DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone: Marussia a Caterham nebudou nikomu chybět
Bernie Ecclestone tvrdí, že Marussia a Caterham nebudou nikomu chybět, protože to nejsou špičkové týmy.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ecclestone: Marussia a Caterham nebudou nikomu chybět
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001457
(Hlasovalo 10 lidí)
14.11.2014 19:39
Hnusí se mi čím dál víc a víc. Fakt ubohý názor… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
odin
11:17 15.11.2014 77.240.96.XXXBernie, Bernie Ten Ecclestone už totálně zesenilněl. Jak může porovnávat Williamse z jeho počátků s počátky dnešních nováčků? Vždyť tehdá byla úplně jiná ekonomická pravidla i sportovní pravidla F1. Jako by nevěděl že se tehdá řídili pár předpisy a jinak byla volnost. Také tehdá byla F1 mnohem levnější. Například nebyl žádný Bernie Eccleston, který týmům přerozděloval prachy. Kdyby totiž někdo takový v té době byl, tak Williams skončí pod mostem, bez šance své dluhy splatit.
Že tyto týmy nikomu chybět nebudou? Tak já si myslím, že budou. A prvnímu komu budou chybět, bude opět Bernie Ecclestone. Ono totiž, aby někomu mohl vyplácet prachy navíc, musí jinému tyto peníze vzít. Nevím, komu je bude brát? Sauberu, Force Indii, Lotusu? Tak ti potom skončí v dohledné době také. Tudíž nezbývá, než zopakovat vylhanou kampaň na získání nováčků, které potom Bernie "oškube a odkopne". Jen tak dál.-
Mike17
13:42 15.11.2014 93.99.87.XXX-Jak sám píšeš, přestože tenkrát týmům nikdo nic nevyplácel, tak týmy existovaly. Ale pokud ti vadí příklad Williamsu, tak si dosaď Red Bull. Z průměrného týmu se stala špička, takže ono to jde!
-Kterým týmům Bernie peníze bere? Pokud vím, tak týmy musí složit jen kauci jako důkaz, že na tu sezonu mají. Nic Berniemu za účast neplatí (pokud se mýlím, pak mne oprav). Peníze Bernie bere z drtivé většiny od sponzorů, TV práv a pořadatelů závodů. Z tohoto hlediska mu může být u pozadí, kolik týmů jezdí.-
odin
17:20 15.11.2014 77.240.96.XXXRed Bull není srovnatelný příklad. Oni do svého týmu napumpovali obrovské množství peněz, když chtěli být úspěšní. Jenom obrovský naivka si může myslet, že tam přišli s pár dolary a díky své píli a šikovnosti se vypracovali během šesti let na úplný TOP tým. Ale ty těmhle žvástům rád věříš. A když se jedná o RBR, ještě u toho blahem slintáš.
Willams začínal opravdu s dluhy. Vše co sehnal nacpal do F1. A i jemu pomohly na nohy peníze od arabských sponzorů. Naštěstí tu nebyl žádný Bernie, který by prachy přerozděloval. On se Ecclestone rád chlubí tvrdým kapitalistickým podnikáním v prostředí F1, ale přitom se nechce vzdát socialistického přerozdělování peněz Formulí 1 protékajících. Rozdíl je jen v klíči podle kterého se prachy přerozdělují v F1 a v reálném socialismu.
Asi se shodneme, že F1 dnes mohou jezdit jen opravdu finančně zajištěné týmy. Ale také bych se s tebou rád shodl v tom, že sliby a dohody se musí dodržovat i v F1. A tady Bernie zklamal na celé čáře. Vždyť to není tak dávno, kdy lobboval za nové týmy, nasliboval jim hory doly i s horákama jen aby šly utrácet své prachy do "jeho" F1. Nesplnil nic. A teď do nich ještě kope. Z mého pohledu hnus.
V dobách, kdy začínali nadšenci jako F. Williams jim nikdo nic nesliboval. Oni své peníze utráceli dobrovolně. Mnozí z nich nakonec úspěchu dosáhli a byli jistou známkou kvality, tedy "značkou" (o které Ecclestone hovoří). Ale bohužel nakonec většinu převálcoval vstup automobilek a Bernieho nenažranost. V důsledku toho všeho pak působil dost komicky spor o Lotus "lotusovatější" mezi Caterhamem a Renaultem, z nichž ani jeden neměl s Chapmanovým Lotusem nic společného. A velmi dobře rozumím Brabhamům, kteří si svoji značku chrání.
A že by Berniemu mohlo být u pozadí, kolik týmů jezdí? Tak tomu snad nevěříš ani ty. To show zvané F1, totiž dělají všichni zúčastnění. A čím jich bude méně, tím horší podívaná, tím menší zájem. Pro Bernieho (logicky) menší zisky. Na menší zisky je Ecclestone hodně háklivej. Když to dotáhnu do extrému. tebe by zajímala F1, kde by jezdil jen tvůj oblíbený RedBull třeba proti McLarenu? (záměrně jsem vybral dva týmy se kterými asi nemáš problém.) Asi moc ne, viď?-
Mike17
09:57 16.11.2014 93.99.87.XXX-Můžeš mne ocitovat, kde jsem napsal, že RB přišel do F1 s pár dolary? Když už těm žvástům "věřím", pak bych rád věděl kde že jsem jim to věřil. Koupili podprůměrný tým, navalili spostu peněz a udělali z něj špičku. Jen jsem chtěl říct, že se dá v F1 uspět i dnes. Ale ano, prachy jsou třeba. Dá se to vzít, aniž bys přkroutil mé názory?
-Čí peníze Bernie přerozděluje? Na přerozdělování by musel o slabších týmů nějaké dostat. Ale slabé týmy mu nic neplatí!!!!!!!!! Takže s tím socialismem jsi mimo.
-Slib stropů jsem kritizoval. Takže???
-Samozřejmě účast 2 týmů by mu vadila. Ale jestli jich bude 9 nebo 11 pro něj velká změna není. A účast 2 týmů reálně vůbec nehrozí.-
odin
11:58 16.11.2014 77.240.96.XXXNepřekrucuju tvé názory. Ale, když mi vnucuješ RedBull jako příklad pro srovnávání se začátky Williamse, jen mě tím naštveš. To je prostě nebe a dudy. Williams začínal bez peněz a RedBull s miliardami tak co chceš srovnávat?
Se socialismem zas tak mimo nejsem, alespoň principiálně. Pokud vím, tak Berniemu neplatí ani bohaté a úspěšné týmy. On všechny nejprve nutí podepsat s ním dohody a pak peníze z reklamy a TV práv přerozdělí dle podivného klíče. Jsi přesvědčen, že Caterham ani Marussia na TV obrazovkách vůbec nebyly, když jim Bernie není ochoten nic dát? To je to, co vadí mně. Peníze za cosi Ecclestone podmiňuje a rozděluje dle jiných kategorií. Také bys chtěl být odměňován za svoji práci, nikoliv dle množství a kvality vykonané práce, ale dle jakýchsi Ecclestonovských kategorií? Třeba dle své popularity?
Nech toho Miku.-
Mike17
13:08 16.11.2014 93.99.87.XXXAle já nesrovnával RB s Williamsem. Bernie uvedl příklad týmu, který dobře hospoděřil s penězi. Ty jsi uvedl, že začínat tehdy je nesrovnatelné s tím začínat teď. Tak jsem ti dal pouze novější příklad. Jistě, RB měl od začátku větší rozpočet, ale dokázal z průměrného týmu udělat dominantní tým. Takže jde i teď začít a dostat se na vrchol, byť to není levné. Proto ten příklad. Nic víc za tím nehledej.
V socialismu se všechno všem vzalo a pak začlo "spravedlivě" přerozdělovat. Marusii nikdo peníze nebere a dokonce ani dolar z jejich příjmů od jejích sponzorů za to, že jsou v TV. Ano, jsou tu Bernieho příjmy z TV práv a od sponzorů celé F1. A ty se přerozdělují podle výkonnosti. Vem si fotbal. FIFA taky neplatí každému hráči, který se v zápasech objeví. Platí jen odměny těm, co někam postoupí nebo vyhrají zápasy. Stejně tak kdyby Marusia vyhrála, dostala by předem daný balík peněz. Takže jsou odměňováni podle množství a kvality odvedené práce. To je reálný kapitalismus.-
odin
14:13 16.11.2014 77.240.96.XXXTo je přesně ono. Jak začneme porovnávat, nikdy se neshodnem. Já vždy porovnávám porovnatelné. Tobě je úplně jedno, zda srovnávané příklady je vůbec možné srovnávat. Znovu opakuji. Když budu chtít porovnávat současné nováčky, tak nejblíže jejich situaci byl opravdu Williams. Nikoliv RedBull !!!
Pokud budu chtít srovnávat Red Bull, tak si vyberu příklad, kdy do F1 začaly vstupovat automobilky se svými neomezenými rozpočty a kdy tam začaly nalévat obrovské množství peněz,což mělo za následek, že tradiční týmy zlikvidovaly. To je dle mne výstižnější srovnání. Proto jsem se trefoval do Bernieho. Jeho příklad byl z hlediska porovnávání vpořádku. Jen ty podmínky měli Williams a nynější nováčci diametrálně odlišné.
Tvoje srovnání s FIFA opět kulhá. Protože každý (i ten poražený tým), který se dostane na MS, nebo do nějakého poháru dostane odměnu dle svých výsledků. Vítězové nejvíc, poražení nejméně. Ale dostanou všichni. A jak je to u Bernieho rozdělování? Ferrari dostává nejvíce, byť vyhrálo Pk naposledy před 7 lety a poražení nedostanou vůbec nic. To je reálný kapitalismus v podání Ecclestona a Mika.-
Mike17
14:35 16.11.2014 93.99.87.XXX-RB nejde srovnávat, protože získal na provoz víc peněz? Kdo brání dnešním nováčkům přitáhnout velkého sponzora? Nebo chceš říct, že RB je jediná firma na světě, která si může dovolit takto investovat? Netuším kolik se těch jejich limonád prodá, ale vsadím se, že nejsou ani mezi stovkou největších firem.
-Pokud je tedy Williams ten správný příklad, tak proč se to nedá srovnat? Ano nepotřebovali 15 mega za 1 motor. Ale taky jim žádný sponzor stovky mega nedal. Měli svoje příjmy a výdaje a hospodařili s prostředky tak, že nezkrachovali.
-Ne, od FIFA nedostanou něco všichni. Nejdřív musí získat aspoň nějaký bod!
-Takže ti vadí věrnostní prémie? A jak jsi došel k názoru, že je považuji za spravedlivé??? Ikdyž si myslím, že úspěchy v minulých letech nějakou finanční hodnotu pro F1 jistě mají. Jen by se mohly rozdělovat nějak transparentně (třeba podle úspěchů v posledních x letech).
-
Mike17
14:44 16.11.2014 93.99.87.XXXPromiň, ale to je pro tebe typické. Já ti tu doslova napíšu, že jsem cituji: "i pro nějaké částečné srovnání rozdílů ve vyplácení odměn." a ty mi tu vyčteš, že v tom s Ecclestonem souhlasím s tím, že Ferrari dostává nejvíc.
Někdy mám pocit, že vůbec nečteš co píšu. Přečteš si jen první větu, pak si domyslíš, co bych si tak asi mohl myslet a pak mi to vyčteš.-
odin
15:17 16.11.2014 77.240.96.XXXMiku, nikdo nikomu v ničem nebrání. Také jsem nikde nic takového nenapsal. Jenom jsem přesvědčen, že kdyby zmínění nováčci věděli, že budou muset investovat násobky peněz, které měli připravené a o kterých byli ujišťováni, že jim postačí, nikdy by do Ecclestonovy F1 nevstoupili. A to je podstata, proč se tu s tebou dohaduji. Podle mne byli sprostě podvedeni. Ty tvrdíš, že nebyli schopni přizpůsobit své příjmy k výdajům.
Oba jejich situaci vnímáme jinak.
Nevím, jak sleduješ fotbal, ale ve svém tvrzení se mýlíš. Mluvme o MS (jako srovnatelném podniku k MS F1). Už za pouhou účast dostávají týmy základní odměnu. Peníze za získané body a umístění jsou navíc!!! Ono i toto srovnání trochu kulhá, protože ve fotbale musí týmy projít kvalifikací, aby jim bylao umožněno startovat na MS. U F1 se sice také jezdí kvalifikace, ale umožněno startovat je všem týmům splňujícím 107%-ní limit. Tedy vlastně všem zúčastněným. Jde více-méně o uzavřenou soutěž. Proto srovnávám samotný závěrečný fotbalový šampionát se seriálem MS F1.
Vadí mi celé Bernieho přerozdělování, nikoliv pouze věrnostní prémie. Jak píšu výše. Podle mne mají na základní finanční odměnu právo všichni zúčastnění. Protože všichni odjeli šampionát, všechny vysílala televize a všichni se svým způsobem podíleli na reklamě F1. Bonusy pak může Ecclestone rozdělovat dle počtu získaných bodů, či pořadí na konci MS. Ale některým týmům nedat nic a jiným dát "neprávem" peníze navíc, je špatně. Proto Bernieho kritzuji. Ty jej obhajuješ, tak že s ním musíš souhlasit.-
Mike17
17:35 16.11.2014 93.99.87.XXX-jak píše Fanda majitelé Marusie už věděli, že stropy nebudou a je to 5 let od jejich vstupu. Bavím se tu jejich hospodaření v tomto roce, protože až teď jsou v problémech. A v tomto roce věděli, kolik je bude stát provoz týmu. Jestli si to špatně spočítali, není to Bernieho vina a není ani jeho vina to, že stropy neprošly. Tudíž pokud byli podvedeni, ne vinou jeho.
-Já myslel na ligu mistrů, která odpovídá F1 víc. Ale ikdyž vezmu reprezentaci, pak stejně dostanou peníze až týmy co se na MS probojují (jak sám píšeš). A vítěz dostává nesrovnatelně větší balík než ten, co vypadne bez vítězství. Nevidím v tom velký rozdíl.
-Nemám úplně jasno, jestli si poslední něco zaslouží. Stejně jako v tom fobale, tenise nebo dalších sportech musí aspoň něco vyhrát, aby přišla odměna. Přestože i oni jsou ve vysílání. Ale klidně ať jim něco dají a systém se celý předělá Mně to vadit nebude. Ale rozhodně by měl zůstat princip, že odměnu si má tým zasloužit a čím více bodů získá, tím víc má dostat. A pokud jde o věrnostní odměny. Nerozumím jejich rozdělení. Ale chápu, že i kdyby získalo Ferrari letos stejně bodů jako FI (příklad), pak je stejně pro fanoušky a celou F1 důležitější (cenější) Ferrari. A proto rozumím i PRINCIPU!!! věrnostních odměn.-
odin
18:28 16.11.2014 77.240.96.XXXAle já s tímhle nemám problém. Já mám problém s tím, že Bernie týmům cosi nasliboval a hned si je zavázal na x let. Své závazky nesplnil ale týmy z jejich závazků nevymanil. Když chtěli dostát svých závazů, museli se vydávat rok, co rok více a více z peněz. Až je to položilo. Ano, nejspíše po nich nikdo nebude žádat žádné sankce že nevydrželi do roku tuším 2020. Ale i tak to pro ně bylo likvidační.
NHL je podle mne chytřejší organizací. Nikoho nechce likvidovat, naopak, každému týmu umožňuje "jeho chvilku na výsluní". Čímž motivuje všechny. Ale i zde proběhlo několik "krachů" týmů, které ale byly obratem prodány jinam. A počet účastníků se nezmenšuje. Naopak.
V F1 příjde majitel o dva týmy a prohlásí, že nikomu chybět nebudou. Neskutečná arogance.-
Mike17
11:13 17.11.2014 93.99.87.XXX1. Nevím co přesně jim nasliboval. Řekl opravdu: "na 100% budou stropy"? Těžko. Vždyť se o tom jen mluvilo, nic se nakonec nedohodlo a byla to věc o které věděl, že naprosto není v jeho rukách. Jestli mluvil o nějaké pravděpodobnosti, pak nikdo nikoho nepodvedl. Já nevím, co měli ve smlouvě. Jestli ty ano, pak mi napiš co přesně jim nasliboval. Já si jen pamatuju dohady kolem toho v jaké výši by měli být a kdy by se mohly zavést. O nějakém prohlášení odkdy a jak to bude platit nevím.
2. Nemyslím si, že to pro ně bylo likvidační. Nevím přesně jaký měli rozpočet a ani už si nepamatuji, kolik měly být stropy, ale jsem si celkem jistý, že těch údajných stropů stejně nedosáhli. Takže v čem je to položilo? I kdyby byly, pak by jen ostatní utráceli o něco míň a nic by se nezměnilo.
3. NHL je celkem unikátní systém, který se jinde na světě nekopíruje. A pro mne je to dobře. Absolutně netoužím, aby každý rok vyhrával někdo jiný. F1 mne baví tak jak je už desítky let.
-
-
-
-
-
Fanda.LH
14:57 16.11.2014 212.20.119.XXXI když nemám o M17 vysoké mínění a nečetl jsem všechno co sem napsal... Tak teď jsi úplně mimo... Jak majitel Caterhamu, tak majitel Maruše jsou miliardáři... Stejně jako Mateschitz... Stejně tak mohli nalít peníze do svého týmu, ale rozhodli se to neudělat... Možnost měli stejnou...
Jelikož se to rozhodli neudělat, tak jim Bernie předhazuje příklad Williamsu... A neuvádí příklad ze začátků Williamsu, ale z let kdy je opustilo BMW a tým se propadl do středu pole... Neměli peníze, ani pořádné sponzory, ale hospodařili s tím co měli... A totéž chce i po malých týmech... Nechcete investovat ? Neutrácejte...-
odin
15:35 16.11.2014 77.240.96.XXXTak v tomto máš nejspíše pravdu. Majitelé obou týmů měli stejnou možnost, jako Mateschitz. Jde jen o to, zda ty prachy opravdu měli...
Příklad Williamsu jsem pochopil (díky zmíňce o dluzích), že je z počátku Frenkova působení v F1. V článku to není nijak upřesněno.
Ale ono to dost dobře nejde, neutrácet... Když je stojí obrovský balík (vyšší, než jim byl slibován) jenom "nutné výdaje" pro odjetí závodu.-
Fanda.LH
15:50 16.11.2014 212.20.119.XXXVždycky jde méně utrácet (Zvlášť když se bavíme o miliardách)... Slib. stropů neberu, těžko mohli doufat, že to skutečně projde... Ale i kdyby, tak nemuseli vstupovat... Dále si vem, že Maruša do toho šla s vědomím jak to skutečně je... Tým do F1 vstupoval pod jiným majitelem s názvem Virgin...V Marušu se transformoval rok na to => Někdo to koupil bez vidiny stropů...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek