DISKUZE K ČLÁNKU Hamilton s Mercedesem pozastavili jednání o podmínkách budoucí smlouvy
Lewis Hamilton se po vypjaté Velké ceně Belgie s Mercedesem dohodl, že jednání o dalším prodloužení kontraktu odloží až na konec sezóny, v níž se svým týmovým kolegou Nicem Rosbergem bojuje na ostří nože o mistrovský titul.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Hamilton s Mercedesem pozastavili jednání o podmínkách budoucí smlouvy
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kubyk002
14:50 28.08.2014 78.102.112.XXXJednoduše Jednoduše... Kdo bude po 1 kole vepředu, takna dany zavod tymova jednicka... tj. Dvojka bude kryt zad a dostane pomalejsi zastavkovou strategii, a utocit bude moct poslednich 5 kol napr.
A pokud nekdo zvini kontkt po kterem prijde tym o body tak je pro pristi zavod tymova dvojka-
Jens
14:55 28.08.2014 109.81.245.XXXJá bych jim dovolil spíše závodit jen první stint - kdo bude před 1. zastávkami v boxech vpředu, ať si volí strategii a druhý ať na něj neútočí (pokud nenastanou nějaké neobvyklé problémy). Nechat je závodit na posledních pět kol, aby se vyťukali třeba v poslední zatáčce, to by bylo mnohem horší, než ve 2. kole (byť se nás zástupci Mercedesu sebevíc snažili přesvědčit o opaku).
A neustálou změnou týmové jedničky po kontaktech - to bys jen nahrál soupeřům, aby uspěli konzistentní jízdou na jednoho jezdce a sběrem bodů. Jak je přísně potrestat, aby k tomu nedošlo, či čím jim pohrozit, to nevím. Peněz mají dost a nahrazení rezervním pilotem v příštím závodě třeba, na to by opět doplatil tým.-
-
PC
08:30 29.08.2014 212.47.2.XXXTo je jen teorie a utopie a neskutečné náklady navíc. Upravit, nebo spíš mít vůz ještě pro třetího pilota.... A pilot musí alespoň minimálně jezdit, aby za něco stál. Třetí pilot je jen taková z nouze cnost. Zatím nasazení kohokoliv jiného do kokpitu nikdy nic dobrého nepřineslo.-
Jens
08:35 29.08.2014 109.81.245.XXXSám nevím, jak by to šlo s těmi hvězdami řešit. Tu možnost jsem zmiňoval tak okrajově. Ale teoreticky stačí jen odlít sedačku, žádné "neskutečné náklady navíc." Běžně nastupují rezervní piloti se závodním šasi to prvních tréninků.
A co třeba Kobajaši?-
PC
08:46 29.08.2014 212.47.2.XXXMyslím, že jen o sedačce to není. Jistě je to o nastavení celého řízení vozu - a vzpomeň na problémy Lewise s brzdami - konstrukce a vyladění (pokud už se vůbec skutečně povedlo) trvalo celou sezónu. Je to asi hodně drahé a těžko řešitelné -v mnoha týmech se vůz postaví pro jedničku a tomu druhému se jen udělá ta sedačka a pár nejkřiklavějších drobností. Myslím, že dokud se nesmí trénovat na okruhu, je třetí pilot skoro k ničemu.-
Jens
08:56 29.08.2014 109.81.245.XXXLewis má problémy s brzdami po celé dva roky u Mercedesu. Není to jen o sedačce, ale nejsou s tím rozhodně spojeny "neskutečné náklady navíc" a už vůbec to není těžko řešitelné: viz ti rezervní jezdci, kteří se běžně střídají. Kobajaši má letos nejen natrénováno i nazávoděno, rozhodně není pilot "skoro k ničemu" (byť kvalit Lewise a Nica možná nedosahuje, nevím - možnost v dominantním autě ještě nedostal).-
PC
09:09 29.08.2014 212.47.2.XXXMusíš to všechno brát v uvozovkách, píšeme zjednodušeně.
Ale taky sám mluvíš o dvou letech a zároveň tvrdíš, že to není těžko řešitelné. To si dost odporuje. A když Lewis nemůže dva roky jet naplno kvůli brzdám, může to znamenat i víc nehod, míň bodů a tím ty náklady narůstají opravdu pěkně. Ne že ne. Dnes musí být pilot s vozem svázaný mnohem víc než v minulosti -to vyžaduje konstrukci a ovládání přizpůsobit konkrétnímu člověku a nelze to jen tak změnit pro příští závod.
A že nějaký chudák bude vsazen do sedačky jiného pilota s jen částečně přizpůsobeným vozem jeho potřebám a sledován všemi kamerami, jak si povede - to spíš považuju za trest pro toho třetího pilota, leda by neměl žádné ambice a už jen to, že ho tam nechali sednout bylo vyvrcholení jeho života.-
Jens
09:32 29.08.2014 109.81.245.XXXJenže je rozdíl mezi vyladěním vozu k dokonalosti - jako třeba u Hamiltona s brzdami, u Raikkonena s řízením, a nastavením vozu pro to, aby s ním rezervní pilot mohl závodit. Jsou to dvě různé věci, které mícháš dohromady ty - to si vůbec neodporuje.
To už nezakamufluješ: připravit auto pro rezervního pilota je velmi snadné i levné, mechanici to zvládnou během několika pár minut (běžně mění jezdce mezi 1. a 2 tréninkem). Než někomu sedne dokonale auto, to trvá i léta vývoje - ale to je úplně jiná věc.
Dnes je naopak řízení vozu mnohem jednodušší než v minulosti, což jezdci potvzují: nemusí manuálně řadit, snažší nastavování, více inženýrů, menší přetížení v zatáčkách (G) a nižší fyzická náročnost. To, že Kimimu nesedí volant či Lewisovi brzdy: copak bez toho nemohli doposud závodit? Mohli - a navíc konkurenceschopně.
A Kobajaší možná není top pilot, ale rozhodně nejde o chudáka bez ambicí!-
PC
10:50 29.08.2014 212.47.2.XXXAle vždyť já přeci říkám to samé! Ano vůz připravíš pro třetího pilota raz dva, ale ten prakticky ničeho nedosáhne hlavně právě proto, že ta příprava nemá se skutečným přizpůsobením vozu pilotovi skoro nic společného. Prostě ten pilot pořád jede ve voze někoho jiného. Nesedí mu. Má dobrou jen tu sedačku.
-
-
-
-
-
-
-
-
PC
08:03 29.08.2014 212.47.2.XXXTo je asi neřešitelné. Když bude na pilotech, kdo z nich bude pro závod jedničkou, tak je to bude vždycky nutit k tvrdému soupeření. Když to určí tým pro zbytek sezóny, tak tím druhého pilota prakticky odrovná (nebude mít pro co "žít", veškeré jeho snahy budou předem marné - viděli jsme, co to udělalo s Massou). Asi jediné řešení, je mít v týmu více rozdílné piloty. Pak bude jeden z nich jedničkou přirozeně. Možná pro Lewise nebude návrat do McLarenu špatným rozhodnutím. V Mercedesu ho "vycucli, zmačkali a zahodili". V McLarenu to snad konečně s reformou myslí vážně, nové motory snad taky zafungují a snad se vrátí na vrchol. Naproti tomu získávám dojem, že Mercedes (možná odchodem Browna?) pomalu začíná ztrácet dech, jeho náskok se krátí už teď. Zřejmě jeho dominance skončí ještě v této sezóně. A Lewis by mohl být hlavní hvězdou znovuzrozeného McLarenu.
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek