DISKUZE K ČLÁNKU Jezdci varování: Räikkönenův případ není dobrým vzorem

Závodní jezdci F1 byli varování, že způsob, jakým se Kimi Räikkönen vrátil na závodní dráhu ve VC Velké Británie, není dobrým vzorem. Kimi Räikkönen prý může být rád, že za svoji nehodu v Silverstone "neslíznul" ještě nějakou penalizaci.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jezdci varování: Räikkönenův případ není dobrým vzorem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 31, poslední 25.07.2014 18:55 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovalo 13 lidí) 24.07.2014 10:25
Nechápu kdo ti může dát mínus? V F1 řeší kousek… »
» erdedy (Hlasovalo 9 lidí) 23.07.2014 23:34
Kimi za toto - "mohol" aj nemohol 03»
» virtual (Hlasovalo 6 lidí) 24.07.2014 21:30
Kde si přišel na "definovanou dráhu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    88.101.0.XXX
    Co tady všichni řešíte??? Závodníci závodí na trati, která je jasně vyznačená bílými čárami po obou stranách. Co je za touto čárou není trať. Z bezpečnostních důvodů jsou na určitých místech vystavěny bezpečnostní zóny, které mají primárně zajistit bezpečné zastavení vozu při opuštění tratě = prostoru vyznačeného těmi zmíněnými čárami. Svodidla mají funkci statické zábrany proti nárazu vozu do nějaké překážky (stromy, stanoviště komisařů, budovy a jiné objekty, které jsou součástí infrastruktury trati jako např. přemostění apod.) Protože se v minulosti stávalo, že v těchto bezpečnostních (únikových) zónách se nepoškozené vozidlo sice zastavilo, ale byť nebylo nijak poškozené, tak bylo znehybněné a mnohdy tak, že v tom místě muselo zůstat do konce závodu, tak se opět přešlo od štěrku a trávy k volným asfaltovým plochám. Z těchto ploch, pokud to terén a stavební úpravy umožňují, je možné se na určitých místech vrátit zpět na trať, tato místa jsou nově jasně barevně označena. Jezdec nesmí jakoukoli takovou zónu (štěrk, tráva, asfalt, beton... cokoli) využít k získání výhody - závodí se pouze na čárami vyznačené trati!!! Pokud se jezdec ocitne mimo tuto vyznačenou trať, tak se, pokud to okolnosti dovolí, může na trať opět vrátit, ale jsou s tím spojená určitá rizika, Aby se toto zvláště u asfaltových ploch eliminovalo na minimum, tak jsou u těchto ploch ještě zpevněné části, které toto umožňují a které jsou jasně vyznačené - úsek pokrytý většinou umělou trávou (kobercem) a barevně označený zářivě zelenou barvou. Při tom však vždy jezdec musí počítat s tím, že povrch mimo jasně vyznačenou závodní dráhu nemusí být zcela rovný, o míře adheze nemluvě. Kimi vyjel mimo trať do asfaltové únikové zóny, nezastavil, ale naopak se chtěl vrátit zpět na trať. Minul však asfalt i tu zpevněnou část s kobercem a vjel až na tu travnatou část. Pokud by zpomalil, přišel by sice o pozice, ale bezpečně by se na trať vrátil v místě, které mu to umožňovalo. Takto se ocitl na trávě a co následovalo viděli všichni. Jednoznačně jeho chyba. Pokud by tam místo kanálu trefil třeba zajíce nebo najel do krtiny, tak se mohlo stát to samé. Vy tady řešíte, jak je možné, že tam byl kanál!!! Jasně, že tam byl kanál, protože je to místo mimo trať i jakoukoli únikovou zónu. A tam nemá jezdec co dělat!!!

    + 6 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Carlos Pace

      109.81.208.XXX
      Tak k tomu jen dvě maličkosti. Za prvé závody F1 jsou velmi nebezpečným sportem a proto by FIA měla zvážit co je to bezbečný návrat na závodní trať - kde se může bezpečně jezdec zařadit. V první, nebo druhé zatáčce po startu, kde jsou téměř všechny vozy startovního pole -tak asi na konec, že? A za druhé - k tomu je zapotřebí ještě upravit povrch -buď asfalt, nebo kačírek. Terénní hrby, kanály, neupravené plochy rozhodně neprospívají bezpečnosti. Tím chci říci, že FIA má máslo na hlavě nedokonalými pravidly a neupravenými plochami kolem závodní trati. Plky co by kdyby jsou k ničemu. Kimi se snažil udělat ve zlomku sekundy rozhodnutí - nevyšlo. Škoda. 03

      + 5 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • mida

        178.209.152.XXX
        V každém motorsportu, ne jen ve F1, jde o ústa, ale vinit FIA z Kimiho nehody je stejná kravina, jako vinit truhláře za to, že ses praštil o stůl, když jsi procházel okolo nebo vinit pekaře z toho, že ti ztvrdnul rohlík. Otázka jasně zní:"Jel Kimi v okamžiku nehody po závodní dráze?" Odpověď je: "Ne, Kimi v okamžiku nehody najizdel z místa mimo závodní trat zpět na trať. Pohyboval se mimo definovanou dráhu určenou k jízdě." Jasné jak facka, co pořád řešíte.

        + 6 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • virtual

          virtual

          91.197.117.XXX
          Kde si přišel na "definovanou dráhu určenou k jízdě"? Nic takového neexistuje. BTW Takže třeba fotbalisti se za čárou můžou třeba zmrzačit (výkop, ostnatej drát, střepy), protože "v autu" se fotbal nehraje? Opravdu divná logika!
          A když podle tebe FIA není odpovědná za nic mimo bílé čáry, proč se hodinu čekalo na výměnu jednoho pole ohnutých svodidel 20 metrů od trati?

          + 6 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.209.152.XXX
            Letadlo při přistání vyjede mimo dráhu a může za to pole vas IATA? Hokejista si o mantinel rozbije nos a může za to IIHF? Pokud fotbalista vyběhne ze hřiště, tak si může rozbit ústa třeba o lahev s pitím a vina jde za FIFA? Hledáte viníka tam, kde není. Pokud se na to podivam vaší optikou, tak mi vysvetlete, proč nevinite Pirelli nebo Bernieho nebo Montezemola nebo britskou královnu? Podle vaší argumentace přece všichni tito musi nest na Kimiho nehodě v Silverstone stejný díl viny, jako FIA.

            + 3 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel000635

              uzivatel000635

              178.209.152.XXX
              Přesně tak, potrestán by měl být Montezemolo, protože Kimiho posadil do formule, která je postavená pro závodění na asfaltové trati a ne do buginy na autocross.
              01 01 01

              + 4 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • virtual

                virtual

                91.197.117.XXX
                Pánové, oba, pořadatel prostě je zodpovědný. On rozhoduje kde a za jakých podmínek se bude závodit (hrát fotbal, hokej). Pokud podmínky nejsou bezpečné pro sportovce nebo diváky (třeba vysypané sklo na mantinelu, podminovaný trávník, já nevím co), pořadatel se nemůže vyvinit. Ostatně bezpečnost závodníků, maršálů i diváků je jedním z nejčastěji skloňovaných slov v F1, min. posledních 20 let.
                BTW Vůbec nejde o nějaké trestání, ale o poučení se pro příště.

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • Nasir

              213.216.61.XXX
              Píšeš nesmysly. Letadla snad při přistání závodí? Mantinel je součást hrací plochy a hokej je kontaktní sport. A srovnávat rozbitá ústa s neovladatelnou formulí, která může sejmout další jezdce, je hodně laciný žvást. Navíc problém není v tom, že pilot vyjel mimo trať. To se občas stane v každém závodě, z různých důvodů. Problém je:
              - Kimi se vracel v místě, kudy to nebylo moc dobré - to mu vytýkal Whiting, ale poněkud vyhýbavě, protože věděl, že to nebezpečné místo není označené
              - na trati nemají taková místa správně být. Kdykoliv se může stát, že jezdce vyjede ven těsně před takovým místem, třeba ho někdo vytlačí, a nebude mít šanci se mu vyhnout. Takže to, že Kimi třeba mohl jet jinudy, problém neřeší.

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • Chasnik

      217.117.213.XXX
      Jasně mido, ať je tam klidně kanál, nebo třeba pařez, případně proč ne zrovna strom. Je to za bílou čarou, tak proč by to někdo řešil. Závodit za bílou čarou se nemá, v tom souhlasím. Ale to neznamená, že tam nebudeme taky řešit bezpečnost jezdců.
      Taky se může stát, že do toho nebezpečného místa nevletí pilot, který opustil trať a vrací se na dráhu, ale z druhé strany také ten, kdo byl v plné rychlosti vytlačen ze závodní dráhy jinou formulí. Takže by do onoho "kanálu" vlítnul v plné rychlosti a mohlo by to způsobit ještě větší čoromoro.
      A navíc - ve srovnání s jinými náklady, které promotéři s pořádáním závodu a zajištěním bezpečnosti mají, je vyřešení této záležitosti opravdová prkotina, o to víc mě udivuje, že tento problém existuje...

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    158.193.80.XXX
    Ak nevedia usporiadatelia zabezpečiť,... ...bezpečný a rovný trávnik, nech tam nasypú štrk a bude každému jasné, že je tade ísť nebezpečné a určite tade nepôjde. Takto to bola na Kimiho pasca a ako vidieť zabrala a plne sú za to zodpovedný úsporiadatelia, lebo trať a okolie má byť pre jazdca jasne čitateľná, už len preto, že výhľad z auta je v tomto smere obmedzený a jazdec nemôže vidieť v trávniku jamy, ak on je zostrihnutý kosačkou do roviny. To by si mal Čárli konečne uvedomiť a nemlátiľ slamu. 18 11

    + 9 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • dannak

      193.245.34.XXX
      Tak ja pozvolna ziskavam dojem, ze to "brzdou", nebo mozna "hyzditelem" v F1 je Charlie. Neustale honeni se za bezpecnosti... Ano, je dulezita, na druhou stranu, za piloti jsou placeni za podstupovani rizika a proto na to fanousci koukaji.
      Nevim, co Carli cekal, ze tam Kimi zastavi jako na STOPce a da vsem prednost ?
      Taky si myslim, ze melo byt videt, ze tam je nejaka dira, jinak je matouci, kdyz predtim je vyasfaltovana rovna plocha!

      + 12 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.41.239.XXX
        kontrola trate bola nedostatocna. formula nevie preskakovat 15cm nerovnost zamaskovanu v trave. Withing mudruje len o com vie a o com nevie sa tvari ze to nie je on na vine. potom opravuju hodinu poskodeny plech aby vyzerali ze im ohromne zalezi na bezpecnosti.

        + 8 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    178.41.14.XXX
    Kimi za toto - "mohol" aj nemohol 03 sice "mohol" ist pomalsie, ale to urcite v tej chvili neurobi nikto z "normalnych" jazdcov. 03
    Taka terenna nerovnost sa neda len tak odhalit. Proste ho to rozhodilo a uz...
    V extreme je trochu podobny pripad Petrova [odkaz na stránku] akurat ten uz bol ciste len statista.
    Vtedy na tom mieste vyletelo XY vozov, len akurat Vitalij trafil "presne" to miesto. Pamätam, ze sme tu rozoberali, ze "Petrov musi mat ruky silne ako medved, jak utrhol ten stlpik/volant..."12 (aj ked je to len ironia)

    + 9 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.40.218.XXX
      kimi za to mohol z dvoch dovodov
      -nespomalil
      -vysiel na trat v mieste kde bola trava namiesto toho aby vysiel o trochu skor kde bol asfalt [odkaz na stránku] 57s

      jasna kimiho chyba a mal dostat trest, byt tam maldonado tak si komisari na nom zgustnu a media ho virtualne ukrizuju tak ako to spravili s grosjeanom za SPA a pritom to nebola nicim vynimocna postartova kolizia

      ospravedlnovat ho stylom ze nikto z jazdcov by nespomalil je smiesne
      v pravidlach je napisane ze sa ma vratit bezpecne tak aby neohrozil inych jazdcov, nikde sa nepise aky styl ma zvolit len nema nikoho ohrozit, takze ten co to zvladne aj v 300vke ale nikoho pri tom neohrozi/nezostreli tak je bez trestu ak to niekto nezvladne ani pri 50tke a niekoho zostreli tak musi dostat trest

      a v pripade kimiho je to o to horsie ze on mal moznost sa vratit na trat v mieste kde bol asfalt ale on si to rovno strihol cez travu

      + 4 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Jak to, že Kimi nespomalil, když i Whitting podle telemetrie tvrdí, že spomalil?

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.40.218.XXX
          on spomalil len v momente kedy vyletel ale potom nabral rychlost takmer rovnaku ako mali jazdci na trati, ved si pozri video

          + 1 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Ale ono to má logiku. Když se chtěl zařadit mezi auta na trati, nemohl tam najíždět mnohem pomaleji, protože by ho někdo zezadu sestřelil.

            + 5 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.40.218.XXX
              no ale ked budes na trave jazdit tak rychlo ako na trati tak sa zas da s velkou pravdepodobnostou ocakavat ze to nedopadne dobre, predsa len trava nema take jazdne podmienky ako pretekarska draha 12

              + 1 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • virtual

        virtual

        91.197.117.XXX
        Ta tvoje argumentace trochu pokulhává.
        1. Proč by měl zpomalit, když dál píšeš, že se to dá zvládnout klidně ve 300?
        2. Dělat hrdinu po zhlédnutí slo-mo leteckých záběrů taky není zrovna moudré. Sebetrénovanější člověk to v kokpitu a reálném čase není schopen rozpoznat. Buď tam tedy má být zpevněná plocha a podmínky pro návrat na dráhu v rychlosti (po rychlé zatáčce zřejmě bezpečnější řešení), nebo tam má být nezpevněná plocha a musí se počítat, že tam někdo může před rozjetou formuli vjet třeba padesátkou.
        3. Pravidla jsou vždy pro takové situace psána obecně, bezpečný návrat se nedá změřit. Proto to někdy jde třístovkou, jindy ne, ovšem např. jakou rychlostí se může vracet nikde napsáno není.
        Každopádně míra zavinění je víc než sporná.

        + 5 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.40.218.XXX
          mas problem s citanim
          ja nikde nepisem ze sa to da zvladnut v 300vke ale ze ked to niekto dokaze v 300vke bez toho aby niekoho ohrozil tak ze dodrzal pravidla a nemusi sa obavat trestu ale ked to niekto nedokaze ani v 50tke a niekoho zostreli tak ten musi dostat trest

          no keby si kimi prebehol trat tak by vedel ze kde konci asfalt a kde uz zacina trava ale to by som od kimiho chcel asi vela aby zahodil par desiatok minut svojho zivota studiom trate

          + 1 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

GP BAKU: Třetí trénink plný dranat: dvě červené vlajky a výborný Williams, nakonec těstě triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Adrian Newey s trofejí pro vítězný tým

"Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Přes dobrý výsledek nejsou piloti McLarenu spokojeni

PROHLÁŠENÍ po závodě - Radost Leclerca zastínila všechny ostatní

Kevin Magnussen byl po GP Itálie potrestán vlastně dvakrát

Magnussena v Baku neuvidíme, vybodoval se. Sám tvrdí, že svůj trest nechápe

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama