DISKUZE K ČLÁNKU Newey by chtěl více volnosti pro konstruktéry v F1, uvědomuje si ale riziko přílišného utrácení

Hlavní konstruktér Red Bull Adrian Newey by si ve Formuli 1 přál uvolnění pravidel pro stavbu monopostů. Uvědomuje si ale, že by nebylo vůbec jednoduché najít správný kompromis, protože by to mohlo vést ke ztrátě kontroly nad finančními rozpočty.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Newey by chtěl více volnosti pro konstruktéry v F1, uvědomuje si ale riziko přílišného utrácení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 20.10.2014 00:53 Vložte komentář

Nejlepší názory

» zipp (Hlasovali 5 lidé) 16.10.2014 14:25
Dominance? Žel k tomu letos došlo - žel k tomu… »
» zipp (Hlasovali 5 lidé) 16.10.2014 15:28
ok, v jezdcích ano, niceméně v konstruktérech… »
» Duncan66 (Hlasovali 4 lidé) 16.10.2014 19:35
nejak nerozumim tomu, jak by to zatraktivnilo… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

anonym

62.182.234.XXX
...... jezisi tak ted bude zase 4 roky dominovat mercedes, nez zase nejaka jina stat treba caterham nesebere 500mil euro a nekoupi si 1/2 mercedes tymu (ty nejlepsi) a zbytek nejlepsich z ostatnich tymu a nepostavi si zase svoje auto co bude 4 roky dominanti...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

77.242.95.XXX
obdivuje, ze se ti chce to pocitat nebo si tycisla pamatovat

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

jika

88.83.187.XXX
Šetřit se dá. Možná by stačilo omezit velikost stájí. 50 lidí prostě nestačí utratit stejně jako 500 lidí.

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

eR

62.245.107.XXX
Peníze sami o sobě neřeší nic. Pokud tým nemá schopného inženýra s nápady, tak mu ani půl miliardy € k titulu nepomohou. Nemám rád, že si dnes všichni myslí, že když se nedaří tak přidáme balík peněz a dařit se zase bude. Nesmysl. Je to o lidech, tak jako to vždycky bylo. Lidé posouvají hranice a nikdo jiný. A výborným designérem se může stát i čerstvě vystudovaný absolvent, pokud má otevřenou mysl a tým mu dá šanci podíle se na nápadech při tvorbě monopostu. Každý tým, který to s F1 myslí vážně, by měl odchytávat mladé talenty s vášní pro F1 už na univerzitách a zapracovávat je do týmu. Je to o tom, hledat vhodné lidi s nápady a ne neustále zvyšovat rozpočet a doufat, že jednoho roku přeplatím Neweyho.

A ohledně dodržování toho stropu je to celkem jednoduché. Nikdy v historii nebylo tak jednoduché a rychlé posílat zprávy a jak známe lidskou povahu vždy se najde někdo kdo pravdu řekne, ať už ze msty, za vidinu odměny nebo protože má rád fér hru. A obzvlášť v F1, kde se točí ohromné sumy, se nic dlouhodobě neutají. Pokud bude jediným trestem za překročení/obcházení rozpočtového stropu diskvalifikace z PK a příští rok nutnost vystačit si se základním rozpočtem 80 mil. €, tak si to žádný velký tým obcházet nedovolí. A ztráta F1 licence za opakované překročení stropu, by byla strašákem zas pro ty malé týmy.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

PC

212.47.2.XXX
Myslím, že letošek je výjmečný, že tu zvýšenou dominanci dělají hlavně nové motory.
Příští rok se to víc srovná a dominance (pokud vůbec nějaká bude) nebude zase tak velká.
Zvlášť, když se snad vrací McLaren i Ferrari.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

89.29.32.XXX
neomezeny vyvoj stoji penize. dost dobre si neumim predstavit, jak by fungovala kontrola rozpoctu prijmu, protoze pres ruzne dcerinne spolecnosti by to slo sulit jako nic.

Ta tvoje teorie, vsadit vsechno na jednu vetev by ale mela i opacny extrem a sice, pokud by mene majetny tym sahl vedle, tak by treba taky celou sezonu mel me problem zajet 107% limit.

navic by byla daleko vetsi pravdepodobnost, ze uvidime neco jako v letosni sezone, ci dokonce jeste hure a sice sezony z 80-90. let, kdy skoro kazdy zavod auta serazena pekne za sebou, k videni pouze souboje tymovych kolegu a mezi jednotlivymi tymy velke rozestupy.

Takze si nejsem vubec jisty, ze by jsme videli atraktivnejsi zavody, nez napr. letosni sezonu, ktera mi prijde zajimava pomerne dost.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

eR

62.245.107.XXX
Zatraktivnění závodů by bylo díky neomezenému vývoji a odlišným konceptům formulí. Pokud by tedy týmy nezačali po prvním roce kopírovat toho nejlepšího. Nicméně ten kdo by kopírovat nechtěl by k tomu měl volné ruce.

Ten progresivní strop jsem uvedl jako zřejmě jedinou možnost, jaky by mohl být schválen jak malými tak i velkými stájemi. Nicméně by vedl k tomu, že bysme každý květen od Ferrari neslyšeli, že tuto sezónu vynechává a soustředí se na příští. A jak ukazuje Williams letos, nebo loni a předloni Lotus i s malým rozpočtem se dá postavit konkurenceschopné auto. Na rozdíl od současného stavu by, v uvedeném systému stropů, velký tým umístění až za nimi daleko víc bolelo, protože by nemohli použít další rok víc peněz než oni a jejich návrat na pozice by byl obtížnější. Malé týmy by to podporovalo ve tvorbě radikálnějších konceptů, protože kdyby se strefili, tak by hodně získali. Velcí by zřejmě volili spíše konzervativnější přístup, ale různorodost startovního pole by byla asi o dost vyšší.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

89.29.32.XXX
nejak nerozumim tomu, jak by to zatraktivnilo zavody, kdyz ti nejlepsi by mohli pouzit nejvice penez a pomyslne nuzky by se tak mohly rozsirovat.

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
B2SoS

B2SoS

193.165.69.XXX
Já v článku čtu, že Neweymu by "virtuálně" stačilo to omezení, které již na aeru je - omezení testování jak v tunelu, tak CFD. Mně by se to tak taky líbilo.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

FWMonty

80.82.145.XXX
A proč by se mělo utrácet za aero03 když to stejně vede k špatnému předjíždění soupeřů.
Já bych dal volnou ruku k mechanické přilnavosti(nechápu proč byl letos zakázan systém FRIC).
Stejně Mercedes dominuje tak či tak.

+ 5 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Max

192.162.98.XXX
Ta druhá možnosti se mi líbí 03 01

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

eR

62.245.107.XXX
Vzhledem k tomu, že uvolnění pravidel vede k nárůstu utrácení, nabízí se 2 možnosti jak to řešit.

Tou první se řídí současná F1. Tedy velmi restriktivní pravidla a omezený vývoj v určitých oblastech, ale neomezené rozpočty týmů.

Druhou možností by byly rozpočtové stropy a neomezený vývoj v rámci jediného pravidla (např. šířka max. 2,5m a délka max. 4m). Počet kol, objem motoru, palivo, počet křídel, to vše už by bylo pouze na představivosti jednotlivých týmů.

Rozpočtové stropy by mohly být tvořeny pevnou částkou na rok pro tým a bonusem za umístění v poháru konstruktérů. Pokud by tedy pevná částka byla např. 80 mil. €, tak vítěz PK by mohl mít příští rok rozpočet 80 + 160 mil., druhý tým 80 + 140, třetí tým 80 + 120 atd. až po poslední týmy, který by mohli utratit maximálně těch 80 milionů. Díky tomu bonusu by to snad u větších týmů mohlo být průchozí, ale musely by si dávat pozor, aby v sezóně neklesly moc nízko, protože příští rok by mohly utratit méně peněz. A zároveň by to malé týmy moc nelimitovalo, protože pro ně je 80 mil. limit dost vysoký, aby je neomezil, resp. nemají tolik sponzorů, aby ho mohli překročit.

Zároveň by pohár konstruktérů dostal nový náboj. Nejenže jsou za výsledky v PK bonusy od FIA, ale zároveň by měl tým jistotu, že příští sezónu bude mít oproti týmům které za sebou nechal komfortnější pozici, díky možnému většímu limitu na vývoj.

+ 5 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

109.81.245.XXX
Pokud to chceš nazývát "dominancí," tak taková, jako letos, nebyla ani v konstruktérech. Takový náskok v kvalifikaci Red Bull nemíval v časech na kolo. A ani v bodech: v roce 2012 Ferrari získalo 87 % bodů, co Red Bull. V roce 2010 dokonce 91,2 %. Letos druhý Red Bull získal jen 60,5 % bodů, co Mercedes - a ten poměr bude ještě klesat, protože nějak ke konci nestíhá. Letos jde opravdu o dominanci. Navíc mnohem vyšší podíl z ní dělají motory, ty byly v min. letech na skoro stejné úrovni.

+ 10 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
zipp

zipp

81.19.3.XXX
ok, v jezdcích ano, niceméně v konstruktérech dominance byla

+ 5 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

109.81.245.XXX
Zas taková dominance jako letos to v min. čtyřech letech v podání Red Bullu nebyla. Dvakrát se mezi Vettelem a Alonsem rozhodlo až v posledním závodě (2012 to bylo jen o 3 body, v roce 2010 o 4 body).

+ 8 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
zipp

zipp

81.19.3.XXX
Dominance? Žel k tomu letos došlo - žel k tomu došlo i ve čtyřech předchozích letech

+ 5 / − 9

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama