DISKUZE K ČLÁNKU Marko: Se třetím autem by nám nevznikly další náklady, jsme pro
Formule 1 by se měla zamyslet nad svou budoucností. Budou v každém TOP týmu v zájmu zvýšení konkurence tři auta?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Marko: Se třetím autem by nám nevznikly další náklady, jsme pro
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000400
(Hlasovali 3 lidé)
24.10.2014 13:06
. Jsem totálně pro, vždyť ani historiofilové… »
» uzivatel000400
(Hlasovali 3 lidé)
24.10.2014 13:09
Hlavní pálka u auta je vývoj a 3+ aut s sebou… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
AAA
16:32 25.10.2014 147.229.208.XXXPrečo je Ikea lacná? Lebo vyrába vo veľkom. Áno tretie autá zdvihnú náklady, ale nie až tak veľmi a efektivita nákladov bude vyššia. Drvivá väčšina nákladov ide na vývoj a logistiku. Možno by ste sa čudovali koľko súčiastok sa navrhne, vyrobí otestuje a zahodí, toto je vývoj. A keď raz súčiastka obstojí tak sa vyrobí tak 5 kusov (2+3 ako náhradné diely). Kvôli tomuto celému je F1 tak drahá. Medzi počtom vyrobených kusov a nákladmi nie je priama úmera, to si treba uvedomiť. Ak výroba dvoch dielov stojí 50k tak výroba troch nebude stáť 75k, ale len 55k alebo 60k. Čo sa týka logistiky, ak sú niektoré stajne ochotné voziť bazény a kávičkárne tak jeden nákladiak so šasi nebude nič hrozné.-
Fanda.LH
08:14 26.10.2014 109.81.147.XXX
Jsi trochu mimo... Stáje F1 nejsou Ikea o nějaké sériové výrobě nemůže být řeč... Výroba každého dílu je drahá a rozšířením ze 2 na 3 kusy rozhodně neklesne... Budou to náklady v řádech 10 mil dolarů jen na výrobu, pochopitelně i provoz 3 aut bude celkově dražší... Velké týmy budou muset platit 3. pilota. Tady není moc co zlehčovat...
Jako fanoušek jsem pro, konkurence se tím zvýší... Věřím, že i ty náklady půjde alespoň částečně vykompenzovat z reklamy a odměn za komerční práva (Budou se dělit mezi méně týmů)...-
1
09:17 26.10.2014 178.255.168.XXXJe otázkou, jestli 3 pilot spíš nebude platit stáji.
S výrobou součástek nemáš pravdu. Není to seriová výroba, ale cena dílu je nesrovnatelně nižší než jeho vývoj, takže zase bude záležet na tom, jak by se třetí vůz provozoval. Pokud by to bylo na stejné úrovni jako první dva, tak nárůst nákladů bude znát, ale pokud půjde spíš o to, dát šanci mladým talentům, kteří by měli spíš sbírat zkušenosti, tak by nárůst byl minimální. Logistiku zajišťuje bernie a pokud chce další auta, tak si to zaplatí, a třetí vůz nemusí mít nutně poslední specifikaci vylepšení, takže by pro třetí vůz byly nasazeny jen ozkoušené díly, případně vývojové díly a nebylo by nutné postavit 2-3 modifikace jako vozí top týmy pro svoje vozy normálně...-
-
-
-
-
Fanda.LH
14:44 26.10.2014 109.81.147.XXXNo ale pořád může sbírat body těm ostatním... A který 3. ?? Ten nejhorší nebo předem stanovený ?? Pokud by to byl ten nejhorší, tak zájem budou mít pořád... Pokud předem stanovený, tak se bude pořád řešit TR... Nebo co když 3. vůz jednoho týmu sejme 2. vůz jiného týmu...
Dle mě je to kravina a nemělo by se měnit nic... Jen místo 2 aut budou auta 3...-
-
Fanda.LH
22:49 26.10.2014 109.81.147.XXXPak se stane, že 3. vůz sejme nekomu 2. vůz (A to se stávat bude, při bouračce to nehraje roli... Taky motivace toho ve 3. voze bude jiná)... Nebo první 3 dojedou např. na bedbě... 3 nepřiveze body, ale stejně těm ostatním body vezme tím, že je před nima...-
1
09:17 27.10.2014 178.255.168.XXXTakové praktiky má v repertoaru jenom mcl, takže nemůžeš soudit celé pole a nevím proč by měla být motivace 3 jezdce jiná, když on body dostávat bude.
Vážně jde o to, jak by to který tým uchopil a je jasné, že by se to mohlo zvrhnout v další ekonomické dostihy...-
-
1
12:20 27.10.2014 178.255.168.XXXi to je možné, ale jak sem psal dřív, záleželo by jak se tohle nastaví, protože pokud by ten vůz byl plnohodnotný, tak tým se 3 vozy by měl nemalou výhodu nad zbytkem pole. Pokud by to bylo postaveno jako šance pro mladého závodníka, tak ten by určitě víc riskoval, ale zase by nedostal poslední modifikaci, takže by těžko zasahoval do bojů prvních dvou vozů.
Zatím to stejně vypadá tak, že pokud bude chtít bernie příští rok plný počet vozů, tak se zatlačí na zákaznické vozy a potom to bude v režiji samostatné stáje. Myslím, že by to byla cesta jak pro caterham tak marusii z problémů
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
anonym
11:50 26.10.2014 193.179.208.XXXtak ono to asi nebude obecne ke kazde soucastce. Je klidne mozne, ze urcite srouby a dalsi dily se pouzivaji dlouhe roky a nakonec jejich vyrobni cena i nekolikrat prevysi naklady na vyvoj. Samozrejme je spousta tech opacnych, kde je vyvoj i radove vyssi nez vyrobni cena. Ale at tak nebo tak, naklady na 3. auto pujdou urcite do desitek milionu dolaru na sezonu a je otazka, zda se nekomu ty penize vrati. Doufam, ze za par sezon se nebude resit 4. a 5. auto, az v soutezi zustanou treba jenom 4 tymy, protoze moc neverim napr. tomu, ze Williams bude jezdit v situaci, kdy bude mit mene aut a nedostane se 2 sezony v rade na body a bude neustale okupovat posledni pricky.-
-
-
1
14:33 26.10.2014 178.255.168.XXXtak pokud vím, tak motory byly za cca 15-17 mega a ano narážím na ty nejmenší, protože musí vůz vyrobit, a zároveň vyvíjet, navíc platí celý tým mechaniků a konstruktérů. Takže těžko budou mít stejné náklady na jeden vůz navíc jako sice malá, ale kompletní stáj.
Můj odhad je cca 10mil dol navíc, pokud to bude rozumně uchopeno. Samozřejmě mohou za ten třetí vůz utratit i 100 mega, ale to bude volbou stáje, nikoliv nutným nákladem-
-
1
17:12 26.10.2014 178.255.168.XXXNo, ale krachují kvůli ceně za nové pohonné jednotky, pokud se budeme bavit o skutečném nezbytném nákladu na 1 vůz navíc, tak nemůže dosáhnout v minimální míře nákladů větších, než dokáže přežít malá stáj se 2 vozy a vlastním vývojem, ikdyž minimálním...
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek