DISKUZE K ČLÁNKU Horner upřesňuje ztrátu Renaultu na 75 koní

Boj o rozmrazení vývoje motorů se vyostřuje a šéf týmu Red Bull F1 Christian Horner poskytl rozsáhlý rozhovor pro italský motoristický magazín Autosprint, v němž posunuje odhad ztráty motoru Renault na v letošní sezóně dominantní pohonnou jednotku Mercedesu na 75 koní.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Horner upřesňuje ztrátu Renaultu na 75 koní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 21.11.2014 00:52 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000046 (Hlasovalo 9 lidí) 20.11.2014 09:31
"Soupeřům se má dát šance" Zaujímavá… »
» erdedy (Hlasovalo 7 lidí) 20.11.2014 06:48
Fuuha, az 75? ;-) A ktore ma na mysli? Anglicke,… »
» uzivatel001447 (Hlasovalo 6 lidí) 20.11.2014 08:52
No a je to tu! Teraz nam ide byt vsetkym celu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Fanda.LH

    194.228.208.XXX
    Ztráta 75 koní je nesmysl... 30-40 je reálnější číslo...

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Áno Christian,.. ...to je to, čo už malo dávno zaznieť aj z úst samotného výrobu pohonných jednotiek Renault, lebo nielen Red Bull sa tým stáva tímom stredu poľa, ale ostatní, ktorí sú odberateľmi týchto pohonných jednotiek strácajú ďaleko viac. 02 Je to nevyrovnané a ponižujúce a FA je tam na to, aby to uviedla do stavu rovnosti šancí, úplným rozmrazením pohonných jednotiek tak, aby F1 sa stala zase tým, čím bola predtým, vyrovnaným poľom nielen vozidiel, ale aj jazdcov, ktorí podľa toho ako moc prejavia túžbu po víťaztve to naplmnili aj s dobrou prácou svojho tímu. Je ponižujúce ak to nejde, lebo 75 koní je veľmi veľa a chtiac nechtiac im ostáva útočiť na miesta za týmito tímami, ktoré majú od nich pohonnú jednotku a ako vidieť, Mercedes má potenciál sa stále zlepšovať.14

    + 5 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • eR

    62.245.107.XXX
    Je to čisté PR Aby někdo mohl tvrdit jaký je rozdíl mezi dvěma motory, taky by je musel oba dva mít k dispozici k testům. Pokud vím, tak Horner má k dispozici pouze Renault a motor Mercedesu maximálně z uctivé vzdálenosti zahlédl v boxech. Taková nátlaková prohlášení (čti "vyložené lži") RB vypouští už minimálně šestým rokem, včetně let kdy získali titul.

    Není také jisté, jestli celý rozdíl výkonnosti dělá jen motor (zcela jistě ne), nebo i způsob zpracování a vyladění rekuperačních systémů. Troufám si tvrdit, že RB, který měl problémy s KERSem od jeho zavedení, často mu v závodech nefungoval a dlouhodobě ten problém nedokázal řešit, asi nebude mít tak efektivní a spolehlivé řešení ERS jako Mercedes. Jak už před pár měsíci řekl Raikonnen, problémem Ferrari není ani tak výkon motoru jako rekuperace energií a nedivil bych se, kdyby to bylo podobné u RB/Renaultu.

    + 9 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      176.74.130.XXX
      Souhlasím, jen bych upřesnil, že ERS letos RB nevyvíjel. Celé pohonné ústrojí (motor + ERS) má na starosti Renault Sport ve spolupráci s Magnetti Marelli (MM). Již celkem dlouho se mluví o tom, že právě MM má "zásluhu" na tom, že ani u Renaultu ani u Ferrari nedostávájí ze svých ERS tolik co u Mercedesu.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Libor

      89.190.61.XXX
      Horner si to doma tajně měří na brzdě12

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001447

    uzivatel001447

    188.123.100.XXX
    No a je to tu! Teraz nam ide byt vsetkym celu zimu vysvetlovane, preco nie je fer, ze mercedes postavil najlepsi motor. Dufam, ze Honda bude patricne na urovni, lebo ak mam tieto " Hornerovske" reci citat aj od McLarenu, tak zacnem krvacat aj z oci a usi.

    + 6 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Rostislav M.

    Rostislav M.

    109.107.201.XXX
    pche.... RedBullu to nejede a není spokojen s motorem, tak vydává jedno zajímavé prohlášení za druhým.
    Dle mého názoru je rozdíl 75koní blbost. Jaký je pak rozdíl mezi Renaultem a Ferrari? Jak by mohl Daniel vyhrát tři závody s motorem o 75 koní slabším?
    RB si tímto chystá politiku na nový motor a nebo prosazení zásadních vylepšení motoru Renault. Plně to chápu, ale zároveň se mi to nelíbí.

    + 5 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    178.41.62.XXX
    Fuuha, az 75? ;-) A ktore ma na mysli? Anglicke, arabske, morské alebo lúčne? 12

    + 7 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • HellRider29

    178.255.168.XXX
    Dvojité difuzory Nemůžu si pomoct, ale s dvojitými difuzory přišel v sezoně 2009 Brawn, Toyota a ještě někdo, Red Bull je nasadil až mnohem dýl, mám pocit že první testy s ním proběhly až v Monaku a i tak to kvůli zadní nápravě nebylo u Red Bullu nikdy stejně efektivní jako u ostatních týmů. Proto nechápu Hornerovo řeči, ohledně zákazu dvojitých difuzorů, nebylo to kvůli omezení Red Bullu. A propós, loňská změna pneumatik uprostřed sezony? Byla to jen náhoda, že rázem začal Red Bull silně dominovat a ostatní se výkonostně propadli?

    + 18 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • zlo

    90.203.120.XXX
    ... Účelové řeči. Nevěřím, že ztráta je tak propastná. Kolik potom ztrácí Ferrari, které má podle všech neslabší motor - 100 koní?
    Volně přeloženo: Chceme opět dominovat. Chceme vládnout jako Mercedes. Dejte nám stejný motor a budeme vśem dávat 2 vteřiny na kolo.
    Asi jako kdyby jiné týmy v minulých sezónách lamentovaly, že je třeba půjčit jim na pár měsíců Neweyho.

    Red Bull má nepochybně fenomenální aerodynamiku, jinak by si nemohli jezdit s poměrné malým přítlakem a na mnoha okruzích dosahovat největších top speedů v poli. Na druhou stranu Mercedes určitě nemá v tomto ohledu špatné auto. Pochybuju, že by jinak vyhráli v Monaku, Singapuru...

    + 18 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      78.45.208.XXX
      Účelové řeči to určitě jsou. Na druhou stranu zmražovat něco sotva nasazené je blbost bez ohledu na to, kdo to zrovna říká.

      + 15 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • f1fan

        95.102.5.XXX
        nuz ked o tom vedeli, preco si to odhlasovali... trochu ma stve, ze Ferrari aj RB stale ziadaju rozmrazenie a vytvaraju dojem, ze na motore nie je mozny dalsi vyvoj. Pritom bude mozne vymenit az polovicu motora. A pokial niekto chce vymenit uz viac ako polovicu motora, to uz je celkom radikalna zmena...

        + 7 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Alfred

        85.237.234.XXX
        Nevím co všichni máte s tím zmražováním...přece přes zimu, mezi sezonami, mohou motor značně vylepšit. Nebo je upgrade takřka 50% dílů (libovolných) tak málo? Když bylo předtím kolik?, sedm-osm let, vývoj osmiválců zmražen úplně, tak jsem tolik povyku neslyšel. Nemluvě o tom jak Renault letos takřka nefunkční motor po homologizaci v březnu a "zmraženém" sezonním vývoji dostal do stavu v jakém je dnes....(Vettel v Austinu nejvyšší top speed, RBR je zcela jasně a neohroženě v PK na 2.místě, třeba).

        Horner byl jedním z mála lidí v RBR, kteří budili ve mě dojem, že nebudou schopni předvádět takové divadílka jako pan H.Marko. Teď už ten dojem nemám hodně dlouho...chová se jako politická prostitutka.

        + 6 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Arnoux

          217.66.164.XXX
          No ono je to trochu složitější než se na první pohled jeví.Renault i Ferrari vsadili na svého "dvorního" dodavatele elektronických součástí Magneti Marelli, který letos evidentně neodvedl dobrou práci v oblasti MGUK a MGUH.
          To není z mé hlavy,podle různých odhadů a rozborů je problém obou právě tady a lidé od Ferrari tam jsou u nich pořád na návštěvě. 04
          A podle pravidel není možné se v roce 2015 zbavit obou komponent což by Redbull moc rád udělal.

          Podle dohod je to určitě v pořádku-co se domluví a odhlasuje, mělo by platit.Otázkou je ale sportovní hledisko a přínos pro F1.At fandím komukoliv dvě věci jsou jasný.Redbull většina fandů nenávidí a Ferrari je prostě F1.

          Nebylo by tedy sportovní, kdyby šampion umožnil soupeřům vyměnit slabé krámy v motoru za silnější a dát nám nádhernou sezonu?
          Jejich odběratelé motoru budou ale proti,takže pozice Mercedesu je těžká.

          Jde sice o jednu sezonu,ale pokud Honda vyrobila pilu,tak většina bude hlasovat proti rozmrazení i pro sezonu 2016, Redbull přejde na Hondu,Renault zmizí což Ghosn uvítá,protože vývoj technologie už pro osobáky stačí.
          Pak Ferrari odejde z F1 do serie LM a máme tady de facto její konec,nebo živoření ve stylu WRC.

          Soupeřům se má dát šance, je to sport a tohle další sezonu nemůže bavit ani Mercedes.Momentálně slabšího je blbost omezovat ještě pravidly.Je to proti sportu a uškodí to všem.








          + 5 / − 9

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel000046

            uzivatel000046

            194.228.216.XXX
            "Soupeřům se má dát šance"
            Zaujímavá myšlienka, len je tu jeden problém. Horner je prvý, kto proti dávaniu rovnakej šance najviac kričí. RedBull tu vraj nie je preto, aby pomáhal slabším.
            Prečo to zrazu vyžaduje od Mercedesu? Ani ten tu nie je preto, aby pomáhal slabším, ale aby vyhrával.
            Pokrytectvo RedBullu je oveľa väčšie ako jeho údajná strata koní. Oveľa, oveľa väčšie.

            + 9 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Alfred

            85.237.234.XXX
            Co, nebo kdo, brání Magneti Marelli přes zimu svůj výrobek radikálně vylepšit ? Nikdo a nic, rozhodně ne tedy pravidla. Nevidím na tom nic, co by mělo, nebo mohlo být pro týmy složité - vyjma toho, že si prostě nemohou postavit od podlahy zcela nový motor.

            "Nebylo by tedy sportovní, kdyby šampion umožnil soupeřům vyměnit slabé krámy v motoru za silnější a dát nám nádhernou sezonu?"

            Jistěže by to bylo sportovní, ale pravidla to mezi sezonami přeci umožňují, tudíž to sportovní je a nechápu proč brečíš úplně stejně jako Horner. Nevím kdo, kdy a kam odejde, ale že letos odešly dva malé týmy je dílem i týmů RBR, nebo Ferrari, kteří se zavázali k snižování nákladů, přičemž dělají vše proto aby náklady dolů nešly a uvolněním vývoje motorů v sezoně půjdou zase jen a jen nahoru.

            Co se týče atraktivity sezony, já jsem spokojený jako třeba s těmi z konce 80 let....nebo mám být nespokojený jen proto že nedominuje tým, kolem kterého byly neustále pochybnosti o legálnosti aerodynamické konstrukce, nebo jezdec, který když nejezdí jak po kolejích, tak prohraje interní souboj s nováčkem a raději peláší do týmu, kde jej čeká soupeř, který dostal naloženo od kolegu tak, že to jinak než ostudou ani nelze popsat?

            + 4 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

George Russell prožil poměrně značný sešup z piedestalu (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

Juki Cunoda připravil mechanikům hodně starostí (ilustrační foto)

KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

Lewis Hamilton v Maďarsku osmkrát vyhrál, ale v třetím tréninku chyboval (ilustrační foto)

Třetí trénink ovládly McLareny, Red Bully odpočívaly, Leclerc a Hamilton v potížích

Charles Leclerc pokračuje v nepříliš přesvědčivých výsledcích (ilustrační foto)

Druhý trénink - rudé Ferrari způsobilo červenou vlajku, Norris nenašel přemožitele

Carlos Sainz s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

První trénink v Maďarsku vyhrál Carlos Sainz

Sergio Pérez věří, že si své místo u Red Bullu udrží

Cunoda místo Péreze? "Jsem připraven bojovat i proti Maxovi," reaguje hrdě Japonec

Lance Stroll s Aston Martinem AMR24

"Prožíváme vzrušující období." Aston Martin o novém aerodynamickém tunelu a příchodu Hondy

Max Verstappen se vydává zpět na trať

Verstappen žádá další vylepšení vozu. "V Maďarsku musí fungovat!" nabádá Marko

Juan Pablo Montoya byl velkým talentem, ale na mistrovský titul nikdy nedosáhl.

V Goodwoodu se opět projedou staré vozy Williams. Do kokpitu se vrátil jeden z rebelů F1

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama