DISKUZE K ČLÁNKU Vettel na Ricciarda "neobvykle" ztrácel, v Monze dostane nové šasi

Úřadující mistr světa Sebastian Vettel se může těšit na to, že za týden v Monze od Red Bullu obdrží nové šasi RB10.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vettel na Ricciarda "neobvykle" ztrácel, v Monze dostane nové šasi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 66, poslední 01.09.2014 13:51 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Adi (Hlasovalo 28 lidí) 27.08.2014 17:20
Hamilton patří k nejtvrdším jezdům současné F1,… »
» Mike17 (Hlasovalo 26 lidí) 27.08.2014 16:43
No v tom roce 2011 neměl problémy jen s Massou,… »
» odin (Hlasovalo 26 lidí) 27.08.2014 20:10
Kde je pravda nevím. Ale pár faktů, jako… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Willi

    147.175.127.XXX
    zajimave Zajimave ze Webberovi nikdy nemenili sasi.

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ickx

    195.75.72.XXX
    vysvětlení,je strašné jednoduché... JE HORŠÍ ŘIDIČ 11 11 11 11 11

    + 6 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    80.87.214.XXX
    Ako vidieť,... ...mohlo to byť tým, že s tým šasi to nebude celkom kóšer, lebo Seb sa akosi nevedel v závode presadiť a auto mu skrátka v SPA vôbec nesadlo z dôvodu, ktorý tu Red Bull uvádza a či je to pravda, sa nabetón dozvieme v Monze, kde už bude mať Sebastian všetko in a iste ukáže, že tie reči o šasi neboli len zahmlievanie skutočnosti, že akosi tohoto roku tá forma, nie je to pravé orechové, na ktoré sme boli zvyknutý z predošlých sezón. 01

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kevin

    Kevin

    83.136.206.XXX
    A co Mark Weber? Ten se možná drbe za ušima, že nevydržel ještě jednu sezonu. Letošní by se potencionálně mohla vyvíjet diametrálně odlišně od těch předešlých. Podle mého názoru by letos měl šanci ukázat veřejnosti i týmu, že není oproti Sebovi zase tak špatný pilot, za jakého je některými pokládán. Už za ten kyselý obličej Dr. Marka by mu to stálo 03

    + 9 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kevin

    Kevin

    83.136.206.XXX
    Komplexnost Mark nebyl žádné ořezávátko a stejně docela výrazně za Sebastianem pokulhával. Ten rozdíl byl výrazný, takže jej lidé presentovali v případě, kdy nefandili Sebovi tak, že je Mark slabý jezdec.A ti jenž mu fandili to naopak přisuzovali špičkovému talentu. Já to vidím tak, že Mark nikdy nedokázal využít výhod, které mělo auto redbulu nad konkurencí a Sebastian ano. V této činnosti byl prostě Seb lepší a ten styl řízení mu sedl a Markovi nikoli. Markovou slabinou bylo to, že se neuměl dostatečně přizpůsobit a to je jeden z důvodu, proč jej fanoušci nikdy nepovažovali za nejlepšího z nejlepších, přičemž dával vyniknout úspěchům Sebastiana. Dá se říci, že to fanoušci odhadli správně, holt mu chybělo trochu komplexnosti, trochu toho umu zajet se vším, co mu tým postaví. To je to co si někteří cení u Luise a Fernanda a staví je výše než např. Jensona. Seb si de facto vystavěl pověst na Markovi, protože jen málo kdo popírá, že redbull nepostavil auta o ligu jinde a ským jej potom srovnávat, než s parťákem. Seb měl na auta štěstí, dostal prvotřídní materiál se kterým si uměl poradit a tak má 4 tituly. Jak fantastický pilot bych, ale jen podle Marka nesoudil. Odváděl skvělou práci a kolegu přetlačil, ale kdo může říci, že by některý z dalších špičkových pilotů nedokázal v redbullu využívat stejně dobře potenciál výfukových plynů jako Seb? Říkalo se, že tohle umí nejlépe ze všech, špatný v tom rozhodně nebyl, spíše velmi dobrý, možná opravdu nejlepší. Kdo ví, co by si na jeho místě vedli jiní, třeba stejně dobře. Každopádně, Seb má teď ten stejný problém co měl Mark, prozatím se nedokáže se přizpůsobit tomu, co mu tým postavil. Dá se říci, že jej kolega zajíždí ještě více než on kdysi Marka. Jak jej tedy řadit mezi nejlepší a nejkomplexnější jezdce?? Neukazuje se teď jen to, že jsou tu jezdci, kteří jsou výborní jen za určitých podmínek a pak elita, která podává špičkové výkony za jakýhkoli podmínek? Seb měl štěstí na kolegu, který měl zrhuba tak stejnou míru přizpůsobivosti jako mám Seb sám a na auta, která měla na to deklasovat konkurenci. Teď je na něm aby ukázal, že je naprostý top, jinak jeho reputace 4 násobného mistra bude mnohými vykládána za souhru štastných okolností v podobě kolegy co mu nesedlo auto a konkurenčních vozů patřících do nižší série.

    + 22 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    176.74.130.XXX
    Kde je pravda? Pročetl jsem diskuzi a nikde nečtu o konspiraci a horších dílech, o naschválech týmu, který mu připravuje horší auto než Riccimu... jedno ale vím jistě, kdyby to bylo opačně, je tady plno nářku, brekotu, či snad hysterického pláče v tom smyslu, že Vettel je protěžovaný a že chudák Ricciardo má horší matroš stejně jako ho měl Webber. Ne pánové, Ricciardo je skvělý jezdec a prožívá skvělou, řekl bych živostní sezónu, Vettel jezdlí zatím nejhůř od vstupu do F1. Kde je chyba, to nikdo neví ani u Red Bullu, ale 4 násobný mistr světa musí umět řídit, to se na mě nezlobte. Webber roky svými výkony dokazoval, že to jen o autě rozhodně nebude a to ho považuji za velmi schopného pilota. Nejsem rozhodně Vettlův fanda, ale je jednoduše nespravedlivé tvrdit o něm, že je to lama, protože lama by nebyla čtyřnásobným mistrem světa i kdyby měla auto z jiné planety.

    + 23 / − 26

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      01

      + 11 / − 21

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      213.192.37.XXX
      Říká se, že narození dítěte zbrzdí "otce" o půl sekundy. Možná proto se v F1 prosazují stále mladší jezdci.

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      85.135.192.XXX
      konečne objektívny názor 01

      + 8 / − 13

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      94.112.101.XXX
      Vettel jezdí úplně stejně jako když získal titul, jen nemá o 2s rychlejší vůz než konkurence a nemá ani o 1s pomalejšího kolegu s enormní smůlou.

      + 25 / − 16

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        212.96.178.XXX
        Red Bull nikdy neměl takovou dominanci jako Mercedes letos...tedy nikdy neměl o 2s rychlejší auto než konkurence. Ještě že tak, aspoň měli kluci z Lotusu nějakou šanci a dokázali RB potrápit... letos je to tragédie, bohužel :(

        + 10 / − 19

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Adi nevím, jak a podle čeho určuješ, o kolik kdo má rychlejší auto. V minulosti nikdy RedBull respektive Vettel nemusel bojovat se svým kolegou až do posledního kola závodu. Tak že mohl v klidu odjet na začátku a pak jenom kroužit. V závěru si většinou ještě zajel nerychlejší kolo závodu. Ale věř, že v prvních kolech závodu Vettel soupeřům ujížděl i o 2,5 - 3 sec/kolo. 03 18 Tak že s tvojí argumentací to až tak žhavé nebude. V kvalifikacích zase taková převaha RBR nebývala. Zda to bylo podvědomým šetřením pneu, které byly "chatrnější" než letos a na kterých museli odjet ještě první stint, nebo něčím jiným, těžko říci.

          + 17 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Promiň, že vám do toho vstupuju. Nemám nějaké zásadní rozpory v tom, cos tu během těch 2 dní napsal (teda s nějakými drobnostmi samozřejmě nesouhlasím 04) . Jen si dovolím pár vět na téma náskoku RBR:
            Kolega Adi tu dostal spousty mínusů za příspěvek, který v podstatě jen tvrdí, že RB nikdy neměl o 2s rychlejší auto než ostatní. Už jsem tu vyzýval několik lidí, aby doložili KDY měl. Slevil jsem z nějakého delšího období na 1 závod, slevil jsem ze 2s na 1s, rozšířil jsem to i na kvalifikace (kde byl RB ještě dominantnější), slevil jsem z časů druhého RB (Marka, stačil mi náskok aspoň jednoho RB) a pořád žádná odpověď. Pořád se tu píší bludy o 2s a nikde žádný důkaz!!!
            A začátek závodu? Na tom není nic záhadného! Psalo se tu o systému RB, který foukal část výfukových plynů směrem ke gumám a během stání a zaváděcího kola je ohříval. To je jedna výhoda, která se projevovala hlavně během prvních kol. Druhá věc je, že si u RB dokázali hravě spočítat, že se vyplatí první kola nešetřit gumy a získat si náskok a pak v klidu mohli šetřit gumy celý závod, protože nemuseli s nikým svádět souboje. Bavíme se tu přece o loňských supergumách Pirelli, jejichž šetření bylo to naprosto nejdůležitější, co měl pilot dělat. Mimochodem v tom vidím i velkou příčinu Vettelova propadu, protože i podle Pirelli v tom byl prostě špička a i Mark napsal, že to byl hlavní důvod jeho zaostáváním za Vettelem. Letošní gumy jsou jiné a nevyžadují takovou péči a nemají zásadní vliv na závodní rychlost. Tuto MOJI domněnku potvrzuje i to, že v kvalifikacích nezaostává tolik jako v závodech, jako by se snažil je v závodě pořád šetřit.
            Ale to byla jen malá odbočka. Prvních pár kol přece nedělá rychlost v celém závodě. Občas se stává, že někdo zajede pár nejrychlejších kol a přesto závod nevyhraje. To bych pak mohl tvrdit, že majitel nejrychlejšího kola je vždy ten nejrychlejší pilot, což je samozřejmě blbost. 03
            Tak bych prosil těch minimálně 18 lidí aby mi vysvětlili, kdy měl RB o 2s (nebo o 1s) rychlejší auto než ostatní. 04

            + 7 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Miku, nemusíš se omlouvat, diskuze je od toho, aby každý vyjádřil svůj názor. Já jsem ony dvě sec. RedBullu hledal ale nedokončil jsem to. (je to přeci jen dost času u TV záznamů, který nemám.) A tak jsem našel pouze to, co jsem zmínil Adimu. Ono totiž nelze srovnávat sezóny když jsou jiná pravidla.05 Navíc, každý tým jede trochu jinou strategii. Tak že, podle mne Red Bull v minulosti nepředváděl naplno svoji výkonnost po celý závod. Bylo to logické, jak jsi ostatně naznačil. Ale jsem řesvědčen , že v začátku závodu jeli naplno. A tam všem Vettel ujížděl ve většině závodů (které jsem shlédl) o více než 2 sec/kolo. Jak jsem napsal. V závěru si zajížděl ještě nejrychlejší kola a byl za to týmem dost kitizován. Což mne utvrzuje v mé doměnce, že nechtěli jezdit naplno po celý závod.03
              Ono ani letos nelze jednoznačně tvrdit, že Mergl má o 2 sec. rychlejší auto. V kvaldě občas možná ano. Ale v závodě? Nemyslím si to.
              Asi se shodneme v tom, že RBR měl v minulosti dominantní auta stejně, jako Mercedes má letos. A tak je (alespoň pro mne) důležitější sledovat piloty "zbytku pole". A tam Vettel těžce ztrácí, jak na svého kolegu, tak na Alonsa a překvapivě i na Bottase, který musel v úvodu šampionátu ustupovat Massovi.03 18

              + 5 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Ty rychlá kola na začátku jsem se ti snažil vysvětlit. Souhlasím, že pakliže měl Vettel dostatečný náskok, nejel jistě naplno. Na druhou stranu ta extrémně rychlá kola trvala zpravidla je pár kol (do 5-ti) a pak už jejich převaha nebyla tak velká. I v době největší dominance (konec loňské sezony) ve většině závodů dojel s poměrně malým náskokem (do 10s) a v některých měl co dělat, aby vůbec vyhrál. Možná bys našel nějaký příklad (při braní v úvahu ztrátu díky SC a podobných okolností), kdy ti nakonce vyjde náskok přes 1s na kolo, ale bude to vyjímečná situace. Ony kvalifikace mluví o čisté rychlosti celkem jasně a RB v nich byl tradičně lepší než v závodech. Aspoň Ferrari (vlastně i Lotus) loni tvrdilo, že v závodech na RB ztrácí míň než v kvalifikacích. A ani tam RB (dokonce ani jeden z nich ani jednou) nedal ostatním víc jak 1s, natož tak 2s. 03
                Já netvrdím, že má Mercedes 2s náskok. Ve Spa to byla vyjímka. Nicméně jejich dominance je přece jen větší, než jakou kdy RB měl. Nebýt problémů (a bavíme se o čisté rychlosti vozů), pak by měli 12x double a to většinou s velkým odstupem od ostatních. Kvalifikace vyhráli všechny kromě Rakouska a i tam ji ztratili jen díky problémům. Jediný tým, který jim v některých závodech stačil, je Williams. Ricciardo (ikdyž jezdí výborně) těží výhradně z problémů Mercedesů a bez nich by nikdy nedosáhl ani na druhé místo.
                Naproti tomu vyhrál RB (bez poruch) 9 posledních závodů, ale občas to bylo o fous před Lotusy. Double měli jen 2x ikdyž Mark ve většině závodů technické problémy neměl.To jak on zvládal kvalifikace je taky důkaz. Málokdy obsadili první řadu oba. Takže ikdyž měl RB NA KONCI SEZONY dominantní auto, pořád to ale není nic proti letošní dominanci Mercedesu. 03
                Samozřejmě mluvím o rychlosti vozu (s piloty). Když budeš počítat i poruchy a vzájemné kolize, pak se to trochu srovná, ale vzhledem k Markovým výseldkům ne zrovna moc. A Mercedes má zatím dominanci po celou sezonu (věřím, že jim zůstane až do konce), zatímco RB jen půlku. A body se počítají za sezonu celou.

                + 1 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Vpodstatě s tím co jsi napsal, souhlasím. I když porovnáváme dvě zcela odlišné sezóny. Alespoň co se techniky týče.
                  Vettel opravdu zajížděl po startu pár rychlých kol a od všech se odpoutal. Jakmile měl okolo 10sec. náskok, zvolnil. Ale to stejné platílo i po restartu. Tak že bych řekl, že ta převaha byla po celý závod. Jenom ji nepředváděli.
                  Ale nevím, proč se obdivovatelé Vettela vymlouvají na letošní náskok Mercedesu, který je větší než měl RBR? Ve sportu, kde desetinky sec. hrají podstatnou roli, je úplně jedno, zda má tým před soupeři náskok 0,5sec. nebo 10sec. Výsledek je pořád stejný. Totiž ten, kdo má rychlejší auto vyhrává. A body nijak nezohledňují časový rozdíl v cíli.03 Vítěz bere 25 bodů za vítězství o 0,001 sec. stejně, jako za vítězství o několik kol.
                  Jak jsem psal dříve, mne ani tak nezajímá, jak krouží piloti s dominantními auty v čele, ale jak jezdí ti, kteří auta dominantní nemají. A tam spatřuji docela velký rozdíl zvláště v případě Vettela. Až bude porážet zbytek pole a prohrávat pouze s dominantními Mercedesy uznám, že je to špičkový pilot. Zatím to tak ale nevypadá. I když nějaké ty výmluvy na technické problémy beru.03

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    No řekl bych, že přece jen trochu na velikosti té převahy záleží. Kdyby měl Nico jen o něco méně dominantní vůz (třeba jako měl RB), skončil by v Kanadě hůř jak druhý. Kdyby si vždy ve druhém sektoru nevybudoval malý náskok, dávali by si ho jeden po druhém i další. Ikdyž chápu princip tvé úvahy a v podstatě souhlasím.
                    Co se týká Vettela, tak to nevidím tak zle. Zatím to vypadá výrazně líp pro Ricciho. Ale výsledky v kvalifikacích (hlavně v posledních závodech) a neustálé technické problémy během závodů ukazují na dost malé rozdíly mezi nimi. Nicméně v poslední době dělá chyby, které dřív nedělal. Uvidíme co bude dál, ale nějak očekávám brzkou TR ve prospěch Ricciho. Celkem logicky, jediný má aspoň teoretickou šanci Mercedesy dostat (pravda jen v případě, že se ti dva "pozabíjejí" navzájem). 03

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.96.XXX
                      Paradoxně nemám "kde" ani v "čem" ti oponovat. V podstatě souhlasím.
                      A i s tím, cos´ napsal u Vettela. Vždy jsem tvrdil a tvrdím, že jízda v provozu s nedominantním autem, je něco zcela odlišného od kroužení s náskokem a v dominantním autě na čele. Najednou na to musí tlačit víc, ukázat i něco navíc ze svého řidičského umění a logicky přicházejí chybičky, které se obtížněji napravují.
                      Já jsem nikdy Vettela nepovažoval za nejlepšího pilota současnosti. Zároveň ho ale řadím k top špičce a to bez ohledu na to, že se mu letos příliš nedaří. Nedávno jsi mi napsal, že Vettela nenávidím, což není pravda. Spíše tu vystupuji jako "krotitel" eufórie z Vettela. Pokud bys mne chtěl obviňovat ze zaujatosti proti někomu, tak spíše proti dr.Markovi a Hornerovi. Ti mi občas lezou krkem. Se Schumacherem jsi možná měl pravdu. Tomu jeho nesportovní chování nikdy nezapomenu. Úmyslně sejmout soupeře pro svůj vlastní prospěch považuji za největší srabárnu. A je mi jedno, zda k tomu dojde v prvním, nebo posledním závodě. I ty jsi mě pěkně namíchl, když jsi o tom uvažoval (radil Rosbergovi) v Maďarsku.
                      No, kdyby nakonec titul získal Ricciardo, byl bych rád. Přál bych mu to z těch tří úplně nejvíc. Ale má opravdu jen teoretickou šanci. Třeba se bude opakovat r.200718 U Mercedesu na to mají slušně "zaděláno".

                      + 1 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama