DISKUZE K ČLÁNKU Newey by chtěl více volnosti pro konstruktéry v F1, uvědomuje si ale riziko přílišného utrácení

Hlavní konstruktér Red Bull Adrian Newey by si ve Formuli 1 přál uvolnění pravidel pro stavbu monopostů. Uvědomuje si ale, že by nebylo vůbec jednoduché najít správný kompromis, protože by to mohlo vést ke ztrátě kontroly nad finančními rozpočty.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Newey by chtěl více volnosti pro konstruktéry v F1, uvědomuje si ale riziko přílišného utrácení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 20.10.2014 00:53 Vložte komentář

Nejlepší názory

» zipp (Hlasovali 5 lidé) 16.10.2014 14:25
Dominance? Žel k tomu letos došlo - žel k tomu… »
» zipp (Hlasovali 5 lidé) 16.10.2014 15:28
ok, v jezdcích ano, niceméně v konstruktérech… »
» Duncan66 (Hlasovali 4 lidé) 16.10.2014 19:35
nejak nerozumim tomu, jak by to zatraktivnilo… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    62.182.234.XXX
    ...... jezisi tak ted bude zase 4 roky dominovat mercedes, nez zase nejaka jina stat treba caterham nesebere 500mil euro a nekoupi si 1/2 mercedes tymu (ty nejlepsi) a zbytek nejlepsich z ostatnich tymu a nepostavi si zase svoje auto co bude 4 roky dominanti...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jika

    88.83.187.XXX
    Šetřit se dá. Možná by stačilo omezit velikost stájí. 50 lidí prostě nestačí utratit stejně jako 500 lidí.

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • FWMonty

    80.82.145.XXX
    A proč by se mělo utrácet za aero03 když to stejně vede k špatnému předjíždění soupeřů.
    Já bych dal volnou ruku k mechanické přilnavosti(nechápu proč byl letos zakázan systém FRIC).
    Stejně Mercedes dominuje tak či tak.

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • eR

    62.245.107.XXX
    Vzhledem k tomu, že uvolnění pravidel vede k nárůstu utrácení, nabízí se 2 možnosti jak to řešit.

    Tou první se řídí současná F1. Tedy velmi restriktivní pravidla a omezený vývoj v určitých oblastech, ale neomezené rozpočty týmů.

    Druhou možností by byly rozpočtové stropy a neomezený vývoj v rámci jediného pravidla (např. šířka max. 2,5m a délka max. 4m). Počet kol, objem motoru, palivo, počet křídel, to vše už by bylo pouze na představivosti jednotlivých týmů.

    Rozpočtové stropy by mohly být tvořeny pevnou částkou na rok pro tým a bonusem za umístění v poháru konstruktérů. Pokud by tedy pevná částka byla např. 80 mil. €, tak vítěz PK by mohl mít příští rok rozpočet 80 + 160 mil., druhý tým 80 + 140, třetí tým 80 + 120 atd. až po poslední týmy, který by mohli utratit maximálně těch 80 milionů. Díky tomu bonusu by to snad u větších týmů mohlo být průchozí, ale musely by si dávat pozor, aby v sezóně neklesly moc nízko, protože příští rok by mohly utratit méně peněz. A zároveň by to malé týmy moc nelimitovalo, protože pro ně je 80 mil. limit dost vysoký, aby je neomezil, resp. nemají tolik sponzorů, aby ho mohli překročit.

    Zároveň by pohár konstruktérů dostal nový náboj. Nejenže jsou za výsledky v PK bonusy od FIA, ale zároveň by měl tým jistotu, že příští sezónu bude mít oproti týmům které za sebou nechal komfortnější pozici, díky možnému většímu limitu na vývoj.

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Max

      192.162.98.XXX
      Ta druhá možnosti se mi líbí 03 01

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • B2SoS

      B2SoS

      193.165.69.XXX
      Já v článku čtu, že Neweymu by "virtuálně" stačilo to omezení, které již na aeru je - omezení testování jak v tunelu, tak CFD. Mně by se to tak taky líbilo.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      nejak nerozumim tomu, jak by to zatraktivnilo zavody, kdyz ti nejlepsi by mohli pouzit nejvice penez a pomyslne nuzky by se tak mohly rozsirovat.

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • eR

        62.245.107.XXX
        Zatraktivnění závodů by bylo díky neomezenému vývoji a odlišným konceptům formulí. Pokud by tedy týmy nezačali po prvním roce kopírovat toho nejlepšího. Nicméně ten kdo by kopírovat nechtěl by k tomu měl volné ruce.

        Ten progresivní strop jsem uvedl jako zřejmě jedinou možnost, jaky by mohl být schválen jak malými tak i velkými stájemi. Nicméně by vedl k tomu, že bysme každý květen od Ferrari neslyšeli, že tuto sezónu vynechává a soustředí se na příští. A jak ukazuje Williams letos, nebo loni a předloni Lotus i s malým rozpočtem se dá postavit konkurenceschopné auto. Na rozdíl od současného stavu by, v uvedeném systému stropů, velký tým umístění až za nimi daleko víc bolelo, protože by nemohli použít další rok víc peněz než oni a jejich návrat na pozice by byl obtížnější. Malé týmy by to podporovalo ve tvorbě radikálnějších konceptů, protože kdyby se strefili, tak by hodně získali. Velcí by zřejmě volili spíše konzervativnější přístup, ale různorodost startovního pole by byla asi o dost vyšší.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          Duncan66

          89.29.32.XXX
          neomezeny vyvoj stoji penize. dost dobre si neumim predstavit, jak by fungovala kontrola rozpoctu prijmu, protoze pres ruzne dcerinne spolecnosti by to slo sulit jako nic.

          Ta tvoje teorie, vsadit vsechno na jednu vetev by ale mela i opacny extrem a sice, pokud by mene majetny tym sahl vedle, tak by treba taky celou sezonu mel me problem zajet 107% limit.

          navic by byla daleko vetsi pravdepodobnost, ze uvidime neco jako v letosni sezone, ci dokonce jeste hure a sice sezony z 80-90. let, kdy skoro kazdy zavod auta serazena pekne za sebou, k videni pouze souboje tymovych kolegu a mezi jednotlivymi tymy velke rozestupy.

          Takze si nejsem vubec jisty, ze by jsme videli atraktivnejsi zavody, nez napr. letosni sezonu, ktera mi prijde zajimava pomerne dost.

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • eR

            62.245.107.XXX
            Peníze sami o sobě neřeší nic. Pokud tým nemá schopného inženýra s nápady, tak mu ani půl miliardy € k titulu nepomohou. Nemám rád, že si dnes všichni myslí, že když se nedaří tak přidáme balík peněz a dařit se zase bude. Nesmysl. Je to o lidech, tak jako to vždycky bylo. Lidé posouvají hranice a nikdo jiný. A výborným designérem se může stát i čerstvě vystudovaný absolvent, pokud má otevřenou mysl a tým mu dá šanci podíle se na nápadech při tvorbě monopostu. Každý tým, který to s F1 myslí vážně, by měl odchytávat mladé talenty s vášní pro F1 už na univerzitách a zapracovávat je do týmu. Je to o tom, hledat vhodné lidi s nápady a ne neustále zvyšovat rozpočet a doufat, že jednoho roku přeplatím Neweyho.

            A ohledně dodržování toho stropu je to celkem jednoduché. Nikdy v historii nebylo tak jednoduché a rychlé posílat zprávy a jak známe lidskou povahu vždy se najde někdo kdo pravdu řekne, ať už ze msty, za vidinu odměny nebo protože má rád fér hru. A obzvlášť v F1, kde se točí ohromné sumy, se nic dlouhodobě neutají. Pokud bude jediným trestem za překročení/obcházení rozpočtového stropu diskvalifikace z PK a příští rok nutnost vystačit si se základním rozpočtem 80 mil. €, tak si to žádný velký tým obcházet nedovolí. A ztráta F1 licence za opakované překročení stropu, by byla strašákem zas pro ty malé týmy.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • zipp

    zipp

    81.19.3.XXX
    Dominance? Žel k tomu letos došlo - žel k tomu došlo i ve čtyřech předchozích letech

    + 5 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      109.81.245.XXX
      Zas taková dominance jako letos to v min. čtyřech letech v podání Red Bullu nebyla. Dvakrát se mezi Vettelem a Alonsem rozhodlo až v posledním závodě (2012 to bylo jen o 3 body, v roce 2010 o 4 body).

      + 8 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • zipp

        zipp

        81.19.3.XXX
        ok, v jezdcích ano, niceméně v konstruktérech dominance byla

        + 5 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jens

          109.81.245.XXX
          Pokud to chceš nazývát "dominancí," tak taková, jako letos, nebyla ani v konstruktérech. Takový náskok v kvalifikaci Red Bull nemíval v časech na kolo. A ani v bodech: v roce 2012 Ferrari získalo 87 % bodů, co Red Bull. V roce 2010 dokonce 91,2 %. Letos druhý Red Bull získal jen 60,5 % bodů, co Mercedes - a ten poměr bude ještě klesat, protože nějak ke konci nestíhá. Letos jde opravdu o dominanci. Navíc mnohem vyšší podíl z ní dělají motory, ty byly v min. letech na skoro stejné úrovni.

          + 10 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            77.242.95.XXX
            obdivuje, ze se ti chce to pocitat nebo si tycisla pamatovat

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • PC

            212.47.2.XXX
            Myslím, že letošek je výjmečný, že tu zvýšenou dominanci dělají hlavně nové motory.
            Příští rok se to víc srovná a dominance (pokud vůbec nějaká bude) nebude zase tak velká.
            Zvlášť, když se snad vrací McLaren i Ferrari.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alonso během testů s Alpine A521

"Bídnou kvalifikaci si ve Španělsku a v Monaku už nemůžu dovolit." Alonso o tom, co konkrétně musí zlepšit

Carlos Sainz s Ferrari

Sainz už velká vylepšení nečeká. Jak je to s podlahou testovanou v Portugalsku?

Romain Grosjean se chystá na svou jízdu s Mercedesem F1

Návrat Francouzů: Grosjean se sveze s Mercedesem, Abiteboul se objevuje u Mecachrome

Max Verstappen gratuluje Lewisovi Hamilonovi k vítězství v závodě v Portugalsku

Max chybuje, to si proti Lewisovi nesmí dovolit, říká Rosberg

Modré vozy v akci: Fernando Alonso a Esteban Ocon těsně za sebou

Alpine v Portugalsku jako polité živou vodou. Alonso netuší, proč byli tak rychlí

Max Verstappen lituje, že v Bahrajnu svou pozici přenechal Lewisovi Hamiltonovi

"Kvůli limitům dráhy jsme přišli o vítězství, nejrychlejší kolo a pole-position!" Marko kritizuje komisaře

Nikita Mazepin přiznal svou vinu za problémy způsobené Pérezovi

Mazepin si sype popel na hlavu, Pérez přijal jeho omluvu

Max Verstappen na tiskové konferenci

"Trochu divné!" Přestřelku o nejrychlejší kolo vyhrál Bottas, komisaři Verstappenův čas smazali

Max Verstappen ve strhujícím závěru zajel nejrychlejší čas - ovšem pouze dočasu (ilustrační foto)

GP PORTUGALSKA: Závěrečná bitva o prémiový bod ve stínu Hamiltonova triumfu

Lewis Hamilton slaví vítězství po závodě v Bahrajnu

PROHLÁŠENÍ po závodě: Vyčerpaný, ale spokojený Hamilton a rozladěný Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VERSTAPPEN, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama