DISKUZE K ČLÁNKU Horner: Senzor byl nespolehlivý, naše měření ukazuje, že jsme pravidla neporušili
Christian Horner, šéf Red Bullu, komentuje diskvalifikování Daniela Ricciarda ze závodu v Austrálii kvůli porušování limitu pro průtok paliva v RB10. Senzor byl prý problematický a podle jejich měření pravidla nijak neporušili.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Horner: Senzor byl nespolehlivý, naše měření ukazuje, že jsme pravidla neporušili
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001447
(Hlasovalo 15 lidí)
16.03.2014 17:18
lebo to by nemohli spravit tento maly p-o-d-v-o… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
viking
20:31 17.03.2014 85.71.232.XXXJa bych se na nejaky mereni prutoku vybodnul... Proc to proste neudelaji, ze se pod dohledem natankuje do kazdyho monopostu treba 110kg aby bylo neco na instalacni kolo a zaverecny + vzrorek pro FIA a beda jak na konci zavodu nezbude aspon 1L a mezi tim at si jedou jak chtej... merice prutoku jsou pekna hovadina... -
-
uzivatel001447
17:02 17.03.2014 188.123.100.XXXJa si myslim, ze keby sme sa spytali FIA tak by povedali nieco taketo: " Napriek tomu, co si myslia niektori vratnici zo slovenska, za senzor a manipulaciu s nim je zodpovedny tym redbull..preto sme ich aj potrestali".. -
-
-
-
Kapor
15:28 18.03.2014 194.160.178.XXXAni nevieš, že si trafil do čierneho,.. ...lebo ten čo kontroluje, by mal mať o rád menej presné meradlo ako kontrolovaný, lebo potom nemôže dôjsť ku kolízii s pozícii presnosti meradla, jedine s pozície metódy, ale pravdepodobne podmienok, ktoré sú v motorovom priestore a senzor, môže byť vysokou teplotou ovplyvňovaný natoľko, že nemeria spoľahlivo. A to je kameň úrazu, medzi prou FIA-kontra Red Bull.
-
tom
00:01 17.03.2014 85.135.208.XXXeste tam malo byt toto ) Technický zástupca FIA počas pretekov prostredníctvom telemetrie pozoroval, že prietok paliva bol príliš vysoký a kontaktoval tím, ktorému dal možnosť využiť jeho predchádzajúcu inštrukciu a znížiť prietok paliva tak, aby bol v rámci limitu podľa meraní homologovaným senzorom – teda dal tímu šancu byť v súlade s pravidlami. Tím sa rozhodol nevykonať túto nápravu. -
tom
23:57 16.03.2014 85.135.208.XXXvyjadrenie komisarov o vyluceni z GP A) Tím sa rozhodol prevádzkovať auto použitím vlastného modelu prúdenia paliva bez dozoru FIA. To je porušenie postupu v rámci TD/ 01614.
B) Aj keď snímač vykazoval rozdiely v meraniach medzi jazdami v prvom tréningu, je stále homologovaným obligátnym senzorom, na základe ktorého je tím povinný merať prietok paliva, pokiaľ nedostane od FIA iné povolenie.
C) Komisári súhlasia s vyjadrením technického zástupcu, že vykonaním nápravy, tak ako to bolo odporučené, mohol tím pokračovať v rámci prípustného prietoku paliva.
D) Bez ohľadu na tvrdenie tímu, že snímač bol chybný, tím nesmie podľa vlastného uváženia využívať inú metódu merania prietoku paliva bez toho, aby na to mal povolenie FIA.
Komisári zistili, že auto č. 3 nebolo v súlade s Technickými pravidlami, a preto je vylúčené z výsledkov pretekov.-
tom
00:03 17.03.2014 85.135.208.XXXpre zaujimavost Technický riaditeľ konkurenčného tímu: „Pri ultrazvukovom meraní existuje šum, ktorý treba brať do úvahy a zaistiť tak, že celý čas sme pod hranicou 100 kg/h. Náš maximálny prietok paliva bol na úrovni 96 kg/h, aby sme si mohli byť istí, že neprekročíme pravidlami stanovených 100 kg/h. To však stálo výkon.“ -
-
-
mi88ki
23:37 16.03.2014 86.49.79.XXXPravidla jsou pravidla Z druhé strany si říkám, proč řešit nějaký průtok ? Když tak přemýšlím tak zrušení tohoto pravidla by mohlo fungovat místo DRS. Prostě jsem těsně za někým a on neví v jakém okamžiku tam dám žíznivej režim. Když to někdo použije na obranu, tak může, ale když bude blízko tak asi jen tak rychle nezareaguje a pokud to bude používat k bránění často, tak pak o to více bude muset šetřit. Když někdo pro předjíždění vyplácá hodně fuelu tak bude muset šetřit a druhý mu to může následně vrátit a my fanoušci si pak můžeme rochnit a sledovat předjíždění bez umělého DRS.
Každý má přece stejný počet litrů na závod a jak si to rozdělí by mělo být jen na týmu.
Zajímal by mne názor ostatních.-
-
mi88ki
15:33 17.03.2014 165.72.200.XXXNa míře průtoku paliva nevidím nic umělého. Vidím v tom pouze strategický prvek, protože každý litr paliva promrhaný např. pro předjetí pak musíš někde pro změnu pošetřit. Každý má přece stejnou kapacitu paliva a jak si rozvrhne jeho využití by mělo být jen na něm. Naopak mi přijde umělé měřit kolik paliva použije v daném okamžiku.
Nevidím ani nic špatného na tom, pokud by se zavedl kapacitní režim třeba 20 nebo 30 kg litrů pro každou část kvalifikace, samozřejmě za předpokladu, že to stačí třeba pro tři měřená kola při maximálním výkonu, tedy za nejvyššího neefektivního režimu motoru, tak proč ne ? Nevím kde je přesná hranice mezi spalováním a nošením přebytečného paliva. Aspoň by se částečně omezil provoz především při první nejdelší části kvalifikace, kdy jsou na trati pořád skoro všichni a je často jen otázkou štěstí, najít si prostor pro nerušené kolo. A v těch dalších částech kvalifikace, kdy už tak hustý provoz není, by bylo využití tratě poměrně odpovídající délce dané části a paliva k dispozici.
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek