DISKUZE K ČLÁNKU Každé kilo se počítá a piloti F1 kvůli tomu trpí hlady

Váha sportovců je důležitá a v motorsportu, kde hraje roli každé kilo, obzvlášť. Letos navíc nová pravidla a motory F1 vedly k těžším vozům a týmy se s obtížemi dostanou na minimální hranici 691kg. Srazit kila dolů tak museli především jezdci.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Každé kilo se počítá a piloti F1 kvůli tomu trpí hlady

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 15.04.2014 16:37 Vložte komentář

Nejlepší názory

» zipp (Hlasovalo 9 lidí) 11.04.2014 14:27
Vina na straně týmů Do dneška jsem s byl pro… »
» enzo (Hlasovalo 7 lidí) 11.04.2014 12:47
Asi nejde jen o výkon, ale 10 kg dělá taky… »
» zipp (Hlasovali 5 lidé) 11.04.2014 14:31
zajímavé, že třeba FI do auta přidává ještě… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Eugen

    178.40.97.XXX
    už je tých zmien privela Som toho názoru, že už je tých zmien privela a mám obavy, že rapídne poklesne záujem o F1. Tie pravidlá o takom obmedzení hmotnosti, ktoré nútia vyšších závodníkov k neprimeraným "dietám" sú nezmyselné, lebo ak má niekto 155 cm, alebo 185 cm potom nutne musí tomu zodpovedať aj jeho hmotnosť. Alebo chcú, aby závodili "absolventi z Mauthausenu"?
    Nepáči sa mi osobne ani ostatné drastické zmeny ako napríklad obmedzenie množstva paliva, lebo keď už tak STRAŠNE chceli byť ZELENÍ, potom mali zmeniť typ motorov na najčistejší - solárny, alebo ako u lietadiel na zväzok gumičiek, alebo na šľapacie autíčka!!!

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    kompromis Myslím, že by měli zvolit nějaký kompromis. Na jedné straně tak, aby už stávající piloti nemuseli držet drastické diety. Na druhé aby vozy nevážily příliš moc kilo a zůstala jim nějaká úroveň. Nakonec ve většině vrcholových sportů hraje vzrůst velkou roli a z velké části mají výhodu zase vysocí. Tak se budou muset smířit s tím, že v F1 budou mít zase nevýhodu. Připadá mi 700kg celkem rozumných.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    88.101.129.XXX
    uran Dřív se formule dovažovaly i ochuzeným uranem, protože se malinká a přitom těžká závažíčka dala cpát do nejmenších prostorů. Pak jim to tak nějak zakázali 04

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    88.80.244.XXX
    . Čo je na tom. Ak na to nemajú postavu, tak môžu jazdiť kamióny. Ani v basketbale, jazdení na koňoch a skoro všetkých iných športoch nebude nikto prispôsobovať pravidlá postave.

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Chasnik

      217.117.213.XXX
      Samozřejmě, že určité tělesné dispozice je potřeba brát v potaz a metrákový obr má prostě ve formulovém světě smůlu.
      Problémem je fakt, že vytrénovaný štíhlý a kolikrát lehce podvyživený pilot je stále dle měřítek dnešní formule v nadváze, a to už je nezdravé.
      V dostihovém sportu se žokejové ještě více přizpůsobují, protože jezdí na koních, kteří taky mají svoje limity, pokud je nechceme dopingem a genetickou manipulací znetvořit. F1 je však vyrobený stroj, jehož parametr lze mnohem lépe upravovat než u koníka.
      Mimochodem, Michael Schumacher měl ve svých závodních letech hmotnost 75 kg, tedy tu stejnou "nadváhu", jakou má teď Adrian Sutil. Podle dnešní optiky je tento závodník pro Formuli 1 nevhodný a narodit se třeba o 10-15 let později, tak bychom tohoto fenoména vůbec ve formuli neviděli z důvodu nevhodné tělesné stavby 03

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • wrt

        88.80.244.XXX
        Ako zdôvodníš napríklad basketbal, volejbal... Kvôli krátkym športovcom nebudú znižovať koše, či siete. Tí sa uplatnia práve v F1.

        + 1 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Chasnik

          217.117.213.XXX
          A kdy se naposledy ty koše a sítě zvyšovaly?? Tak je potřeba otázku položit, pokud chceme porovnávat porovnatelné 03

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • wrt

            88.80.244.XXX
            Odpoveď znie - nikdy nie podľa telesných parametrov hráčov.

            + 4 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Chasnik

              78.24.10.XXX
              Tak jsem si to našel za tebe, pokud jsem hledal správně, tak dokonce v basketbalu je ten koš stále v neměnné výšce (první neofic. zápas s košem ve výšce 10 stop, aktuální pravidle určují výšku obroučky 305 cm).
              To tedy znamená, že hráč, který měl základní tělesné dispozice pro tento sport např. v 17-18 letech, zatím není ohrožen změnou pravidel, která by jej v tomto sportu značně znevýhodnila, nebo dokonce diskvalifikovala.
              Lehce se to u klávesnice nacvaká, "tak ať jde jezdit kamiony, když na to nemá postavu...". Jenomže ta kariéra pilota se buduje mnoho let, často od dětských let (motokáry, nižší formulové série apod.) a když pilot na vrcholném bodu své kariéry zjistí, že po změně pravidel najednou nemá pro svůj sport vhodnou postavu, tak je to prostě podpásovka.

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Libor

    89.190.61.XXX
    Hlavně, že V10 v roce 2004 měly suchou hmotnost okolo 440kg.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • CaesarF1

    CaesarF1

    109.202.94.XXX
    Řekl bych,že jsou to spíše alibistické řečičky a je to hlavně o motoru. Týmy za mercedesy pláčou,jak jim chybí 50 koní a to už hodně vykompenzuje váhový rozdíl. Kdyby se přijala kompenzace jako závaží nebo jsem například myslel navýšit těžším jezdcům objem paliva a kdesi cosi, tak by zase jiní plakali,že těžší jezdci více huntují motory a potřebují na sezonu 6 místo 5 atd.....Beru rozdíly jezdců ve stejném týmu, tak ano to je znát, ale celkově mezi "cizími" týmy" je to o ničem.

    + 2 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    A je to tu,... ...Ešte že vo Williamse sú obaja jazdci pomerne ľahký a majú pohonnú jednotku Mercedes, lebo do kokpitu by zasadla na miesto jazdca Susie W. A ak to takto pôjde takto ďalej, tak v F1 budú jazdiť samí anorektici, alebo svetové modelky a autá budú na tom aerodynamicky omnoho lepšie, lebo modelky majú riťky ako dve rasce a plecia, ktoré sa zmestia do fľašky od Coca Colly. Takže tak to vyzerá do budúcna z Formukov 1. 11 Bude to balada o očích topičových ! 18

    + 7 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • zipp

    zipp

    81.19.3.XXX
    Vina na straně týmů Do dneška jsem s byl pro navýšení minimální hmotnosti a nesouhlasil jsem s přílišným hubnutím jezdců.
    Dnes jsem si však přečetl obyčejnou zprávu, která mi otevřela oči - byla od FI, že mají lehké šasi a ještě si můžou dovolit do auta dodat 10kg závaží.

    Tím pádem pro mě nastala změna a obrat o 180°. Pravidla by se měnit neměla, celá vina je na straně stájí, které nejsou schopny postavit dostatečně lehké šasi a svoji "neschopnost" si kompenzují na váze jezdců

    + 9 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      188.195.191.XXX
      hej, lenze asi to ultra lahke sasi tiez nie je lacne a je rozdiel, ked niekto meria 180cm a niekto 160cm.. ja osobne som za to, aby dali minimalny vahovy limit na pilota so sedackou.. jednoducho, ak by bol niekto podvahou, dali by sa zavazia do sedacky.. plus navysit celkovu vahu monopostov k tomu... neviem ci som to napisal zrozumitelne, ale to by bolo najmenej bolestive.. celkovo by sa potom mozno spomalili monoposty dajme tomu o desatinu, lebo dve... nikto by si to nevsimol... a verim tomu ze vsetci piloti drzia hladovky, lebo cim lahsi monopost, tym lepsie sa mozu pohrat so zavazim...

      + 4 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Sunkael

    78.45.153.XXX
    :D Asi zajdu za nejakym tymem v F1 a pokusim se se svymi 59kg dostat na sedacku jineho jezdce 12

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Chasnik

    217.117.213.XXX
    Bezpečnostní riziko Až někde takový hladový a dehydrovaný pilot zkolabuje přímo za jízdy v kokpitu a vylítne v plné rychlosti z dráhy (a třeba s sebou "vezme" i jinou formuli, co se mu připlete do cesty), tak se pak možná s křížkem po funuse řešení najde.
    Je to důsledek nekompetentnosti FIA, její odborníci měli mít lepší informace o dopadu změn na konstrukci monopostu F1 a na základě toho stanovit bezpečné limity minimální hmotnosti.
    Jednou možná budeme vzpomínat na "zlaté" časy, kdy se řešily čumáky formulí a slabý hluk motoru, až se bude probírat, který pilot trpí bulimií či anorexií a který se přiznal nebo to tají. Skutečně chlapácký sport to potom bude 02

    + 12 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      62.209.192.XXX
      Absolutní nesmysl... Vždyť je to o schopnostech týmu jak dokáží vyrobit lehké auto... Sauberu se to nepodařilo vůbec, tak Sutil trpí... Ale může být rád, že limit je stanoven pro jezdce i pro auto dohromady... Kdyby to bylo zvlášť, tak je úplně nahranej...

      + 5 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Chasnik

        217.117.213.XXX
        Tady se nejedná jenom o Sutila, JEV byl po závodě ve špitále, v Bahrajnu si někteří do auta nevzali s sebou pití jenom kvůli úspoře hmotnosti.
        Pokud by všichni ostatní byli v pohodě a jeden pilot v jednom týmu měl tento problém, měl by jsi pravdu. Jenže je to jinak a spíš to vypadá na začátek nepěkného trendu :(

        + 6 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama