DISKUZE K ČLÁNKU Marko stále hrozí Renaultu odchodem, uvažuje o motorech Volkswagenu

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko pro německá média uvedl, že se stále nerozhodli pro pokračování spolupráce se současným dodavatelem jednotek - se společností Renault Sport F1. A nahlas se zmiňuje o Volkswagenu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marko stále hrozí Renaultu odchodem, uvažuje o motorech Volkswagenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 52, poslední 30.05.2014 09:49 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001521 (Hlasovalo 12 lidí) 29.05.2014 10:04
Pred par mesiacmi som cital ze volkswagen zadal… »
» Pepan (Hlasovalo 11 lidí) 29.05.2014 17:16
Cosworth má sice hodně vítězství v F1, ale z… »
» Pepan (Hlasovalo 11 lidí) 29.05.2014 09:15
Nabízí se otázka, zda by VW do F1 šel, když má… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Raider

    85.70.74.XXX
    Taky jsem kdysi přeběhl od Frantíků k VW - po dvou letech, 38.000 km a jednom přeskočení rozvodového řetězu mě to dost mrzelo...

    + 12 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Nielen Audi je v 24 hodinovke ďajej,.. ...ale aj Toyota, samozrejme Porche a naoniec aj VW, ale tie turbomotory majú odlišný objem , lebo sú pre iné série a nie sú vyšpecifikované pre F1, ale ak postaví VW 1,6 V6 Tutrbo pre Red Bull, pohonnú jednotku pre F1, tak to majú veľmi ľahké, nakoľko turbomotor bude omnoho výkonnejší a SW majú predsa s Renaultom odladený, tak ho ešte zdokonalia. Je to všeko na Renaulte, ako rýchlo konečne zareaguje. 11

    + 9 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Slimák

    194.213.42.XXX
    VW - RedBull V rally dakar jim to funguje báječně 14

    + 7 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    195.80.165.XXX
    Uz aby to konecne urobili... ... Co furt o tom len kecaju? 03

    + 11 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Eracer

    62.168.11.XXX
    U Hondy si Red Bull neškrtne , ti nyní budou podporovat ve velkém rozsahu McLaren , já osobně očekávám v brzké době nějaký ten titul. Oni prostě chtějí úspěchy. Takže pokud se Renault nezlepší tak Red Bull musí hledat opravdu někde jinde. Ale VW do F1 nikdy nepůjde...to už tu bylo nespočetkrát a nic z toho nebylo.

    + 10 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001521

    uzivatel001521

    78.98.61.XXX
    Pred par mesiacmi som cital ze volkswagen zadal zakazku cosworthu na vyrobu v6t pre f1 a motor by realne mal byt hotovy , takze spojenie red bull a volkswagen by nemuselo byt nerealne nakolko uz spolupracuju aj v innych seriach. Nezabudajme ze tento rok konci spolupraca s Infinity a red bull nebude mat hlavneho sponzora. Red bull volkswagen racing by mohlo byt realne.

    + 12 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • eR

      62.245.107.XXX
      Pokud by tem motor dělal Cosworth tak bych pochyboval, že bude alespoň tak dobrý jako Renault.

      + 12 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Pokud je to pravda, tak by se asi nějaké informace na povrch dostaly. Špióni jsou všude a určitě by se tyhle informace, byť nepotvrzené z oficiálních míst, sporadicky objevovaly.

      + 9 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        78.98.61.XXX
        www.auto123.com/en/racing-news/f1-racecar-engineering-reveals-2014-cosworth-f1-power-unit?artid=163918

        + 8 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Díky. Teď jenom vyřešit, zda by VW ten motor RB prodal a zda by za půl roku (do začátku sezóny 2015) byli schopni namontovat motor do vozu aby fungoval, když Renault ten motor vyvíjí už dva roky a pořád to dělá ve vozech problémy.

          + 7 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jiný Honza

            194.48.241.XXX
            Nevím, jak Cosworth, alw VW jsou němci - pečliví, pracovití s budočí vytrvalostí. Renault jesou frantíci - sice esprit a nové nápady, ale chybí pracovitost, vytravlost a někdy odmítají opustit zvolenou avantgardní cestu bez možného cíle.

            + 8 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Pepan

              Pepan

              89.24.157.XXX
              Právě proto že jdou pečliví, tak by asi neriskovali pověst s tím, že to zvládnou za pár měsíců. Když VW šel do mistrovství světa značek v automobilových soutěžích, tak přetáhli od Citroenu Ogiera. Ten jednu sezónu nejezdil WRC, ale Fábii S2000. Na něm se tým učil v terénu servisní práci a souběžně vyvíjeli soutěžní vůz. Ogier za jeden rok najezdil snad třikrát více závodních kilometrů než kterýkoliv jiný soutěžák a když vloni s novým Polem WRC vlítnul na soutěže, stačil mu akorát odcházející Loeb a pak už nikdo Letos mu celkem zdatně sekunduje Latvala a zbytek startovního pole jede jinou divizi. A právě proto si myslím ,že když Marko v půlce roku řekne, že chce pro sezónu 2015 motory od VW, tak ti ho pošlou do háje, protože nebudou riskovat průser.

              + 10 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jiný Honza

                194.48.241.XXX
                Jasně, chápu, já jen reagoval na nepoměr půl roku VW proti 2 rokům Renaultu. Tedy že Renault v tomle rozhodně není směrodatný. Podle mne není náhoda, že nejlepší motor má zrovna Mercedes a nejhorší zorvna Renault, který by měl mít v maloobsahových turbech nejvíce zkušeností (teoreticky).

                + 9 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Pepan

                  Pepan

                  89.24.157.XXX
                  Ono se asi líp vyvíjí motor současně se zbytkem vozu, kdy spolu konstriktéři jednotlivých částí komunikují než když jedna firma vyvine motor a až je hotový, tak se teprve zkouší, kde je chyba. Je fakt, že Mercedes i Ferrari při předsezónních testech měli daleko méně problémů než třeba uživatelé motorů Renault.

                  + 10 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Adi

                  Adi

                  176.74.130.XXX
                  Máš pravdu, Mercedes odvedl lepší práci, než Renault a je tedy pravděpodobné, že po dlouhých letech zase vyhrají jeden titul, možná i dva tituly. Říkáš, že to není náhoda a já s tebou nesouhlasím. Protože Renault je nejúspěšnější výrobce motorů v poslední éře F1 (od 1989 - 2013), nikdo nemá více titulů, nikdo nemá více vítězství. Není teda náhoda, že právě ta kreativnost a nové nápady přinesly francouzům drtivé vítězství nad tou tvoji německou buldočí silou. Protože Němci a Formule 1, to je bída. Já bych strašně chtěl, aby VW vstoupil do F1, jsem přesvědčenej, že by to nezvládl. Jít do královny motosportu není jako jít do Rally, tady nestačí jen neomezené finance a dobrý pilot (viz. Toyota v F1), tady potřebuješ zkušenosti, historii, obrovské množství nasbíraných dat, kreativitu, atd atd. Nezvládlo to BMW, Toyota, Honda ... všichni tito výrobci jsou lepší motoráři než VW. Nevidím tedy moc šancí a pan doktor, ten blázen, tak ten Renault nesnáší. Já být Renaultem, tak se na RB úplně v klidu vykašlu. I díky motoru mají 4 tituly a teď, po 1/4 zatím né tak úspěšné sezóny Renault odepisují?! Jsou to pokrytci a neplatiči.

                  + 10 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    78.98.61.XXX
                    Ako som pisal tak VW si dal postavit motor v6t u cosworthu a ten ma vitazstiev v f1 dostatok. Takze VW ma schopni motor , hybrid a baterie pouzije z porche lmp-1h v ktorom jazdi mimochodom aj Weber , sasi postavi red bull a malo by to fungovat. Ano je pravda ze red bull ziskal posledne 4 tituli s Renaultom ,lenze v6t motor im akosi nevisiel a cim viac sa pokusaju zvisit vykon ,tim je slabsia spolahlivost a buduci rok sa budu moct pouzit uz len 4 motory za sezonu. Timy f1 maju dostatok Ing. nato aby vedeli ci motor je alebo nieje schopny na vitazstvo v f1.

                    + 8 / − 5

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Adi

                      Adi

                      176.74.130.XXX
                      Nevím, kde bereš tu jistotu, že Cosworth odvede lepší práci než Renault, poslední dominance motorů Cosworth už je hodně fousatá (70.léta minulého století, to je 40 let nazpět). Navíc v motorově jednodušší atmosferické éře měl Cosworth vyloženě tragickej motor. Jestli si myslíš, že v LeMans používají technologie jako energie z turba, nebo "brake by wire" (automatické zadní brzdy), tak tě zklamu. MGU-H a MGU-K jsou relativně dost specifické a podle mě se ani nedají srovnat s motorgenerátorama na obou nápravách v LeMans serii. Renault podcenil začátek sezóny a její přípravu, hlavní problém vidím v tom, že nemá tovární tým a komunikace s Red Bullem nebyla a asi ani není ta tak úzké bázi, jak si všichni myslíme. Ale myslet si, že spojení VW a Cosworth bude mít se svýma nulovýma zkušenostma nejlepší techniku v královně motosportu, je vyloženě naivní. A pak Ing specializovaný na motory, řízení elektroniky, mapování atd, je jiný ing. jak ten, co se stará o aero, zavěšení atd atd.

                      + 10 / − 3

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • anonym

                        78.98.61.XXX
                        Mi sa tu mozeme len dohadovat co kto a s kym , ale vsetko ukaze az buducnost kto sa jakym smerom poberie.

                        + 8 / − 3

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • erdedy

                        erdedy

                        178.41.88.XXX
                        Trosku to "vylepsim" este - ono to tak vyzera, ze komunikacia medzi Viry a RB neprebehla vlastne pomaly ziadna alebo bola nejak silne "obmedzena". Nijak inak sa toto vysvetlit neda. Takze by si mal pan Helmut najprv nakakat do vlastneho hniezda (ked su "oni" ten kvazi "tovarny team") a az potom pindat na druhych.
                        Na takom projekte neexistuje, aby take spolocnosti nevedeli definovat velmi presne poziadavky/naroky atd...! To neni tak, ze vy nieco "+/- taketo" a my k tomu urobime "+/- nejake" sasi atd. Jednoducho za tento pruser neni zodpovedny len Renault, ako sa snazi niekto vykreslovat. Nehovoriac, ze az taky pruser to tiez neni, "ako sa tak isto niekto snazi vykreslovat". Vysledky hovoria za vsetko.

                        Ak si niekto mysli, ze VW to dokaze lepsie/rychlejsie, "nechsapaci". 04

                        Posledna vec - po Monaku sa zasa zacala "spinava kampan" aj z dalsej strany - Renault-u zadymil jeden (ci dva?) motory... Bez akychkolvek analyz, okamzite tvrdili (radoby)komentatori na roznych TV, ze "zas ten Renault = katastrofa" apod. reci...
                        Zaujimave, ze ja (ci to len ja?) som videl zadymit aj jeden (ci dva?) Mercedesy, ale to uz okomentovane so stejnou "razanciou" nebolo (samozrejme)...(!) 03
                        Co je podstatne - to, ze sa Monako jazdi (ako okruh s malymi narokmi na motor) drvivou väcsinou s motormi na konci zivotnosti, si uz (samozrejme) z "odbornikov" nikto nevsimol (alebo nechcel?)...12

                        + 10 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                    • Pepan

                      Pepan

                      89.24.157.XXX
                      Cosworth má sice hodně vítězství v F1, ale z dávné doby. Jeho poslední učinkování ve formuli bylo více než rozpačité a nakonec pro špatné výsledky v F1 skončil.

                      + 11 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama