DISKUZE K ČLÁNKU Massa "zcela proti" omezení rádií: Mohlo se to udělat profesionálněji
Felipe Massa je proti omezení radiokomunikace inženýrů s piloty. Podle něj se to mělo udělat profesionálněji a kompetentní osoby neměly tolik naslouchat starším pilotům.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Massa "zcela proti" omezení rádií: Mohlo se to udělat profesionálněji
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
08:48 19.09.2014 80.87.214.XXXÚplný súhlas s Felipem,... ...ktorý to dostatočne vysvetlil všetkým, že komunikácia sa robí preto, lebo auto je veľmi zložité a obzvlášť pohonná jednotka, ktorej aj napriek tomu, že sa softwér stále zdokonaľuje, vykazuje stavy, ktoré bez zásahu jeho inžiniera, by mohlo byť poškodené a keďže prvoradá je bezpečnosť jazdca aj súperov na trati, tak by bolo od veci, aby sa rádiokomunikácia, ktorá funguje a osvedčila sa, sa rušila, lebo si to zaumienili nejakí starí páprdovia a snílkovia, ktorých jediným cieľom je vymýšľať hlúposti, ktoré sú úplne od veci.-
skejpa
08:52 19.09.2014 88.146.158.XXXJenze to omezeni neni kvuli bezpecnosti. Kdyby komunikovali bezpecnost, aby prestal zahrivat brzdy, protoze jinak shori, tak by to bylo OK. Ale oni uz radej jakej stupen zaradit, kde ma pridat a kde ubrat protoze kolega je tam rychlejsi a to je spatne. To neni umeni jezdce ale umeni inzenyru. Ve vysledku se z nich stavaji jen manicky, co toci volantem podle toho, jak jim nekdo rika.-
dannak
09:34 19.09.2014 193.245.34.XXXTakze ve vysledku to dopadne tak, ze sdeleni "Trochu se ti prehrivaji brzdy" znamenat "ted troche posetri pneumatiky" a naopak "brzdy jsou prilis studene" se prelozi jako "ted na to dupni pred vymenou pneumatic" ? kdo tohle odhali, resp. bude prokazovat, ze to sdeleni ma jiny vyznam nez ten zrejmy ?
Kvuli tomu se preci nakonec vracela kontrola trakce I tymova rezie. Pravidla to zakazala a tym nasli tolik cest, jak to obejit, ze ten boj FIA radsi vzdala.
Mj, dost lidi tu brbla, jak to maji jednoduche. Ale zamyslel se nekdo nad tim, co z TV prenosu zmizi ? takhle jsme, sice opozdene, meli tu a tam nejakou zpravu zevnitr, co se deje, co planuje a kdy planuje. Ted budeme mit kulovy, max. o tech brzdach viz vyse.-
-
anonym
11:11 19.09.2014 178.255.168.XXXAle mezitím nebyla, v tom má dannak pravdu. Původně byla zakázána pro sezónu 1994 a to až do konce zezóny 2000. Vzhledem k tomu, že každý používal jinou techniku, jiný SW a týmy zaměstnávají špičky v oboru, neměla FIA dostatek finančních ani lidských zdrojů, aby dokázala zákaz ohlídat, tak byla TC pro sezónu 2001 opět povolena. Teprve se zavedením SECU bylo pro FIA možné zákaz ohlídat a tak byla TC znovu zakázána.
Btw, co z přenosu zmizí - nevím, ale několik desetiletí mi rádiová komunikace mezi pilotem a boxy u přenosů nijak nechyběla. Na okruhu ji lidé také neslyší a přesto na závody chodí, že? Ale je pravda, že Kimiho "Nechte mě být, vím, co dělám!" už je skoro legendární, takže něco na tom rádiu je.-
dannak
15:12 19.09.2014 193.245.34.XXXad trakce - presne tam jsem miril. Casto se najde nekdo chytrejsi, kdo dokaze najit diru.
ad radio - me by to fakt chybelo. Jednak kvuli zminene hlasce a jednak, celou dobu zavodu poslouchat
1) zvuk motoru, ktery uz neni tak sexy jako driv, kdy tocili 18-20krpm
2) komentatory bez preruseni - nepocitam reklamu
bude mozna troche ubijejici.
Vzdyt i u hokeje je pri TO mikrofon na stridackach a mame tak moznost nakouknout trochu pod poklicku.
Ze lidi na okruhu radio nemaji je asi fakt, nevim, zatim jsem nebyl, takze nemuzu soudit. Tam ale narozdil od pohodli obyvaku mas zas trochu atmosfery a smradu spaleneho benzinu, pripadne gumy :)
-
-
-
-
-
-
unonym ze štatlu
07:58 19.09.2014 90.178.29.XXXPokud je F1 předvojem technologií pro běžný automobilismus, tak je radiová komunikace jaksi proti proudu toho, co běžní řidiči mají k dispozici. Taky je za volantem každý sám a musí sám vše řešit. A je na něm, zda řeší lépe nebo hůře. Zákaz komunikace v důsledku povede k tomu, že by systémy auta měly být méně choulostivé a i k větší roli toho kdo je obsluhuje, tedy pilota. Takto se na obsluze podílí i hejno techniků z boxu a mnohdy i z fabriky. Za chvíli by mohl auto řídit jen počítač. Google to ostatně již zkouší.-
dannak
09:29 19.09.2014 193.245.34.XXXkdyz chces, aby F1 byla vykladni skrini technologii, tak by naopak melo byt mozne na dalku auto upravivat, ne ? nebo v dalsim levelu by mohlo byt zcela autonomni.
Naprosto tak souhlasim s Felipem, ze bud chceme jit dopredu, nebo dozadu a to co se posledni dobou oderava, mi prijde ja tapani mezi tim.-
unonym ze štatlu
09:56 19.09.2014 90.178.29.XXXJde o úhel pohledu, já dávám přednost samostatnosti a sportovnímu pojetí závodění. Především vyniknutí individuality jezdce zvládajícího bez cizí pomoci na trati brutální techniku.
Vývoj jde ovšem tak, že za chvíli se bez pomoci computeru ani nevy*hčijem.
Výkladní skříň technologie je třeba Curiosity, nebo SpaceX, F1 je spíše hračka (mám ji rád) a fabrika na peníze pro skrčka...
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek