DISKUZE K ČLÁNKU Přijde Ricciardo o druhé místo kvůli překročení omezeného průtoku paliva?
Skvělé druhé místo Daniela Ricciarda při jeho prvním startu za Red Bull v domácí Velké ceně Austrálie je ohroženo.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Přijde Ricciardo o druhé místo kvůli překročení omezeného průtoku paliva?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001112
(Hlasovalo 12 lidí)
16.03.2014 10:54
Protože se tímto opatřením podařilo zachránit… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
CaesarF1
12:05 16.03.2014 109.202.83.XXXPodle mě ho potrestají do příštího závodu např. počtem míst na startu nebo ty jejich trestné body. Když ale píší, že překračoval konzistentně v jedné části závodu, tak zřejmě "oroštoval" na rovince nebo pár celých kol před koncem, když si byly vědomi, že s palivem vystačí. Každopádně ten průtok museli mít možnost měnit v průběhu závodu a to je podvod-
-
-
-
Bulldog
17:57 16.03.2014 85.70.74.XXXMaximální možný průtok není konstantní, 100 kg/h je strop při více než 10.500 RPM, v nižších otáčkách je maximální průtok nižší. Přesné hodnoty neznám tak bajvoko plácnu třeba 80 kg/h při 8.000-9.000 RPM, 90 kg/h pro 9.000-10.500 RPM atd. Potom tak trochu nechápu limit 15.000 RPM, stejně všichni řadí cca na 12.000 RPM, dál už motor kvůli nedostatku paliva stejně netáhne, akorát víc hřeje. Kdyby FIA zastropovala otáčky třeba na 13.000, tak se prakticky nic nestane.
Průtok se nastavuje dle potřeby během závodu, kdy podle dat z telemetrie tým sdělí jezdci instrukce jak nastavit hejblátky na volantu mapování motoru. Přenos dat je možný pouze směrem z vozu, takže pokud v řídící jednotce nebyla skrytá mapa umožňující vyšší než maximální možný průtok,
/// Malá vsuvka: Vzpomínám si, že z něčeho podobného byl v sezóně 1994 obviňován Benetton, údajně měli pomocí určité kombinace tlačítek na volantu aktivovat nějaké elektronické asistenty zakázané po sezoně 93. FIA se tenkrát snad spokojila s vysvětlením, že jde o pozůstatek vývoje SW z doby před zákazem a ony sporné funkce jsou deaktivované.///
tak přes těch 100 kg/h při 10.500+ RPM vlak nejede. Můj názor je, že jen hlupák by zkoušel podvádět s něčím, co je jasně definované a průběžně kontrolované, takže bych v tomto případě Red Bullu klidně i věřil...
-
-
-
JaroB
12:17 16.03.2014 88.212.40.XXXJakžeby nie...toto je základ všetkého v dnešnej F1...kontrola spotreby a energie...myslíš, že Kevin za Ricciardom dostal povolenie prepnúť do žltej 3 dve kolá pred koncom a tlačiť čo to dá, prečo? Lebo vedeli, že palivo mu vystačí...takže teoreticky keď prepol na žltú 3 ...tak sa mu zvýšil výkon na max a prietok povedzme na 99,5 lit/s a k dispozícii plných 160koní z MGU... -
-
Mike17
12:01 16.03.2014 93.99.87.XXXKoukám, že tu nikomu nedochází, že průtok paliva řídí jednotka, která je nedílnou součástí motoru. Tým si může vybrat jen z několika map, které jednotka definuje. Takže podle mne další průser Renaultu.
Ale chápu, že by pak nešlo házet špínu na RB a o to tu jde, že?-
-
-
-
Mike17
13:19 16.03.2014 93.99.87.XXXRenault vytvoří několik variant, jak má motor pracovat. Říká se jim mapy. A tým si může jen vybrat mezi nimi. Povinností Renaultu by mělo být, aby žádná z těch map nepřesahovala maximální průtok. Hloupost je si myslet, že nějaký člen týmu, který u vývoje motoru nebyl a vůbec neví co je v něm všechno nastavené a jak, mění jeho základní parametry.
-
-
odin
14:41 16.03.2014 77.240.96.XXXMiku občas tady obhajuješ ten "tvůj" RedBull úplně nesmyslně. Viz. ..." Že je problém také na straně Renaultu už včera potvrdil Helmut Marko, ve 'Sport Bildu' můžeme dále číst: "Už jsme poslali pracovní skupinu do Paříže. Naši lidé už pomáhají Renaultu napsat nový softwarový program." ...
Jo a ten citát jsem si nevymyslel, abys mne zase "neobvinil" z výmyslů a spekulací. Ten jsem zkopíroval od tud [odkaz na stránku]
Podle mne, kdyby byla vina pouze a jedině na straně Renaultu, tak by musely mít podobné problémy také ostatní piloti s Renaulťáckým motorem. Protože tento problém nemůže nijak ovlivnit pilot. A jelikož se tyto problémy vyskytly pouze u RedBullu, pak je jasné, že opět tento tým spolu s Renaultem podváděl.
-
Mike17
14:58 16.03.2014 93.99.87.XXXSprávně jsi to ocitoval: pomáhají RENAULTU!!! napsat nový softwarový program."
Takže nejsem moc mimo, když jsem tvrdil, že software dělá Renault!!! Nebo to chápeš jinak? Že jim někdo říkal, jaké mapy by se jim hodily přece nijak nepopírám a je to naprosto logické a běžné u všech.
Chceš říct, že jim RB nadiktoval, že mají porušit pravidla a Renault s tím (asi kvůli Markovým krásným očím) úplně debilně souhlasil?-
odin
15:11 16.03.2014 77.240.96.XXXNejspíše se Renault s RedBullem porušení pravidel opravdu dopustili. Nemyslíš? Nebo snad u STR (ostatní Renaulťácké týmy nedojely) měli také problémy s vyšším průtokem paliva? Nikde jsem nic takového nezjistil.
Nelegální auto měl opět pouze RedBull. Jenže na rozdíl od minulých prohřešků, jim to tentokrát už neprošlo. I když... Vettela by diskvalifikovali asi obtížněji, že?
-
Mike17
16:33 16.03.2014 93.99.87.XXXNaprosto souhlasím. RB se porušení pravidel nejspíš dopustil. Jen si myslím, že to nikdo neudělal úmyslně (chyby se prostě stávají a určitě to není první diskvalifikace v historii F1) a pokud je to něčí vina, pak Renaultu. Je to jejich motor, jejich software. Jestli dodali jiný software RB než ostatním netuším. Podstatné je to, že je to jejich výtvor a mají nést odpovědnost za svou práci.
A kdyby Vettel dojel, nedokážu si představit, že by diskvalifikovali Ricciarda a jeho ne. To je hodně velké sci-fi. Nepamatuji si, že by se někdy v historii něco takového stalo.
-
-
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek