DISKUZE K ČLÁNKU Horner: Senzor byl nespolehlivý, naše měření ukazuje, že jsme pravidla neporušili

Christian Horner, šéf Red Bullu, komentuje diskvalifikování Daniela Ricciarda ze závodu v Austrálii kvůli porušování limitu pro průtok paliva v RB10. Senzor byl prý problematický a podle jejich měření pravidla nijak neporušili.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Horner: Senzor byl nespolehlivý, naše měření ukazuje, že jsme pravidla neporušili

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 66, poslední 20.03.2014 14:28 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 26 lidí) 16.03.2014 15:44
A to vaše měření. Je kalibrované a schválené FIA… »
» Mr.B (Hlasovalo 19 lidí) 16.03.2014 15:26
Divné je, že nikdo jiný problémy neměl, jenom… »
» uzivatel001447 (Hlasovalo 15 lidí) 16.03.2014 17:18
lebo to by nemohli spravit tento maly p-o-d-v-o… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • anonym

      178.23.219.XXX
      Jenže tvoje kontrola by neodhalila překračování v půběhu závodu.
      Zjistila by pouze celkovou spotřebu za závod

      + 7 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      93.181.73.XXX
      NO TO ALE NENÍ ZASE TAK ÚPLNĚ PRAVDA

      1) na závod se smí použít 100kg paliva-to zkontrolovat jde jednoduše ,prostě se do nádrže natankuje pouze těch 100 kg paliva a pokud dojde tak je to jasný

      2) je taky ještě druhé omezení a to je max. průtok 100kg za hodinu a to ovlivňuje okamžitý výkon motoru protože pokud se tam pošle více paliva je jasný že dá motor více výkonu ,ale toto žáným odečtením zbytku paliva v nádrži nikdo nespočítá protože tato hodnota se bude neustále měnit,někdy bere motor těch 100kg za hodinu a jindy zase třeba jen 30kg za hodinu v závislosti na sešlápnutí pedálu atd......


      Přestože RB nefandím tak Ricciarda mi je líto,jel dobrý závod a toto je chyba týmu

      04

      + 10 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jens

        78.157.160.XXX
        Nemáš pravdu, není to tak jednoduché. Nestačí natankovat jen 100 kg paliva - zapomínáš na zaváděcí a dojezdová kola. Takže oni před tím musí do auta nacpat více paliva - proto to nejde tak snadno zkontrolovat. Na startu mají všichni více než 100 kg paliva a je to legální, po dojezdu do cíle jim stále ještě zbývá něco na cestu do boxů. Takže jestli někdo nespotřeboval více než 100 kg během závodu, to se taky FIA dozví až po dojezdu do cíle na základě prozkoumání údajů z těch čidel.

        + 5 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • eR

          62.245.107.XXX
          Ale o 100kg paliva na závod tady vůbec nejde. Jde o překročení okamžitého průtoku paliva a to se FIA dozví ihned během závodu, protože ten průtokoměr je napojený na telemetrii.

          + 5 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jens

            78.157.160.XXX
            Já netvrdím, že o to tady jde. Vysvětluji jen, proč to nejde tak jednoduše zkontrolovat.

            + 4 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • Chasnik

        217.117.213.XXX
        To anonym 16:51 a anonym 17:07: viz můj příspěvek výše ze 17:27

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • anonym

    37.221.254.XXX
    No jejich senzor bude vždy ukazovat spravné hodnoty.12

    + 8 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jake HorseRadisher

    Jake HorseRadisher

    85.207.90.XXX
    Red Bull Nevím, takový tým jako Red Bull by si tohle měl pohlídat jestli to funguje, několik předešlých let působili nejvíce profesionálně, a teď dělají takové kiksy...
    Zajímavé, že pokud jím to ukazovalo naměřené hodnoty menší, než hodnoty průtoku ve skutečnosti, tak jak je možné, že jim nedošlo palivo? Možná jim to blbě ukazovalo na obě strany, ale i tak potom buď měli sakra štěstí, že Ric dojel do cíle anebo o tom museli vědět a mysleli si, že jim to projde ;)

    + 13 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • seven

      85.160.35.XXX
      Aniž bych se chtěl zastávat rozhodnutí RB neuposlechnout FIA, fakt je ten, že F1 je technický sport pohybující se dost na hraně. A jde tu především o výsledek. Problémy s funkcí/přesností senzoru měl nominovaný dodavatel už dlouho předtím, jakž takž to dali dohromady, ale zdá se že asi ne úplně. RB prostě svým postupem zariskoval aby zajel výsledek a uvidí se zda uspěje a dokáže že oficiální průtokoměr ukazoval špatně. Pokud tomu tak opravdu bude, jsem zvědavý jak se k tomu FIA postaví, bez ohledu na všechny argumenty ohledně nezpochybnitelnosti funkce homologovaného zařízení. Takže počkáme si na pokračování ... 04

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Vyšší průtok neznamená vyšší spotřeba v porovnání s jinými vozy. Co spolklo navíc při maximálním přidání plynu se dalo ušetřit jinde i jinak. Třeba ERS.

      + 5 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jake HorseRadisher

        Jake HorseRadisher

        85.207.90.XXX
        Nějak tě nechápu... vyšší průtok = vyšší spotřeba paliva, ono ten ten průtokoměr měří spotřebu paliva, nebo si myslíš, že to palivo které tím protéká teče i někam jinam, než do motoru?

        + 1 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          Ten vyšší průtok vůbec neznamená, že museli spotřebovat více paliva než ostatní. Pod plným plynem se přece nejede celý závod vkuse.
          Taky převodovka může mít jiné odstupňování a v ten moment vznikají ve spotřebě rozdíly. Stylem jízdy se taky dá nějaké palivo ušetřit a v neposlední řadě rozhoduje i provoz na trati a osobní souboje.
          Prostě momentální průtok paliva je v koncovém důsledku zcela něco jiného, než celková spotřeba paliva.

          + 4 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • McMatej

            McMatej

            212.79.110.XXX
            Ale větší průtok paliva = větší výkon motoru.

            Proto je omezený průtok, aby se hlídal výkon motoru z důvodu bezpečnosti a omezení nákladů na vývoj.

            + 4 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              Ano je to větší výkon motoru, který může být zneužitý především k obraně předjetí jiným vozem, nebo pro předjetí jiného vozu díky výhodě, které pravidla neumožňují.

              + 4 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • enzo

            enzo

            89.177.132.XXX
            Na onboardech bylo vidět, jak RIC řadí nahoru hooodně brzo. Čili šetřil. Takže někde jinde o to palivo přicházel a musel zjevně šetřit. Pokud teda nešetřil motor jako takovej.

            + 0 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              89.102.92.XXX
              Nekde tu v clanku bylo ze max spotreba se dosahuje uz pri nizzsich otackach..

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • enzo

                enzo

                89.177.132.XXX
                Aha. To jsem si nevšiml. Ale jiní piloti na onboardech točili do červené. Možná jak které auto.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.23.219.XXX
          Ferda asi myslel spotřebu v celém závodě 03

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    A to vaše měření. Je kalibrované a schválené FIA?
    To si nemyslím. Podle vaších vlastních pravidel si klidně udělte titul už teď, ale v oficiálních statistikách to bude vypadat jinak.

    + 26 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Adrian Newey s trofejí pro vítězný tým

"Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama