DISKUZE K ČLÁNKU Týmy mohou na tiché motory doplatit, Ecclestone jim to možná spočítá na odměnách

Bernie Ecclestone varuje týmy, že kvůli nespokojenosti pořadatelů v důsledku příliš tichých motorů mohou přijít o pořádný balík peněz.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Týmy mohou na tiché motory doplatit, Ecclestone jim to možná spočítá na odměnách

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 56, poslední 19.03.2014 18:07 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Prokop S. (Hlasovalo 9 lidí) 18.03.2014 08:54
to je tak když jeden podnik řídí dva orgány.. »
» skejpa (Hlasovalo 7 lidí) 18.03.2014 10:17
Velkou změnu asi těžko uvidíme. Ani bych asi… »
» Pepan (Hlasovalo 6 lidí) 18.03.2014 13:55
Já teda nevím, ale současnou verzi motorů si… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • Tom

              90.182.20.XXX
              Tak nás pouč :-)

              + 4 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • skejpa

                skejpa

                88.146.158.XXX
                [odkaz na stránku]
                Tak třeba zde... 14

                + 3 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  178.23.219.XXX
                  Stačí přečíst a zjistíš, že to není pro F1...

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • skejpa

                    skejpa

                    89.103.83.XXX
                    Mluvil si o zvysujici se cene ropy, coz taky s F1 uplne nesouvisi. A v F1 neni potreba aby ten mechanismus vydrzel dejme tomu 300.000 km...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  178.255.168.XXX
                  To je sice pěkné, ale benzínový vznětový motor není to samé co zážehový, že? 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • skejpa

                    skejpa

                    88.146.158.XXX
                    Pokud jsi to četl, tak tam svíčka stále je, jen nebude zapalovat vždy.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • anonym

                      178.255.168.XXX
                      Přiznám se, že jsem to detailně nepročítal. Nicméně při těch šílených kompresních poměrech, které jsou tam zmíněné, moc nepočítám s tím, že by byl takový motor lehčí, levnější nebo spolehlivější než downsizingový turbomotor, takže o čem to celé je? Že i atmosféra splní tvrdší ekolimity? Fajn. Uvidíme, kam půjde vývoj. Zatím vypadá Mazda jako jediný proti větru močící, stejně jako svého času s wankely. 03

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
          • Chasnik

            217.117.213.XXX
            dávno přežitá?... ale ale 03

            mám osobní zkušenosti s amosférou (benzínovou, ale i krmenou LPG nebo CNG), turbobenzinem i turbodieselem. Atmosférický benzínový pohon bych rozhodně nezatracoval, pokud si vezmeš kalkulačku a spočítáš si investiční výdaje a náklady na PHM a provoz, tak při ročním nájezdu 35 tkm a výměně auta při cca 150 tkm nebude atmosféra propadák s tím bonusem, že návštěva servisu bude rozhodně méně častější než u technologicky propracovanějších motorů. Bavíme se o rodinném kombíku nižší střední třídy, u velkoobjemových limuzín s celkovou hmotností vysoko přes 2 tuny už bude ten diesel výhodnější.

            hybrid? 2 motory, 2 x vyšší riziko poruchy :) spotřeba pěkná, ale s ohledem na pořizovací cenu - kdy se ti úspora vrátí?

            solár? kdeže... zjisti si, co všechno v těch panelech je, jaká je jejich životnost a kolik miliónů tun nebezpečného odpadu vznikne při likvidaci doslouživších panelů - opravdu ekologické terno moderní doby :)

            vodík? nebo třeba minimalizace jádra? To může být cesta, ale bude dlouhá a trnitá, protože prvotně musíš tu technologii dostat na takovou prodejní cenu, aby byla dostupná.

            to samé platí o rekuperaci tepla (z brzd, výfuku apod.) - platí tam stejně jednoduchá otázka: kolik to stojí a kolik mi to přinese?...

            Tímto se omlouvám, že jsem odbočil trošku od F1, ale motory ve formulích jsou, takže jsem si svůj chatrný oslí můstek našel :)

            + 7 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.255.168.XXX
              To má sice hlavu a patu, jenom v tom vidím všelijaká jiná srovnání než atmosféra vs. přeplňování. Atmosféra víc vydrží a bude spolehlivější, jenže když se budeš k autu chovat slušně a zbavíš se ho ve 120 - 150 tis. km, nejspíš to nepocítíš. Downsizingové turbo bude mít lepší dynamiku a menší spotřebu při podobné ceně auta. A teď si představ litr benzínu za 40 nebo 45 Kč...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Chasnik

                217.117.213.XXX
                Jo, máš pravdu, vzal jsem ty možnosti pohonu aut trošku víc zeširoka :)
                Podobná cena auta... když jsem naposledy před 2 lety pořizoval auto, tak ceny atmosfér a turbobenzínů byly rozdílné, a to ne že detailně. Ale možná, že automobilky tlačí více nové technologie a rozdíly se srovnaly.
                Co je však zásadní: downsizingové turbo má BUĎ lepší dynamiku NEBO menší spotřebu :) Takový motor je fakt pro lehkonožky a při svižnější jízdě je nárůst spotřeby výraznější než u atmosféry a předpokládaná úspora se buď nekoná, nebo je zanedbatelná. Tím pádem ve srovnání nemusím řešit cenu paliva, protože při podobné spotřebě je zbytečné to počítat.
                Navíc, pokud by se opravdu cena benzínu šplhala tak vysoko, mám stále možnost auto zplynovat. U turba to sice jde taky, ale je to složitější a riskantnější.

                Nechci vypadat jako zpátečník, nové technologie mě zajímají, ale už nejsem ve věku, kdy se na ně bezhlavě vrhám. Pokud se ukáže, že malé turbomotůrky mají výdrž a jsou v celkovém součtu opravdu úspornější, nevidím důvod, proč si to do auta nepořídit. Ale zatím je v kalkulacích benzínová atmosféra furt ve hře, takže ji za dávno přežitou technologii nepovažuju. A to ani ve formulovém světě.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  188.120.195.XXX
                  No, ve formulovém světě (pokud tedy mluvíme o F1) skončily atmosféry přirozeným výběrem během sezóny 1985, když na turbomotory přešli poslední dva uživatelé atmosfér. Nebýt zákazu turbomotorů, atmosféry už by se nikdy nevrátily. 1985 - to bude letos v létě 29 let! 03

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Chasnik

                    78.24.10.XXX
                    [odkaz na stránku]
                    [odkaz na stránku] - třetí odstavec

                    Takhle si přirozený výběr nepředstavuju. Ten je vždy omezen mantinely pravidel. Což je samozřejmě správně, důležité je nastavit ta pravidla citlivě s ohledem na spoustu faktorů tak, aby nebylo potřeba každý rok (nebo nedejbože během sezóny) stanovená pravidla měnit.

                    + 2 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • anonym

                      178.255.168.XXX
                      Ok, moc přirozené to nebylo. +1
                      Přiznám se, že tyhle "drobnosti z chvostu pole" si už nepamatuju.

                      Fakt ale je, že atmosféry byly tou dobou už jasně výkonově překonány. Vždyť proti prťavým turbomotůrkům si v podstatě pořádně neškrtly ani 3,5l atmosféry v následujících dvou letech, přestože byla turba omezována plnícím tlakem a velikostí nádrže. Přičti k tomu dalších 25 let vývoje, kde mohly být turbomotory dnes...

                      S těmi změnami pravidel jednoznačně souhlas.

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Chasnik

                        78.24.10.XXX
                        jj, ve světě formulí a běžných autíček jsou preference jiné, takže u F1 v případě volby turbo skutečně zvítězí nad atmosférou, pokud by vůbec (v případě pravidly neregulované možnosti volby) ještě formuli poháněl benzínový spalovací motor :)

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama