DISKUZE K ČLÁNKU Marko: Se třetím autem by nám nevznikly další náklady, jsme pro

Formule 1 by se měla zamyslet nad svou budoucností. Budou v každém TOP týmu v zájmu zvýšení konkurence tři auta?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marko: Se třetím autem by nám nevznikly další náklady, jsme pro

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 77, poslední 27.10.2014 12:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Fanda.LH (Hlasovali 4 lidé) 23.10.2014 22:57
Není to zas taková pálka a je to další reklamní… »
» uzivatel000400 (Hlasovali 3 lidé) 24.10.2014 13:06
. Jsem totálně pro, vždyť ani historiofilové… »
» uzivatel000400 (Hlasovali 3 lidé) 24.10.2014 13:09
Hlavní pálka u auta je vývoj a 3+ aut s sebou… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                • anonym

                  89.29.32.XXX
                  kdyz jenom 2 sady motoru na novou sezonu stoji 20 milionu eur a vic, tak bych chtel videt, jak by treti vuz dokazali celou sezonu provozovat do 10 milionu USD, kdyz tolik v podstate stoji jenom motor. kdyz vemem, ze kolem toho vozu bude makat cca 20 lidi s prumernym rocnim platem cca 200 tisic usd, tak jenom motor + lidska sila bude delat kolem 15 milionu. A kde je zbytek vozu, logistika a dalsich milion veci kolem?

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • crazytunny

    62.182.234.XXX
    náklady no tak až mi někdo řekne jak chce RB financovat tohle bez navýšení nákladů ok:
    - výroba 3tiho plnohodnotného auta na závody (ano můžete namítat že nyní se vyrábí víc vozů, ale logicky přímá úměra pojede stále dál)
    - výroba/nákup 3tí série motorů pro závody (týmy mají k dispozici X motoru na vozidlo, takže nákup dalších Xti motorů pro další vůz není položka navíc?
    - doprava - dopravit plnohodnotné vybavení celého jednoho auta navíc (teď se vozí většinou 2 plné formule a 1 v dílech kdyby havárie..atd, nicméně teď by museli vozit o celé jedno plnohodnotné vozidlo navíc a přiznejme si to i těch náhradních dílů by muselo být víc, takže tak 1,5 náhradního vozu)
    - management vozu/pilota - kazdý pilot ma pro svuj vuz svoje inzenyry, svého zavodniho inzenyra...atd - verim ze toto by byla zanedbatelná polozka jedna se o navyseni o cca 30 lidí max
    - zázemí - motorhome pro pilota, zázemí pro lidi navíc na okruhu

    suma sumárum vidím to na cca 1/5 navýšení rozpočtu - 1/3 to nebude spousta věcí se dá koordinovat, napč logistika atd.

    takze misto rozpoctu 500 milionu to bude 600 milionu, nehlede na to ze se muze stat ze bude dominovat jedna staj (mercedes) takze na stupne vitezu se cely rok nedostane nikdo jiny (pokud nebude porucha) a tím pádem nejlepší ze zbytku bdue brát 4tá místa každý závod, máme o titul rozhodnuto ve 2/3 sezóny (resp to že to bue někdo z Mercedesu)

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000400

    uzivatel000400

    93.185.8.XXX
    . Jsem totálně pro, vždyť ani historiofilové nemůžou nic namítat, ostatně hned v r. 1950 (pomyslný) PK vyhrálo legendární trio dědků Fangio, Fagioli, Farina.

    Na rozdíl od myšlenek na rozšíření naší Extraligy či Gambáč ligy by moc nepoklesla jezdecká kvalita, naopak by vzrostla konkurenceschopnost, pestrost a show, dlouhodobě je mnoho jezdců na málo sedaček (hafo z nich navíc za tu svoji řiť platí šílené ringle 02 ) A pokud z F1 byť jen dočasně kvůli málo sedačkám a/nebo málo penězům i talenti jako Di Resta, Hülkenberg, pak je asi vážně něco špatně 02

    Nemluvě o jisté devalvaci bodů, kdy bodovat může doslova kde kdo, takto by bodovací systém opět nabral na jisté serióznosti a ceněnosti, a skoro každý, kdo by v závodě bodoval, by zase musel být nějakým způsobem spokojený 04

    Ještě by byla hlína, podmiňovat 1 flek v teamu zajícem a druhý naopak veteránem, věkový průměr 27 let se mi dnes rozhodně nelíbí a nelíbí se mě ani příliv nevycválaných zajdů typu Verstappena, kteří ještě doslova "nic neví" a rozhovory s nimi se prakticky nedají číst... Na druhou stranu je mě líto mladých talentů kolem 22, ze dnešního hlediska skoro už "starých", kteří musí mnoho let čekat, až se např. Ferrari rozhoupe a zbaví se kupř. Massy, jak se částečně stalo Bianchimu, nebo už zmíněnému Hulkovi, který se bez 3. sedačky místa v dobrým teamu snad opravdu nakonec nedočká 02

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ako vidieť,.. ...F1 sa stáva stále viac španielskou dedinou, kde sa zo dňa na deň menia pravidlá a autá budú jazdiť tak, ako si to naplánujú členovia tohto Metrixu. Ak si niekto myslí, že ľudia aby to predtým dohodnuté sledovali, aj keď to bude od r. 2015 umelá šou s Berniem na čele, tak sú na omyle, lebo každý o tom bude vedieť a ak bude musieť za prenos ešte aj platiť, tak sa pôjde radšej prejsť do prírody a prísť na dobré myšlienky. Hold F1 bude normálna, len do konca r. 2014, potom to už bude divadlo, nie z vydareným scenárom, ak ho bude režírovať postava Brnieho, ktorá týmto zabila do truhly posledný klinec tejto precíznej triedy automobilov. 02

    + 9 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • vojtano

    37.188.235.XXX
    Ty musejí těch limonád prodat, když Marko nevidí na 3. autě žádný náklad navíc. Jen těch pár lidí, monopost, motory a díly navíc přepravovat po světě je majlant, natož to postavit a provozovat.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • 1

      178.255.168.XXX
      měl by sis uvědomit, že v podstatě všechny stáje přepravují a mají k dispozici minimálně 3 vozy, jeden ovšem v rozkladu. Byly doby, kdy 3 vůz byl v podstatě podmínkou účasti. Uvědom si, že pokud se bavíme o nákladech, tk top týmu vzniknou jediné - bude potřebovat na ten závod o 100kg benzínu víc.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Tomur

        Tomur

        95.173.85.XXX
        Tak teď v tom mám trošku hokej... přivézt na závod více druhů pneumatik je problém, přivést celé další auto problém není. Asi jak pro koho, v prvním případě Pirelli, ve druhém Red Bull. Jen tak na okraj, pokud už teď týmy vozí na závody třetí vůz v rozkladu, tak v případě nasazení tří ostrých do závodu to bude čtvrtý 03

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • 1

          178.255.168.XXX
          a kolik myslíš, že toho teď top týmy vozí? Uvědom si, že když není povoleno testování, tak vezou dva závodní, jeden rezervní + několik modifikací pro všechny tři. Takže ano, mohl by nastat nárůst nákladů, ale bude záležet především na tom, jak by byly třetí vozy provozovány. Z mého pohledu by bylo optimální do třetího vozu posadit talent bez zkušeností a tím pádem by mu byla poskytnuta osvědčená konfigurace, takže náklady navíc by byly minimální.
          Další věcí je to, že v rámci konkordu zajišťuje přepravu bernie, takže pokud by chtěl víc aut od jednoho týmu, mároky na dopravu nese on.
          Mě spíš přijde, že je to zase politická hra. Po třetích vozech dlouhodobě volá ferrari, tak mcl tvrdí, že by to nezvládl, ikdyž zrovna pro ně, by to bylo k nezaplacení, když budou potřebovat najet co nejvíc kilometrů s hondou...

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • ...

            193.165.74.XXX
            Přesně FOM platí přepravu, ale třetí auta se uvažují zatím v případě poklesu počtu týmů. Takže náklady na přepravu by se navyšovat neměli...

            Pro jednotlivé týmy by to mělo také nemalé náklady, včetně personálu.
            Ale také možnost testování 11

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Easy

            Easy

            82.144.151.XXX
            Bernie platí pouze leteckou dopravu, v Evropě jezdí týmy vlastními kamiony, nebo ne?

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • 1

              178.255.168.XXX
              ano, týmy mají vlastní kamiony, ale kompletní logistika je v režiji berniho a je otázkou, jestli jim proplácí fakturaci, nebo provozuje vlastní přepravu. Je to jeden z benefitů concordu a je tam hlavně proto, aby se týmy nesnažili šetřit, že by občas nějakou cenu vynechali

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000400

      uzivatel000400

      93.185.8.XXX
      Hlavní pálka u auta je vývoj a 3+ aut s sebou týmy vozí anyway (hlavně po legendárních masakrech, jako byla 1. zatajda ve Spa 1998 nebo 1999 01 06 )

      Když něco postavím, logicky toho chci "prodat" více (3) než méně (2), to snad ekonomicky dává úplně jasnej smysl

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.40.199.XXX
        dnes ziadny tim nema k dispozicii nahradne auto, pravidla sa od 1998 trochu zmenili
        vtedy tie najvacsie timy mali pre kazdeho jazdca nahradne auto a mensie mali aspon jedno nahradne
        dnes ale pravidla zakazuju mat nahradne auto

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Face

    Face

    88.102.130.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • 1

      178.255.168.XXX
      Tak 3 vůz by mohla provozovat soukromá stáj... viz ferrari clienti...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    77.242.90.XXX
    je fakt, ze drahej je ten vyvoj. JEstli pak narubete 3 dily nebo 5 dilu uz tak hrozny neni. Ale maly tymy, ty to pociti, protoze jedou na dren, kdyz nevozi body. A to muze rozhodnout mezi bytim a nebytim. Prave toto.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    77.242.90.XXX
    v tom pripade je konstruktersjej sampionat fraska, kdyby nekdo mel 2 vozy a jinej 3 vozy. Na druhou stranu pro novinare nejlepsi. srovnavani jezdcu atp. Proste vic tze psychologie

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.255.168.XXX
      Ono se snad někde psalo, že by měla do PK bodovat všechna 3 auta? Vždyť i tady se píše, že podle RB by měl pilot třetího vozu bodovat "do Poháru jezdců, nikoliv do Poháru konstruktérů." 20

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.40.199.XXX
        no ako si predstavuju to nebodovanie do PK? zoberme ten najhorsi pripad ked v prvej desiatke skoncia vsetky tri tretie auta, do PK bude bodovat len 7 aut alebo sa to cele posunie a budu do PK bodovat aj auta ktore skoncia na 11,12,13.mieste?

        cele je to zle lebo malym timom sa stazi bodovanie na lepsich poziciach a tym padom sa im stazi aj zhananie sponzorov, predsa len je lepsie ked skoncia na 5-6 mieste ako ked to bude len 8-9.miesto

        a tiez bude problem to ze pri takto dominantnom aute ako ma mercedes bude podium cele obsadzovat na vacsine pretekov len jeden tim a to urcite nieje dobre pre atraktivitu f1

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama