DISKUZE K ČLÁNKU Horner: Senzor byl nespolehlivý, naše měření ukazuje, že jsme pravidla neporušili

Christian Horner, šéf Red Bullu, komentuje diskvalifikování Daniela Ricciarda ze závodu v Austrálii kvůli porušování limitu pro průtok paliva v RB10. Senzor byl prý problematický a podle jejich měření pravidla nijak neporušili.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Horner: Senzor byl nespolehlivý, naše měření ukazuje, že jsme pravidla neporušili

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 66, poslední 20.03.2014 14:28 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 26 lidí) 16.03.2014 15:44
A to vaše měření. Je kalibrované a schválené FIA… »
» Mr.B (Hlasovalo 19 lidí) 16.03.2014 15:26
Divné je, že nikdo jiný problémy neměl, jenom… »
» uzivatel001447 (Hlasovalo 15 lidí) 16.03.2014 17:18
lebo to by nemohli spravit tento maly p-o-d-v-o… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • viking

    85.71.232.XXX
    Ja bych se na nejaky mereni prutoku vybodnul... Proc to proste neudelaji, ze se pod dohledem natankuje do kazdyho monopostu treba 110kg aby bylo neco na instalacni kolo a zaverecny + vzrorek pro FIA a beda jak na konci zavodu nezbude aspon 1L a mezi tim at si jedou jak chtej... merice prutoku jsou pekna hovadina...

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Presne tak,.. ...za spoľahlivosť senzoru, jeho kalibráciu zodpovedá výrobca a nie tím Red Bull. Ako sa ukazuje nik nie je naklonený Danielovi, že ukázal, že z novým autom sa zžil lepšie ako Sebastian. 11

    + 2 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001447

      uzivatel001447

      188.123.100.XXX
      Ja si myslim, ze keby sme sa spytali FIA tak by povedali nieco taketo: " Napriek tomu, co si myslia niektori vratnici zo slovenska, za senzor a manipulaciu s nim je zodpovedny tym redbull..preto sme ich aj potrestali"..

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    90.176.238.XXX
    časomíra a příště pojedou podle vlastní časomíry, protože ta jejich měří přesněji než ta od FIA. Gratuluji RB :-)11

    + 8 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      Také si říkám, zda se ještě jedná o formuli 1, nebo už je to Red Bull cup?

      + 4 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Kapor

      194.160.178.XXX
      Ani nevieš, že si trafil do čierneho,.. ...lebo ten čo kontroluje, by mal mať o rád menej presné meradlo ako kontrolovaný, lebo potom nemôže dôjsť ku kolízii s pozícii presnosti meradla, jedine s pozície metódy, ale pravdepodobne podmienok, ktoré sú v motorovom priestore a senzor, môže byť vysokou teplotou ovplyvňovaný natoľko, že nemeria spoľahlivo. A to je kameň úrazu, medzi prou FIA-kontra Red Bull. 11 18

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • tom

    85.135.208.XXX
    este tam malo byt toto ) Technický zástupca FIA počas pretekov prostredníctvom telemetrie pozoroval, že prietok paliva bol príliš vysoký a kontaktoval tím, ktorému dal možnosť využiť jeho predchádzajúcu inštrukciu a znížiť prietok paliva tak, aby bol v rámci limitu podľa meraní homologovaným senzorom – teda dal tímu šancu byť v súlade s pravidlami. Tím sa rozhodol nevykonať túto nápravu.

    + 10 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom

    85.135.208.XXX
    vyjadrenie komisarov o vyluceni z GP A) Tím sa rozhodol prevádzkovať auto použitím vlastného modelu prúdenia paliva bez dozoru FIA. To je porušenie postupu v rámci TD/ 016­14.
    B) Aj keď snímač vykazoval rozdiely v meraniach medzi jazdami v prvom tréningu, je stále homologovaným obligátnym senzorom, na základe ktorého je tím povinný merať prietok paliva, pokiaľ nedostane od FIA iné povolenie.
    C) Komisári súhlasia s vyjadrením technického zástupcu, že vykonaním nápravy, tak ako to bolo odporučené, mohol tím pokračovať v rámci prípustného prietoku paliva.
    D) Bez ohľadu na tvrdenie tímu, že snímač bol chybný, tím nesmie podľa vlastného uváženia využívať inú metódu merania prietoku paliva bez toho, aby na to mal povolenie FIA.

    Komisári zistili, že auto č. 3 nebolo v súlade s Technickými pravidlami, a preto je vylúčené z výsledkov pretekov.

    + 10 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom

      85.135.208.XXX
      pre zaujimavost Technický riaditeľ konkurenčného tímu: „Pri ultrazvukovom meraní existuje šum, ktorý treba brať do úvahy a zaistiť tak, že celý čas sme pod hranicou 100 kg/h. Náš maximálny prietok paliva bol na úrovni 96 kg/h, aby sme si mohli byť istí, že neprekročíme pravidlami stanovených 100 kg/h. To však stálo výkon.“

      + 7 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • McMatej

        McMatej

        212.79.110.XXX
        O ultrazvuku něco vím a pochybuju, že jim šum bude dělat problémy.

        + 1 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom

          213.151.249.XXX
          podľa môjho názoru - to myslel ako odchylku,ktorá bude pri každom meraní - no keďže sa jedná o rovnaký merací prístroj rovnako nakalibrovaný - je u každého táto odchylka rovnaká.
          Musia s ňou rátať

          tak som to pochopil ja...

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • McMatej

            McMatej

            212.79.110.XXX
            Ale v ultrazvuku je opravdu šum, který za jistých okolností může dělat problémy.

            Nepřesnost měření je při každém měření čehokoliv. Ale možná se to "ztratilo" v překladu.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • anonym

    91.148.41.XXX
    RBR = PODVODNICI a je je !!! uz je to tu prvy zavod a uz zase hornerovci PODVADZAJU !!! Najvacsi podvodnici novodobej historie !!!!!

    + 10 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    86.49.79.XXX
    Pravidla jsou pravidla Z druhé strany si říkám, proč řešit nějaký průtok ? Když tak přemýšlím tak zrušení tohoto pravidla by mohlo fungovat místo DRS. Prostě jsem těsně za někým a on neví v jakém okamžiku tam dám žíznivej režim. Když to někdo použije na obranu, tak může, ale když bude blízko tak asi jen tak rychle nezareaguje a pokud to bude používat k bránění často, tak pak o to více bude muset šetřit. Když někdo pro předjíždění vyplácá hodně fuelu tak bude muset šetřit a druhý mu to může následně vrátit a my fanoušci si pak můžeme rochnit a sledovat předjíždění bez umělého DRS.

    Každý má přece stejný počet litrů na závod a jak si to rozdělí by mělo být jen na týmu.

    Zajímal by mne názor ostatních.

    + 5 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • miro

      188.195.191.XXX
      mi88ki - spravny nazor si myslim... meranie prietoku nechat len na Q..

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      82.119.113.XXX
      je to v pravidlách. aká pochybnosť?
      to by sme sa už mohli podobne zamýšlať napríklad aj nad tým, prečo nemôžu počas závodov čerpať palivo ... 03

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      McMatej

      212.79.110.XXX
      Takže místo umělého DRS zavedeme umělé zvyšování výkonu?

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        Na míře průtoku paliva nevidím nic umělého. Vidím v tom pouze strategický prvek, protože každý litr paliva promrhaný např. pro předjetí pak musíš někde pro změnu pošetřit. Každý má přece stejnou kapacitu paliva a jak si rozvrhne jeho využití by mělo být jen na něm. Naopak mi přijde umělé měřit kolik paliva použije v daném okamžiku.
        Nevidím ani nic špatného na tom, pokud by se zavedl kapacitní režim třeba 20 nebo 30 kg litrů pro každou část kvalifikace, samozřejmě za předpokladu, že to stačí třeba pro tři měřená kola při maximálním výkonu, tedy za nejvyššího neefektivního režimu motoru, tak proč ne ? Nevím kde je přesná hranice mezi spalováním a nošením přebytečného paliva. Aspoň by se částečně omezil provoz především při první nejdelší části kvalifikace, kdy jsou na trati pořád skoro všichni a je často jen otázkou štěstí, najít si prostor pro nerušené kolo. A v těch dalších částech kvalifikace, kdy už tak hustý provoz není, by bylo využití tratě poměrně odpovídající délce dané části a paliva k dispozici.

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Libor

    89.190.61.XXX
    Nevíte někdo o kolik to podle FIA překračovali?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama