DISKUZE K ČLÁNKU Horner: Senzor byl nespolehlivý, naše měření ukazuje, že jsme pravidla neporušili

Christian Horner, šéf Red Bullu, komentuje diskvalifikování Daniela Ricciarda ze závodu v Austrálii kvůli porušování limitu pro průtok paliva v RB10. Senzor byl prý problematický a podle jejich měření pravidla nijak neporušili.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Horner: Senzor byl nespolehlivý, naše měření ukazuje, že jsme pravidla neporušili

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 66, poslední 20.03.2014 14:28 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 26 lidí) 16.03.2014 15:44
A to vaše měření. Je kalibrované a schválené FIA… »
» Mr.B (Hlasovalo 19 lidí) 16.03.2014 15:26
Divné je, že nikdo jiný problémy neměl, jenom… »
» uzivatel001447 (Hlasovalo 15 lidí) 16.03.2014 17:18
lebo to by nemohli spravit tento maly p-o-d-v-o… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • XR

      78.157.160.XXX
      Víme někdo. O 4%, tj. místo 100 kg/l jeli na 104 kg/l.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Arnošt

        213.151.83.XXX
        Chtělo by to zopakovat si procenta. Překročeí o 0,4% odpovídá spotřebě 100,4 kg/hod. Výkonově to neznamená nic.

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • XR

          109.81.245.XXX
          Ale já jsem nepsal o 0,4 %, ale o 4 % - což představuje velký výkonnostní rozdíl!
          S první částí vaší věty tedy nezbývá, než souhlasit. 03

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Kdyby Red Bull vadný senzor vyměnili za jiný, oficiálně schválený FIA, vznikl by tento problém? Jinými slovy - věděli, že asi nesplní parametry požadované regulemi, proto vyměnili senzor a mysleli si že to FIA spláchne.

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Nasir

      188.175.189.XXX
      Pokud by chtěli použít vlastní měřící zařízení, museli by se nejdřív s FIA domluvit, aby jim tu součástku schválili a vysvětlit, v čem je spolehlivější a proč nelze nasadit jiný kus. Tým nemůže obcházet pravidla a nasazovat vlastní řešení, jak se jim zachce, s tvrzením, že oficiálně schálené jim údajně dělá potíže. Když to dovedu do absurdna, tak Caterham by taky mohl najednou nasadit úplně jiný neschválený motor, třeba od Hondy, protože Renault není spolehlivý, takže proč by nepoužili jiný motor, údajně typově stejný, ale bez jakékoliv konzultace, dodání podkladů a schválení u FIA.
      To je samozřejmě porušení pravidel a velmi pravděpodobně pokus o podvod a v RB musejí dobře vědět, že mají máslo na hlavě. Myslím, že s tím počítali a mají připravené "argumenty", aby to uhádali v zákulisí.

      + 8 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Jak typické pro Red Bull. Scénář podobný jako loni v případě Pirelli. Co jim nevyhovuje, to se snaží nahradit svým řešením a to pak uhádat v zákulisí. Horner nikde nevysvětlil, proč nebyli spokojeni s náhradním schváleným senzorem. Asi proto, že vykazoval stejné hodnoty, jako ten první.03 12
        Opět se RBR snaží vmanévrovat stáje do své vlastní soutěže, která bude podle jejich pravidel. Uvidíme, zda jim to opět FIA posvětí.05

        + 6 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Já to asi napsal blbě. Chtěl jsem říct, že dopředu věděli že nesplní jeden z parametrů spotřeby a proto ty čachry se senzorem. Je mi líto, že to odskáče i Ricciardo, ale pravidla by měla být proto, aby se dodržovala.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Jaroslav K.

    83.69.35.XXX
    Snad někdo nevěří ,že pan Horner řekne , ok dostali ste nás ,podvádíme ,příště se to už nebude opakovat , mx už budeme hodní12

    + 9 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    194.228.20.XXX
    neuvěřitelné Mě se ani nechce věřit, že něco takového je možné. Předpokládal jsem, že tento měřák je zapečetěná krabička do které můžou pouze napojit palivové vedení a připojit na proud a pokud mám problém tak dostanu jinou krabičku...
    Ale pokud to probíhá takto a ještě to uhádají tak už chápu na co Monte narážel s tím palivem a vůbec se mu nedivím.

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001398

      uzivatel001398

      213.168.188.XXX
      no je to zajímavý,viď?před pár dny zrovna na tohle Monte upozorní a hned první problém se vyskytne zrovna u RB.Já neříkám tak ani tak....03

      + 7 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Slimák

    188.75.128.XXX
    senzor Když měli jako jediní problém se senzorem, proč to neohlásili a nenechali si ho oficiálně vyměnit za jinej?

    + 13 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001447

      uzivatel001447

      188.123.100.XXX
      lebo to by nemohli spravit tento maly p-o-d-v-o-d-i-k!14

      + 15 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Chasnik

      217.117.213.XXX
      Právě, že ho vyměnili a potom ho zase museli vrátit zpátky. Ten původní se nelíbil RBR, ten vyměněný zase FIA

      + 6 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Chasnik

        217.117.213.XXX
        nechápu, proč mě někdo mínusuje za objektivní prokazatelnou pravdu 12

        + 2 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • JaroB

    88.212.40.XXX
    po... RB Tak nikto nemal s tým senzorom problém iba za... RB a oni si dovolia nainštalovať vlastný FIA neschválený merač a na základe toho tvrdiť , že je všetko v poriadku !? To kde sme??? nabudúce si prestavajú pol auta a povedia, že podľa nich toto je v poriadku a to čo zadala FIA je na pi... 02 02 02 10
    Příspěvek byl redakčně upraven.

    + 17 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      McMatej

      212.79.110.XXX
      Taky bych řekl, že RedBull měl po testech jiné starosti než řešit nepřesnost průtokoměru.

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001447

      uzivatel001447

      188.123.100.XXX
      podla mna rataju s tym ze si to vykecaju/vybavia/zaplatia na odvolani. Inak by predsa neriskovali, to by bol dost velky amaterizmus, nie? a redbul su vela veci, ale amateri urcite nie. len mi je luto ricca, mozno mohol byt aspon treti, keby hrali fer.

      + 8 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Chasnik

    217.117.213.XXX
    je to 50/50 1) buď se RB snažil ošidit data a narvat tam cracknutý průtokoměr, což FIA nezbaštila a vyzvala tým, aby se vrátil k původně instalovanému měřáku;
    2) nebo má Horner pravdu (teď nezáleží na tom, jaké k němu chovám sympatie či antipatie) a na základě nespolehlivosti dat ofic. průtokoměru se rozhodli věřit spíš vlastní technologii měření. Je pravda, že během testů se mluvilo o nespolehlivosti těchto zařízení a dělaly se na nich nějaké úpravy.

    Každopádně, během závodu stevardi upozornili na to, že ofic. průtokoměry ukazují překročení limitu a vyzvali RBR k nápravě, na což tým nereagoval. Rozhodli se riskovat vše a věřit následně svým právníkům, než třeba obětovat jednu nebo dvě pozice v momentě, kdyby se přizpůsobili oficiálnímu měřícímu zařízení, byť mohlo být nepřesné. Teprve další vývoj situace ukáže, jestli se jim risk vyplatil nebo ne.

    Procedura kontroly toho zařízení by mohla být jednoduchá: zjistit přesně hmotnost natankovaného paliva před závodem, po závodě zkontrolovat opět, kolik v nádrži zbylo a takto reálně vypočtená spotřeba by se musela shodovat s měřicím zařízením.

    + 7 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      McMatej

      212.79.110.XXX
      Takhle to kontrolovat nejde. To je jako na úsekovém měření rychlosti, část pojedeš vyšší než dovolenou rychlostí a část pomaleji a celý usek projedeš za správný čas. Ale na tom, že jsi část jel rychleji, to nic nezmění.

      + 12 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Chasnik

        217.117.213.XXX
        Já jsem neříkal kontrola pravidla, ale kontrola zařízení. To zařízení na měření průtoku tam samozřejmě zůstane a kontrola paliva před a po závodě pouze porovná správnost dat. A pokud fyzicky změřená hodnota bude shodná s hodnotou z měřičem průtoku, tak se potvrdí, že zařízení měří správně.

        Přirovnám k tomu úsekovému měření, jak jsi psal: polovinu úseku pojedu stovkou, polovinu osmdesátkou (pro zjednodušení počítám se skokovým zrychlením - v reálu to nejde, ale pro vysvětlení to stačí). Tzn. podle tacho jsem jel v průměru 90 km/h a pokud úsekové měření (tj. kamery a měření času) spočítají, že jsem jel 90 km/h, pak je vše v pořádku. Pokud jsou v měřeních rozdíly, musí se zjistit, která metoda měři přesně a která ne.

        + 1 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama