DISKUZE K ČLÁNKU Todt zavrhuje plán Red Bullu na levnější V6 motory s dvojitým turbem
Prezident FIA, Jean Todt, trvá na tom, že nemá neomezenou sílu tak, aby dokázal protlačit změny v F1 poté, co je poslední dobou v krizi a ze všech stran se valí kritika.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Todt zavrhuje plán Red Bullu na levnější V6 motory s dvojitým turbem
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
Fanda.LH
20:59 27.11.2014 109.81.147.XXXNevím proč by s tím měl cokoli dělat... F1 byla, je, bude o penězích a o vývoji... Nemáš na to ? Nechoď tam... Časem přijdou nové týmy... Levné 8mi válce jsme tu měli 8 sezón... Je čas na změnu...
Todt rozhodně nemůže za to, že se majitelé těchto nových týmů rozhodli, dále již do f1 neinvestovat... -
-
-
-
-
-
-
erdedy
23:30 26.11.2014 178.41.62.XXXTodta vymenit... Preco, ked rozprava o krize v F1, tak len - ze skrachoval Caterham a Marussia...?! Ved do toho stavu ich dohnala situacia ci podmienky, ktore nastavili! Vlastne inak - oni len odklepli, co cheli aj si presadili velkí vyrobcovia...
Uz par rokov (este ked sa to len pripravovalo) male stajne pindali na cenu turbomotorov aj na rozdelenie prijmov. Urcite "nahodou" sa jedno (motory) dotiahlo do konca, druhe (prachy) nie. Kto je za to zodpovedny? Aj on! Kto ich pocuval? Nikto! Tak nech laskavo len "nekonstatuje" ale pekne sa do toho angazuje (aj sype popol...).
Mimochodom - nielen teamy ale po celom svete, po forach, aj my tu na fore, sme to hovorili (kritizovali) tiez. Ale koho uz dnes zaujima nazor "blbích" fanusikov, ze...?!-
M3
07:26 27.11.2014 109.107.201.XXXJedna věc je ze tymy zkrachovali diky velkym nakladum, které bylo paradoxně v plánu snížit. Na druhou stranu musím dát trochu za pravdu Berniemu, ze tyto dva tymy si to zřejmě nedokázali spočítat. Pořád je to jenom business. Pokud někdo zkrachuje a nechá za sebou dluhy, není to dobrý podnikatel a tudíž nemá v této branži co dělat. Já myslím, že přijdou nové a možná lepší týmy. Williams jezdil hodně dlouho na chvostu s malým rozpočtem. S penězi od nových sponzorů v tomto roce naložil více než effektivně. Naopak podle mě je Ferrari v tomto ohledu nejhorší. Mají peněz, ale neumí s nimi nakládat.-
alfa
08:20 27.11.2014 94.199.40.XXXTýmy vstupovaly do F1 s tím, že se náklady nebudou zvyšovat, dokonce že se budou snižovat. Pak najednou FIA odsouhlasí, že místo motorů za 10 milionů si týmy musí pořídit motory za 25 milionů a přitom jim nezvýší příjmy, tak je to jednoznačně likvidační.-
uzivatel000635
12:58 27.11.2014 88.101.0.XXXAle FIA přece týmům nijak neomezuje jejich příjmy!!! FIA s příjmy týmů nemá co do činění, pokud máš na mysli příjmy týmů za komerční práva, prémie za umístění v PK a další, tak toto rozděluje Bernie a ne FIA.
-
-
-
fero
10:00 27.11.2014 178.40.199.XXXpovodny este maxov navrh na nove motory tzv. svetovy motor podporovali aj male stajne lebo im bolo slubovane ze vdaka tomu ze sa ten motor bude povuzivat vo viacerych seriach nie len v f1 ze bude lacnejsi
no ale maxa vymenili a todt bol priliz slaby aby dokazal ustrazit automobilky a tie si potom presadili to co chceli a nakoniec z toho vznikol extremne predrazeny pohon-
erdedy
10:25 27.11.2014 195.80.165.XXXMosley mal celkom dobru myslienku, ale tiez nie uplne dotiahnutu... Samozrejme proti boli vyrobcovia a Max sa vtedy "vyhrazal", ze to necha vyrobit u Cosworthu a ostatnich ma na haku... Ani jeden extrem neni dobry.
FIA a Todt ale (ako pises) neustrazil/i vobec nic!!! Renault s Daimlerom si aj tak presadili tento predrazeny nezmysel...
Dodnes si neviem predstavit, co museli Ferrari slubit, ze to nezablokovali. Jedine tie "baliky" navyse...-
anonym
10:48 27.11.2014 178.40.199.XXXurcite tam ten bonus zohral rolu ale netreba zabudat ze ferrari patri fiatu a ten tiez mohol mat zaujem na tychto novych motoroch
takze navonok sice ferrari moze vystupovat tvrdo proti aby si vyjednolo pre seba co najviac vyhod ale v konecnom dosledku boli fiatom prinuteni s tym suhlasit -
uzivatel000046
13:10 27.11.2014 194.228.216.XXXAkože čo?
Ferrari si presadilo V6, Pôvodne to mal byť radový štvorvalec, ktorý by sa na "svetový" motor aspoň podobal.
Dnešná V-šesťka je nezmysel, ktorý nemá obdobu. Nikto ju nechce ( okrem Mercedesu ) nikde nemá využitie ( okrem Williamsu ) Paradoxom je, že naň najviac doplatilo samotné Ferrari. Nuž, bohovia si niekedy vedia kruto zažartovať-
anonym
14:31 27.11.2014 78.41.168.XXX"Nikto ju nechce ( okrem Mercedesu )"
Opravdu nikdo? Nebyl to Mercedes kdo vyhrožoval odchodem v případě dalšího odkladu nasazení současných motorů, ale.....Renault. Dokonce ochotu dodávat novou specifikaci motorů jevil i Cosworth, který ovšem dojel na nezájem týmů/odběratelů.-
uzivatel000046
14:47 27.11.2014 194.228.216.XXXNeberte to osobne, ale sú ľudia, ktorí iróniu nespoznajú ani keby ich ovalila po hlave.
Teraz k veci. Nehovorím o tom, čo bolo, ale čo je. Každý sa niečím vyhrážal, ak sa nesplnia jeho požiadavky. Renault presadzoval hybrid, Ferrari šesťvalec a Mercedes trval na dohodnutom termíne uvedenia motorov. Každý mal podľa svojho pohľadu "dobrý" dôvod opustiť F1, ak sa jeho požiadavky nesplnia. Ale to je história.
Hovorím o dnešnom motore, ktorý paradoxne opäť nikto nechce. Pre malé tímy je drahý, Ferrari a Renault ho nezvládli. Všetci chcú nejakú zmenu. Problém je len, že každý inú a navzájom protichodnú. Ak sa rozmrazí nad dohodnutú hranicu enormne stúpnu náklady a malé tímy to potopí ešte viac.
Ak sa nerozmrazí, tak Ferrari a Renault stratu len ťažko dobehnú.
Vyhrážky odchodom tu budeme mať na stole tak či tak.
Nech sa na to pozeráme z akejkoľvek strany, tak súčasný motor vyhovuje len Mercedesu, ktorí s ním dominuje a Williamsu, ktorý naň zohnal peniaze a poriadne si s ním polepšil.
FI je tak na hrane. Na jednej strane ťaží z jeho výkonu, na druhej nadáva na cenu.
-
-
uzivatel000046
15:12 27.11.2014 194.228.216.XXXMyslím, že Renault by mal radšej radový motor, nie V-motor. Asi aj Honda. Taký motor by mal pre nich oveľa väčší reklamný potenciál.
Problém je, že Ferrari nechcelo ani starý motor. Pravdou je, že konkrétne tento systém asi nechceli , ale aj oni už chceli nový motor.
Proste sa zrodil kompromis. Či dobrý, ukáže čas.
-
-
-
-
erdedy
14:39 27.11.2014 195.80.165.XXXnie pan senator... ...paradoxom je, ze tím ktorý tak strasne volá po setreni nakladov, zaroven navalil do tejto technologie dvojnasobnu ciastku oproti ostatním... Nuz museli, lebo by to uz pred predstavenstvom po dalsej neuspesnej sezone neokecali...
Ale vratim sa k teme - stvorvalec by aso nebol idealny, ale ako "svetovy" by sa hadam dal "zniest". Osobne mi to nevonia. Ale to mi nevonia ani tento co mame teraz.
Ferrari je dost casto ako "predajna d.vka"... Za benefity aj koleno...
Tento debakel vsak asi neocakaval nikto a ani oni sami. (stejne aj Lotus...)-
uzivatel000046
14:50 27.11.2014 194.228.216.XXXS nákladmi sa mýlite stále dookola. Opakujete tú istú hlúposť, s prepáčením.
Mercedes dáva zákazníkom najlacnejšiu zostavu. Bodka. Ak by sa motory rozmrazili, musel by to dať zákazníkom do ceny. Bodka.
Rovnako, ako by navýšili cenu zostavy Ferrari a Renault.
Kde by na to malé tímy zobrali?
Čo na tom nechápete?
-
-
uzivatel000046
17:30 27.11.2014 195.91.11.XXXKto ich k tomu donúti? Nereálne.
Ferrari chce tretie autá, čím viac tímov zakape, tým sú k tomu bližšie.
Renault svoj tím nemá, všetky náklady musí rozpočítať medzi zákazníkov. RB by to bolo jedno, aj tak do toho vnáša vlastné prachy. Ale čo ak prežije Caterham?
-
-
-
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek