DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari dementuje, že by mohlo opustit Formuli 1. O Le Mans ale uvažuje

V době, kdy eso týmu Ferrari, Fernando Alonso, odstartoval letošní 24 hodinovku v Le Mans, můžeme číst prohlášení jeho šéfa o tom, že Ferrari by se klidně místo F1 mohlo vrhnout na sportovní vozy.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari dementuje, že by mohlo opustit Formuli 1. O Le Mans ale uvažuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 37, poslední 17.06.2014 20:40 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001480 (Hlasovalo 23 lidí) 15.06.2014 08:59
elektroformula-vysmech fanusikom priznam sa za… »
» SebVonVett (Hlasovalo 14 lidí) 15.06.2014 14:07
Co si soudruzi ve FIA upekli, to ať si taky … »
» TLA4ENKA (Hlasovalo 8 lidí) 14.06.2014 23:18
Blafujou Takže celým tim divadýlkem s Alonsem a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Luca je dement a celé Ferrari jedna úbohá sbranka,... ...neschopných ľudí, ktorých porážajú kedy chcú aj malinovkári a nieto ešte Mercedes, ktorí vždy pred sezónou vždy niečo sľubujú a nevedia to naplniť, lebo na všetkých postoch včetne jej prezidenta sú neschopní tárajkovia, ktorí nemajú obdoby a žiadne výhovorky tu neobstoja, ak nevedia postaviť ani šasi a pohonnú jednotku pre F1 a myslia si, že ak prídu na 24 hodinovku, všetci padnú na zadok. 02 Nie Luca, zase tam budete 10 rokov sľubovať, že na ten ďalší príde konkurenčné auto, ale to nebude asi nikdy, lebo potom už nastúpi doba elektromobilov. 02 Vina je len vo vás a v tebe. Odstúp a daj miesto niekomu, kto na to má ! 14 11

    + 5 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • dannak

      193.245.34.XXX
      Tak tak. Luco, odstup, mame tu nadejneho noveho reditele celeho Ferrari, ktery tym srovna do late... zni ze Slovenska ;)
      Jinak dle tvych nekterych predeslych komentu bys zaroven zastal funkci reditele zavodniho tymu i technickeho reditele, mozna i sefa motoraru. Ferrari by tak usetrilo nejeden manazersky plat.

      Kandidaturu na Slovenskeho prezidenta jsi jeste nezvazoval ?

      + 5 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Tak, tak, Jelimánku,... ...trafil si klinec po hlavičke a vôbec si nechyboval ! Ako to robíš ? 01

        + 4 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • anonym

    91.148.41.XXX
    MA velku pravdu Velka pravda co povedal !!! Kto pozeral cez weekend zavod LeMans tak treba uznat ze to parada, to je zavod, to je atmosfera, a to zazemie a starostlivost o fanusika Priam Nadherna webova stranka pocas zavodu - proste fantazia. Sucastna formaula sa ma velmi co ucit !!!!

    + 9 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • kakaa

    85.71.39.XXX
    no další zpráva jak z blesku, tenhle borec by se měl soustředit na to aby se jim do ničeho nepletl, jinak formule je okleštěná a to že nemůžou plně vylepšovat motor je vážně trapný a ubohý, upgrady těch pár motorů co maj na sezonu by v tom technologickom moneyjumpu nic neznamenaly a závody by byly hned lepší, koukat na ferko jak je mimo a nemá šanci se vyhrabat je trapný, ale tohle je taky hodně umělý svazování rukou, když už je to ferrari, tak by to měl bejt motor podle jejich možností a představ, a ne že budou jen sedět, čumět a přemejšlet jestli by nehelplo stěhovat se na ostrovy, ještě aby zase začlo diktovat pirelli co se bude dít, jinak jestli jim uteče alonso, tak jsou namydlený, leda by vettel nevydržel vedle ricciarda, ale kdo ví jakej skill vettel doopravdy má

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Prokop S.

      Prokop S.

      89.102.95.XXX
      koukat na ferko jak je mimo a nemá šanci.. to je chyba Ferrari.. nikoho jiného.. měli by si vzít příklad z RB. V testech prakticky nejezdili, nyní jediní mohou konkurovat Mercedesu. Ferrari, stejně jako McLaren, jen plácá a plácá.
      Místo talkerů by měli být spíš doeři..

      + 0 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • fool

    89.176.25.XXX
    co okruhy Neni za poklesem zajmu spis presun zavodu z tradicnich zemi a tradicnich okruhu do zemi kde F1 nema zadnou tradici, fanousky, na umelohmotne tilkodromy bez ducha?

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000792

      uzivatel000792

      88.212.36.XXX
      Neni, tv divakovi to je sumafuk a ten pomer trati je prilis nizky. Tilkedromov nie je tak vela a nie vsetky su zle. Tie najhorsie sa same vylucili postupom casu.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • starýsomr

    89.102.179.XXX
    Jsem fanouškem F1 přes 45let a tentokrák plně souhlasím s názorem Montazemola,
    FIA a Mercedes jsou zabijáci pravé formule1

    + 12 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Prokop S.

      Prokop S.

      89.102.95.XXX
      čím konkrétně je Mercedes zabiják F1?

      + 5 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • starýsomr

        89.102.179.XXX
        pokud si pamatuji tak to byl Mercedes který vyhrožoval odchodem F1 pokud FIA nepřístoupí
        na jejich požadavky ohledně motrů a pokud sledujete alespoň okrajově dění v automobilové
        průmyslu tak si dáte jedna + jedna dohromady

        + 6 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Prokop S.

          Prokop S.

          89.102.95.XXX
          ..stejně jako mnohokrát odchodem vyhrožvalo i Ferrari..

          tím samým údajně vyhržoval i Renault takže to není jednom týmu, ale aby v F1 nakonec nezůstalo pouze Ferrari - což by se LDM asi líbilo nejvíc..

          + 0 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • dannak

            193.245.34.XXX
            Pletes to. V drivejsich dobach nebyly pravidly omezene snahy o vyvoj/stazeni naskoku. Letos, kdyz nemas na zacatku super motor, jsi po zbytek sezony v haji. Tzn. naklady na celou sezonu. To je setreni, jak ho FIA chce ? Ne, to je prusvih !!! Omezeni testovani ? Dalsi prusvih.
            Kde jsou doby, kdy na kazdy zavod mely tymy upravene motor. Proc ? Protoze mohly, protoze nebyla zadna hloupa homologace a zmrazeni/vyjimky. Kdyz to nekdo nezvladl na zacatku sezony, ve zbytku mohl motor doladit, nebo predelat. Ted nemuze nic z toho a proto je to nuda. Snaha usetrit naklady se tak obraci proti samotne F1, protoze se stava mene extremni, mene na hrane, mene atraktivni kvuli umelotinam jako DRS.

            + 5 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Prokop S.

              Prokop S.

              89.102.95.XXX
              Renault měl na začátku sezony motor, který nevydržel snad ani půl závodu. A mají už vítězství. Navýšení výkonu motoru se dá za spolehlivost vždy nějak schovat. To je problém Ferrari, že nedokáže jednotku vyvinout. Mercedes i Renault se s tím popasovali.
              Omezení testování si vymyslely samy týmy. S tím FIA nemá nic společného. Neomezené testování by mělo za následek větší náklady -> větší propast mezi týmy. Míst Mercedesu by možná dominovalo Ferrari.
              Ale chápu, že Ferraristům se líbila doba kdy Ferrari nemělo konkurenci. Teď se nedaří, tak není nic lepšího než vzpomínat na úžasné doby minulé. To, že závody byly nudné zapomeneme, ale byly hlučné motory a neomezené testování.. to je hlavní.. hlavně ten hluk!

              + 3 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • dannak

                193.245.34.XXX
                Ja ale nezpochybnuju, ze Ferrari nevyvinulo dobrej motor ;) Jen se mi nelibi, ze nemaji oporu v pravidlech pro razantni zlepseni; treba predstaveni uplne noveho motoru uprostred sezony, protoze prisli na to, ze stavajici design se nechova dle simulaci.
                A uz vubec se mi nelibi koncept vyvoje vicemene ciste dle simulaci. Vzdyt i to bylo pekny, videt co si kdo testuje, co z toho nakonec dovezl na zavod a co z toho jak fungovalo.

                + 3 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Prokop S.

                  Prokop S.

                  89.102.95.XXX
                  už takhle jsou ty motory extrémně drahé. Kdyby mohli každý druhý závod předvést novou specifikaci, jedna jednotka by stála jako celý rozpočet Marussie. Pravidla jsou pro všechny stejná a Mercedes i Renault se s tím popasovat dokázali.

                  No testování ještě lni bylo zakázané. Letos testy mají. A neomezené testování by bylo skvělé pro Ferrari, které má trať hned u továrny. McL, RBR by s tím asi taky problém neměli. Ale pro ostatní to je mimo možnosti. Není to ideální stav, ale lepší nápad tu asi zatím není, jinak by byl účinný 04 Opravdu nechci další roky 2000 kdy jediná otázka byla o klik bodů Michael vyhraje..

                  + 3 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • dannak

                    193.245.34.XXX
                    o co je lepsi situace, kdyz se Mercedesu podarilo dat dohromady naprosto uzasny auto a hlavne motor a ostatni ne-Mercedes auta maji smulu, protoze ani ten Renault nedokaze naskok motoru stahnout ? I oni by nejspis radi udelali zmeny ke stazeni naskoku, ale opet, nemohou, protoze na motoru je plomba. Ptam se proc ? Vyvoj si ma vyrobce rozpocitat do ceny, nebo nechat doplacet vylepseni extra.

                    A ze jsou soucasne motory zbytecne drahe, s tim se neda nez souhlasit. Pak je ale moc dobra otazka, proc tedy v dobe vseobecneho setreni mysely byt uvedeny v teto extremne nakladne podobe ? ;) Nestacilo by jen odmrazit ty V8 ? Nebo se proste vykaslat na hybridni technologie a jen ladit spalovaci technologii a po usazeni pridat elektriku ? Ne, muselo se to udelat velkou revoluci, tkera stoji prachy a pak si tymy stezuji, ze jsou motory drahe. Jasne ze jsou, ten vyvoj neni zadarmo...
                    Kritizujes dobu, kdy Ferrari vyhravalo diky vlastni trati a zdrojum obecne, ale situace s motory je ted uplne stejna, Mercedes do vyvoje vlozil vic lidi, vic penez a ma ted celkem jistou pozici, protoze ostatni nemohou prijit se zasadnim zlepsenim driv, nez pristi sezonu. Tohle jsou opravdu "sportovni" pravidla :)

                    + 4 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Prokop S.

                      Prokop S.

                      89.102.95.XXX
                      kdyby se mohlo neomezeně vyvíjet, Mercedes by snad nevyvíjel a neudržoval odstup? Ono i to povolení úprav za účelem spolehlivosti/efektivity povoluje dost úprav. Jen je třeba vymyslet jak jak primární důvod dát tu spolehlivost/efektivitu. Odmražené motory by měly za následek jen mnohem vyšší náklady, protože by na nich celou dobu pracovalo stejně (neb i víc) lidí jak před uvedením. Jinak, že Mercedes investoval největší zdroje? Přesto jejich jednotka není nejdražší. Takže to asi není o největších nákladech, ale efektivitě. Zajímavé je, že od Mercedes-Benz ani neslyšíme každou chvíli nějaké prohlášení, na rozdíl od Ferrari a Renaultu.

                      Říkáš, že ostatní nemohou přijít z výraznými vylepšeními dříve jak 2015. Podívej se jaké pokroky dělá Renault. Zlepšení spolehlivosti, výkonu.. krom Mercedesu (týmu) dokáži konkurovat ostatním. Jen Ferrari není schopno zlepšení.

                      + 1 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • dannak

                        193.245.34.XXX
                        1) kdyz uz tedy, jak rikas, vyssi vykon se dosahuje maskovanim za vyssi spolehlivost, proc tedy tu spolehlivost nemuzou zvysovat bez toho a zcela transparentne ?

                        2) to ze vysledek neni nejdrazsi neznamena, ze Merc nejakym zpusobem nedumpiguje. Pokud jim jde v prvni rade o titul, tak proste holt pomuzou i ostatnim tymum s vedomim, ze nejlip ten motor stejne bude fungovat v tovarnim aute.

                        3) ten kdo obvykle veden nerika nic. ze by povestne zakriknuti, nebo podreknuti se ?

                        4) ano, zlepsili vykon, ale je to prevazne o uprave SW. Pochybuji ale, ze v ramci soucasnych pravidel jde behem sezony zmenit treba cele turbo, nebo jeho ulozeni, privod vzduchu k nemu apod. Tohle podleha dle me nesmyslne homologaci, ktera jen podkopava to, o cem F1 ma byt.
                        A ze Ferrari neni schopno zlepseni - nemuze to byt prave nejakou fundamentalni chybou v navrhu ? a pokud ano, proc by mely byt trestani tim, ze se nesmi zlepsit, pokdu si svou chybu uvedomili ?

                        Tohle neni v zadnem jinem sportu, tak naprosto nechapu, proc v odvetvi, co chce byt tak super-hi-tec a nazyvano Kralovnou motorsportu, tohle existuje.
                        Predstav si, ze ve fotbale - ac jej naprosto nesleduju - si do zacatku sezony musi tym vyladit nejake sehrane akce a jine pak v zapasech nesmi pouzit. A nedej boze, aby tu akci pouzili vic nez 5x za sezonu ;) Vzdyt tohle je preci zvracenost.

                        + 4 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Prokop S.

                          Prokop S.

                          89.102.95.XXX
                          1) vylepšení motoru jsou povolena v případě, že slouží primárně k zlepšení spolehlivosti nebo efektivity. Jako "vedlejší" účinek to může mít i zvýšení výkonu. Tak se vyvíjely i V8. Podle prohlášení RBR/Renaultu takhle Renault získal už přes 40 hp.
                          Proč to nejde bez toho? Takhle nejdu dělat konstrukční úpravy nebo dokonce udělat úplně nový motor. Ty "kosmetické" úpravy nejsou tak nákladné jako by vyvíjeli jeden motor za druhým. A taky pak během sezony nezískají třeba 100 hp.

                          2) O titul jde všem třem. Každý výrobce má tovární tým. Víc indicií klik zdrojů kdo do vývoje vložil nemáme - vycházím tedy z výsledné ceny. Ale nikomu nebrání přidělit na vývoj víc lidí. To mohlo udělat i Ferrari.

                          5) Opět. Jde o náklady. Kdyby mohli udělat prakticky nový motor, byly by třeba dvakrát dražší. F1 sice má být o vývoji, ale nemohu v ní závodit pouze 4 týmy.

                          Trestáni jsou za svou chybu. Za to, že nezvládli co měli tak dobře jako ostatní. A vzhledem k tomu jací lidé se v F1 pohybují, pochybuju, že udělali při návrhu nějakou tak závažnou chybu. A i kdyby, většinu mohli otestovat na stolici, která chybu návrhu odhalí. Ty detaily už vylepšit mohou. Jestli nedokáží navrhnout přívod vzduchu, turbo apod.. snad mají s turbomotory v závodních autech dostatečnou zkušenost.

                          Strategii mohou týmy používat jakoukoli 03
                          Techniku přirovnávej k technice.
                          Dochází snad během MS k vývoji míče? Ne.
                          Nebo je to spíš jak plavky v plavání. Taky musel být zakázán jeden typ plavek (vyvíjen snad NASA), protože byl příliš drahý. Vývoj techniky/nástroje je taky zmražen.
                          Ve WRC se taky během sezony nedělají zásadní změny v konstrukci.

                          + 2 / − 3

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama