DISKUZE K ČLÁNKU Massa "zcela proti" omezení rádií: Mohlo se to udělat profesionálněji

Felipe Massa je proti omezení radiokomunikace inženýrů s piloty. Podle něj se to mělo udělat profesionálněji a kompetentní osoby neměly tolik naslouchat starším pilotům.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Massa "zcela proti" omezení rádií: Mohlo se to udělat profesionálněji

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 20.09.2014 07:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» skejpa (Hlasovali 5 lidé) 19.09.2014 08:52
Jenze to omezeni neni kvuli bezpecnosti. Kdyby… »
» Milan B. (Hlasovali 3 lidé) 19.09.2014 07:41
. S tou cenzúrou urobili peknú hlúposť. Ešte k… »
» skejpa (Hlasovali 3 lidé) 19.09.2014 11:31
Stejně dávaj jen útržky toho, co se opravdu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    80.87.214.XXX
    Úplný súhlas s Felipem,... ...ktorý to dostatočne vysvetlil všetkým, že komunikácia sa robí preto, lebo auto je veľmi zložité a obzvlášť pohonná jednotka, ktorej aj napriek tomu, že sa softwér stále zdokonaľuje, vykazuje stavy, ktoré bez zásahu jeho inžiniera, by mohlo byť poškodené a keďže prvoradá je bezpečnosť jazdca aj súperov na trati, tak by bolo od veci, aby sa rádiokomunikácia, ktorá funguje a osvedčila sa, sa rušila, lebo si to zaumienili nejakí starí páprdovia a snílkovia, ktorých jediným cieľom je vymýšľať hlúposti, ktoré sú úplne od veci. 02

    + 7 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • skejpa

      skejpa

      88.146.158.XXX
      Jenze to omezeni neni kvuli bezpecnosti. Kdyby komunikovali bezpecnost, aby prestal zahrivat brzdy, protoze jinak shori, tak by to bylo OK. Ale oni uz radej jakej stupen zaradit, kde ma pridat a kde ubrat protoze kolega je tam rychlejsi a to je spatne. To neni umeni jezdce ale umeni inzenyru. Ve vysledku se z nich stavaji jen manicky, co toci volantem podle toho, jak jim nekdo rika.

      + 5 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • dannak

        193.245.34.XXX
        Takze ve vysledku to dopadne tak, ze sdeleni "Trochu se ti prehrivaji brzdy" znamenat "ted troche posetri pneumatiky" a naopak "brzdy jsou prilis studene" se prelozi jako "ted na to dupni pred vymenou pneumatic" ? kdo tohle odhali, resp. bude prokazovat, ze to sdeleni ma jiny vyznam nez ten zrejmy ?
        Kvuli tomu se preci nakonec vracela kontrola trakce I tymova rezie. Pravidla to zakazala a tym nasli tolik cest, jak to obejit, ze ten boj FIA radsi vzdala.
        Mj, dost lidi tu brbla, jak to maji jednoduche. Ale zamyslel se nekdo nad tim, co z TV prenosu zmizi ? takhle jsme, sice opozdene, meli tu a tam nejakou zpravu zevnitr, co se deje, co planuje a kdy planuje. Ted budeme mit kulovy, max. o tech brzdach viz vyse.

        + 6 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          95.102.120.XXX
          kontrola trakcie je stale zakazana

          + 3 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.255.168.XXX
            Ale mezitím nebyla, v tom má dannak pravdu. Původně byla zakázána pro sezónu 1994 a to až do konce zezóny 2000. Vzhledem k tomu, že každý používal jinou techniku, jiný SW a týmy zaměstnávají špičky v oboru, neměla FIA dostatek finančních ani lidských zdrojů, aby dokázala zákaz ohlídat, tak byla TC pro sezónu 2001 opět povolena. Teprve se zavedením SECU bylo pro FIA možné zákaz ohlídat a tak byla TC znovu zakázána.

            Btw, co z přenosu zmizí - nevím, ale několik desetiletí mi rádiová komunikace mezi pilotem a boxy u přenosů nijak nechyběla. Na okruhu ji lidé také neslyší a přesto na závody chodí, že? Ale je pravda, že Kimiho "Nechte mě být, vím, co dělám!" už je skoro legendární, takže něco na tom rádiu je. 04

            + 4 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • skejpa

              skejpa

              88.146.158.XXX
              Stejně dávaj jen útržky toho, co se opravdu děje, takže když útržky nebudou, mě to vadit nebude. Ale zakázal bych skoro veškerou komunikaci. Max boxy nebo hoří ti motor :D

              + 3 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • dannak

              193.245.34.XXX
              ad trakce - presne tam jsem miril. Casto se najde nekdo chytrejsi, kdo dokaze najit diru.
              ad radio - me by to fakt chybelo. Jednak kvuli zminene hlasce a jednak, celou dobu zavodu poslouchat
              1) zvuk motoru, ktery uz neni tak sexy jako driv, kdy tocili 18-20krpm
              2) komentatory bez preruseni - nepocitam reklamu
              bude mozna troche ubijejici.

              Vzdyt i u hokeje je pri TO mikrofon na stridackach a mame tak moznost nakouknout trochu pod poklicku.
              Ze lidi na okruhu radio nemaji je asi fakt, nevim, zatim jsem nebyl, takze nemuzu soudit. Tam ale narozdil od pohodli obyvaku mas zas trochu atmosfery a smradu spaleneho benzinu, pripadne gumy :)

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    . S tou cenzúrou urobili peknú hlúposť. Ešte k tomu uprostred súťaženia.

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • unonym ze štatlu

      90.178.29.XXX
      Pokud je F1 předvojem technologií pro běžný automobilismus, tak je radiová komunikace jaksi proti proudu toho, co běžní řidiči mají k dispozici. Taky je za volantem každý sám a musí sám vše řešit. A je na něm, zda řeší lépe nebo hůře. Zákaz komunikace v důsledku povede k tomu, že by systémy auta měly být méně choulostivé a i k větší roli toho kdo je obsluhuje, tedy pilota. Takto se na obsluze podílí i hejno techniků z boxu a mnohdy i z fabriky. Za chvíli by mohl auto řídit jen počítač. Google to ostatně již zkouší.

      + 8 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • dannak

        193.245.34.XXX
        kdyz chces, aby F1 byla vykladni skrini technologii, tak by naopak melo byt mozne na dalku auto upravivat, ne ? nebo v dalsim levelu by mohlo byt zcela autonomni.
        Naprosto tak souhlasim s Felipem, ze bud chceme jit dopredu, nebo dozadu a to co se posledni dobou oderava, mi prijde ja tapani mezi tim.

        + 5 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • unonym ze štatlu

          90.178.29.XXX
          Jde o úhel pohledu, já dávám přednost samostatnosti a sportovnímu pojetí závodění. Především vyniknutí individuality jezdce zvládajícího bez cizí pomoci na trati brutální techniku.
          Vývoj jde ovšem tak, že za chvíli se bez pomoci computeru ani nevy*hčijem.
          Výkladní skříň technologie je třeba Curiosity, nebo SpaceX, F1 je spíše hračka (mám ji rád) a fabrika na peníze pro skrčka...

          + 5 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • wrt

            88.80.244.XXX
            Športový výkon je najdôležitejší, ale aj bez cenzúry majú všetci rovnaké podmienky. Mizerný jazdec nevyhrá, ani keby mu radil majster sveta a všetci inžirieri dohromady.

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama