmrazí, jde F1 do kopru. Lidi se nebudou dívat, pokud ostatní nemají šanci se ani pokusit být lepší, než auta s Mercedesem.

    + 17 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Osyris

      84.242.78.XXX
      Ono to není úplně pravda. Současný stav je daný tím, jak se jednotliví výrobci motorů na nová pravidla připravili. Mercedes začal nejdřív a proto (i když nejen pro to) má nejlepší motor. Debata, která se teď vede kolem rozmrazení vývoje, je vyvolána Ferrari a Renaultem, protože se na to opět vykašlali a začali s vývojem motoru pro příští rok pozdě (Ferrari v červenci a Renault až v srpnu). Už teď je jim jasné, že nedokážou využít všechny body, které do vývoje můžou vložit. Proto ta snaha o změnu pravidel. Prostě chtějí vývoj protáhnout do půlky sezóny, aby ty body vůbec využili. Jednoduše chtějí zamaskovat vlastní chyby...

      + 10 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      82.119.113.XXX
      Prepáč, nemá to byť náhodou tak, že lepší vyhráva?!
      Čo bránilo Ferrari, alebo Renaultu sa lepšie pripraviť na rok 2014? Nech ten, kto bol pracovitejší a vytrvalejší zhrabne investované úsilie, a nech sa zasa nerobia ťahy a podrazy v ústrety tým, ktorí svoju šancu premrhali !!! Vždy bol aj 2. aj 3. v poradí, tak nech sa s tým láskavo zmieria a nech zaberú naplno! Nemusíme tu mať RB 4x po sebe dominantný, môže to byť aj Mercedes. Či nie?

      + 6 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        78.45.229.XXX
        Pro oba: ano, lepší vyhrává, ale ve sportu musí být možnost kompetice. Teď právě neexistuje. A to je problém, který povede nejen k odchodu motoráře/ů a hlavně fanoušků. Tohle se řešit bude, tím jsem si jistý.

        To, že se vykašlali na vývoj motorů je blbost. To, že začali s prací pozdě, určitě není proto, že jsou líní, nebo že si mysleli, že mají čas. Určitě pro to byl důvod. Tohle není vesnický přebor....

        + 7 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jens

          109.81.245.XXX
          Co že musí být ve sportu - co to je kompetice? Kromě psaní se nauč i podepisovat.

          + 7 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jake HorseRadisher

            Jake HorseRadisher

            78.102.112.XXX
            kompetice = konkurence (je to přetransformovaný blábol z angličtiny - competition)
            Ale popravdě to vidím asi podruhé v životě to slovo... a podpisovat souhlasím :)

            + 4 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama