DISKUZE K ČLÁNKU FIA s okamžitou platností zakazuje radiokomunikaci týkající se výkonnosti vozu či jezdce

FIA to s prosazením svého záměru omezit radiokomunikaci mezi boxovou zídkou a pilotem myslí vážně. Dnes o tom informovala v technické směrnici týmy.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA s okamžitou platností zakazuje radiokomunikaci týkající se výkonnosti vozu či jezdce

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 38, poslední 12.09.2014 10:38 Vložte komentář

Nejlepší názory

» hixaxon (Hlasovalo 22 lidí) 11.09.2014 14:36
V podání Ferrari: "Kimi, chorizo is faster… »
» tom11 (Hlasovalo 14 lidí) 11.09.2014 13:01
text ... z článku jsem vůbec nepochopil, o co… »
» uzivatel000820 (Hlasovalo 9 lidí) 11.09.2014 12:07
Tak to je asi největší hloupost co jsem za … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    No, k slovu prídu zas,.. ...koužový signály, čo pozdvihne sebavedomie červenokožcov. 11 18

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Zix.

    Zix.

    78.102.247.XXX
    Částečný zákaz radiokomunikace Pro fanouška který o tom pravidlu ví to bude určitě zajímavější, ale jak tu píšou jiní - bohužel se to dá snadno obejít vymyšlenými hesly a bude to skoro to samý.

    Moc ale nechápu proč FIA takhle mění pravidla v průběhu sezóny pravidla. Ty by měli být jasně nastavený na začátku roku a měnit případně až na další rok. V jíných sportech se taky nemění takhle pravidla, že v části sezóny něco platí a pak najednou ne, nebo naopak.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • eR

    62.245.107.XXX
    Teď jsem četl rozhovor s Whitingem ohledně toho co bude a co nebude povolené a jsem pro.

    Opravdu není žádoucí, aby byl jezdec veden za ručičku a veškeré informace o stavu auta mu dávali z boxů. To si má, jak říká Whiting, hlídat sám, protože veškeré potřebné údaje má na volantu. Sice přibude jezdcům práce a budou muset víc přemýšlet, protože z boxů už jim nebude moci přijít nápověda ve formě "změň režim motoru na 5 jinak nedojedeš", ale o tom to má být, aby o své jízdě rozhodoval jezdec a ne 20 lidí v boxech u počítačů simulující v reálném čase každou blbost.

    Jediné co je z mého pohledu kontroverzní je skutečnost, že minimálně Red Bull a Williams jezdí s volantem bez displeje, tudíž si pilot tyto skutečnosti nemá jak hlídat a na výměnu za model s displejem mají velmi málo času.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jenik

    89.177.226.XXX
    To je přece strašná hloupost. Tak si to budou předávat kódovaně. Už jen posuzovat, co je za hranou bude subjektivní... Jako by nestačila dlouhodobá nekonzistence FIA při udělování trestů za dosavadní přečiny. Navíc zase změna v průběhu sezóny.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      194.228.208.XXX
      Je jasné, že aby to fungovalo, tak to týmy musí respektovat... Na druhou stranu, nemyslím si, že by bylo těžké konkrétní situace prošetřovat...

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jenik

        89.177.226.XXX
        Když bude tým chtít, těžko mu někdo zabrání, aby k jezdci nějak dostal zprávu, že má nějaké tlačítko nebo ovladač přepnout do jiné polohy. Ta formulace toho pravidla je sama o sobě základem k budoucím kontroverzím a trestům.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • JOCHEN RINDT

    JOCHEN RINDT

    88.102.230.XXX
    Dřív to šlo i bez rádia. Jak to ti borci dělali,asi uměli číst a měli ten auťák v těle ,nikdo neměl nic stopro,bylo větší vzrůšo,ale to už jsou jen starý pověsti.

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Eracer

    62.168.11.XXX
    HA HA HA HAMILTON má po srandě! 11 To je jezdec který se snad nejvíce ptá týmu jak na tom je jeho vůz a jak na tom je vůz jeho kolegy.

    + 17 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      hehe, takze vyvozovat z toho, co pusti rezie do eteru jak na tom kdo je je naopak sranda velka. To je jako by se posuzovala kvalita nasi popmusic podle cetnosti clanku v Bulvaru. Taky je potom objektivni, ze vitezkou by byla dlouhe roky Bartosova apod., protoze se o ni pise kazdy den, ikdyz za posleni roky nenazpivala prakticky nic? 13

      + 8 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mr.B

      Mr.B

      90.176.164.XXX
      Tyhle informace klidně může dostávat dál. Nesmí ale dostávat informace "zmáčni tlačítko XY", "přepni mapu motoru na AB", atd. Jestli je rychlejší, než stájový kolega tomu pravidlu neodporuje.

      + 8 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • zeto

      89.102.65.XXX
      Ha, ha, ha - na to se klidně může ptát dál, to nemá s řízením vozu nic společného.13

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    213.220.242.XXX
    Bravo fia Ještě čekám kdy zakážete mechaniky aby si museli piloti sami měnit gumy

    + 7 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    158.255.27.XXX
    zaujimave aj ked nie presne chapem tomu pravidlu, kedze po prve sa moze sifrovat sprava a po druhe rad som si vzdy vypocul co sa deje medzi boxami a jazdcom. V ktorom sektore je kto rychlejsi, ake maju plany, atd.

    Zakazat nieco na polovicu = nezakazat vobec // kto to bude hodnotit, ked budu spravi sifrovane do nejakych slov prip. viet? Totalna hlupost, na druhej strane chapem FIA, ale ci je toto rozhodnutie spravne..

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      95.102.120.XXX
      a to je problem zakazat rozne sifrovane spravy?
      netreba zabudat ze kazde sifrovanie sa da prelomit :)

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • AAA

        178.41.51.XXX
        lol, ty očividne nevieš o šifrách nič. Celkovo existujú systémy, ktorých rádiový prenos nedokáže zistiť ani armáda a nie nie je to sci-fi článok, ale učil som sa o tom na výške.

        + 1 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          95.102.120.XXX
          kazda sifra sa da prelomit

          a neplet si sifrovanie s prenosom :)

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • anonym

          95.102.120.XXX
          ale teraz vazne
          daj info o tych nezistitelnych systemoch

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Maniak

            78.108.103.XXX
            Říká se tomu vysílání s rozprostřeným spektrem. Vtip je v tom, že místo klasického vysílání na nějakém kanálu se vysílání převede na velmi širokopásmové. Výhodou je lepší odolnost proti rušení a ztížená detekce, protože klasické detektory vysílání nic nezjistí. Používaj to hlavně vojáci. Na druhou stranu je otázkou, zda by podobný bazmek šlo v autě utajit.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              95.102.120.XXX
              chlape ty nevies o com tocis :)
              vysielanie s rozprestrenym spektrom pouziva mimo ine aj wi-fi a nezda sa mi ze by ho nebolo mozne detekovat :)
              a pre armadu to rozhodne nieje ziadny problem

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Honza

    213.220.204.XXX
    Nesmysl Jediný význam by mělo zakázání veškeré hlasové komunikace, kromě nouzových oznámení jako Safety car nebo vyvěšení červených vlajek. Takhle se bude šifrovat o 106, např. Britney, one more time 12

    + 11 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama