DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes: Red Bull si se svými návrhy pro motory hledí jen vlastních zájmů
Tecnický šéf Mercedesu, Paddy Lowe, říká, že snaha Red Bullu dosáhnout změn v oblasti pohonných jednotek je hnána čistě jen jejich vlastním zájmem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes: Red Bull si se svými návrhy pro motory hledí jen vlastních zájmů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000190
(Hlasovalo 8 lidí)
03.12.2014 13:13
V čem je to zvrácené? Zvrácené mě přijde spíše… »
» uzivatel000190
(Hlasovalo 7 lidí)
03.12.2014 11:01
srovnání výkonu Za mě se musí dát příležitost… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
Jake HorseRadisher
09:48 03.12.2014 78.102.112.XXXAle oni tu možnost mají, mezi sezónami můžou až na 3 součásti motoru překopat celý motor, a to že začali někteří vylepšovat až v srpnu, tak to už je jejich problém ne? Jako ano, taky by mi připadalo nefér, kdyby kvůli motoru Mercedes dominoval 5 sezon, ale prostě je to business, a kdo odvede nejlepší práci, tak ten z ní těží po několik let... viz. např. Apple (taky co udělali, že udělali vlastní OS, který ve své době neměl konkurenci, teď sice má, ale těží pořád z těch základů, které měl v roce 2007), takto business prostě funguje :) -
mi88ki
10:59 03.12.2014 165.72.200.XXXRB souhlasil se zmrazením vývoje, protože byl Renaultem ujišťován, že mají nejlepší a nejvýkonnější řešení a že jim zmražení přinese v budoucnu výhodu. Když zjistili, že opak je pravdou, tak jdou i proti svým původním výrokům. Kdyby byl dnes Rendlík top motor, tak bychom poslouchali pravý opak, že byly prostě lepší než ostatní, tak proč za to mají být trestání. Jsou to komedianti bez jakýchkoliv morálních zásad.-
Duncan66
15:32 03.12.2014 89.102.3.XXXtak netreba delat z RB nejakeho satana. Chovaji se podle situace vsichni uplne stejne. Kdo ma ztraci, tem remca, kdo ma vyhodu, tak chce zmrazit a neomezovat jeho vyhody. Je to normalni. S moralkou to samozrejme nema nic spolecneho, je to cele trapna politika, za kterou je zodpovedna FIA spatnymi pravidly. Bohuzel.-
odin
07:28 04.12.2014 77.240.96.XXXDuncane66, tohle je úplně zcestný názor.
S morálkou souvisí každý postoj, každý názor, zkrátka vše. To za prvé. Za druhé, že si většina společnosti (nejspíše včetně tebe) zvykla do politiky netahat morálku, je smutné, ale nepřijatelné. Alespoň pro tu slušnější menšinu lidí. A za třetí. Na pravidlech o vývoji motorů se dohodly všechny týmy dávno před sezónou 2014. Tak proč z tohoto "špatného" pravidla viníš FIAu? Mi88ki to napsal docela přesně. RedBulláci si zase potřebují vyplakat výjimku (jako před nedávnem), aby mohli upravovat Rencka a převrátit nevýhodu ve výhodu. Viz mapování v minulosti. To by totiž nevzniklo, kdyby se jim netolerovalo šťourat se v motoru, aby dorovnali chybějící výkon (nebo jak to tenkrát odůvodnili?). A FIA by nemusela nic zakazovat...-
Mike17
10:33 04.12.2014 93.99.87.XXXNechci moc mluvit za Duncana66, ale z mého pohledu jsi ho nepochopil. On viní FIA za to, že umožňuje politikaření. Nikde nepíše, že by měl někdo jednat nemorálně, nebo že je takové jednání v pořádku. A o tom, že všechny velké týmy v tomto jednají podobně se dá těžko pochybovat. Aspoň nevidím rozdíl mezi politickými tlaky RB, Ferrari nebo Mercedesu.-
odin
11:20 04.12.2014 77.240.96.XXXPokud je to takto myšleno, pak souhlasím. Ale napsal, že není třeba dělat z RBR satana a že to je jen politika. Tudíž to nemá s morálkou nic společného. Podle mne má. Proto se tu donekonečna hádám s tebou a tobě podobnými, kteří hájíte nemorální počínání vašich miláčků.
Je pravdou, že FIA toto nemorálnímu počínání podporuje svými výroky. Kdyby totiž tvrdě trestala prohřešky, neměl bys ty a tobě podobní, argumenty pro obhajobu (minulých) podvodů a ušetřili bychom si tu spoustu času při hádkách.
Však jsme se spolu o morálním kodexu zde také dohadovali. Podle mne těch křivd v F1 bylo spousty a kdyby měly být napraveny, tak to změní pořadí šampionátu včetně mistrů světa minimálně u čtvrtiny ročníků F1.
Je třeba odlišit pravidla technická od pravidel sportovních, což bych u Duncana66 předpokládal, že toho je schopen. A na technických pravidlech se dohadují především zástupci týmů a výrobců komponentů. FIA jim do toho zas tolik nekafrá. Tak že bych ji v tomto případě nevinil. Pokud se ti samí lidé, kteří si určili nějaká pravidla, domluví na jejich změně, těžko jim to bude FIA zakazovat.
Druhá věc jsou pravidla "sportovní". Tam má hlavní slovo FIA a její komisaři.
Z mého pohledu nevidím nic nemorálního na změně čehokoliv v této chvíli. Čili na konci sezóny a před novou sezónou. To, co mi neskutečně vadí, jsou změny pravidel uprostřed rozjeté sezóny. A opět se tu hádám se stejnými lidmi. Asi jsem divnej a do tohoto pokrouceného světa nepatřím. Je zajímavé, že stejným lidem ve zdejších diskuzích vadí změny v mezidobí (kdy je na ně dle mne prostor), ale hádají se se mnou a obhajují změny v prostředku sezóny - tebe nevyjímaje.-
Mike17
12:12 04.12.2014 93.99.87.XXXŘekl bych, že zmínka o satanovi byla myšlena tak, že podobné věci dělají všechny velké týmy. Ty malé je nedělají jen proto, že jim je nikdo neumožní. Je to prostě byznys a každý hájí své zájmy jak se mu to hodí. A zmínku o politice jsem pochopil tak, že v ní morálka chybí (bohužel), ale nečtu tam nic o tom, že je to v pořádku. Ale je to na něm, aby řekl, jestli to chápu dobře.
Co se týká změn v průběhu sezony, nevím co jsem obhajoval. Vzpomínám si jen na loňskou diskusi ohledně změn gum, kde jsem DOSLOVA A DO PÍSMENE napsal, že změna není v pořádku, pokud to není v ZÁJMU BEZPEČNOSTI. Pak už byla jen dlouhá diskuse o tom, jestli RB zosnoval hromadné praskání gum a nepředpisové obouvání u jejich soupeřů v Silverstone. Také většina změn uprostřed sezony byla také proti jezdcům, jejichž zaslepeným fanboyem údajně jsem (Vettel, Rosberg).
Ony ty naše diskuse totiž v drtivé většině nebyly o obhajování nefér jednání, ale o tom, jestli nějaké nefér jednání vůbec bylo. A tradičně se to točilo jen kolem toho jestli tvé domněnky jsou pravda nebo ne a jestli jsou k tvým názorům nějaké důkazy.-
odin
13:24 04.12.2014 77.240.96.XXXMiku, nech toho. I světové války vznikly z vyšších pohnutek. Ono se to totiž těm pitomým lidem musí nějak okecat, aby svinstvo lépe strávili. Změna gum byl jenom další příklad. Lotusu nikdy žádná guma nepraskla a to s nimi jezdil o jednu zastávku déle, než ostatní. Asi odvedl lepší práci? Ne?
Jenže v tom případě by také mohl bojovat (možná úspěšně) o titul. Což bylo proti zájmům Redbullu a možná i dalších stájí. A tak stačilo zinscenovat divadlo a nechat zničit pár pneumatik. Že tyto pneumatiky byly špatně používány (to znamená, v rozporu s technologií a bezpečností) už nikoho nezajímalo. Důvody této změny stále nechápu. jestliže někomu odcházely gumy rychleji, pak měl častěji (před jejich zničením) přistupovat k výměně. Ale co, RedBull dosáhl svého a od změny pravidel už jenom vítězil. A RedBull-ultras se zaštítili bezpečností a byli spokojeni.
Já s tím žít dokážu, jenom mi vadí princip. A to i v širších souvislostech. Jak může někdo, v současné chvíli kritizovat (nebo být proti) změny v pravidlech, ještě dříve, než se stanou? A přitom bezostyšně obhajovat změny uprostřed rozjeté sezóny?! Pro mne by byla jakákoliv změna učiněná teď přijatelnější, než jakákoliv změna v průběhu sezóny. A protože nejsem fanboy Redbullu (na rozdíl od tebe ), tak zrovna v tomto případě by mi nevadilo, kdyby si polepšili.-
Mike17
13:58 04.12.2014 93.99.87.XXXPromiň Odine, ale nemám čas tady zase hodiny vypisovat, jak logický je komplot RB v Silverstone, když se ho "účastnilo" 5 stájí včetně jejich největších soupeřů a nějak zapomněli se té kulišárny sami zúčastnit. Vážně mi hlava nepobere, jak donutili Ferrari se do toho zapojit, když to pak Ferrari (i podle tebe) údajně znemožnilo boj o titul. Že Lotus byl mezi 6-ti stájemi, které to nepostihlo je celkem logické. Když byli nejšetrnější k pneumatikám, tak by měli být ti poslední, které to postihne. Nebo ne??? Promiň, ale to je argument.....
Jen z toho celkem jasně vychází, jak logické argumenty máš pro své pojetí spravedlnosti.
Pro mne je bezpečnost jediným argumentem pro změnu pravidel, kterou všechny stáje neodsouhlasí. A tento názor hodlám zastávat dál, bez ohledu na to koho postihne. A já nejsem ten, kdo bezpečnost gum posuzuje. Takže opakuji: POKUD to nebylo kvůli bezpečnosti, je to křivárna. POKUD bylo, je to v pořádku. Nevím co je na tomto názoru bezcharakterní.
P.S. Už se těším, jak budu příští rok zaslepený fanboy Ferrari.-
-
odin
19:13 04.12.2014 77.240.96.XXXMiku, RedBullu bylo jasné, že pokud chtějí změnu pneu, musí to zahrát na bezpečnost. Protože to tak je i v pravidlech, která jsi citoval. A souhlas všech týmů by nedostali, protože minimálně Lotus a Force India si s pneumatikami "rozuměli". Doufám, že nechceš zpochybňovat to, že RBR na změnu tlačil, dokonce se jim podařilo prosadit změny konfigurací na jednotlivé Velké ceny směrem k tvrdším směsím.
A tady jsme u politikaření a můžeme se vrátit k původnímu příspěvku Duncana. S morálkou to samozřejmě souvisí, tak jako s ní souvisí každé lidské jednání. Buď je v morálním souladu, nebo ne.
S posledními třemi-čtyřmi větami souhlas. Jen jsem přesvědčen, že bezpečnost byla jenom zástěrkou. Protože pro zajištění bezpečnosti stačilo donutit týmy používat pneu správným způsobem. Změna konstrukce pneu nebyla vůbec nutná.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek