DISKUZE K ČLÁNKU Vettel na Ricciarda "neobvykle" ztrácel, v Monze dostane nové šasi
Úřadující mistr světa Sebastian Vettel se může těšit na to, že za týden v Monze od Red Bullu obdrží nové šasi RB10.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vettel na Ricciarda "neobvykle" ztrácel, v Monze dostane nové šasi
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
18:10 30.08.2014 93.99.87.XXXJe to divný, ale taky nemám v čem oponovat.
Jen abych vysvětlil to Maďarsko: Nico tam byl v mnohem lepší pozici (byl mnohem víc vepředu vedle Lewise), než ve Spa. Proto tam podle mne mohl zůstat na trati. Myslím si, že by Lewis nakonec nechal prostor, maximálně by došlo k drobnému kontaktu, který by pravděpodobně neměl vůbec žádné nebo minimální následky. Rozhodně jsem si nepřál, aby se vyřadili ze závodu. Ve Spa sice Nico ukázal koule, ale dost nešťastným způsobem. Nicméně si myslím, že to paradoxně pomůže jejich soubojům, protože si snad začnou nechávat prostor na trati, což by podle mne měli. A rozhodně to nemyslím jednostranně, jezdí jako čuníci oba stejně.-
odin
13:33 01.09.2014 77.240.96.XXXOK.
K tomu Maďarsku. Nejsem sice závodník, ale tvrdím (myslím si), že nelze chtít někoho předjet a zároveň sejmout. Buď pilot jde do souboje s cílem předjet a pak se mu to buď povede, nebo ne.
Když souboj prohraje tak se buď stáhne, (když vidí, že nemá šanci), nebo skončí mimo trať (tak jak skončil Nico).
A nebo naznačí útok (obranu) a sejme protivníka.
Myslet si, že když se mi nepovede předjetí, tak ještě svého soka sejmu, je dost naivní představa. Většinou manévr trvá pár sec. a podle mne na přeorientování manévru nemají čas. Možná při obraně to ještě za jistých okolností jde. Ale při útoku bych si to troufl vyloučit.
Já vidím Maďarsko jako přemotivovaný útok Nica, ze kterého nechtěl do poslední chvíle ustoupit (vzdát ho), až skončil mimo trať. On nechtěl zůstávat na trati. On chtěl Hama za každou cenu předjet.
Oslí můstek.
Stejně tak si myslím, že ve Spa nechtěl Lewisovi proříznout pneumatiku, jen se nemínil tak lehce vzdát, i když věděl, že ten souboj musí prohrát.
Každý souboj na nás diváky nějak působí. A každý to hodnotíme jinak - dle sympatií ke každému pilotovi. Já nemám sympatie k žádnému z těch dvou, tak to moje hodnocení je ještě trochu jiné než u většiny diskutujících zde.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
odin
20:10 27.08.2014 77.240.96.XXXKde je pravda nevím. Ale pár faktů, jako protipól tvému jednostrannému názoru uvedu. Když se v minulosti Webberovi nedařilo, nikdo z RBR mu žádné "nové šasi" nedával. Naopak. Ještě mu sebrali z auta přední křídlo a dali jej Vettelovi, když ten si to své roztřískal. Zato letos Vettelovi mění šasi už podruhé. Asi ho má stále pokřivené, stejně jako charakter.
Ricciardo je skvělý jezdec? V roce 2011 získal 0 bodů, v 2012 -10 bodů, 2013 - 20 bodů. Vždy jenom paběrkoval. Jak jinak v (pod?)průměrném týmu. Možná by ses divil, kolik výborných pilotů jezdí v F1. Jenom nemají to štěstí sedět v Mercedesu, RedBullu, nebo třeba ve Ferrari. Ono je to totiž hlavně o autě a nikoliv o pilotovi. Lamy v F1 nejezdí, až na pár "prachatých" magorů, je to tam samý dobrý pilot. Tak že stačí těm dobrým dát TOP techniku a jsou mistry světa.
A co se týče vetelových zisků titulů. Tak doufám, že nechceš tvrdit, že by tým Vettela nepreferoval před Webberem? I u Mercedesů se budou muset dříve, nebo později rozhodnout, komu titul dopřejí. Jinak skončí, jako McLaren v sezóně 2007.
-
anonym
20:54 27.08.2014 212.96.178.XXXSvým protiponím názorem si vlastně nenapsal žádný argument... nezlob se na mě, ale Mark Webber byl pilot, který dostal tragický Jaguár na 3. místo v kvaldě a zničil Herberta (pro mnohé ve své dobš největší anglický talent a Manselůl nástupce), rozhodně nebyl žádný ořezávátko a Vettel ho zničil, regulerně. Znovu opakuji, nikdy jsem Vettela neměl rád, fandím úplně jiným pilotům, jenže nemám klapky na očích jako mnozí a dokážu uznat, že být 4x mistr světa prostě NENÍ náhoda. Přeber si to jak chceš, ale připadne mi, že uděláš cokoliv, než abys přiznal, že Vettel má své kvality... když je v pohodě, jede jako stroj, takto konzistentně nedoáže jet ani Alonso, ani Hamilton...nikdo. Viděl jsem mockrát jak konzistentně dokázal zajížet kolo za kolem když byl vpředu. Red Bull za poslední roky měl nejlepší, nebo jedno z nejlepších aut v poli, o tom není pochyb, ale i Markovy výkony ukazují, že nikdy neměli takovou převahu, jako má letos Mercedes. T letošním Mercedesu by vyhrával jakýkliv jezdec z momentálního startovního pole.
-
-
odin
21:27 27.08.2014 77.240.96.XXXO Vettelových kvalitách nepochybuji. Každý, kdo se stal mistrem světa musel předvést své kvality. O tom není pochyb.
Mezi námi dvěma je jeden rozdíl. Ty tvrdíš, že v letošním Mercedesu by byl mistr světa kdokoliv z momentálního startovního pole. Já totéž tvrdím i o autech RedBullů v nedávné minulosti, přičemž sdílím tvůj názor na letošní Mergl.
A to trochu snižuje můj obdiv Vettelových titulů.
Vettel před touto sezónou, respektive po testech prohlásil, že si letos musí vzít příklad z Alonsa a jeho výkonů v minulých sezónách, kdy neměl TOP auto. Jak se mu to daří, posuď sám. Já z Vettelových výkonů letos nijak odvázaný nejsem. Ale z Alonsových výkonů jsem odvázaný byl, i když tituly nezískával. Mačkal z auta maximum téměř pokaždé a mačká maxima dál. Zatímco Vettel krouží v uctivé vzdálenosti od letošní špičky (do které naopak promlouvá jeho stájový kolega). Ve formuli 1, když nemáš TOP auto a nebojuješ o titul, to chodí tak, že nejprve musíš porazit svého stájového kolegu, abys byl vážen jako dobrý pilot. Když ale máš TOP auto a o titul bojuješ, pak tým určuje, kdo z dvojice jejich pilotů má nárok a kdo ne. Bohužel spousta fanoušků na tento fakt zapomíná.-
Adi
21:36 27.08.2014 212.96.178.XXXNemyslím si, že měl RB někdy takovou dominanci jako mergl letos. Jinak souhlas, Alonso rozhodně mačká víc ze svého Ferrari než Vettel ze svého RB. Jestli je to u Fernanda otázka zvyku (poslední dominantní auto měl v Renaultu v r. 2006, od té doby musí jen tlačit a překonávat se) nebo většího talentu než má Vettel (kterej letos poprvé od přestupu do RB nemá úplně konkurenceschopnou techniku), to si netroufnu hodnotit.
-
-
odin
21:54 27.08.2014 77.240.96.XXXOK. Já Vettela uznávám, jenom nehodnotím kvalitu pilota podle počtu získaných titulů. Na rozdíl od mnohých zde.
A ke konkurenceschopné technice letošního RBR. Podle mne je to nejlepší auto zbytku pole (pominu-li Mergl). Tak že bych TOP pilota čekal ne třetím místě celkového pořadí. Ale co není, může být. To uznávám.-
-
Duncan66
00:16 28.08.2014 89.29.32.XXXOsobne by me zajimalo, jestli je to Sebem, nebo ve vetsi mire okolim (auto, nahody, smula atd.). Treba prave v Belgii. Vyborny start, dokonce utocil na prvniho fleka. Pak udelal chybku po ktere ho predjel stajovy kolega a od te doby se propadal. Az v zaveru predvedl pekne manevry v tom vlacku, ktery vedl Magnusen.
Treba je na tom stejne jako Lewis. Smula se lepi na paty a clovek neudela nic a vypada nakonec hloupe, ikdyz to neni v podstate vubec jeho vina. Viz. ty zmeny strategie v nekolika zavodech, ze kterych nakonec prave tezil Ricciardo ktery se diky tomu pred Seba dostal apod. Nebo treba Madarsko. Tam Riciardo v podstate vyhral jackpot tim vyjetim SC a Seb ostrouhal.-
odin
08:57 28.08.2014 77.240.96.XXXPodle mne k zisku titulu potřebuje každý i trochu štěstí. Seb v minulosti toho štěstí měl poměrně hodně. Řekl bych, že dva jeho tituly byly dílem štěstěny. A letos prostě štěstí nemá.
Každý, kdo dělal nějaký sport ví, že když se nedaří, těžko se to láme. Člověk čím víc chce, tím mu to jde hůř. Podobnou "krizí" si prošli snad všichni mistři světa, současní i minulí.
Problém je, že většina fanoušků se naučila Vettela vnímat, jako dokonalého pilota, aniž by si uvědomila "okolnosti jeho dokonalosti". Najednou nemá dominantní auto a přitom se musí vypořádávat se soupeři ve srovnatelné, nebo lepší technice. Pak přicházejí chyby. Náprava jediné chybičky ho letos stojí mnohem více úsilí a času, než v letech minulých.
Srovnání s Lewisem je docela trefné. I Seb v minulosti dokázal z posledních míst na startu bojovat o čelní pozice, stejně jako Lewis letos. Je to všechno o technice, kterou mají k dispozici. Přeci mi najednou nikdo nebude tvrdit, že jeden, nebo druhý, z roku na rok, ztratil své jezdecké schopnosti, či je naopak získal. V těch pilotech to je pořád.
Já osobně raději sleduji každého, co předvádí s "průměrným" autem a dělám si závěry, než jejich kroužení na čele závodů v dominantních vozech. Je to totiž více vypovídající. A právě proto považuji Alonsa, (ať se to komukoliv líbí, či nelíbí), za nejlepšího ve startovním poli. Ať už je jakej chce, pořád je to "Pan pilot".
-
Duncan66
15:46 28.08.2014 89.29.32.XXXRekl bych, ze narazis na "stesti" v sezone 2010 a 2012. Na druhou stranu je treba nezapomenout, ze v 2010 2x odstoupil z jasneho prvniho mista kvuli technice a v Turecku byl taky pouze on, kdo doplatil na kolizi. Mark nemel tu sezonu ani jednou technicke problemy a vsechna odstoupeni jdou ciste na vrub jeho osoby. Valencie a Korea. Navic kolize se Sebem a Lewisem bez problemu ustal, zatimco jeho souperi v boji o titul museli odstoupit ze zavodu. Proto bych o stesti v sezone 2010 u Seba az tak moc neoperoval.
Stejne tak v sezone 2012 odstoupil z jasneho prvniho mista ve Valencii a potom v Italii prisel o nejake 4. misto.
Alonso nemel v obou sezonach vubec zadne technicke problemy.-
odin
22:23 28.08.2014 77.240.96.XXXKaždý vidíme štěstí (smůlu) v něčem trochu jiném. A každý máme svým způsobem pravdu. Já měl na mysli např. to, že v 2012 byl jazýčkem na vahách Kimi. Zatímco Alonso, tuším v Japonsku, po souboji s ním musel odstoupit. Vettel v posledním závodě po své chybě měl kupu štěstí, že to Kimi zvládl a nesundal ho. Rozdíl mezi prvním a druhým byl 3 body. Stačil jeden ze těchto dvou momentů, aby vyzněl jinak a bylo vše také jinak. A to nemluvím o Grosjeanovi, který sundal v Belgii jak Hamíka, tak Alíka. Asi by tam také Alonso nějaké body (velmi pravděpodobně více jak 3), získal.
Seb v roce 2010 sice doplatil na kolizi v Turecku, ale zase ji on zavinil. Tak že pro mne bylo spravedlnosti učiněno za dost.Jinak souhlasím, že Seb měl tehdá více tech. problémů, zatímco Mark doplácel na své chyby. Vše rozhodl poslední závod, kde měl RBR v boji o titul dva své piloty proti jedinému Alonsovi. A tady sloužil Webber jako návnada. Ferrari se ho snažilo pokrývat a dostalo tak Alonsa do provozu. A tudíž ze hry o titul. RedBull geniálně zabil dvě mouchy jednou ranou. Odstranil Alonsa i Webbera a umožnil Vettelovi zisk titulu.
A zde je oslí můstek. Analogie a srovnání posledních závodů sezón 2010 a 2012. Zatímco v 2010 Petrov držel Alonsa za sebou a závodil, v 2012 Vettela soupeři pouštěli před sebe, mnohdy dost okatě. Napadlo mě tehdá, že každý strůjcem svého štěstí. Možná Alonso není mezi piloty oblíben tak, jako Vettel.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
anonym
21:16 27.08.2014 85.135.192.XXXtak toto sa od niekoho čo Vettelovi nefandí nevidí len tak často..som rád že sem chodia aj ľudia ktorý vidia že Sebove tituly neboli len o aute ako si to poniektorý zakoplexovaný haters myslia...a Vettel ukazaval kvality aj v slabších monopostoch čo sa o Ricciardovi povedať nedá...jedna nepodarená sezóna a všetci len kydajú a kydajú...-
anonym
21:37 27.08.2014 85.237.227.XXXNa druhou stranu Vettel neměl v týmu krom průměrného Webbera snad žádnou konkurenci která by stála za zmínku. V nižších seriích dokázal projet týmové duely s di Restou i Grassim, kteří zrovna taky nebyli nějaké terno. Vettel dokázal při svých titulech že je lepší než průměrák Webber, protože na ostatní měl masivní převahu diky tehnice. Přesto téměř 2x projel titul s Alonsem na přinejlepším průměrném Ferrari.
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek