DISKUZE K ČLÁNKU Přijde Ricciardo o druhé místo kvůli překročení omezeného průtoku paliva?

Skvělé druhé místo Daniela Ricciarda při jeho prvním startu za Red Bull v domácí Velké ceně Austrálie je ohroženo.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Přijde Ricciardo o druhé místo kvůli překročení omezeného průtoku paliva?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 178, poslední 19.03.2014 21:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 18 lidí) 16.03.2014 11:01
To budou mít Grglavky radost. Nevěřím, že bylo… »
» Petr (Hlasovalo 12 lidí) 16.03.2014 10:50
Pleteš dohromady dvě rozdílné věci: - limit… »
» uzivatel001112 (Hlasovalo 12 lidí) 16.03.2014 10:54
Protože se tímto opatřením podařilo zachránit… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • CaesarF1

    CaesarF1

    109.202.83.XXX
    Podle mě ho potrestají do příštího závodu např. počtem míst na startu nebo ty jejich trestné body. Když ale píší, že překračoval konzistentně v jedné části závodu, tak zřejmě "oroštoval" na rovince nebo pár celých kol před koncem, když si byly vědomi, že s palivem vystačí. Každopádně ten průtok museli mít možnost měnit v průběhu závodu a to je podvod02

    + 8 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • JaroB

      88.212.40.XXX
      No lenže presne tých pár kôl mu stačilo aby ušiel Kevinovi a aby ho neobehol !!!02 15

      + 7 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Slimák

      188.75.128.XXX
      To je zprávná otázka. Má RedBull (renault) možnost ovlivňovat během závodu maximální množství průtoku?

      + 4 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jens

        78.157.160.XXX
        Samozřejmě.

        + 4 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • CaesarF1

        CaesarF1

        109.202.83.XXX
        Určitě můžou, ale nesmí nad ten stanovený limit 100kg/h, si myslím

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Slimák

          188.75.128.XXX
          Jasně jsem napsal "maximální množství průtoku"
          Kdyby např. 5kol před koncem zjistili, že jim vystačí palivo ještě na 10kol, zvýšili by průtok nad maximální limit a tím by získali výhodu.

          + 12 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Bulldog

            85.70.74.XXX
            Maximální možný průtok není konstantní, 100 kg/h je strop při více než 10.500 RPM, v nižších otáčkách je maximální průtok nižší. Přesné hodnoty neznám tak bajvoko plácnu třeba 80 kg/h při 8.000-9.000 RPM, 90 kg/h pro 9.000-10.500 RPM atd. Potom tak trochu nechápu limit 15.000 RPM, stejně všichni řadí cca na 12.000 RPM, dál už motor kvůli nedostatku paliva stejně netáhne, akorát víc hřeje. Kdyby FIA zastropovala otáčky třeba na 13.000, tak se prakticky nic nestane.

            Průtok se nastavuje dle potřeby během závodu, kdy podle dat z telemetrie tým sdělí jezdci instrukce jak nastavit hejblátky na volantu mapování motoru. Přenos dat je možný pouze směrem z vozu, takže pokud v řídící jednotce nebyla skrytá mapa umožňující vyšší než maximální možný průtok,

            /// Malá vsuvka: Vzpomínám si, že z něčeho podobného byl v sezóně 1994 obviňován Benetton, údajně měli pomocí určité kombinace tlačítek na volantu aktivovat nějaké elektronické asistenty zakázané po sezoně 93. FIA se tenkrát snad spokojila s vysvětlením, že jde o pozůstatek vývoje SW z doby před zákazem a ony sporné funkce jsou deaktivované.///

            tak přes těch 100 kg/h při 10.500+ RPM vlak nejede. Můj názor je, že jen hlupák by zkoušel podvádět s něčím, co je jasně definované a průběžně kontrolované, takže bych v tomto případě Red Bullu klidně i věřil...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • JaroB

        88.212.40.XXX
        Jakžeby nie...toto je základ všetkého v dnešnej F1...kontrola spotreby a energie...myslíš, že Kevin za Ricciardom dostal povolenie prepnúť do žltej 3 dve kolá pred koncom a tlačiť čo to dá, prečo? Lebo vedeli, že palivo mu vystačí...takže teoreticky keď prepol na žltú 3 ...tak sa mu zvýšil výkon na max a prietok povedzme na 99,5 lit/s a k dispozícii plných 160koní z MGU...

        + 2 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          217.117.213.XXX
          ... asi myslíš 99,5lit/h.
          Kdyby to bylo za s, tak má nádrž vycuclou jednoho sešlápnutí plynového pedálu :-)04

          + 6 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    Koukám, že tu nikomu nedochází, že průtok paliva řídí jednotka, která je nedílnou součástí motoru. Tým si může vybrat jen z několika map, které jednotka definuje. Takže podle mne další průser Renaultu.
    Ale chápu, že by pak nešlo házet špínu na RB a o to tu jde, že?03

    + 11 / − 16

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petrov

      89.103.228.XXX
      Fakt ? A neřídí si tohle vše tým softwarem ? Já myslím, že ano.

      + 6 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Jistě. A ty si myslíš, že software, který řídí pohyb každičké součástky v motoru a rozhoduje kam a nak teré místo má proudit palivo či vzduch, dělá někdo jiný než výrobce toho motoru? 20

        + 5 / − 9

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          89.103.228.XXX
          Tak řídí se průtok paliva softwarem nebo ne ? Ano, řídí. To mi stačí. Nevykládej mi ta hlouposti, že Renault všem určuje jaký mají mít průtok paliva.

          + 6 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Renault vytvoří několik variant, jak má motor pracovat. Říká se jim mapy. A tým si může jen vybrat mezi nimi. Povinností Renaultu by mělo být, aby žádná z těch map nepřesahovala maximální průtok. Hloupost je si myslet, že nějaký člen týmu, který u vývoje motoru nebyl a vůbec neví co je v něm všechno nastavené a jak, mění jeho základní parametry.

            + 5 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Miku občas tady obhajuješ ten "tvůj" RedBull úplně nesmyslně. Viz. ..." Že je problém také na straně Renaultu už včera potvrdil Helmut Marko, ve 'Sport Bildu' můžeme dále číst: "Už jsme poslali pracovní skupinu do Paříže. Naši lidé už pomáhají Renaultu napsat nový softwarový program." ...
          Jo a ten citát jsem si nevymyslel, abys mne zase "neobvinil" z výmyslů a spekulací. Ten jsem zkopíroval od tud [odkaz na stránku]
          Podle mne, kdyby byla vina pouze a jedině na straně Renaultu, tak by musely mít podobné problémy také ostatní piloti s Renaulťáckým motorem. Protože tento problém nemůže nijak ovlivnit pilot. A jelikož se tyto problémy vyskytly pouze u RedBullu, pak je jasné, že opět tento tým spolu s Renaultem podváděl.
          02

          + 4 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Správně jsi to ocitoval: pomáhají RENAULTU!!! napsat nový softwarový program."
            Takže nejsem moc mimo, když jsem tvrdil, že software dělá Renault!!! Nebo to chápeš jinak? Že jim někdo říkal, jaké mapy by se jim hodily přece nijak nepopírám a je to naprosto logické a běžné u všech. 03
            Chceš říct, že jim RB nadiktoval, že mají porušit pravidla a Renault s tím (asi kvůli Markovým krásným očím) úplně debilně souhlasil? 03

            + 5 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Nejspíše se Renault s RedBullem porušení pravidel opravdu dopustili. Nemyslíš? Nebo snad u STR (ostatní Renaulťácké týmy nedojely) měli také problémy s vyšším průtokem paliva? Nikde jsem nic takového nezjistil.
              Nelegální auto měl opět pouze RedBull. Jenže na rozdíl od minulých prohřešků, jim to tentokrát už neprošlo. I když... Vettela by diskvalifikovali asi obtížněji, že?
              03

              + 6 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Naprosto souhlasím. RB se porušení pravidel nejspíš dopustil. Jen si myslím, že to nikdo neudělal úmyslně (chyby se prostě stávají a určitě to není první diskvalifikace v historii F1) a pokud je to něčí vina, pak Renaultu. Je to jejich motor, jejich software. Jestli dodali jiný software RB než ostatním netuším. Podstatné je to, že je to jejich výtvor a mají nést odpovědnost za svou práci.
                A kdyby Vettel dojel, nedokážu si představit, že by diskvalifikovali Ricciarda a jeho ne. To je hodně velké sci-fi. Nepamatuji si, že by se někdy v historii něco takového stalo. 03

                + 6 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama