DISKUZE K ČLÁNKU Proč jde Haas do F1? Chce zvýšit své prodeje o miliardu dolarů

Americký obchodník a zakladatel závodního týmu, s nímž chce od roku 2016 vstoupit do Formule 1, popsal motiv svého vstupu do královské disciplíny motorsportu - jde, jak jinak, o peníze.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč jde Haas do F1? Chce zvýšit své prodeje o miliardu dolarů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 20.06.2014 00:04 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001000 (Hlasovalo 9 lidí) 18.06.2014 08:16
:) Už vidím Ferrari a Mercedes, jak je vítají s… »
» odin (Hlasovalo 8 lidí) 18.06.2014 09:18
Já to zase tak nerálně nevidím. Proč by jim to… »
» uzivatel001000 (Hlasovalo 7 lidí) 18.06.2014 11:06
Tak já bych to zas tak jednoznačně neviděl. S… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    90.177.181.XXX
    pokud si mysli že se dostane na cinsky trh tak je to absolutni blazen !!!! a do 3 let F1 tym proda

    + 5 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    37.188.235.XXX
    Haas No vida, chlapík, co má konkrétní vizi. A dokonce ani nečeká úspěchy okamžitě, jak vyplynulo z předchozích rozhovorů.
    Pokud těch 100mega, který zmínil, je opravdu ochotnej vrazit do F1 a dělal by to každý rok, může se za pár let dostat někam na úroveň, řekněme Force India. A to by nebylo zlý.

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      62.209.192.XXX
      Force India nezačala na zelené louce... Spíš se podívej na Caterham a Marušu...

      + 5 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        37.188.137.XXX
        Všechno je to o penězích. Virgin do toho šel s tím, že chce mít udržitelný rozpočet 40mega (a myslím, že to mělo být v USD, ale v tomhle si nejsem jistý. Ale i v euro by to bylo málo). Lotus / Caterham se pohyboval údajně někde na 70-80 mega.

        Pokud by se Haas pohyboval někde okolo 100mega, tak se s těmidle týmy bude srovnávat tak maximálně 1-2 sezóny.

        + 3 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          213.195.228.XXX
          I tak to nebude mít jednoduché... Rozhodně tam nebude přímá úměra mezi náklady a úspěchy...

          + 4 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Prokop S.

        Prokop S.

        89.102.95.XXX
        proto chce navázat spolupráci s již zavedenými týmy a ne vše od začátku budovat svépomoci 03

        + 5 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          62.209.192.XXX
          Maruša spolupracuje s MCl, využívá jejich tunel... To nic nemění na tom, že budou muset postavit fabriku, nakoupit vybavení, najmout lidi... A než to do sebe zapadne, tak to bude trvat několik let jako v případě těhlech 2...

          + 5 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Prokop S.

            Prokop S.

            89.102.95.XXX
            záleží na míře spolupráce. Jestli Marussia využívá tunel McL, neznamená to, že jim McL pomáhá i s vnitřními procesy nebo že jim radí při stavbě šasi. Což chce Haas. Marussia si staví auto sama.

            + 3 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              213.195.228.XXX
              Nezlob se na mě, ale teď už žvaníš... Haas plácl něco, co nic neznamená, co nic nestojí... A ty / nejen ty už tady sníš... Takovéhle sebevědomé řeči už jsem slyšel několikrát... Lotus / Caterham do toho šel se 2mi zkušenými jezdci, Glock si myslel, že Virgin postaví tým kolem něj... Nakonec skutek utek... Pokud vím tak nějaká lepší spolupráce mezi Marušou a MCl je, podobně jako mezi FI a MCl... Auto jim nestaví a ani Haasovi ho stavět nebudou...

              PS: To jeho tvrzení zní tak geniálně až úplně stupidně...

              "My bychom řekli: 'Potřebujeme postavit šasi, zde jsou naše vstupy, jak jej chceme postavit - co byste nás mohli naučit?'

              Myslím, že by je poslali někam do školy...

              + 5 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Prokop S.

                Prokop S.

                89.102.95.XXX
                je tam řečeno pouze co Haas chce, ne co už má zařízeno. Takže tu hodnotíme jeho příštup a ten je v tomhle jiný, že chce více spolupracovat s jinými tými. A jak tu již bylo řečeno, třeba takovému Ferrari by se nějaké Béčko hodilo..

                + 5 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  62.209.192.XXX
                  Je řečeno jen co řekl a jeho přístup není jiný... A Ferrari na nějaké béčko z vysoka... Už dávno ho mít mohli, ale nikdy se o to ani nesnažili, jinak si to nelze vysvětlit...

                  Takže Haas něco velmi optimistického plácl, tys to vzal jako jeho přístup a už spekuluješ, že to bude B tým Ferrari...

                  + 3 / − 5

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Prokop S.

                    Prokop S.

                    89.102.95.XXX
                    proč by Ferrari nemohlo chtít mít pdporu ještě jednho týmu?
                    - RBR to s STR očividně vychází
                    - Ferrari je už pár let, a letos opravdu hodně, v pr*eli. Jestli to s F1 myslí vážně, musí udělat něco radikálního. Data ze dvou dalších aut by se jim náramně hodila. Mohli by jim pmáhat i v závodě.

                    nemusí to být zrovna Ferrari, může to být třeba i McLaren, ale u Ferrari mi to prostě sedí více 04


                    A já to neberu jako hotovou věc, že to tak prostě bude. Jen spekuluji, od toho tu ta diskuze je 03

                    + 4 / − 5

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
      • rock

        37.188.235.XXX
        To je samozřejmě pravda, ovšem Jordan byl na tom tak, že sezónu překlepal se "sponzory" Tiago a Narain na bočnicích a Spyker s Midlandem měli s bídou na provoz - takže ano, koupili existující funkční tým, který byl ale poslední nejméně 4 sezóny beznadějně podfinancovaný. To je pak otázka, kolik z toho vybavení a strojního zařízení se dalo použít (což je výhoda Haase, který alespoň část sám vyrábí a v dostatečné kvalitě) a kolik a co tam zůstalo za lidi, protože ta lepší sorta nepochybně dávno zdrhla na zelenější pastviny.

        + 6 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          62.209.192.XXX
          Zůstalo tam spousta lidí... FI se vlastně trápila jen jeden rok... Další už získala svoje první body, dokonce bednu a málem vítězství... Vážně se to nedá srovnávat...

          + 3 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Haas to zo vstupom do F1 pojal veľmi toporne,... ...lebo mu ušiel vlak, ktorý mu na tieto plány mohol ušetriť 3/4 nákladov, ktoré teraz musí vynaložiť, lebo v F1 už mohol dávno byť, stačilo za deravý groš kúpiť tím HRT s jazdcami aj vybavením, na konci sezóny 2012 a bolo by vymaľované. Je to na grcanie ak takýto podnikatelia sa nevedia rýchlo a dobre rozhodovať a potom na to doplácajú, lebo vstup do F1 v r. 2015 a ešte s Ferrari nič dobré neveští, lebo špičku v pohonných jednotkách bude tvoriť Mercedes a samozrejme Honda, ktorá až po homologáciu svojej pohonnej jednotky bude robiť všetko preto, aby bola minimálne na úrovni Mercedesu a kto bude mať pohonnú jednotku od Renaultu, alebo Ferrari môže mať auto aj pozlátené, nebude to stačiť. Jasne to vidíme na Red Bulle, kde už znechutili aj takého guru, ako je Adrian, ktorý odchádza do úzadia. Či sa bude venovať iným projektom, lebo v F1 už vyhorel a je bez motivácie, nik nevie, ale je totálne znechutený, lebo Renault do značnej miery zdehonestoval jeho prácu a celé úsilie pokračovať vo víťaznom ťažení Red Bullu aj v r. 2014, je ako vidieť úplne zmarené. 02

    + 9 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001000

      uzivatel001000

      46.39.185.XXX
      Tak já bych to zas tak jednoznačně neviděl. S HRT máš pravdu, mohl se dostat do F1 snadněji, ale zase, už naznačil, že to chce mít "americké". Asi by pro něj nebylo úplně výhodné kupovat stáj s vybavením, které by mu mimochodem bylo z větší části k ničemu, když se bude snažit do F1 prosadit "své" technologie a výrobky. Totéž platí o jezdcích, na co by mu byli jezdci se smlouvama, když by věděl, že s nimi stejně nebude chtít spolupracovat.
      Jinak nevím odkud bereš tu jistotu, že Honda bude "samozřejmě" na špičce. Jsou to sice výborní motoráři, ale na těchto technologiích si vylámali zuby v podstatě 2 ze 3 současných výrobců pohonných jednotek pro F1. Určitě to nebude nic snadného ani pro Hondu a osobně očekávám, že budou mít ze začátku také problémy, jak výkonnostní, tak se spolehlivostí. Nevím, jak dlouho na tom pracovali, než oficiálně oznámili záměr znovu vstoupit do F1, každopádně času na vývoj nemají nijak moc.
      No a na závěr k tomu Adrianovi. On už v minulosti několikrát avízoval, že ho svázaná pravidla této soutěže iritují. A to ještě o pohonných jednotkách vůbec nebyla řeč. Řekl bych, že ty jednotky neměly vliv na jeho rozhodnutí vůbec, spíš to vidím na opětovné úpravy pravidel pro aerodynamiku, které opět zmenšily prostor pro jeho kreativitu. Dřív se mohl aspoň vyřádit na těch difuzorech, výfukových plynech atp., teď už nemá ani to.

      + 7 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Nemáš prehľad,... ..tým HRT nemal v svojom sídle v španielsku žiadne obrávacie centrá, ale sa jednalo čiste o montážnu halu a garáže pre F1-ky s perfektným vybavením.
        Hodna sa vždy zaujímala, čo robí konkurencia a nebola zahľadená do seba, ako McLaren, Ferrari a Renault spolu s Red Bulom, ktorí si mysleli, že je pupkom sveta a zas bude v F1 ryžovať aj v tomto roku, čo sa im stalo osudným a jasne to minule povedal aj Elvis, ktorý robí poriadky v Mclarene. Preto ak ja hovorím, že Honda bude minimálne na tom tak dobre ako Mercedes, ak nie lepšie viem čo hovorím, lebo Mrcedes už nič meniť nemôže a Honda má všetko otvorené a do homologácie svojej pohonnej jednotky môže meniť, čo chce ! Ver mi, že nik nemá patent na rozum a tobôž ani frickovia v Mercedese. Inak je to nie je ich technológia, ale z ostrovov od automobilky, ktorú kúpili. Som zvedavý, či to uhádneš.
        Á nakoniec máš pravdu v tom, že už v F1 to nie je pre neho taká zábava, na mladé baby nie je a tak mu Red Bull urobil centrum, kde bude môcť svoje úsilie smerovať do zmysluplných odvetví závodného športu inde, 01

        + 6 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001000

    uzivatel001000

    46.39.185.XXX
    :) Už vidím Ferrari a Mercedes, jak je vítají s otevřenou náručí a jsou celí žhaví jim poskytnout své know-how ohledně šasi. "Jasněéé, všechno vám řekneme, pojďte dál...." 12

    + 9 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      Já to zase tak nerálně nevidím. Proč by jim to nemohli "prodávat"? Nebo, proč by třeba Mercedes nemohl úzce spolupracovat s Haasem (?) tak jako to dělají Red Bull a Toro Rosso? Něco ve stylu "farmářského týmu"? Těch možností, proč do toho s Haasem jít, ještě může být fůra...
      Pokud jsi četl celý článek a také o něm trochu přemýšlel, pak ti musí být jasné, že motivace Haase v F1 není zisk titulu, ale prachy z prodeje jeho produktů po celém světě. 03

      + 8 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama