DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes: Red Bull si se svými návrhy pro motory hledí jen vlastních zájmů

Tecnický šéf Mercedesu, Paddy Lowe, říká, že snaha Red Bullu dosáhnout změn v oblasti pohonných jednotek je hnána čistě jen jejich vlastním zájmem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes: Red Bull si se svými návrhy pro motory hledí jen vlastních zájmů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 05.12.2014 12:57 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001447 (Hlasovalo 9 lidí) 03.12.2014 08:42
ha-ha este ziadny tym v f1 neobhajoval ine… »
» uzivatel000190 (Hlasovalo 8 lidí) 03.12.2014 13:13
V čem je to zvrácené? Zvrácené mě přijde spíše… »
» uzivatel000190 (Hlasovalo 7 lidí) 03.12.2014 11:01
srovnání výkonu Za mě se musí dát příležitost… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • anonymouse

          82.119.113.XXX
          ok, a ako sa kompeticuje napríklad taký Usain Bolt? Keď má na to dannosti a trénuje, ako ho predstihnúť? zkrátia mu nohy, nedajú mu pred behom napiť? ;-)

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • erdedy

            erdedy

            195.91.4.XXX
            Nie, otazka je zle postavena - mala by byt opacne: "skratime nohy ostatnim, alebo nedovolme im trenovat este viac aby ho mohli predstihnut?"03

            Ale s tou "kompeticiou" mas pravduje to je tak ohromne moderne slovo, ze ani neviem ako ho vyslovit...04

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Spoiler

              94.112.191.XXX
              To neni moderni slovo...to je "demence" lidi, co neumi aj...a nahodou nekde aj slyseli ;)

              Nedavno mi kolega vnucoval, ze "opce" se da cesky pouzit jako "moznost"...asi tak ;)

              Sry za OT :)

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • Jake HorseRadisher

      Jake HorseRadisher

      78.102.112.XXX
      Ale oni tu možnost mají, mezi sezónami můžou až na 3 součásti motoru překopat celý motor, a to že začali někteří vylepšovat až v srpnu, tak to už je jejich problém ne? Jako ano, taky by mi připadalo nefér, kdyby kvůli motoru Mercedes dominoval 5 sezon, ale prostě je to business, a kdo odvede nejlepší práci, tak ten z ní těží po několik let... viz. např. Apple (taky co udělali, že udělali vlastní OS, který ve své době neměl konkurenci, teď sice má, ale těží pořád z těch základů, které měl v roce 2007), takto business prostě funguje :)

      + 5 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      165.72.200.XXX
      RB souhlasil se zmrazením vývoje, protože byl Renaultem ujišťován, že mají nejlepší a nejvýkonnější řešení a že jim zmražení přinese v budoucnu výhodu. Když zjistili, že opak je pravdou, tak jdou i proti svým původním výrokům. Kdyby byl dnes Rendlík top motor, tak bychom poslouchali pravý opak, že byly prostě lepší než ostatní, tak proč za to mají být trestání. Jsou to komedianti bez jakýchkoliv morálních zásad.

      + 5 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        89.102.3.XXX
        tak netreba delat z RB nejakeho satana. Chovaji se podle situace vsichni uplne stejne. Kdo ma ztraci, tem remca, kdo ma vyhodu, tak chce zmrazit a neomezovat jeho vyhody. Je to normalni. S moralkou to samozrejme nema nic spolecneho, je to cele trapna politika, za kterou je zodpovedna FIA spatnymi pravidly. Bohuzel. 17

        + 5 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Duncane66, tohle je úplně zcestný názor.
          S morálkou souvisí každý postoj, každý názor, zkrátka vše. To za prvé. Za druhé, že si většina společnosti (nejspíše včetně tebe) zvykla do politiky netahat morálku, je smutné, ale nepřijatelné. Alespoň pro tu slušnější menšinu lidí. A za třetí. Na pravidlech o vývoji motorů se dohodly všechny týmy dávno před sezónou 2014. Tak proč z tohoto "špatného" pravidla viníš FIAu? Mi88ki to napsal docela přesně. RedBulláci si zase potřebují vyplakat výjimku (jako před nedávnem), aby mohli upravovat Rencka a převrátit nevýhodu ve výhodu. Viz mapování v minulosti. To by totiž nevzniklo, kdyby se jim netolerovalo šťourat se v motoru, aby dorovnali chybějící výkon (nebo jak to tenkrát odůvodnili?). A FIA by nemusela nic zakazovat...03

          + 0 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Nechci moc mluvit za Duncana66, ale z mého pohledu jsi ho nepochopil. On viní FIA za to, že umožňuje politikaření. Nikde nepíše, že by měl někdo jednat nemorálně, nebo že je takové jednání v pořádku. A o tom, že všechny velké týmy v tomto jednají podobně se dá těžko pochybovat. Aspoň nevidím rozdíl mezi politickými tlaky RB, Ferrari nebo Mercedesu. 03

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Pokud je to takto myšleno, pak souhlasím. Ale napsal, že není třeba dělat z RBR satana a že to je jen politika. Tudíž to nemá s morálkou nic společného. Podle mne má. Proto se tu donekonečna hádám s tebou a tobě podobnými, kteří hájíte nemorální počínání vašich miláčků.
              Je pravdou, že FIA toto nemorálnímu počínání podporuje svými výroky. Kdyby totiž tvrdě trestala prohřešky, neměl bys ty a tobě podobní, argumenty pro obhajobu (minulých) podvodů a ušetřili bychom si tu spoustu času při hádkách.
              Však jsme se spolu o morálním kodexu zde také dohadovali. Podle mne těch křivd v F1 bylo spousty a kdyby měly být napraveny, tak to změní pořadí šampionátu včetně mistrů světa minimálně u čtvrtiny ročníků F1.03
              Je třeba odlišit pravidla technická od pravidel sportovních, což bych u Duncana66 předpokládal, že toho je schopen. A na technických pravidlech se dohadují především zástupci týmů a výrobců komponentů. FIA jim do toho zas tolik nekafrá. Tak že bych ji v tomto případě nevinil. Pokud se ti samí lidé, kteří si určili nějaká pravidla, domluví na jejich změně, těžko jim to bude FIA zakazovat.
              Druhá věc jsou pravidla "sportovní". Tam má hlavní slovo FIA a její komisaři.
              Z mého pohledu nevidím nic nemorálního na změně čehokoliv v této chvíli. Čili na konci sezóny a před novou sezónou. To, co mi neskutečně vadí, jsou změny pravidel uprostřed rozjeté sezóny. A opět se tu hádám se stejnými lidmi. Asi jsem divnej a do tohoto pokrouceného světa nepatřím. Je zajímavé, že stejným lidem ve zdejších diskuzích vadí změny v mezidobí (kdy je na ně dle mne prostor), ale hádají se se mnou a obhajují změny v prostředku sezóny - tebe nevyjímaje.03

              + 1 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Řekl bych, že zmínka o satanovi byla myšlena tak, že podobné věci dělají všechny velké týmy. Ty malé je nedělají jen proto, že jim je nikdo neumožní. Je to prostě byznys a každý hájí své zájmy jak se mu to hodí. A zmínku o politice jsem pochopil tak, že v ní morálka chybí (bohužel), ale nečtu tam nic o tom, že je to v pořádku. Ale je to na něm, aby řekl, jestli to chápu dobře.
                Co se týká změn v průběhu sezony, nevím co jsem obhajoval. Vzpomínám si jen na loňskou diskusi ohledně změn gum, kde jsem DOSLOVA A DO PÍSMENE napsal, že změna není v pořádku, pokud to není v ZÁJMU BEZPEČNOSTI. Pak už byla jen dlouhá diskuse o tom, jestli RB zosnoval hromadné praskání gum a nepředpisové obouvání u jejich soupeřů v Silverstone. Také většina změn uprostřed sezony byla také proti jezdcům, jejichž zaslepeným fanboyem údajně jsem (Vettel, Rosberg).
                Ony ty naše diskuse totiž v drtivé většině nebyly o obhajování nefér jednání, ale o tom, jestli nějaké nefér jednání vůbec bylo. A tradičně se to točilo jen kolem toho jestli tvé domněnky jsou pravda nebo ne a jestli jsou k tvým názorům nějaké důkazy. 03

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Miku, nech toho. I světové války vznikly z vyšších pohnutek. Ono se to totiž těm pitomým lidem musí nějak okecat, aby svinstvo lépe strávili. Změna gum byl jenom další příklad. Lotusu nikdy žádná guma nepraskla a to s nimi jezdil o jednu zastávku déle, než ostatní. Asi odvedl lepší práci? Ne?
                  Jenže v tom případě by také mohl bojovat (možná úspěšně) o titul. Což bylo proti zájmům Redbullu a možná i dalších stájí. A tak stačilo zinscenovat divadlo a nechat zničit pár pneumatik. Že tyto pneumatiky byly špatně používány (to znamená, v rozporu s technologií a bezpečností) už nikoho nezajímalo. Důvody této změny stále nechápu. jestliže někomu odcházely gumy rychleji, pak měl častěji (před jejich zničením) přistupovat k výměně. Ale co, RedBull dosáhl svého a od změny pravidel už jenom vítězil. A RedBull-ultras se zaštítili bezpečností a byli spokojeni.
                  Já s tím žít dokážu, jenom mi vadí princip. A to i v širších souvislostech. Jak může někdo, v současné chvíli kritizovat (nebo být proti) změny v pravidlech, ještě dříve, než se stanou? A přitom bezostyšně obhajovat změny uprostřed rozjeté sezóny?! Pro mne by byla jakákoliv změna učiněná teď přijatelnější, než jakákoliv změna v průběhu sezóny. A protože nejsem fanboy Redbullu (na rozdíl od tebe03 12 ), tak zrovna v tomto případě by mi nevadilo, kdyby si polepšili.14

                  + 2 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Promiň Odine, ale nemám čas tady zase hodiny vypisovat, jak logický je komplot RB v Silverstone, když se ho "účastnilo" 5 stájí včetně jejich největších soupeřů a nějak zapomněli se té kulišárny sami zúčastnit. Vážně mi hlava nepobere, jak donutili Ferrari se do toho zapojit, když to pak Ferrari (i podle tebe) údajně znemožnilo boj o titul. Že Lotus byl mezi 6-ti stájemi, které to nepostihlo je celkem logické. Když byli nejšetrnější k pneumatikám, tak by měli být ti poslední, které to postihne. Nebo ne??? Promiň, ale to je argument..... 20
                    Jen z toho celkem jasně vychází, jak logické argumenty máš pro své pojetí spravedlnosti.
                    Pro mne je bezpečnost jediným argumentem pro změnu pravidel, kterou všechny stáje neodsouhlasí. A tento názor hodlám zastávat dál, bez ohledu na to koho postihne. A já nejsem ten, kdo bezpečnost gum posuzuje. Takže opakuji: POKUD to nebylo kvůli bezpečnosti, je to křivárna. POKUD bylo, je to v pořádku. Nevím co je na tomto názoru bezcharakterní.
                    P.S. Už se těším, jak budu příští rok zaslepený fanboy Ferrari. 18

                    + 1 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Jens

                      109.81.245.XXX
                      Hoši, já vás hledám, a ono vy jste se rozjeli tady. Chce se to zas trochu schladit někde u pivka. Hlavně Odina. 04
                      P. S.: Fanboy Ferrari? Neboy, Nasir ještě nedorazil. 18

                      + 1 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.96.XXX
                      Miku, RedBullu bylo jasné, že pokud chtějí změnu pneu, musí to zahrát na bezpečnost. Protože to tak je i v pravidlech, která jsi citoval. A souhlas všech týmů by nedostali, protože minimálně Lotus a Force India si s pneumatikami "rozuměli". Doufám, že nechceš zpochybňovat to, že RBR na změnu tlačil, dokonce se jim podařilo prosadit změny konfigurací na jednotlivé Velké ceny směrem k tvrdším směsím.
                      A tady jsme u politikaření a můžeme se vrátit k původnímu příspěvku Duncana. S morálkou to samozřejmě souvisí, tak jako s ní souvisí každé lidské jednání. Buď je v morálním souladu, nebo ne.
                      S posledními třemi-čtyřmi větami souhlas. Jen jsem přesvědčen, že bezpečnost byla jenom zástěrkou. Protože pro zajištění bezpečnosti stačilo donutit týmy používat pneu správným způsobem. Změna konstrukce pneu nebyla vůbec nutná.

                      + 0 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

GP BAKU: Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Adrian Newey s trofejí pro vítězný tým

"Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Přes dobrý výsledek nejsou piloti McLarenu spokojeni

PROHLÁŠENÍ po závodě - Radost Leclerca zastínila všechny ostatní

Kevin Magnussen byl po GP Itálie potrestán vlastně dvakrát

Magnussena v Baku neuvidíme, vybodoval se. Sám tvrdí, že svůj trest nechápe

Hrdina dne - Charles Leclerc. Dokázal převézt největší soupeře

GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama