DISKUZE K ČLÁNKU Ricciardovi průtokoměr opět selhal, proč se problémy opakují u vozů s motorem Renault?

Dva týdny poté, co by Daniel Ricciardo diskvalifikován, měl v Malajsii opět problémy s průtokoměrem paliva ve svém Red Bullu. Proč potíže pronásledují pořád stejná auta?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ricciardovi průtokoměr opět selhal, proč se problémy opakují u vozů s motorem Renault?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 76, poslední 03.04.2014 15:07 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000190 (Hlasovalo 22 lidí) 31.03.2014 09:59
čidla na nic Ještě vyjde najevo, že to… »
» Hr3bec (Hlasovalo 19 lidí) 31.03.2014 09:35
:-D Tak čemu se diví :-D To je jako bych si… »
» erdedy (Hlasovalo 15 lidí) 31.03.2014 09:54
Jasné :-) FIA vyda doporucenie, aby sa nemohlo… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • RiLCO

    178.41.233.XXX
    Splachovací záchod Možno RedBull špekuluje ako to celé odrbať... napadol ma splachovací záchod.
    Prietok do nádržky je 100kg/h (v mieste prietokomeru), ale keď spláchnete, v krátkom okamihu može byť 150 - 200kg/hod (v mieste vstreku) Či si neakumulujú niekde palivo (napr. počas brzdenia, pri uvolnenom plynovom pedáli), to znamená, že prietokomer neudáva viac ako 100kg/h, ale vstrekovače zo zásobníka môžu v krátkodobom okamihu pumpovať aj viac ako 100kg/hod...

    To je len špekulácia, keďže neviem kde presne je prietokomer umiestnený.

    Neviem ako ostatné týmy, ale prečo sa sťažuje len RedBull ?

    + 10 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • seven

      93.153.124.XXX
      Podle pravidel je průtokoměr umístěn v nádrži, což teoreticky určitě dává možnost akumulovat v zásobníku více paliva. Na stranu druhou, FIA má díky homologované ECU snadný přístup k datům ohledně skutečně vstřikovaného množství paliva (což je i alternativní způsob měření), takže je dost pravděpodobné, že by podobnou vychytávku mohla zaregistrovat. Navíc se RB hájí právě měřením tímto způsobem. Poslední věcí je pak fakt, že při poklesu otáček pod 10500 rpm je max. množství průtoku paliva omezováno dle vzorce daných předpisem, i když by možná šikovnou strategií vychytat třeba šlo :D . Je dost možné, že s tímto už týmy počítají a pracují.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    91.148.41.XXX
    fuuuj Nepoctivost u red wullu je az do nebavolajúca a zarazajuca !

    + 10 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001447

    uzivatel001447

    188.123.100.XXX
    OFF topic taka vedlajsia uvaha, ale vzhladom na to, ze DSQ neprisla pre nikoho - a pritom redbull bol vykonnostne na tom uplne rovnako ako v australii (aspon co sa tyka pomeru k merdcedesu) - ako to teda je? potreboval redbull v australii nelegalny prietok? mne sa zda ze ani velmi nie. alebo uz vyspekulovali ako to robit na tajnaca? alebo co sa teraz vlastne deje? dodrzali spickovo odporucania FIA v malajzii? lebo sme vsetci videli ze spalovali priebezne suverenne najviac paliva a to konstantne.

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000968

      uzivatel000968

      91.127.213.XXX
      ... to znamená,že RED BULL v Austrálii žiadny nelegálny prietok nemal ...

      ... 12 03 12 ...

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001447

        uzivatel001447

        188.123.100.XXX
        emerson, neuveris, ale tuto jedinu moznost som nechal nevypovedanu, lebo som cakal, ze niekto pride (najpravdepodobnejsie ty) a povie ju za mna 04 logicky to dava zmysel, resp. nie je to az tak pritiahnute za vlasy 04 samozrejme otazka, aku velku vyhodu ziskali oproti ostatnym timom, ktore (mozno tiez "zbytocne") ten prietok predsa len upravili, ostava nadalej a navzdy nevypovedana. a samozrejme nic nemeni na tom, ze tento tim je cista arogancia bohorovnost a samotvorba samopravidiel02 ale mozno je toto cesta modernej F1
        ?

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000733

    uzivatel000733

    194.228.198.XXX
    Gill Sensor je šunt Od začátku jsou s tím jen problémi 08
    Tomu se říká špičková kvalita v F1

    + 6 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.96.XXX
    Zase Ricciardo Otázka nezní proč se opakují problémy u vozů s motorem Renault, ale proč se opakují problémy u stejných pilotů vozů s motorem Renault?03 12
    A že jim průtokoměry negungují je logické, když se v nich vrtají. Pomalu vyplouvá na povrch, jak to u RedBullu funguje. A dle vyhlášení odborníka nejpovolanějšího, nejspíše RedBull rozšířil své praktiky i o ostatní týmy s Renckem pod kapotou. V jednotě je síla!!!
    No nedej Bože, aby se Caterhamu povedl nějaký úspěch a díky "solidaritě" o něj přišel. To bych jim fakt nepřál.

    + 9 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    213.210.156.XXX
    čidla na nic Ještě vyjde najevo, že to rozmontovávají až po kalibraci... a pokud to čidlo může jednoduše rušit nějaký zvuk, tak bych se vsadil, že už ho někdo dávno ruší a to úmyslně...
    Měřidlo by mělo být pro tým blackbox.

    + 22 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      195.80.165.XXX
      Ta vec ma napadla tiez, ale ma to jeden hacik - FIA ma pristup do toho "alternativneho (a presnejsieho!) systemu", takze my si to mohli rychlo overit, ci snimac nevykazuje az prilis velke rozdiely (tym nechcem tvrdit, ze sa tak urcite nedeje, viz nizsie 03)

      Otazka(ky) znie(ju) - co potom? Aky postup je mozny, ak by (ci umyselne alebo neumyselne) ukazoval snimac mensie hodnoty, ako je skutocnost (resp. ten alternativny system)?
      Doporucia (stejne ako opacne) nastavit teamu v tomto pripade vyssi prietok?
      Je team o takom stave vlastne informovany? 06
      Ak je, tak kazdy team, ktoremu sa toto prihodi?

      Nieco nehra v tomto procese (nehadam sa, mozno len neviem/e, ale je tam nejaky definovany postup)

      V ramci uvah, ze niesu take postupy presne definovane, je velmi pravdepodobne mozne, ze niektore stajne toto mozu zneuzivat. Presnejsie vyrobca motorov. Dokonca ani zakaznici nemusia tusit, ze take nieco je mozne...

      Konspiracia je na svete? 12

      P.S.: "rozhodol som sa neukazovat prstom na jeden (spriateleny?) team (a nemyslim ten cerveny)"...03

      P.S.2: neznasam politiku RB, ale v tomto pripade mi (znova) vyhovuje - vzdy pri takych kauzach vyplava na povrch nieco velmi zaujimave. 06

      + 6 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • ala6

        82.44.180.XXX
        Kde beres jistotu ro tvrzeni: "alternativniho a presnejsiho". Presnejsiho dle RB protoze se to hodi. Oni ve skutecnosti zadny prutok nemeri, ale vypocitavaji dle nekolika dalsich mereni (kazde samozrejme se svou vlastni chybou).

        "They don't measure per se, they calculate consumption by factoring in fuel flow, pressure and temperature."

        + 5 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • erdedy

          erdedy

          178.41.107.XXX
          Nebudem to rozvadzat, uz sme tu o tom za posl. mesiac nakecali dost, takze len strucne, nalepsie (znova) otazkou - ako myslis, ze sa da "efektivne" riadit ("dnesny") motor? Snad nemyslis, ze motorari tam pustaju lary-fary od-oka, jak Boh da, priblizne ako sa zadari...? Vedia to presne a konec!

          Ten vypocet - dufam nepredpokladas, ze tiez je to vycucane z prsta?03

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • ala6

            5.68.38.XXX
            Ja netvrdim, ze to cucaji odnikud. Jen Horner nikdy nerekl "nase cidlo meri presneji", on rika "nas zpusob mereni" FIA potrebuje jednotnou soucastku jinak to neukocirujes. Uvedu zjednoduseny priklad priklad.

            Potrebujes zvazit kybl vody - mas dve moznosti:
            a) Cidlo = silomer: napnuti pruziny ti na stupnici ukaze vysledek (to je podobne ultrazvukovemu mereni). Tak jsou dve moznosti nepresnosti. Bude se ti klepat ruka a rucicka bude kmitat na obe strany. Nekdo spatne nalepi stupnici a vysledek je posunuty - to je to co RB rika = chyba kalibrace.

            b) RB pristup: Zmerim kybl suplerou, zmerim teplotu vody, v tabulkach najdu hustotu dle teploty a vypocitam. Suplera ma toleranci, Teplomer ma toleranci, Tabulky jsou raokrouhlene na x mist.

            Ja tvrdim, ze pri spravne kalibraci a odstineni bude metoda a) presnejsi. Horner tvrdi, ze metoda b) je presnejsi (dve kalibrace + zaokrouhleni).

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Eddie

              83.240.95.XXX
              ala6, samozřejmě, že máš pravdu a pokusím se objasnit proč.. Doufám, že mi to expert z Matice nebude rozporovat. Motoru Renault dle různých prohlášení schází cca 50koní, které by potřebovali krátkodobě využívat. Dáme teda trysky s cca o 10% větším průtokem a je to doma. Vypočítané hodnoty v SECU a dodávané rovněž FIA budou vypadat v pořádku, pokud se ponechají původní převodní mapy vstřikovačů. Myslím si, že přesně o tohle RBR jde, odrbávat hodnoty v max průtoku a proto tak křičí proti měřiči průtoku FIA, který určitě není dokonalý, ale snaží se právě tomuto zabránit. Ve FIA určitě nejsou takoví nevzdělanci, jak to někdy vypadá.
              Malá poznámka pro erdedyho - motor se určitě řídí velice přesně a efektivně a nedávkují palivo od oka, ale pokud budu vědět, že mám např o 10% větší průtok tryskama, než je v mapách, přizpůsobím tomu hodnoty vzduchu, zapalování, atd a je to.. Motor bude pořád v optimálním režimu, jen jsme pěkně odrbali nařízení FIA.
              Pokud mi nevěříte, přijeďte za mnou s autem a rád vám to na vaší ECU předvedu, je jedno jestli benzín nebo nafta, pokud to bude nějaká rozumná ECU
              18

              + 4 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Eddie

                83.240.95.XXX
                nemůžu si odpustit jednu poznámečku na odlehčenou, vypadá to, že na východ od ČR máme takové experty na řízení motorů, že se jim o nich ani v RBR nezdá. Už jsou tu minimálně 2 03 Nechápu, že dávno neděláte motoráře pro některý tým F1. Nebo alespoň třeba pro VW Group, maj nedostatek techniků, který fakt něco znaj. A určitě rozumíte i řízení převodovek, speciálně DSG, takže máte možnost pracovat v Kasselu na nové DL382 pro Audi, taky jim chybí desítky techniků. Takže do toho.. 14

                + 1 / − 7

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • erdedy

                  erdedy

                  178.143.160.XXX
                  Aha, tak ja to tiez odlahcim - teda v tom pripade si nemam/e kupovat koncernovy voz...03 zrejme bude stat za staru belu...

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Eddie

                    83.240.95.XXX
                    No žádná hitparáda to není, teď jsem si koupil nový a ten S-tronic neřadí úplně ideálně, asi by to chtělo doladit soft.. Třeba by to v SK zvládli líp jak v Audi 03 Ale můžu tě utěšit, s kvalitou a hlavně životností aut do jde pěkně z kopce, netuším, jestli aspoň třeba Japonci jsou vyjímka..

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • erdedy

                      erdedy

                      195.91.7.XXX
                      z kopce?04 to uz hadam aj od nejakeho roku cca +/- 2000.03
                      Japoncikov to tusim zatial obchadza - mam jednu malinku Toyotu a ta nema (mimo vylozene "ko.otin") chybu - z tych prkotin ma najviac rozosmieva ukazovatel momentalnej spotreby - ked dam "ba podlahu" je spotreba najmensia, ked pustim plyn tam je najväcsia...06
                      To by sa hodilo do dnesnej F1 tusim...03

                      + 1 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • erdedy

                        erdedy

                        195.91.7.XXX
                        Oprava - "na podlahu"

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • Eddie

                        83.240.95.XXX
                        no možná už je to od roku 2000, ale teď od krize před pár lety je to už asi fakt extrém. Asi je potřeba roztáčet ekonomiku a prodávat stále víc aut..

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama