DISKUZE K ČLÁNKU Komisař o kolizi Hamilton - Rosberg: Během 10 s jsme věděli, že není co trestat

Emmanuele Pirro, bývalý jezdec F1, byl mezi komisaři během GP Belgie. Dle jeho slov měl velmi rychle jasno o tom, že nebude vyšetřovat nehodu mezi Lewisem Hamiltonem a Nico Rosbergem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Komisař o kolizi Hamilton - Rosberg: Během 10 s jsme věděli, že není co trestat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 80, poslední 30.08.2014 22:21 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Kevin (Hlasovalo 21 lidí) 27.08.2014 23:34
Jednoduše je v sázce mnoho, kdy se oboum … »
» Duncan66 (Hlasovalo 19 lidí) 27.08.2014 23:38
takze ztracet minutu na prvniho po druhem kole… »
» Duncan66 (Hlasovalo 17 lidí) 27.08.2014 23:34
Alespon je videt, ze rozhodovani komisaru je… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Když přestaneš sledovat volant, ale začneš sledovat přední kola (protože jak napsal správně Erdedy, jsou volanty různě zpřevodované), pak ti musí dojít, že nesměřoval do Hamiltona, ale pouze na vnější okraj dráhy. Přední kola určují kam vůz jede, ne směr natočení volantu!!! Kdyby se mu chtěl víc vyhnout (doleva), pak by to musel už vzít mimo trať (přes ty prahy). Takže logicky zvolil ze souboje vycouvat (zpomalit). To VIDITELNĚ udělal. Jen ne rychleji, než Lewis dráhu zavřel. Ano měl vycouvat dřív, ale úmysl tam rozhodně nebyl. Co by měl udělat, kdyby se mu vyhnout NECHTĚL??? No stočit do něj i ty kola (tudíž otočit volantem ještě víc doprava. Ono by to šlo!!! 03
              Co mohl udělat Lewis? Nesměřovat přímo do vnitřku následné zatáčky, ale na 0,5s nechat čas Nicovi se stáhnout. To tak náročné nebylo a mohl mít spoustu bodů, aniž by Nica pustil. 04

              + 4 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                85.237.234.XXX
                nesměřoval do Hamiltona, ale pouze na vnější okraj dráhy...12 12 12 12 12 12
                a k tomu vnějšímu okraji dráhy vedla cesta přes Hamiltona...snad, anebo to je fatamorgána, nebo co
                Netvrdím že to byl nutně ůmysl, to je neprokazatelné (jedině kdyby to Rosberg sám řekl), ale byla to zcela jasně jeho chyba za kterou nezaplatil on, ale někdo jiný, ba co víc on z té chyby profitoval, beztrestně (ačkoliv doteď se to trestalo) - a vo to tady go03

                + 6 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Problém je v tom, že vnějším okrajem dráhy trať přes HAMILTONA vést nemusela. Jak jsem psal, mohl nechat místo. Byla to chyba zcela jasně OBOU, ikdyž Nicova nejspíš o něco větší. To je to, vo co GO. 03
                  Kdyby se Nico vyřítil odněkud zezadu, mlčel bych a schvaloval trest. Ale Lewis si byl moc dobře vědom toho, že vedle něj nějaké auto jede a nenechal mu žádné místo.

                  + 5 / − 6

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • ACB

                    85.237.234.XXX
                    Jak nemusela, přes Hamiltona by tudy cesta nevedla jen tehdy, kdyby tam nebyl...ale on tam byl, že jo? Nebo ne? To by mě zajímalo jak by musel mít Rosberg vykroucený volant když by jel o něco ostřejší zatáčku, to by už musel ručkovat jak v tatrovce....
                    Hamiltonova chyba to nebyla ani náodou, protože nechal Rosbergovi místo vlevo a měl ho dost ještě i v době kontaktu. Sám jel stopu kterou považoval za výhodnější - od toho to jsou přeci závody. Neřeknu ani půl slova, kdyby měl Rosberg vedle aspoň půlku vozu, ale takhle?

                    + 4 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      -Jo byl tam. Nico taky. A přesto Lewis jel, jako by tam nebyl.
                      -Tak se zkus proboha podívat na ty přední kola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                      Jistě že to jde víc, jinak by nemohl nikdy projet první zatáčku!!!!!!!!!! Dokážu otočit volantem klidně 2x víc, aniž bych musel ručkovat! A to mám volant větší než oni.
                      -Místo mu tam nechal jen na pohodlné opuštění tratě. O nějaký ten metr později vjel na obrubník. Kdyby chtěl Nico víc uhnout doleva, do další zatáčky by se už nemohl vejít. Proto se snažil z toho vycouvat, bohužel pozdě.
                      -Ale Rosberg na začátku zatáčky měl víc jak půlku vozu vedle Lewise!!! Jeho přední křídlo sahal k Lewisovým PŘEDNÍM kolům. To že v době kontaktu byl už jen pouze na úrovni jeho ZADNÍCH kol byl jen důsledek vycouvání ze souboje. Kdyby nesundal nohu z plynu, výsledek by byl podobný. Jen by Lewis skončil nejspíš na "střeše" a Nico se zlomeným závěsem.

                      + 7 / − 5

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • anonym

                        85.237.234.XXX
                        ACB Dívám se a Rosberg má natočeny kola na Hamiltona!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (máš snad dojem Miku, že vykřičníky povýšiš hloupost na pravdu?).
                        Hamilton prostě vidět musel, taky viděl odkud kam jede, byl takřka celým vozem před ním a tudíž jel jako by tam nebyl. Místa tam měl akorát tak dost aby zvolnil, nemusel točit volantem na Hamiltona a přitom by nevyjel na žádnou trávu, jak musel třeba Hamilton v Kanadě díky Rosbergovi. Odkdy nechává jezdec místo tomu vzadu podle jeho představ. Ten vzadu se musí přizpůsobit tomu,co má k dispozici a Rosberg přesto jede tak jako by měl před sebou leteňskou pláň. Všimni si pogumování tratě a jak jede Rosberg....

                        + 6 / − 5

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          93.99.87.XXX
                          Má je natočeny přesně do vnitřku následující zatáčky. Ne schválně doprava, aby se jistě trefil do Hamiltona. A to je proč v tom nevidím žádný úmysl. Reagoval jsem na domněnku (možná špatně pochopenou), že zatáčel doprava nejvíc co to šlo. A to je prostě blbost, kterou jsem zdůraznil vykřičníky.
                          Hamilton opravdu byl takřka celým vozem před ním. Ale jedině proto, že se Nico ze souboje stahoval. Jistě. Mohl to vzít přes prahy uvnitř zatáčky, ale evidentně si myslel, že stihne zpomalit dostatečně na to, aby se kolizi vyhnul. Vytahovat Kanadu je na nic, mohl bych vytáhnout Bahrajn, Maďarsko..... Nico byl významnou částí vozu vedle Lewise a proto mohl nechat Lewis trochu místa a počkat si, až se Nicovi podaří stáhnout ze souboje úplně. Předjetí mu nehrozilo. Dávat tu teorie, že Nico úmyslně riskoval poškození vlastního vozu (následky nemohl předvídat) je naprostá pitomost. Stejně jako představa, že Lewis udělal všechno ideálně. Sám byl na Nicově pozici nejednou a stěžoval si na nenechání místa toho druhého. Toť vše.

                          + 5 / − 4

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • anonym

                            89.102.3.XXX
                            kousek predniho kridla je vyznamna cast vozu? To uz muzes rovnou tvrdit, ze v momentu kolize byli oba na urovni ne?

                            + 2 / − 3

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              93.99.87.XXX
                              Na ZAČÁTKU zatáčky byl křídlem na úrovni PŘEDNÍCH KOL. Co je podle tebe významnou částí? Že je už před ním? 20

                              + 3 / − 4

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          93.99.87.XXX
                          Sorry, tahle diskuse nemá smysl.
                          Když v roce 2011 kolidovali několikrát s Massou, tak byl vždy na vině ten šílený Massa, bez ohledu na to, že Massa byl většinou ten vepředu. To samé v Monze a Brazílii 2012 u Vettela, byl na vině ten vepředu, co nenechal místo. Najednou ten vepředu neudělal nejmenší chybičku, byť na trati nenechal jediný centimetr volný. Někdy tu mám pocit, že není 70 let po 2 sv. válce, ale že skončila před týdnem. A hrdina nebo ubohá oběť je každý, kdo s nějakým němcem soupeří. 20

                          + 3 / − 4

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • anonym

                            85.237.234.XXX
                            Máš pocit že Hamilton nebyl penalizován? Souhlas, diskuze nemá smysl, protože ignoruješ i fyziku (Vettel zavíral Sennu proti směru odstředivé síle která působila na Sennu, třeba a v Monze vyhnal Alonsa na trávu, protože ten již na rozdíl od Rosberga neměl kudy jinudy, neměl ŽÁDNÝ PROSTOR.)

                            + 2 / − 4

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              93.99.87.XXX
                              Třeba v Indii dostal trest Massa, ikdyž byl vepředu. Z těch všech kolizí dostal trest Lewis 2x. A Rosberg měl kudy jinudy? Vždyť Lewis tu následnou zatáčku (tudíž míň jak 0,5s po kontaktu) projel přes obrubník! Rozdíl je v čem? Že místo trávy měl Nico zpomalovací prahy?
                              Promiň, ale to fakt nemá význam. Vždyť ani nevím s kým diskutuju a jaké jsi měl názory před hodinou. Chvíli diskutuju s ACB, pak nějakým anonymem a netuším jestli je to stejný člověk, s kterým diskutuju jinde. Zkus se nejdřív pod svůj názor podepsat a pak se na chviličku zamyslet, jestli na to nemůže být i jiný pohled, než ten tvůj a LH. 03 Nic ve zlém.

                              + 3 / − 4

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              93.99.87.XXX
                              Ještě bych dodal, že je celkem vtipné vinit Vettela v Brazílii 2012 díky tomu, že Senna přehnal svoji rychlost a nedokázal se udržet ve vnitřku zatáčky, přestože tam místo měl (odstředivá síla je závislá na rychlosti). Tedy mnohem, mnohem víc místa, než nechal Lewis v neděli. To trochu vypovídá o způsobu tvého uvažování. 03

                              + 3 / − 4

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                          • Jens

                            109.81.245.XXX
                            Se zaslepenými anonymy opravdu nemá, Miku17. Hlupáci v hávu anonymity jenom trollují. Kdyby jim šlo o rozumnou diskusi, tak si zvolí aspoň nick. Ztráta času.

                            + 6 / − 4

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
          • anonym

            89.102.3.XXX
            ano byl to bezny zavodni incident, ale s fatalnimi dusledky pro soupere a profitem pro vinika. Tudiz mel prijit jednoznacne trest. Pokud by se LEwisovi nic nestalo, tak trest by na miste nebyl. Stejne jako v zaveru Alonso vs Vettel. Alonso narazil do Vettela, ale jediny dusledek kolize bylo jeho poskozene predni kridlo a proto zadna dalsi akce ze strany komisaru. Ten komisar to sam rekl, ze kdyby tim pokazil Sebovi zavod, ze by se to setrilo. Ale stejna situace u stajovych kolegu se setrit a trestat nema? Trochu podivne, ne?

            + 2 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Jens

              109.81.245.XXX
              Přestně tak, ne. A teď sundej brýle a přemýšlej proč. 14

              + 7 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                89.102.3.XXX
                nemam o cem premyslet. Jsem si zcela jisty, ze pravidla nerozlisuji zda se jedna o tymove kolegy ci nikoli. Nebo, pokud by napr. Lewis predjel Nica zkracenim trate, tak se na nej nevztahuji pravidla, kdyz jde o tymove kolegy? Mozna by sis ty bryle ty spise mel naopak nasadit. 03

                + 2 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Jens

                  78.157.160.XXX
                  Spíš to vypadá, že nemáš čím přemýšlet. To je ale u zbabělých anonymů zcela typické. 03

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
    • anonym

      213.151.83.XXX
      Závěr: Potrestat Rosberga a zničit i jemu závod. To je přesně to, co nectěli. Verdikt s trestem by poškodil mercedes jako team.

      + 0 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        85.237.234.XXX
        Takže všichni ztratili, krom Rosberga, který to způsobil. To je hezký verdikt. Zajímavé že ohled na tým nebrali v Maďarsku 2007, kdy vnitrotýmovou roztržku trestali i když se udála v kvalifikaci a ne v závodé.

        + 5 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama