DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull přiznává, že jej agresivita Mercedesu u odvolacího soudu FIA zaskočila
Odborný poradce Red Bullu přiznává, že je zaskočila agresivní argumentace Mercedesu při projednávání diskvalifikace Daniela Ricciarda z Velké ceny Austrálie.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Red Bull přiznává, že jej agresivita Mercedesu u odvolacího soudu FIA zaskočila
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
09:45 19.04.2014 93.99.87.XXXNo to je přesně to, o čem mluvím. Já jsem tu mnohokrát sám psal, že RB v několika případech politikaří a jejich prohlášení jsou účelové. Jako v každém týmu. Ale protože připouštím, že NĚKDY můžou mít pravdu, tak jsem zaslepený fanboy, který vidí černobíle.
Zatím co ty, který na téměř každé jejich prohlášení reaguješ slovy o podvodech a lži bez evidentních důkazů, v téměř každé jejich sporné situaci máš jasno o zaujatosti a podvodech, máš ten férový nestranný a odborný přístup.
Je pravda, že tebe z černobílého vidění obvinit nemůžu, protože co se týká RB vidíš konstantně jen tu nejtemnější černou.-
odin
12:05 19.04.2014 77.240.96.XXXRB v několika případech politikaří a vydává účelová prohlášení !!! Tenhle tvůj příspěvek si uložím a možná i vytisknu. Čtu to tady od tebe poprvé za cca čtyři roky. Zatím jsi je pouze bránil, mnohdy dost beznadějně. Ale chápu to. I takovéto postoje patří ke skalním příznivcům.
On vůbec tento tvůj příspěvek je jaksi otočený vzhůru nohama. Ten, kdo sem příjde poprvé a přečte si to, nabyde dojmu, že RBR považuješ za politikáře a pletikáře. A pouze občas připouštíš, že mají v něčem pravdu. Sám dobře víš, že to tak není. Alespoň tak zde nevystupuješ.
Mrkni doma do zrcadla a zamysli se. Vidíš se příliš optimisticky. To, co jsi napsal o mně, je celkem pravda. Opravdu je viním z politikaření a zaujatosti. Sice na základě indicií, nikoliv důkazů, ale důkazy většinou chybí i lidem z prostředí F1 (kterým ty bezvýhradně důvěřuješ), při mnohých jejich vyjádřeních. Rozdíly ve tvém chápaní tohoto, jsou diametrální.
A co se týče poslední kauzy? To, že jsem podvod chápal podvodem na "první dobrou" je spíše klad, než zápor. Nemyslíš? Osobně se právě v tomto případě divím tobě, že jsi to neviděl stejně. Když máš to nezaujaté myšlení.
Fakta byla jasná. RBR ignoroval pokyny komisařů a byl za to potrestán. To bylo a je nezpochybnitelné. Jenže pak začalo intrikaření, politikaření, vydírání a pokus přenést jádro problému jinam. A toho jsi se bezostyšně účastnil. Tak se nediv, když to dávám tobě i ostatním "sežrat".
Kdybys na dění pohlížel opravdu nezaujatě, tak se jich nemůžeš zastávat.-
Mike17
14:19 19.04.2014 93.99.87.XXXJá začnu od konce, protože je to zrovna případ, který názorně ukazuje naše přístupy:
NIKDY jsem netvrdil, že se RB ničeho nedopustil. Jediné v čem jsem se RB (v této kauze) zastával bylo to, že mají právo na odvolání a že se můžou vyskytnout skutečnosti, které pro tebe na jasný případ můžou dát jiný pohled. A to právo má KAŽDÝ TÝM. A ty z toho uděláš to, že obhajuju jejich podvody. Úplně ignoruješ fakt, že jsem OD ZAČÁTKU psal, že pokud neprokáží svoje "přesnější" měření mají být potrestáni. A byli potrestáni a pro mě je to v pořádku. Tohle je černobílé vidění? Že řeknu, že byli potrestáni oprávněně je zaujatý pohled jejich fanboye?
A přesně o tom samém je i začátek tvého příspěvku. Několikrát jsem psal, že RB politikaří a sledují své zájmy. Jen jsem to srovnával s ostatními týmy, které se chovají stejně. Tvůj závěr? Že popírám politikaření RB!!! Bravo. Klidně si ty moje věty vytiskni, zarámuj a pověs na zeď, protože si na nich trvám a to už od začátku našich sporů. A pokud mi nebudeš opakovaně podsouvat opak, budu štěstím bez sebe.
Úplně stejné je to i s jejich údajnou TR. Poruch Vettela si nevšímáš a téměř každou poruchu týmového kolegy považuješ za úmyslné poškozování. Nezávislé statistiky, které hovoří o zhruba stejném počtu poruch ignoruješ a vytvoříš si vlastní o nějakých "úmyslných" poruchách, které sis sám vytvořil a co do nich počítáš je celkem jasné, ale nikde to neuvádíš. Jo, to je ten rovnoprávný a nezaujatý pohled. To, že jsem připustil TR u RB v NĚKTERÝCH případech tradičně ignoruješ a odsuzuješ mě za to, že ji nevidím v každé nedotažené matici.
Ono je totiž rozdíl, zastávat se slepě někoho ve všem (nebo odsuzovat za vše) a zastávat se (odsuzovat) ho v některých věcech. Protože ve všem, to dělá jen člověk s černobílým pohledem.-
odin
01:18 20.04.2014 77.240.96.XXXTak ještě naposledy pro méně chápavé. Miku, za co byl v Austrálii Ricciardo diskvalifikován komisaři? Za ignorování upozornění na překračování průtoku paliva, nebo za nepřesné měření čidla (nefunkční čidlo)? Podle mne to bylo jasné od začátku. Diskvalifikován byl za ignorování komisařů. A jak jsem mnohokrát psal, RBR se snažil překroutit problém a přesunout jádro problému na funkci čidla. Stejný scénář jako v případě pneumatik.
Jak podle tebe měli prokázat svoji nevinu, když jednoznačně neuposlechli výzev komisařů? Když situaci neřešilili dle pravidel? Vysvětli mi to. A nepoužívej hlopé argumenty RBR ohledně čidla, protože to s tím vůbec nesouvisí. Když ti policie dá pokutau za překročení rychlosti, také jim nebudeš argumentovat tím, že oni mají na svém autě sjeté pneu a ty máš pneu v lepším stavu. A tudíž žádnou pokutu platit nebudeš.
Pro mne je to jednoznačné a nechápu, proč ti takové názory vadí?
Obhajuješ nesmysly, v naději, že ty nesmysly opět nějakým pofiderním způsobem protlačí. RBR se chová v posledních letech arogantně, a když to napíšu, Mike mi to okamžitě vytkne. A pak je sám RedBull překvapen, že se k němu některé týmy chovají stejně. A možná je překvapen i Mike.
Kdyby byla alespoň částečně pravda, co jsi napsal 19.4. v 9.45, tak bys musel RBR za jejich postoj po Austrálii kritizovat též (minimálně za to, že svým jednáním Ricciarda připravili o poměrně dost bodů. Protože by o moc níž neskončil). Ale nic takového jsem tu od tebe nečetl. Naopak.
Poruchy týmových kolegů Vettela považuji za úmyslné od loňské Malajsie, to víš moc dobře. Tak že nemotej jablka s hruškama. Když už chceš srovnávat moje postoje, srovnávej srovnatelné. Čili poruchy Vettela po Malajsii s poruchami Webbera, resp. Ricciarda ve stejném období. Pokud píšeš o Vettelových poruchách dříve, pak se mrkni na moje stanoviska dříve. Nikde jsem před Malajsií nepsal, že Webber má více poruch, či že měl poruchy úmyslné. Nasir to píše dobře, ty si vybíráš jen to, co se ti hodí a manipuluješ s argumenty.
-
Mike17
08:57 20.04.2014 93.99.87.XXXJá naprosto chápu, že nebyli potrestáni za průtok, ale za neposlechnutí. A budu argumentovat úplně stejně jako před měsícem. Neznáš věechny předpisy, jen ten jeden. A jak se nakonec ukázalo, ono se to opravdu dalo vykládat tak, že poslechnout nemusí. Nebo se tím aspoň RB hájil a FIA přiznala, že ten púředpis nemá právní účinnost. Přesto je podle nějakých předpisů potrestali a já s tím SOUHLASÍM. A ty mi neustále předhazuješ, že se jich v tom zastávám. Absolutně nepřipouštíš, že se nezastávám jejich postoje v Austrálii ale JEJICH PRÁVA NA OBHAJOBU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A já, že si pak vybírám co se mi hodí.
A ano, jsem schopen připustit, že ses do RB pustil v souvislosti s Markem více až po Malajsii. Ale automaticky považuješ za podraz každou poruchu, kterou měl předtím i Vettel. U Marka podraz, u Vettela nic zvláštního. Jo, to zní fér. (sarkasmus)-
odin
14:57 20.04.2014 77.240.96.XXXMiku, nech toho. To mi chceš namluvit, že soud rozhodl na základě předpisu, který nemá právní účinnost?
To snad ne?!
J tebe neobviňuji z toho, že bys někdy tvrdil, že by RBR neměl být potrestán. Vím moc dobře, že se s trestem chceš nakonec smířit, ale až po vyčerpání všech opravných a možných prostředků. Myslím, že chápu tvé postoje (alespoň se o to snažím). Jenom to je pro mne dost nepochopitelné. Je to pořád sport a z mého pohledu by se všechny přestupky, (nebo alespoň jejich naprostá většina) měla řešit v rámci klání na dráze. A nikoliv za čtrnáct dnů v soudních síních za účasti právníků a slovíčkaření. Nediv se, že pak vidím v každém takovémto jednání, pokus o podvod. V minulosti jsem měl takto kritický pohled na Ferrari. Úplně ze stejných důvodů.
Miku, najdi mi sezónu, kdy měl Vettel takové obrovské množství problémů, jako Webber loni. A kdy mu více, jak polovinu způsobil tým svým přístupem. A pak srovnávej. A sarkasticky hodnoť.-
Mike17
15:28 20.04.2014 93.99.87.XXXNo budu se muset těžce smiřovat s tím, že Riccimu (kterého jsem nikdy moc rád neměl) těch 18 bodů nedají.
Podle článku o zdůvodnění rozsudku to zas tak jasné nebylo. A protože to nebylo jasné, rozhodl o tom soud. Na odvolání má právo občan nebo organizace každého demokratického státu. Není na tom nic sprostého, podvodného, arogantního. Tečka.
Připomněl jsi mi, že právě v souvislosti s Ferrari jsme se bavili o politikaření a na mou námitku, že to nedělá jen RB, jsi uváděl že to odsuzuješ i u Ferrari. To jen k tvému překvapení, že jsem někde přiznával politikaření RB a chtěl sis ten výrok vytisknout.
A jsme opět u toho! Mám vybrat jedno období. Mohl bych si vybrat nějaké období, kdy by to vyznělo pro Vettela. Celou jednu sezonu asi nenajdu Ale mě zajímalá celá doba. A z toho jasně vyplývá, že Marka nikdo úmyslně nepoškozoval. A i kdybych vybíral, za která poškození mohl tým, tak mi tu začneš oponovat v čem všem se mohl tým porýpat a v čem ne. Jsem bez šance ti něco dokázat, protože si z toho stejně vybereš jen ty poruchy, které podpoří tvoji teorii.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Jens
11:06 17.04.2014 109.81.245.XXXTy mě nutíš, protože ses strašně divil, že jsem si napsal do vlastního příspěvku vlastní otázku - nikomu jsem do úst nic nevkládal, jak to obvykle děláš ty - netvrdil jsem, že to řekl PC nade mnou.
Fanboy nejsem, vnímám F1 objektivně a nehledám na každém špínu a na každém nediskvalifikovaném vozu podvod, jako ty. Zvykli jsme si, že tady mystifikuješ, žel ti to moc nejde. Zkusím ti to podesáté vysvětlit, byť se o to snažili nedávno i jiní (ale je to jako s hrachem a zdí).
Pominu tvé zbytečnou sebereflexi o extrémismu, snažíš se jako obvykle provokovat, a argumenty? Kde nic, tu nic. Místo vybízení druhé k přemýšlení bys měl sám někdy zkusit to, co neděláš.
Pravidla jsou složitá a nedá se jimi postihnout vše - pak by designéři neměli žádný prostor. Už tak ho mají dost úzký. Tak hledají šedé zóny - a Red Bull v tom byl šikovný. Ta psaná nikdy neporušil, ale protože využil šedé zóny, FIA pravidla následně upřesňovala a určité věci zakázala zcela či povolila.
-
-
-
Adi
14:44 17.04.2014 81.19.5.XXXNejsem fanoušek Red Bullu a rozhodnutí o nevrácení bodů z VC Austrálie beru úplně v klidu a neutrálně. Ale z tvého příspěvku je cítit antipatie vůči Red Bullu až za roh, nejsi absolutně schopen s chladnou hlavou přiznat jeden jediný uchopitelný fakt a to ,že existuje presumkce neviny. Tedy dokud není za nelegální chování tým potrestán, chová se legálně. Kdybys neměl rudo před očima při přečtení slov red a bull, možná bys dokázal pochopit, že F1 je o limitech a o balancování na hraně. Tak jako pilot v kokpitu balancuje na hranici adheze a rizika, tak i inženýři a vývojáři hledají skulinky v rámci legality a taktéž balancují na hraně - flexi křídla, podlaha a foukání pomoci mapování motoru bylo balancování, které v Red Bullu ustáli a tedy nebyli potrestaní, sabotování průtokových měřičů bylo za hranou a toto balancování neustáli a byli potrestáni. Stejně jak je potrestán pilot, když jde za hranu (výlet mimo trať, blokování = penalizace, atd atd). Historie F1 nám říká, že právě toto balancování přináší úspěchy - např. geniální Mclaren MP4-4 v roce 1988 s úžasným turbomotorem od Hondy, kontroverzní Benetton v r. 1994, Přelomový Mclaren v r. 1997, dominance Ferrari, jejich pneu na míru, dominance Renaultu a jejich hmotové tlumiče, Mclaren a jejich f-kanál a konečně Red Bull a jejich flexi křídla, podlaha, průtokáč. Když se na to podívám zpětně, někdy to vyšlo (Mclaren 1988, Benetton 1994, Mclaren a jeho f-kaná, Red Bull a jeho flexi atd), někdy zase ne (Renault a hmotové tlumiče, pneu u Ferrari, Red Bull a senzor průtoku)... kdo nic nedělá, nic nezkazí, ale ani nic nedokáže
-
-
-
Jens
13:11 17.04.2014 109.81.245.XXXVidíš, podle tebe jsem si to sám potvrdil, podle Odina jsem si to vymyslel či vložil PCmu do úst. Tak se dohodněte.
K těm křídlům - o zem dřela i jiným, to je přirozená vlastnost karbonu, že se při jízdě prohýbá. Nebo si myslíš, že je mají ostatní z betonu a neprohýbají se jim? Red Bull nikdy v tomto neporušoval pravidla - aby tomu zabránila, přišla s testy flexibility, které na popud zaujatých lidí ještě několikrát zpřísnila. A? Nic. Red Bull vždy prošel. Jejich křídla byla vždy v pořádku. Mimochodem - steným způsobem se jim prohýbají i v letošní sezóně, ale protože to už zvládá téměř celé pole, tak s tím v F1 už nikdo nemá problém. Jen ta a tam nějaký fanboy v diskusích.
-
-
-
-
odin
09:19 17.04.2014 77.240.96.XXXKdyby nejezdili s nelegálním autem, nebyly by jejich úpravy v rozběhnuté sezóně zakazovány. On je rozdíl jezdit s nelegálním autem a nebýt za to postižen. A jezdit s nelegálním autem a dostat flastr, stejně jako jezdit s legálním autem.
U mne jezdil s legálním autem ten, komu nebyla během sezóny zakázána žádná úprava. Ostatní jezdily s auty nelegálními. To, jak FIA tyto prohřešky posoudila v rámci postihů, je druhá věc. V každém sportu se někomu připískává.-
-
odin
10:16 17.04.2014 77.240.96.XXXŠikovnější byli nejen konstruktérsky. Šedé zóny dokázali využívat většinou politickým vlivem. Protože pro mne je rozdíl využití šedé zóny např. flexibilní křídlo a díry v podlaze.
V případě flexibilního křídla vyhověli všem měřením (dokonce i přísnějším) a přesto se jim při závodě křídla ohýbala. FIA neměla šanci jim to nijak zakázat. To je u mě čisté využití šedé zóny v pravidlech. Přišli na chytré řešení.
V případě děr v podlaze porušili pravidla a pouze díky jejich vlivu politickému, nebyli potrestáni a FIA pouze jejich řešení zakázala.
A s tou tvojí poslední větou také zcela nesouhlasím. Některé týmy nejsou tak arogantně drzé a svá vylepšení konzultují. Bohužel jim pak jsou zakazovány aniž by je použily.
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek