DISKUZE K ČLÁNKU Komisař o kolizi Hamilton - Rosberg: Během 10 s jsme věděli, že není co trestat
Emmanuele Pirro, bývalý jezdec F1, byl mezi komisaři během GP Belgie. Dle jeho slov měl velmi rychle jasno o tom, že nebude vyšetřovat nehodu mezi Lewisem Hamiltonem a Nico Rosbergem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Komisař o kolizi Hamilton - Rosberg: Během 10 s jsme věděli, že není co trestat
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
Mike17
10:47 28.08.2014 93.99.87.XXXKdyž přestaneš sledovat volant, ale začneš sledovat přední kola (protože jak napsal správně Erdedy, jsou volanty různě zpřevodované), pak ti musí dojít, že nesměřoval do Hamiltona, ale pouze na vnější okraj dráhy. Přední kola určují kam vůz jede, ne směr natočení volantu!!! Kdyby se mu chtěl víc vyhnout (doleva), pak by to musel už vzít mimo trať (přes ty prahy). Takže logicky zvolil ze souboje vycouvat (zpomalit). To VIDITELNĚ udělal. Jen ne rychleji, než Lewis dráhu zavřel. Ano měl vycouvat dřív, ale úmysl tam rozhodně nebyl. Co by měl udělat, kdyby se mu vyhnout NECHTĚL??? No stočit do něj i ty kola (tudíž otočit volantem ještě víc doprava. Ono by to šlo!!!
Co mohl udělat Lewis? Nesměřovat přímo do vnitřku následné zatáčky, ale na 0,5s nechat čas Nicovi se stáhnout. To tak náročné nebylo a mohl mít spoustu bodů, aniž by Nica pustil.-
anonym
10:53 28.08.2014 85.237.234.XXXnesměřoval do Hamiltona, ale pouze na vnější okraj dráhy...
a k tomu vnějšímu okraji dráhy vedla cesta přes Hamiltona...snad, anebo to je fatamorgána, nebo co
Netvrdím že to byl nutně ůmysl, to je neprokazatelné (jedině kdyby to Rosberg sám řekl), ale byla to zcela jasně jeho chyba za kterou nezaplatil on, ale někdo jiný, ba co víc on z té chyby profitoval, beztrestně (ačkoliv doteď se to trestalo) - a vo to tady go-
Mike17
11:01 28.08.2014 93.99.87.XXXProblém je v tom, že vnějším okrajem dráhy trať přes HAMILTONA vést nemusela. Jak jsem psal, mohl nechat místo. Byla to chyba zcela jasně OBOU, ikdyž Nicova nejspíš o něco větší. To je to, vo co GO.
Kdyby se Nico vyřítil odněkud zezadu, mlčel bych a schvaloval trest. Ale Lewis si byl moc dobře vědom toho, že vedle něj nějaké auto jede a nenechal mu žádné místo.-
ACB
11:10 28.08.2014 85.237.234.XXXJak nemusela, přes Hamiltona by tudy cesta nevedla jen tehdy, kdyby tam nebyl...ale on tam byl, že jo? Nebo ne? To by mě zajímalo jak by musel mít Rosberg vykroucený volant když by jel o něco ostřejší zatáčku, to by už musel ručkovat jak v tatrovce....
Hamiltonova chyba to nebyla ani náodou, protože nechal Rosbergovi místo vlevo a měl ho dost ještě i v době kontaktu. Sám jel stopu kterou považoval za výhodnější - od toho to jsou přeci závody. Neřeknu ani půl slova, kdyby měl Rosberg vedle aspoň půlku vozu, ale takhle?-
Mike17
11:28 28.08.2014 93.99.87.XXX-Jo byl tam. Nico taky. A přesto Lewis jel, jako by tam nebyl.
-Tak se zkus proboha podívat na ty přední kola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jistě že to jde víc, jinak by nemohl nikdy projet první zatáčku!!!!!!!!!! Dokážu otočit volantem klidně 2x víc, aniž bych musel ručkovat! A to mám volant větší než oni.
-Místo mu tam nechal jen na pohodlné opuštění tratě. O nějaký ten metr později vjel na obrubník. Kdyby chtěl Nico víc uhnout doleva, do další zatáčky by se už nemohl vejít. Proto se snažil z toho vycouvat, bohužel pozdě.
-Ale Rosberg na začátku zatáčky měl víc jak půlku vozu vedle Lewise!!! Jeho přední křídlo sahal k Lewisovým PŘEDNÍM kolům. To že v době kontaktu byl už jen pouze na úrovni jeho ZADNÍCH kol byl jen důsledek vycouvání ze souboje. Kdyby nesundal nohu z plynu, výsledek by byl podobný. Jen by Lewis skončil nejspíš na "střeše" a Nico se zlomeným závěsem.-
anonym
11:42 28.08.2014 85.237.234.XXXACB Dívám se a Rosberg má natočeny kola na Hamiltona!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (máš snad dojem Miku, že vykřičníky povýšiš hloupost na pravdu?).
Hamilton prostě vidět musel, taky viděl odkud kam jede, byl takřka celým vozem před ním a tudíž jel jako by tam nebyl. Místa tam měl akorát tak dost aby zvolnil, nemusel točit volantem na Hamiltona a přitom by nevyjel na žádnou trávu, jak musel třeba Hamilton v Kanadě díky Rosbergovi. Odkdy nechává jezdec místo tomu vzadu podle jeho představ. Ten vzadu se musí přizpůsobit tomu,co má k dispozici a Rosberg přesto jede tak jako by měl před sebou leteňskou pláň. Všimni si pogumování tratě a jak jede Rosberg....-
Mike17
12:10 28.08.2014 93.99.87.XXXMá je natočeny přesně do vnitřku následující zatáčky. Ne schválně doprava, aby se jistě trefil do Hamiltona. A to je proč v tom nevidím žádný úmysl. Reagoval jsem na domněnku (možná špatně pochopenou), že zatáčel doprava nejvíc co to šlo. A to je prostě blbost, kterou jsem zdůraznil vykřičníky.
Hamilton opravdu byl takřka celým vozem před ním. Ale jedině proto, že se Nico ze souboje stahoval. Jistě. Mohl to vzít přes prahy uvnitř zatáčky, ale evidentně si myslel, že stihne zpomalit dostatečně na to, aby se kolizi vyhnul. Vytahovat Kanadu je na nic, mohl bych vytáhnout Bahrajn, Maďarsko..... Nico byl významnou částí vozu vedle Lewise a proto mohl nechat Lewis trochu místa a počkat si, až se Nicovi podaří stáhnout ze souboje úplně. Předjetí mu nehrozilo. Dávat tu teorie, že Nico úmyslně riskoval poškození vlastního vozu (následky nemohl předvídat) je naprostá pitomost. Stejně jako představa, že Lewis udělal všechno ideálně. Sám byl na Nicově pozici nejednou a stěžoval si na nenechání místa toho druhého. Toť vše. -
-
Mike17
13:01 28.08.2014 93.99.87.XXXSorry, tahle diskuse nemá smysl.
Když v roce 2011 kolidovali několikrát s Massou, tak byl vždy na vině ten šílený Massa, bez ohledu na to, že Massa byl většinou ten vepředu. To samé v Monze a Brazílii 2012 u Vettela, byl na vině ten vepředu, co nenechal místo. Najednou ten vepředu neudělal nejmenší chybičku, byť na trati nenechal jediný centimetr volný. Někdy tu mám pocit, že není 70 let po 2 sv. válce, ale že skončila před týdnem. A hrdina nebo ubohá oběť je každý, kdo s nějakým němcem soupeří.-
anonym
13:13 28.08.2014 85.237.234.XXXMáš pocit že Hamilton nebyl penalizován? Souhlas, diskuze nemá smysl, protože ignoruješ i fyziku (Vettel zavíral Sennu proti směru odstředivé síle která působila na Sennu, třeba a v Monze vyhnal Alonsa na trávu, protože ten již na rozdíl od Rosberga neměl kudy jinudy, neměl ŽÁDNÝ PROSTOR.)-
Mike17
13:37 28.08.2014 93.99.87.XXXTřeba v Indii dostal trest Massa, ikdyž byl vepředu. Z těch všech kolizí dostal trest Lewis 2x. A Rosberg měl kudy jinudy? Vždyť Lewis tu následnou zatáčku (tudíž míň jak 0,5s po kontaktu) projel přes obrubník! Rozdíl je v čem? Že místo trávy měl Nico zpomalovací prahy?
Promiň, ale to fakt nemá význam. Vždyť ani nevím s kým diskutuju a jaké jsi měl názory před hodinou. Chvíli diskutuju s ACB, pak nějakým anonymem a netuším jestli je to stejný člověk, s kterým diskutuju jinde. Zkus se nejdřív pod svůj názor podepsat a pak se na chviličku zamyslet, jestli na to nemůže být i jiný pohled, než ten tvůj a LH. Nic ve zlém. -
Mike17
13:42 28.08.2014 93.99.87.XXXJeště bych dodal, že je celkem vtipné vinit Vettela v Brazílii 2012 díky tomu, že Senna přehnal svoji rychlost a nedokázal se udržet ve vnitřku zatáčky, přestože tam místo měl (odstředivá síla je závislá na rychlosti). Tedy mnohem, mnohem víc místa, než nechal Lewis v neděli. To trochu vypovídá o způsobu tvého uvažování.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
anonym
12:08 28.08.2014 89.102.3.XXXano byl to bezny zavodni incident, ale s fatalnimi dusledky pro soupere a profitem pro vinika. Tudiz mel prijit jednoznacne trest. Pokud by se LEwisovi nic nestalo, tak trest by na miste nebyl. Stejne jako v zaveru Alonso vs Vettel. Alonso narazil do Vettela, ale jediny dusledek kolize bylo jeho poskozene predni kridlo a proto zadna dalsi akce ze strany komisaru. Ten komisar to sam rekl, ze kdyby tim pokazil Sebovi zavod, ze by se to setrilo. Ale stejna situace u stajovych kolegu se setrit a trestat nema? Trochu podivne, ne?-
-
anonym
12:17 28.08.2014 89.102.3.XXXnemam o cem premyslet. Jsem si zcela jisty, ze pravidla nerozlisuji zda se jedna o tymove kolegy ci nikoli. Nebo, pokud by napr. Lewis predjel Nica zkracenim trate, tak se na nej nevztahuji pravidla, kdyz jde o tymove kolegy? Mozna by sis ty bryle ty spise mel naopak nasadit.
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek