DISKUZE K ČLÁNKU Horner: "Kvůli motoru nám schází na Williams sekunda." Mercedes pro rozmrazení?
Christian Horner tvrdí, že Mercedes v Austinu kývnul na částečné uvolnění pravidel týkajících se vývoje pohonných jednotek. Díky tomu se podle něj bude v F1 opět "dát soutěžit."
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Horner: "Kvůli motoru nám schází na Williams sekunda." Mercedes pro rozmrazení?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
FWMonty
19:28 04.11.2014 80.82.145.XXXKvůli motoru nám schází na Williams sekunda........a že Red Bull je před Williamsem v poháru to už pán Horner nevidí
Hornerovy jde jen o to,aby jeho tým drtit konkurenci jako minulá léta
I kdyby se motory rozmrazily,tak MERCEDES BUDE MÍT POŘÁD NEJSILNĚJŠÍ MOTOR ale tady jde o stránku druhou,že vývoj motorů zvedne jeho CENU,což jsou někteří proti jako slabší týmy. -
Adi
16:52 04.11.2014 176.74.130.XXXPořád ty koně Horner má pravdu v tom, že kdyby letos u Renaultu odvedli na motoru lepší práci, tak jeho tým mlže nahánět Mercedes a "drtit" Williams a zbytek pole.
Co je ovšem potřeba zmínit, tak Renault měl prokazatelně nejvýkonější agregát naposled snad v letech 1993 - až 1997 max. Za tituly v letech 2005 a 2006 s továrním týmem a za tituly 2010 - 2013 s Red Bullem mohli hlavně aerodynamická efektivita, umění jezdců a využití jiných potenciálů motoru. V tomto tisícíletí neměl Renault nikdy nejvýkonější agregát (dle dostupných dat na tom byl v éře V10 lépe BMW, Mercedes a pak i Honda), v éře V8 Mercedes (možná i Ferrari). V čem ovšem byl agregát na špici mezi výrobcema byly atributy jako ovladatelnost motoru, nároky na chlazení (možnost agresivnější aerodynamiky), spotřeba paliva a v neposlední řadě také možnosti mapování motoru (zpožděné zápaly, "foukání" přes motor, atd.). Newey je geniální hlavně tím, že dokázal maximalizovat tyto výhody agregátu a minimalizovat jeho menší sílu. Jak by taky ne, když s agregáty Renault pracoval od raných 90. let (1992 - 1997) a velkou část nového tisícíletí (od r. 2007). Doufám, že Mercedes bude schovívavý a umožní Renaultu a Ferrari svoje agregáty dostatečně vylepšit. Formuli 1 to jen prospěje. -
Kapor
11:22 04.11.2014 194.160.178.XXXSú to hlúposti,... ...predsa najviac do vývoja vrazil Mercedes, čo sa mu čiastočne vráti, lebo Renault a Ferrari riešenie Mercedesu len odkukajú a nejedná sa vôbec o zmeny, ktoré si vyžadujú do toho investovť, lebo sa to dá všetko zhotoviť na strojnom vybavení, ktoré majú a cena materialu je zanedbateľná, lebo ostatné veci sú už vyvinuté a budú sa prípadne len vylepšovať. Takže tu nevzniknú žiadne enormné, len plánované náklady na inovácie, ktoré určite neprekročia finančný strop, ktorý bol navrhnutý.-
limbi
11:41 04.11.2014 147.228.134.XXXTo si nemyslím, cokoli co se chce implementovat do nějakého systému potřebuje vývoj. I když víš jak to vypadá nemusíš znát souvislosti mez jednotlivými komponenatmi a na to je právě testování a vývoj aby určili dokonalý chod součástí. A právě ten vývoj a testování je na tom to drahé protože je to prostě metoda pokusů spousta se toho vyrobí a jen jedna věc funguje nejlíp. Vem si třeba jen havu pístu. Je to celkem složitě tvarovaná součást a každá automobilka (mluvím i mimo F1) používá rozdílné tvary. Navíc kopírovat šasi ještě celkem jde. Je to dobře viditelné ale to co se děje uvnitř motorů jen tak někdo neprokoukne pokud teda ten motor nedostanou do ruky což si myslím že si mercedes pohlídá. A další rozdíl udělá software, dokonalé naprogramování chodu, díky kterému například letos má mercedes takovou výhodu oproti ostatním týmům se stejným motorem, ty samozřejmě mají možnost to pozměnit ale díky tomu že do toho nevidí nedokážou z toho motoru dostat to co mercedes.-
Kapor
12:44 04.11.2014 194.160.178.XXXNie je problém,... ...napr. kúpiť vývojára od Mercedesu, ktorému dajú 2x toľko u Ferrari, alebo Renaultu, ak im nejaké diely aj donesie a popíše zdokumentuje ich vývoj, lebo všetko sa ihneď nešrotuje a tu ide len o vybrané diely, ktoré sa dajú oklbčiť a už je to možno dávno takto hotové a čaká sa na povolenie FIA, aby došlo odrazeniu.-
limbi
13:31 04.11.2014 147.228.134.XXXNo to může koupit, ale dělám sám ve vývoji a věř mi, že jeden vývojář ti moc nepomůže. Většinou na jednom motoru pracují desítky lidí a každý se zabívá hodně specifickou věcí. Navíc pohonné jednotky spolu s těmi udělátky co tam letos zavedli jsou jiné nejenom nějakým tvarem ale i koncepcí. Záleží jestli například koncepce renaultu byť vylepšená dosáhne potenciálu koncepce mercedesu, který ten motor zas o něco vylepší. Pokud se vyčerá potenciál daného řešení nezbývá, než přijít s něčím úplně novým a to jsou potom velké peníze. Jak říkám peníze to schramstne určitě ale v zájmu vyrovnání týmů se to udělat prostě musí. Ale jak říkáš věřím že jak Ferrari, tak Renault už mají hotový určitý balík, kterým by vylepšili pohonné jednotky a čekají na schválení ovšem i ten balík už něco stál. Sám jsem na to hodně zvědaví. Nejvíce asi mohla z motoru mercedes těžit Honda. Tak uvidíme příští rok-
Arnoux
14:48 04.11.2014 217.66.164.XXXMyslím limbi,že s tvým příspěvkem se dá jen souhlasit.
Podle zákulisních informací má ted zadek v kalupu Magneti Marelli,za jejich Mguk,který je asi problémem Ferrari i Renaultu-oba ho totiž používají.Nemá prý výkon konkurence ani v dodávce kroutáku ani v ukládání energie.
Renault má snad ještě problémy s dlouhými a vibrujícími výfukovými svody,ale to může změnit v balíčku pro příští rok.
Pokud Mercedes svolí k určitému uvolnění je to gesto Fair play hodné šampiona F1.Má ted Ferrari i Renault v hrsti a když bude chtít,nechá je jezdit s tím co mají ted.
Snad to dopadne dobře a umožní boje kolo na kolo s ostatními.-
erdedy
21:21 05.11.2014 195.91.8.XXXAhoj Arnoux!
Vsetko ok, len by som sa skor priklonil k verzii, ze Medvedi sice "naoko" blokuju ale pravda je skor to, ze az tak "uplne" proti niesu. Honda ma obrovsku vyhodu, ze vidi uz realnu vykonnost s realnymi autami. McLaren ani toho nemusi moc "bonzovat"
A mal som tu este rozpisany "kilometrovy" prispevok ohladom tych "udajnych" -18kg (?) hmotnosti v prospech MB, ale "padol" mi net a cele mi to "zmizlo".... Uz sa mi nechce pisat to znovu.
To (-18kg na pohone) sice moze byt pravda (a zrejme aj je) ale trik je zrejme este inde - nedavno som si spomenul na jednu suskandu ohladom ich ERSu a hlavne "uloziska" - udajne nepouzivaju plnu "moznu" kapacitu = menej batt. = mensia hmotnost atdatd... Je toho viac ale fakt sa mi uz nechce... a stejne uz asi vies kam tym mierim a co vsetko s tym moze suvisiet (rozlozenie hmotnosti, chladenie elektrosystemov/baterii atdatd...)
Podstatne je, ze je zrejme mozna asi aj "ina cesta" oproti tej co sme pred nedavnom rozoberali (ze maju väcsi vykon z ERS). Sice je to aj tak hlavne v SW (aby nie, ked zacali o rok skor a s trojnasobnym rozpoctom, viacerymi "smermi" ). Jednoducho pouzivaju asi este "inu filozofiu/strategiu***" vyuzitia ERS+ICE (dohromady).
Jak bude cas a sily tak cosi popisem/e.
*** - nieco na sposob RedBullu (prednedavnom), ked sa uvazovalo o mensom vykone KERSu (samozrejme s prisadou dalsich "vyhodnych" vlastnosti z toho vyplyvajucich).
-
-
-
Adi
16:34 04.11.2014 176.74.130.XXXTo je určitě zajímavá myšlenka Kapore a je fakt, že přetahování inženýrů mezi výrobci motorů je děje. Ale jelikož se jedná o velice sofistikovanou práci s velkým důrazem na interní know how, je více, než pravděpodobné, že zákaz vynášení dat o jednotlivých komponentech je pojištěno v pracovní smlouvě a pak těmto "přetaženým lidem hrozí soud a posléze i finanční sankce, které rozhodně navýšení platu nebude kompenzovat. Pro příklad bych uvedl kauzu Coughlana z r. 2007.
-
-
-
-
anonym
10:58 04.11.2014 147.228.134.XXXJestli chtějí týmy na někoho nadávat tak jedině na FIA To co se tu za posledních 6 let v F1 děje značí, že to tam snad řící opičí legie. Vemte si rok 2005-2008, tedy roky, kdy v F1 vyhráli šampionát 3 různí piloti z titul získali 3 různé stáje. Už ani nemluvím o tom jak byl souboj o titul každý rok zajímavý. Brumlal nám tam ještě klasický V10 (2005) a V8. Od těch let spousta vyhazování peněz za nové technologie, menší týmy nabraly neuvěřitelnou a nedohnatelnou ztrátu. A reálně mělo na titul vždy jen jedno auto. 2009 Brawn GP (dvojité difuzory) 2010-2013 Red Bull (Neweyho one-man show) 2014 Mercedes (kilometr před všemi ve vývoji motorů). Opravdu nechápu jestli se díky těm změnám, které začli v roce 2009 ušetřil byť jen dolar, tak ať se propadnu do země, protože si myslím, že se jen přihazovali peníze do technologií, které se později buď zrušili nebo přepracovali na něco jiného. Jen řeknu tohle před 2009 byla auta hezčí, rychlejší, závody byly povětšinou i zajímavější a i menší tým měl šanci na velké překvapení (Weber - Minardi, Alonso - Renault...). Bojím se, že to tak nenávratně zprasili že už to nikdy nebude ta pravá královna motorsportu. Co se týče rozmražení vývoje motorů tak jen do toho ať se utratí další ranec a ať FIA vypadá jako banda hňupů. Budˇse teď budou muset ještě tak rok sypat prachy, nebo se na to pro nedostatek konkurence nebude dát dívat. Bravo FIA váš progres je naplňující pro každého fandu F1-
zlo
20:54 04.11.2014 94.10.230.XXXS mnoha věcmi se nedá souhlasit.
Vrchol utrácení nastal právě v letech 2003-2008, kdy se do F1 masivně tlačily automobilky. Tam byl nastaven ten nejbrutálnější trend, který přetrval. Jiná věc je, kam momentálně peníze směřují. Jelikož jsou pravidla stále svázanější, utrácí se desítky milionů za vývoj malicherných aero komponentů v tunelech, jejichž přínos je v řádech setin sekundy na kolo. Lépe řečeno - zrychlit auto je dnes mnohem těžší a tudíž nákladnější.
Dominance byla v letech 2009, 2011 a 2013. V letech 2010 a 2012 se o titulu rozhodovalo v posledním závodě. A loni to až do Singaporu bylo poměrně vyrovnané. Pak se RB všem utrhl.
Co se překvapení týká: Nebyla snad forma Brawn GP, týmu, který se málem nedostal na start, překvapení? Dala se letos očekávat dominance Mercedesu a velmi vyrovnaný boj jeho pilotů do posledního závodu?
Myslím si, že vývoj motorů má obecně větší smysl než v případě aerodyamiky, která je absolutně nepřenositelná do jiných odvětví. Tisíckrát přínosnější by bylo ty peníze narvat třeba do vývoje ERS a uvolnit jeho výkonové a časové omezení. Myslím, že za pár měsíců bychom se divili, co by se na tratích prohánělo za monstra.
-
-
-
RevolutionX
10:08 04.11.2014 109.80.156.XXXNaopak, řekl to naprosto přesně "...mohli rozdávat s Williamsem a porážet ho." Přesně jak řekl, "porážet ho", to znamená dojíždět stabilně před ním a to je to co Horner chce. Jemu nejde o souboje dvou stejně dobrých formulí, ale o to aby zase vyhrávali a měli z toho peníze.-
Pepan
10:28 04.11.2014 89.24.157.XXXJá vím o co mu jde. On by chtěl motor Mercedesu a šasi svoje. Aby to zase bylo tak - první RB, dlouho nic a pak by se ploužil zbytek startovního pole. Mimochodem, kdyby nedělali kompletní perestrojku Vettelova vozu, je docela možné, že i on by do cíle dojel pře oběma Williamsy.
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek