DISKUZE K ČLÁNKU Mattiacci: Zmrazení motorů je proti principům F1. Není fér, že mi Toto nabízí kalkulačku
Ferrari pokračuje ve svém tažení za rozmrazení motorů. Podle šéfa Marca Mattiacciho je proti principům Formule 1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mattiacci: Zmrazení motorů je proti principům F1. Není fér, že mi Toto nabízí kalkulačku
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
LOL2000
13:07 17.10.2014 77.236.206.XXXPoměr cena výkon Jo to když měli jako jediný ty nejlepší pneumatiky od Brigestone, mohly neomezeně testovat ve Fioránu,měli- mají od Ekláka 100 milionů doláčů, kdežto ostaní ne..... a mohl bych pokračovat,...takže sečteno podtrženo, na to kolik mají peněz a možnosti jsou dlouhodobě nejhorší tým v F1.-
uzivatel000190
13:24 17.10.2014 109.81.210.XXXTakhle to postavit samozřejmě nelze. Poslední léta se plácají pod vrcholem a nevědí jak zpět, ale takových týmů už bylo hodně. Navíc např. opatření, která se dělala asi i z části proti nim (nikoho už ta nuda nebavila) je hodně zasáhla, dá se říct, že i nejvíce protože oni měli vždy vývoj motoru a právě testování na dráze jako hlavní stavební kameny úspěchu. A je jasné, že peníze nikdy nic nevyhráli a jestli jim závidíš extra bonusy za práva f1 tak si myslím, že si je zaslouží, právě proto, že nejen dělá spoustě fanoušků dobře když se jim daří, ale i naopak. Až přestanou lidi zajímat tak už jim nikdo žádné bonusy dávat nebude.-
-
uzivatel000190
16:13 17.10.2014 109.81.210.XXXNo nevím kde jsi to v mém textu vyčetl, ale opravdu tohle jsem si nikdy nemyslel. Ohledně nákladů tam píšu jen to, že hodně peněz neznamená automaticky úspěch. -
-
-
-
-
Situs
12:40 17.10.2014 90.180.29.XXXMattiacci Musim uznat, ze kdyby takto bojoval Mattiacci pred zavedenim novych motoru a s nim spojenich pravidel, tak ho mam za hrdinu, ovsem ted si nemuzu pomoci, ale je to nefer a po funuse. Ted se ohanet principi je hnus. mohli si vydobit co chteli, a to maj! Ferrko si pro me nepochopitelne verilo ze oni budou ted na misto Mercedesu, obrovska chyba, Ferrko aby udelalo vykonny motor s omezenym palivem? Co si proboha mysleli? Jak rikam, pred tim takto bojovat mam je za hrdiny, ted je to ubohe a ocernovat Mercedes za to ze odvedl nej praci? Smutne. Ja osobne nejsem pro zmrazeni a prskal jsem hned, nevim proc oni ne. -
uzivatel000190
11:11 17.10.2014 109.81.210.XXXvývoj do dalších let Také chápu postoj mercedesu na druhou stranu určitě není pro f1 dobré mít dlouhodobě jeden dominantní motor. Za mě bych nic pro příští rok neměnil a pouze navýšil ty body pro změnu do dalších let.-
-
uzivatel000190
13:13 17.10.2014 109.81.210.XXXOpravdu by tě bavila f1, kde má každý stejný motor? Mě teda ani náhodou a jsem moc rád, že po dlouhé době přijde někdo další. Podle mě prostě jen mají dostat příležitost ti co se jim vstup nepovedl postupně ztrátu smazat, ale rozumnou cestou a tou je navýšení bodů k předsezónní změně pro další roky.
-
-
-
Lord Mystic
09:56 17.10.2014 92.62.227.XXXnejde jen o motory zmrazení se týká všeho, od aerodynamiky po pneu. když chtěl loni mercedes širší pneu tak mu to ostatní týmy zamítli protože mercedesu neseděli tak chtěli aby se trápil.
a musel by být každý padlý na hlavu kdyby si myslel, že mercedes dobrovolně uvolní vývoj motoru - pro něj by to znamenalo zvýšení nákladů a snížení své rychlosti proti konkurenci. už jsem zvědavý jak by toto toto wolf obhajoval u akcionářů mercedesu.
osobně jsem říkal už před touto sezónou že pravidla jsou špatná, že když někdo udělá silný motor že zmrazení je vražedné, to se přesně potvrdilo, ale těžko můžeme plivat na mergl že ve své pozici nechce změnit pravidla. to měli promyslet pánové FIA dřív...-
Kevin
13:22 17.10.2014 83.136.206.XXXF1 je politika a loby a i já chápu mercedes v jeho současném postoji. Určitě souhlasím s názorem, že mít nejlepší motor v poli renault nebo ferrari, tak by také nechtěli změnu pravidel. Ale kolikrát už se pravidla měnila, aby se ovlivnil směr, tvrdím že mnoho krát. Kdysi bylo trnem v oku, aby někdo měl soukromou trať za továrnou, nedávno to bylo okleštění vývoje aerodinamiky, protože tu byl jiný dominantní tým, nezapomeňme na zákaz hmotových tlumičů, což bylo také tendenční rozhodnutí.
Pokud to tým dokázal lidově řečeno obkecat, tak prošly dvojité difuzory, ohebná křídla, naopak se zakázalo řízené spalování paliva bez sešlápnutého plynového pedálu, zákaz Fric. Jedna věc je společná, všechno to mělo vliv na aktuální či budoucí výkonnost monopostů jednotlivých stájí a záměrem byla změna v rozložení sil. Z tohoto pohledu není lobby za rozmražení vývoje v cirkuse zvaném formule 1, nic nového. Argumentace Wolfa z tohoto úhlu pohledu proto nevyznívá zase tak jednoznačně. Na příkladu Renaultu, který dostal svolení dorovnat výkon motoru několik sezon zpět se ukazuje, že určitá ochota k ústupkům či vzájemné shodě tu byla i v minulosti. Nákldy na vývoj a přenesení dodatečných nákladů na zákazníka, tím bych se zase tak neoháněl. Kalkuluje se snad s celkovou cenu a je jedno, jak jsou tyto náklady účtovány v čase. Jelikož mercedes za vývoj jednorázově utratil nejvíce, tak by žádné další náklady nemusel vynakládat a zbylí výrobci by je doinvestovali v delším časovém úseku. Wolfova argumentace o nákladech je sice pravdivá, na druhou stranu to byl právě mercedes, který tu nákladovost zatlačil nahoru a koupil si za ni nadvýkonost, které se logicky nechce vzdát. Ferrari dotuje zadarmo motory Marussie a Sauberu, budiž mu za to dík a pokud i Rencek chce proinvestovat ve spolupráci s Rbéčkem více peněz, tak to snad nejsou dodatečné náklady pro zakazníky Medvěďa, což tedy nemusí Wolfa nijak trápit. Pokud má být F1 o soutěživosti, vývoji a konkurenci, tak tohle konzervování výhody je na hlavu postavené a v přímém kontrastu s tím, jak bylo argumentováno závádění těchto motorů. Ani jako fanoušek týmu používající motory mercedesu bych si nepřál, aby po několik sezon měli ostatní výrobci, potažmo týmy de facto pravidly znemožněno efektivně soutěžit. V kontextu příchodu nové špičkové technologie, která měla za cíl posunout vývoj, se jeví toto pravidlo jako trapné. Zamražená výhoda části startovího pole není formule 1, jako bych si ji přál sledovat.-
Duncan66
13:36 17.10.2014 89.29.32.XXXpokud by mela byt F1 o soutezivosti, tak nebudou nektere protekcni tymy dostavat vice penez za "loajalitu" nez ostatni za vysledky v sampionatu. Kdyz i vitez PK dostane mene, nez rudi za svoji "loajalitu", tak nema smysl resit nejakeho "sportovniho ducha" a "soutezivost" apod. System je zdeformovany a nikdo mi nevymluvi, ze poruseni jednoho pravidla, pro ktere mimochodem vsichni drive hlasovali, vse urovna.-
Kevin
14:29 17.10.2014 83.136.206.XXXZ části s Vámi souhlasím, ale jak jste podotknul, některé protekční týmy dostávají více a ano, těch týmu je opravdu více, ne jen rudí. Také ne všechny týmy mají zajištěno o vyjednávání o důležitých věcech, myslím, že tam nepatří krom malých týmů ani Lotus, Sauber. Pokud upozorňujete na měření stejným metrem, je potřeba mluvit i o všech týmech. Také si myslím, že je systém zdeformovaný a že změna jednoho pravidla nenarovná celou F1, ale právě s ohledem na to, že ten systém zdeformovaný je se mi to zamražení nezdá. Píši sám za sebe, jak já bych si představoval vývoj. A umělou konzervaci výhody, kterou nelze smazat, aby se tato mnoho sezon projevovala ve výsledcích těch či oněch týmů, bez ohledu na to, koho se to v součastnosti týká, se mi nezamlouvá v žádné době a ani jiných sportech obecně. Vynechte aktérty a berte v potaz sport jako takový. Co se týká hlasování pravidel, těžko to pojmout jako černobílou věc, byl to ústupek a kompromis na příč všemi aktéri. Renault chtěl něco, Fia chtěla světový motor a vzniklo z toho co vzniklo. Jsem přesvědčený, že ta změna byla hodně velká a dopředu neměl nikdo nic jistého. Tím chci říct, že se občas přijímají rozhodnutí do neznáma a pak se vidí, jak to funguje a podle toho se to poupraví. Jestli myslíte, že Renualt nebo Ferrari měli vyjednat jiné podmínky, tak teď v této pozici máte jistě pravdu, ale jestli mělo např. Ferrari říct, my žádný nový motor nechceme, nám se líbí současný, tak by to bylo oproti těm co změnu chtěli sobecké. Nevím, jak by řekněme nefanoušci tohoto týmu komentovali to, že Ferrari něco zablokovalo. Stejně tak mi příjde hloupé teď blokovat vývoj, kvůli kterému se to závádělo a konzervovat stavající výhody a nevýhody. Většina uznavá, že mít aktéři prohozené pozice, tak by došlo k tomu stejnému, chtěla by se změna. Že si přeji vidět vzestupy a pády, zajímavé závody a vývoj v průběhu sezony, tak to s osobní preferencí jednoho či jiného týmu opravdu nesouvisí. Právě to je kořením pro mě jako diváka a o dominaci jakéhokoli týmu po léta, zvlášť v souvislosti s částí výkonosti, které se dík zamražení nemůžete vlastní prací a pílí vyrovnat mě lidově řečeno nebere.-
Duncan66
17:11 17.10.2014 89.29.32.XXXosobne prave nerozumim treba tomu, proc uz se tymy s FIA dohodli na tom zamrazeni hned prvni rok a hned v prvni sezone limit 5 motoru a dalsi za penalizace a neposunolo se to minimalne o rok. Ale tak jako tak pravidla jsou ohledne motoru pro vsechny stejna. To je neco podobneho, jako by napr. Mcl na zacatku letosni sezony pozadal, ze potrebuje dalsi testy navic, protoze zmrvili aerodynamiku a potrebuje to doladit.
Pravidla jsou dana a okecavat jejich obchazeni, ci neustalou zmenu, aby se nekomu pomohlo a nekomu uskodilo nejakym sportovnim duchem apod. neni v poradku.
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek