DISKUZE K ČLÁNKU Horner: Senzor byl nespolehlivý, naše měření ukazuje, že jsme pravidla neporušili
Christian Horner, šéf Red Bullu, komentuje diskvalifikování Daniela Ricciarda ze závodu v Austrálii kvůli porušování limitu pro průtok paliva v RB10. Senzor byl prý problematický a podle jejich měření pravidla nijak neporušili.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Horner: Senzor byl nespolehlivý, naše měření ukazuje, že jsme pravidla neporušili
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001447
(Hlasovalo 15 lidí)
16.03.2014 17:18
lebo to by nemohli spravit tento maly p-o-d-v-o… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
Nasir
20:24 16.03.2014 188.175.189.XXXPokud by chtěli použít vlastní měřící zařízení, museli by se nejdřív s FIA domluvit, aby jim tu součástku schválili a vysvětlit, v čem je spolehlivější a proč nelze nasadit jiný kus. Tým nemůže obcházet pravidla a nasazovat vlastní řešení, jak se jim zachce, s tvrzením, že oficiálně schálené jim údajně dělá potíže. Když to dovedu do absurdna, tak Caterham by taky mohl najednou nasadit úplně jiný neschválený motor, třeba od Hondy, protože Renault není spolehlivý, takže proč by nepoužili jiný motor, údajně typově stejný, ale bez jakékoliv konzultace, dodání podkladů a schválení u FIA.
To je samozřejmě porušení pravidel a velmi pravděpodobně pokus o podvod a v RB musejí dobře vědět, že mají máslo na hlavě. Myslím, že s tím počítali a mají připravené "argumenty", aby to uhádali v zákulisí.-
odin
22:00 16.03.2014 77.240.96.XXXJak typické pro Red Bull. Scénář podobný jako loni v případě Pirelli. Co jim nevyhovuje, to se snaží nahradit svým řešením a to pak uhádat v zákulisí. Horner nikde nevysvětlil, proč nebyli spokojeni s náhradním schváleným senzorem. Asi proto, že vykazoval stejné hodnoty, jako ten první.
Opět se RBR snaží vmanévrovat stáje do své vlastní soutěže, která bude podle jejich pravidel. Uvidíme, zda jim to opět FIA posvětí.
-
-
-
uzivatel000190
18:47 16.03.2014 194.228.20.XXXneuvěřitelné Mě se ani nechce věřit, že něco takového je možné. Předpokládal jsem, že tento měřák je zapečetěná krabička do které můžou pouze napojit palivové vedení a připojit na proud a pokud mám problém tak dostanu jinou krabičku...
Ale pokud to probíhá takto a ještě to uhádají tak už chápu na co Monte narážel s tím palivem a vůbec se mu nedivím.-
uzivatel001398
19:51 16.03.2014 213.168.188.XXXno je to zajímavý,viď?před pár dny zrovna na tohle Monte upozorní a hned první problém se vyskytne zrovna u RB.Já neříkám tak ani tak....
-
-
-
uzivatel001447
17:18 16.03.2014 188.123.100.XXXlebo to by nemohli spravit tento maly p-o-d-v-o-d-i-k! -
-
-
JaroB
16:40 16.03.2014 88.212.40.XXXpo... RB Tak nikto nemal s tým senzorom problém iba za... RB a oni si dovolia nainštalovať vlastný FIA neschválený merač a na základe toho tvrdiť , že je všetko v poriadku !? To kde sme??? nabudúce si prestavajú pol auta a povedia, že podľa nich toto je v poriadku a to čo zadala FIA je na pi...
Příspěvek byl redakčně upraven.-
uzivatel001447
17:07 16.03.2014 188.123.100.XXXpodla mna rataju s tym ze si to vykecaju/vybavia/zaplatia na odvolani. Inak by predsa neriskovali, to by bol dost velky amaterizmus, nie? a redbul su vela veci, ale amateri urcite nie. len mi je luto ricca, mozno mohol byt aspon treti, keby hrali fer.
-
Chasnik
16:30 16.03.2014 217.117.213.XXXje to 50/50 1) buď se RB snažil ošidit data a narvat tam cracknutý průtokoměr, což FIA nezbaštila a vyzvala tým, aby se vrátil k původně instalovanému měřáku;
2) nebo má Horner pravdu (teď nezáleží na tom, jaké k němu chovám sympatie či antipatie) a na základě nespolehlivosti dat ofic. průtokoměru se rozhodli věřit spíš vlastní technologii měření. Je pravda, že během testů se mluvilo o nespolehlivosti těchto zařízení a dělaly se na nich nějaké úpravy.
Každopádně, během závodu stevardi upozornili na to, že ofic. průtokoměry ukazují překročení limitu a vyzvali RBR k nápravě, na což tým nereagoval. Rozhodli se riskovat vše a věřit následně svým právníkům, než třeba obětovat jednu nebo dvě pozice v momentě, kdyby se přizpůsobili oficiálnímu měřícímu zařízení, byť mohlo být nepřesné. Teprve další vývoj situace ukáže, jestli se jim risk vyplatil nebo ne.
Procedura kontroly toho zařízení by mohla být jednoduchá: zjistit přesně hmotnost natankovaného paliva před závodem, po závodě zkontrolovat opět, kolik v nádrži zbylo a takto reálně vypočtená spotřeba by se musela shodovat s měřicím zařízením.-
-
Chasnik
17:27 16.03.2014 217.117.213.XXXJá jsem neříkal kontrola pravidla, ale kontrola zařízení. To zařízení na měření průtoku tam samozřejmě zůstane a kontrola paliva před a po závodě pouze porovná správnost dat. A pokud fyzicky změřená hodnota bude shodná s hodnotou z měřičem průtoku, tak se potvrdí, že zařízení měří správně.
Přirovnám k tomu úsekovému měření, jak jsi psal: polovinu úseku pojedu stovkou, polovinu osmdesátkou (pro zjednodušení počítám se skokovým zrychlením - v reálu to nejde, ale pro vysvětlení to stačí). Tzn. podle tacho jsem jel v průměru 90 km/h a pokud úsekové měření (tj. kamery a měření času) spočítají, že jsem jel 90 km/h, pak je vše v pořádku. Pokud jsou v měřeních rozdíly, musí se zjistit, která metoda měři přesně a která ne.
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek