DISKUZE K ČLÁNKU Každé kilo se počítá a piloti F1 kvůli tomu trpí hlady
Váha sportovců je důležitá a v motorsportu, kde hraje roli každé kilo, obzvlášť. Letos navíc nová pravidla a motory F1 vedly k těžším vozům a týmy se s obtížemi dostanou na minimální hranici 691kg. Srazit kila dolů tak museli především jezdci.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Každé kilo se počítá a piloti F1 kvůli tomu trpí hlady
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Eugen
08:32 14.04.2014 178.40.97.XXXuž je tých zmien privela Som toho názoru, že už je tých zmien privela a mám obavy, že rapídne poklesne záujem o F1. Tie pravidlá o takom obmedzení hmotnosti, ktoré nútia vyšších závodníkov k neprimeraným "dietám" sú nezmyselné, lebo ak má niekto 155 cm, alebo 185 cm potom nutne musí tomu zodpovedať aj jeho hmotnosť. Alebo chcú, aby závodili "absolventi z Mauthausenu"?
Nepáči sa mi osobne ani ostatné drastické zmeny ako napríklad obmedzenie množstva paliva, lebo keď už tak STRAŠNE chceli byť ZELENÍ, potom mali zmeniť typ motorov na najčistejší - solárny, alebo ako u lietadiel na zväzok gumičiek, alebo na šľapacie autíčka!!! -
Mike17
13:00 12.04.2014 93.99.87.XXXkompromis Myslím, že by měli zvolit nějaký kompromis. Na jedné straně tak, aby už stávající piloti nemuseli držet drastické diety. Na druhé aby vozy nevážily příliš moc kilo a zůstala jim nějaká úroveň. Nakonec ve většině vrcholových sportů hraje vzrůst velkou roli a z velké části mají výhodu zase vysocí. Tak se budou muset smířit s tím, že v F1 budou mít zase nevýhodu. Připadá mi 700kg celkem rozumných. -
-
Chasnik
11:34 12.04.2014 217.117.213.XXXSamozřejmě, že určité tělesné dispozice je potřeba brát v potaz a metrákový obr má prostě ve formulovém světě smůlu.
Problémem je fakt, že vytrénovaný štíhlý a kolikrát lehce podvyživený pilot je stále dle měřítek dnešní formule v nadváze, a to už je nezdravé.
V dostihovém sportu se žokejové ještě více přizpůsobují, protože jezdí na koních, kteří taky mají svoje limity, pokud je nechceme dopingem a genetickou manipulací znetvořit. F1 je však vyrobený stroj, jehož parametr lze mnohem lépe upravovat než u koníka.
Mimochodem, Michael Schumacher měl ve svých závodních letech hmotnost 75 kg, tedy tu stejnou "nadváhu", jakou má teď Adrian Sutil. Podle dnešní optiky je tento závodník pro Formuli 1 nevhodný a narodit se třeba o 10-15 let později, tak bychom tohoto fenoména vůbec ve formuli neviděli z důvodu nevhodné tělesné stavby-
-
-
-
Chasnik
09:13 14.04.2014 78.24.10.XXXTak jsem si to našel za tebe, pokud jsem hledal správně, tak dokonce v basketbalu je ten koš stále v neměnné výšce (první neofic. zápas s košem ve výšce 10 stop, aktuální pravidle určují výšku obroučky 305 cm).
To tedy znamená, že hráč, který měl základní tělesné dispozice pro tento sport např. v 17-18 letech, zatím není ohrožen změnou pravidel, která by jej v tomto sportu značně znevýhodnila, nebo dokonce diskvalifikovala.
Lehce se to u klávesnice nacvaká, "tak ať jde jezdit kamiony, když na to nemá postavu...". Jenomže ta kariéra pilota se buduje mnoho let, často od dětských let (motokáry, nižší formulové série apod.) a když pilot na vrcholném bodu své kariéry zjistí, že po změně pravidel najednou nemá pro svůj sport vhodnou postavu, tak je to prostě podpásovka.
-
-
-
-
-
-
-
-
CaesarF1
17:16 11.04.2014 109.202.94.XXXŘekl bych,že jsou to spíše alibistické řečičky a je to hlavně o motoru. Týmy za mercedesy pláčou,jak jim chybí 50 koní a to už hodně vykompenzuje váhový rozdíl. Kdyby se přijala kompenzace jako závaží nebo jsem například myslel navýšit těžším jezdcům objem paliva a kdesi cosi, tak by zase jiní plakali,že těžší jezdci více huntují motory a potřebují na sezonu 6 místo 5 atd.....Beru rozdíly jezdců ve stejném týmu, tak ano to je znát, ale celkově mezi "cizími" týmy" je to o ničem. -
Kapor
14:41 11.04.2014 194.160.178.XXXA je to tu,... ...Ešte že vo Williamse sú obaja jazdci pomerne ľahký a majú pohonnú jednotku Mercedes, lebo do kokpitu by zasadla na miesto jazdca Susie W. A ak to takto pôjde takto ďalej, tak v F1 budú jazdiť samí anorektici, alebo svetové modelky a autá budú na tom aerodynamicky omnoho lepšie, lebo modelky majú riťky ako dve rasce a plecia, ktoré sa zmestia do fľašky od Coca Colly. Takže tak to vyzerá do budúcna z Formukov 1. Bude to balada o očích topičových ! -
zipp
14:27 11.04.2014 81.19.3.XXXVina na straně týmů Do dneška jsem s byl pro navýšení minimální hmotnosti a nesouhlasil jsem s přílišným hubnutím jezdců.
Dnes jsem si však přečetl obyčejnou zprávu, která mi otevřela oči - byla od FI, že mají lehké šasi a ještě si můžou dovolit do auta dodat 10kg závaží.
Tím pádem pro mě nastala změna a obrat o 180°. Pravidla by se měnit neměla, celá vina je na straně stájí, které nejsou schopny postavit dostatečně lehké šasi a svoji "neschopnost" si kompenzují na váze jezdců-
anonym
15:00 11.04.2014 188.195.191.XXXhej, lenze asi to ultra lahke sasi tiez nie je lacne a je rozdiel, ked niekto meria 180cm a niekto 160cm.. ja osobne som za to, aby dali minimalny vahovy limit na pilota so sedackou.. jednoducho, ak by bol niekto podvahou, dali by sa zavazia do sedacky.. plus navysit celkovu vahu monopostov k tomu... neviem ci som to napisal zrozumitelne, ale to by bolo najmenej bolestive.. celkovo by sa potom mozno spomalili monoposty dajme tomu o desatinu, lebo dve... nikto by si to nevsimol... a verim tomu ze vsetci piloti drzia hladovky, lebo cim lahsi monopost, tym lepsie sa mozu pohrat so zavazim...
-
-
Chasnik
12:27 11.04.2014 217.117.213.XXXBezpečnostní riziko Až někde takový hladový a dehydrovaný pilot zkolabuje přímo za jízdy v kokpitu a vylítne v plné rychlosti z dráhy (a třeba s sebou "vezme" i jinou formuli, co se mu připlete do cesty), tak se pak možná s křížkem po funuse řešení najde.
Je to důsledek nekompetentnosti FIA, její odborníci měli mít lepší informace o dopadu změn na konstrukci monopostu F1 a na základě toho stanovit bezpečné limity minimální hmotnosti.
Jednou možná budeme vzpomínat na "zlaté" časy, kdy se řešily čumáky formulí a slabý hluk motoru, až se bude probírat, který pilot trpí bulimií či anorexií a který se přiznal nebo to tají. Skutečně chlapácký sport to potom bude-
Fanda.LH
13:18 11.04.2014 62.209.192.XXXAbsolutní nesmysl... Vždyť je to o schopnostech týmu jak dokáží vyrobit lehké auto... Sauberu se to nepodařilo vůbec, tak Sutil trpí... Ale může být rád, že limit je stanoven pro jezdce i pro auto dohromady... Kdyby to bylo zvlášť, tak je úplně nahranej...-
Chasnik
13:43 11.04.2014 217.117.213.XXXTady se nejedná jenom o Sutila, JEV byl po závodě ve špitále, v Bahrajnu si někteří do auta nevzali s sebou pití jenom kvůli úspoře hmotnosti.
Pokud by všichni ostatní byli v pohodě a jeden pilot v jednom týmu měl tento problém, měl by jsi pravdu. Jenže je to jinak a spíš to vypadá na začátek nepěkného trendu :(
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek