DISKUZE K ČLÁNKU Týmy mohou na tiché motory doplatit, Ecclestone jim to možná spočítá na odměnách
Bernie Ecclestone varuje týmy, že kvůli nespokojenosti pořadatelů v důsledku příliš tichých motorů mohou přijít o pořádný balík peněz.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Týmy mohou na tiché motory doplatit, Ecclestone jim to možná spočítá na odměnách
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
anonym
12:40 19.03.2014 178.255.168.XXXPřiznám se, že jsem to detailně nepročítal. Nicméně při těch šílených kompresních poměrech, které jsou tam zmíněné, moc nepočítám s tím, že by byl takový motor lehčí, levnější nebo spolehlivější než downsizingový turbomotor, takže o čem to celé je? Že i atmosféra splní tvrdší ekolimity? Fajn. Uvidíme, kam půjde vývoj. Zatím vypadá Mazda jako jediný proti větru močící, stejně jako svého času s wankely. -
-
-
-
-
-
-
Chasnik
13:00 18.03.2014 217.117.213.XXXdávno přežitá?... ale ale
mám osobní zkušenosti s amosférou (benzínovou, ale i krmenou LPG nebo CNG), turbobenzinem i turbodieselem. Atmosférický benzínový pohon bych rozhodně nezatracoval, pokud si vezmeš kalkulačku a spočítáš si investiční výdaje a náklady na PHM a provoz, tak při ročním nájezdu 35 tkm a výměně auta při cca 150 tkm nebude atmosféra propadák s tím bonusem, že návštěva servisu bude rozhodně méně častější než u technologicky propracovanějších motorů. Bavíme se o rodinném kombíku nižší střední třídy, u velkoobjemových limuzín s celkovou hmotností vysoko přes 2 tuny už bude ten diesel výhodnější.
hybrid? 2 motory, 2 x vyšší riziko poruchy :) spotřeba pěkná, ale s ohledem na pořizovací cenu - kdy se ti úspora vrátí?
solár? kdeže... zjisti si, co všechno v těch panelech je, jaká je jejich životnost a kolik miliónů tun nebezpečného odpadu vznikne při likvidaci doslouživších panelů - opravdu ekologické terno moderní doby :)
vodík? nebo třeba minimalizace jádra? To může být cesta, ale bude dlouhá a trnitá, protože prvotně musíš tu technologii dostat na takovou prodejní cenu, aby byla dostupná.
to samé platí o rekuperaci tepla (z brzd, výfuku apod.) - platí tam stejně jednoduchá otázka: kolik to stojí a kolik mi to přinese?...
Tímto se omlouvám, že jsem odbočil trošku od F1, ale motory ve formulích jsou, takže jsem si svůj chatrný oslí můstek našel :)-
anonym
17:38 18.03.2014 178.255.168.XXXTo má sice hlavu a patu, jenom v tom vidím všelijaká jiná srovnání než atmosféra vs. přeplňování. Atmosféra víc vydrží a bude spolehlivější, jenže když se budeš k autu chovat slušně a zbavíš se ho ve 120 - 150 tis. km, nejspíš to nepocítíš. Downsizingové turbo bude mít lepší dynamiku a menší spotřebu při podobné ceně auta. A teď si představ litr benzínu za 40 nebo 45 Kč...-
Chasnik
21:43 18.03.2014 217.117.213.XXXJo, máš pravdu, vzal jsem ty možnosti pohonu aut trošku víc zeširoka :)
Podobná cena auta... když jsem naposledy před 2 lety pořizoval auto, tak ceny atmosfér a turbobenzínů byly rozdílné, a to ne že detailně. Ale možná, že automobilky tlačí více nové technologie a rozdíly se srovnaly.
Co je však zásadní: downsizingové turbo má BUĎ lepší dynamiku NEBO menší spotřebu :) Takový motor je fakt pro lehkonožky a při svižnější jízdě je nárůst spotřeby výraznější než u atmosféry a předpokládaná úspora se buď nekoná, nebo je zanedbatelná. Tím pádem ve srovnání nemusím řešit cenu paliva, protože při podobné spotřebě je zbytečné to počítat.
Navíc, pokud by se opravdu cena benzínu šplhala tak vysoko, mám stále možnost auto zplynovat. U turba to sice jde taky, ale je to složitější a riskantnější.
Nechci vypadat jako zpátečník, nové technologie mě zajímají, ale už nejsem ve věku, kdy se na ně bezhlavě vrhám. Pokud se ukáže, že malé turbomotůrky mají výdrž a jsou v celkovém součtu opravdu úspornější, nevidím důvod, proč si to do auta nepořídit. Ale zatím je v kalkulacích benzínová atmosféra furt ve hře, takže ji za dávno přežitou technologii nepovažuju. A to ani ve formulovém světě.-
anonym
22:34 18.03.2014 188.120.195.XXXNo, ve formulovém světě (pokud tedy mluvíme o F1) skončily atmosféry přirozeným výběrem během sezóny 1985, když na turbomotory přešli poslední dva uživatelé atmosfér. Nebýt zákazu turbomotorů, atmosféry už by se nikdy nevrátily. 1985 - to bude letos v létě 29 let!-
Chasnik
10:23 19.03.2014 78.24.10.XXX[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku] - třetí odstavec
Takhle si přirozený výběr nepředstavuju. Ten je vždy omezen mantinely pravidel. Což je samozřejmě správně, důležité je nastavit ta pravidla citlivě s ohledem na spoustu faktorů tak, aby nebylo potřeba každý rok (nebo nedejbože během sezóny) stanovená pravidla měnit.-
anonym
11:32 19.03.2014 178.255.168.XXXOk, moc přirozené to nebylo. +1
Přiznám se, že tyhle "drobnosti z chvostu pole" si už nepamatuju.
Fakt ale je, že atmosféry byly tou dobou už jasně výkonově překonány. Vždyť proti prťavým turbomotůrkům si v podstatě pořádně neškrtly ani 3,5l atmosféry v následujících dvou letech, přestože byla turba omezována plnícím tlakem a velikostí nádrže. Přičti k tomu dalších 25 let vývoje, kde mohly být turbomotory dnes...
S těmi změnami pravidel jednoznačně souhlas.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek