DISKUZE K ČLÁNKU Ricciardovi průtokoměr opět selhal, proč se problémy opakují u vozů s motorem Renault?
Dva týdny poté, co by Daniel Ricciardo diskvalifikován, měl v Malajsii opět problémy s průtokoměrem paliva ve svém Red Bullu. Proč potíže pronásledují pořád stejná auta?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ricciardovi průtokoměr opět selhal, proč se problémy opakují u vozů s motorem Renault?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
RiLCO
21:04 31.03.2014 178.41.233.XXXSplachovací záchod Možno RedBull špekuluje ako to celé odrbať... napadol ma splachovací záchod.
Prietok do nádržky je 100kg/h (v mieste prietokomeru), ale keď spláchnete, v krátkom okamihu može byť 150 - 200kg/hod (v mieste vstreku) Či si neakumulujú niekde palivo (napr. počas brzdenia, pri uvolnenom plynovom pedáli), to znamená, že prietokomer neudáva viac ako 100kg/h, ale vstrekovače zo zásobníka môžu v krátkodobom okamihu pumpovať aj viac ako 100kg/hod...
To je len špekulácia, keďže neviem kde presne je prietokomer umiestnený.
Neviem ako ostatné týmy, ale prečo sa sťažuje len RedBull ?
-
seven
15:16 01.04.2014 93.153.124.XXXPodle pravidel je průtokoměr umístěn v nádrži, což teoreticky určitě dává možnost akumulovat v zásobníku více paliva. Na stranu druhou, FIA má díky homologované ECU snadný přístup k datům ohledně skutečně vstřikovaného množství paliva (což je i alternativní způsob měření), takže je dost pravděpodobné, že by podobnou vychytávku mohla zaregistrovat. Navíc se RB hájí právě měřením tímto způsobem. Poslední věcí je pak fakt, že při poklesu otáček pod 10500 rpm je max. množství průtoku paliva omezováno dle vzorce daných předpisem, i když by možná šikovnou strategií vychytat třeba šlo :D . Je dost možné, že s tímto už týmy počítají a pracují.
-
-
uzivatel001447
11:27 31.03.2014 188.123.100.XXXOFF topic taka vedlajsia uvaha, ale vzhladom na to, ze DSQ neprisla pre nikoho - a pritom redbull bol vykonnostne na tom uplne rovnako ako v australii (aspon co sa tyka pomeru k merdcedesu) - ako to teda je? potreboval redbull v australii nelegalny prietok? mne sa zda ze ani velmi nie. alebo uz vyspekulovali ako to robit na tajnaca? alebo co sa teraz vlastne deje? dodrzali spickovo odporucania FIA v malajzii? lebo sme vsetci videli ze spalovali priebezne suverenne najviac paliva a to konstantne.-
uzivatel000968
19:08 31.03.2014 91.127.213.XXX... to znamená,že RED BULL v Austrálii žiadny nelegálny prietok nemal ...
... ...-
uzivatel001447
20:16 31.03.2014 188.123.100.XXXemerson, neuveris, ale tuto jedinu moznost som nechal nevypovedanu, lebo som cakal, ze niekto pride (najpravdepodobnejsie ty) a povie ju za mna logicky to dava zmysel, resp. nie je to az tak pritiahnute za vlasy samozrejme otazka, aku velku vyhodu ziskali oproti ostatnym timom, ktore (mozno tiez "zbytocne") ten prietok predsa len upravili, ostava nadalej a navzdy nevypovedana. a samozrejme nic nemeni na tom, ze tento tim je cista arogancia bohorovnost a samotvorba samopravidiel ale mozno je toto cesta modernej F1
?
-
-
-
uzivatel000733
11:14 31.03.2014 194.228.198.XXXGill Sensor je šunt Od začátku jsou s tím jen problémi
Tomu se říká špičková kvalita v F1 -
odin
10:32 31.03.2014 77.240.96.XXXZase Ricciardo Otázka nezní proč se opakují problémy u vozů s motorem Renault, ale proč se opakují problémy u stejných pilotů vozů s motorem Renault?
A že jim průtokoměry negungují je logické, když se v nich vrtají. Pomalu vyplouvá na povrch, jak to u RedBullu funguje. A dle vyhlášení odborníka nejpovolanějšího, nejspíše RedBull rozšířil své praktiky i o ostatní týmy s Renckem pod kapotou. V jednotě je síla!!!
No nedej Bože, aby se Caterhamu povedl nějaký úspěch a díky "solidaritě" o něj přišel. To bych jim fakt nepřál. -
uzivatel000190
09:59 31.03.2014 213.210.156.XXXčidla na nic Ještě vyjde najevo, že to rozmontovávají až po kalibraci... a pokud to čidlo může jednoduše rušit nějaký zvuk, tak bych se vsadil, že už ho někdo dávno ruší a to úmyslně...
Měřidlo by mělo být pro tým blackbox.-
erdedy
10:33 31.03.2014 195.80.165.XXXTa vec ma napadla tiez, ale ma to jeden hacik - FIA ma pristup do toho "alternativneho (a presnejsieho!) systemu", takze my si to mohli rychlo overit, ci snimac nevykazuje az prilis velke rozdiely (tym nechcem tvrdit, ze sa tak urcite nedeje, viz nizsie )
Otazka(ky) znie(ju) - co potom? Aky postup je mozny, ak by (ci umyselne alebo neumyselne) ukazoval snimac mensie hodnoty, ako je skutocnost (resp. ten alternativny system)?
Doporucia (stejne ako opacne) nastavit teamu v tomto pripade vyssi prietok?
Je team o takom stave vlastne informovany?
Ak je, tak kazdy team, ktoremu sa toto prihodi?
Nieco nehra v tomto procese (nehadam sa, mozno len neviem/e, ale je tam nejaky definovany postup)
V ramci uvah, ze niesu take postupy presne definovane, je velmi pravdepodobne mozne, ze niektore stajne toto mozu zneuzivat. Presnejsie vyrobca motorov. Dokonca ani zakaznici nemusia tusit, ze take nieco je mozne...
Konspiracia je na svete?
P.S.: "rozhodol som sa neukazovat prstom na jeden (spriateleny?) team (a nemyslim ten cerveny)"...
P.S.2: neznasam politiku RB, ale v tomto pripade mi (znova) vyhovuje - vzdy pri takych kauzach vyplava na povrch nieco velmi zaujimave.-
ala6
14:24 31.03.2014 82.44.180.XXXKde beres jistotu ro tvrzeni: "alternativniho a presnejsiho". Presnejsiho dle RB protoze se to hodi. Oni ve skutecnosti zadny prutok nemeri, ale vypocitavaji dle nekolika dalsich mereni (kazde samozrejme se svou vlastni chybou).
"They don't measure per se, they calculate consumption by factoring in fuel flow, pressure and temperature."-
erdedy
18:50 31.03.2014 178.41.107.XXXNebudem to rozvadzat, uz sme tu o tom za posl. mesiac nakecali dost, takze len strucne, nalepsie (znova) otazkou - ako myslis, ze sa da "efektivne" riadit ("dnesny") motor? Snad nemyslis, ze motorari tam pustaju lary-fary od-oka, jak Boh da, priblizne ako sa zadari...? Vedia to presne a konec!
Ten vypocet - dufam nepredpokladas, ze tiez je to vycucane z prsta?-
ala6
19:26 31.03.2014 5.68.38.XXXJa netvrdim, ze to cucaji odnikud. Jen Horner nikdy nerekl "nase cidlo meri presneji", on rika "nas zpusob mereni" FIA potrebuje jednotnou soucastku jinak to neukocirujes. Uvedu zjednoduseny priklad priklad.
Potrebujes zvazit kybl vody - mas dve moznosti:
a) Cidlo = silomer: napnuti pruziny ti na stupnici ukaze vysledek (to je podobne ultrazvukovemu mereni). Tak jsou dve moznosti nepresnosti. Bude se ti klepat ruka a rucicka bude kmitat na obe strany. Nekdo spatne nalepi stupnici a vysledek je posunuty - to je to co RB rika = chyba kalibrace.
b) RB pristup: Zmerim kybl suplerou, zmerim teplotu vody, v tabulkach najdu hustotu dle teploty a vypocitam. Suplera ma toleranci, Teplomer ma toleranci, Tabulky jsou raokrouhlene na x mist.
Ja tvrdim, ze pri spravne kalibraci a odstineni bude metoda a) presnejsi. Horner tvrdi, ze metoda b) je presnejsi (dve kalibrace + zaokrouhleni).-
Eddie
20:41 31.03.2014 83.240.95.XXXala6, samozřejmě, že máš pravdu a pokusím se objasnit proč.. Doufám, že mi to expert z Matice nebude rozporovat. Motoru Renault dle různých prohlášení schází cca 50koní, které by potřebovali krátkodobě využívat. Dáme teda trysky s cca o 10% větším průtokem a je to doma. Vypočítané hodnoty v SECU a dodávané rovněž FIA budou vypadat v pořádku, pokud se ponechají původní převodní mapy vstřikovačů. Myslím si, že přesně o tohle RBR jde, odrbávat hodnoty v max průtoku a proto tak křičí proti měřiči průtoku FIA, který určitě není dokonalý, ale snaží se právě tomuto zabránit. Ve FIA určitě nejsou takoví nevzdělanci, jak to někdy vypadá.
Malá poznámka pro erdedyho - motor se určitě řídí velice přesně a efektivně a nedávkují palivo od oka, ale pokud budu vědět, že mám např o 10% větší průtok tryskama, než je v mapách, přizpůsobím tomu hodnoty vzduchu, zapalování, atd a je to.. Motor bude pořád v optimálním režimu, jen jsme pěkně odrbali nařízení FIA.
Pokud mi nevěříte, přijeďte za mnou s autem a rád vám to na vaší ECU předvedu, je jedno jestli benzín nebo nafta, pokud to bude nějaká rozumná ECU
-
Eddie
20:55 31.03.2014 83.240.95.XXXnemůžu si odpustit jednu poznámečku na odlehčenou, vypadá to, že na východ od ČR máme takové experty na řízení motorů, že se jim o nich ani v RBR nezdá. Už jsou tu minimálně 2 Nechápu, že dávno neděláte motoráře pro některý tým F1. Nebo alespoň třeba pro VW Group, maj nedostatek techniků, který fakt něco znaj. A určitě rozumíte i řízení převodovek, speciálně DSG, takže máte možnost pracovat v Kasselu na nové DL382 pro Audi, taky jim chybí desítky techniků. Takže do toho..-
-
Eddie
21:59 31.03.2014 83.240.95.XXXNo žádná hitparáda to není, teď jsem si koupil nový a ten S-tronic neřadí úplně ideálně, asi by to chtělo doladit soft.. Třeba by to v SK zvládli líp jak v Audi Ale můžu tě utěšit, s kvalitou a hlavně životností aut do jde pěkně z kopce, netuším, jestli aspoň třeba Japonci jsou vyjímka..-
erdedy
22:38 31.03.2014 195.91.7.XXXz kopce? to uz hadam aj od nejakeho roku cca +/- 2000.
Japoncikov to tusim zatial obchadza - mam jednu malinku Toyotu a ta nema (mimo vylozene "ko.otin") chybu - z tych prkotin ma najviac rozosmieva ukazovatel momentalnej spotreby - ked dam "ba podlahu" je spotreba najmensia, ked pustim plyn tam je najväcsia...
To by sa hodilo do dnesnej F1 tusim...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek