DISKUZE K ČLÁNKU Ve vzduchu visí protest proti turbomotorům Ferrari, o co jde?
V otázce sporu ohledně ochranného krytu turba Ferrari je zatím ticho, avšak bez finálního řešení. FIA akceptovala řešení Ferrari, které je o tři kilogramy lehčí než řešení Renaultu a Mercedesu. Je možné, že se protestu proti krytu turba u Ferrari dočkáme až v Melbourne.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ve vzduchu visí protest proti turbomotorům Ferrari, o co jde?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000415
07:55 21.02.2014 194.12.37.XXXco je to za dobu? Tak kurńa, vymyslim něco lepšího a hned na mě někdo podá protest???? A´t se chytnou za nos , že je to nenapadlo a příště zaberou víc. Jestli na to šli humpolácky alias kovářsky, tak o tom radši mlčím a lezu kanálama. Takhle jsme fňukali ve školce.-
PC
08:48 21.02.2014 212.47.2.XXXKlídek, jestli mluvil článek pravdu, tak FIA stanovila systém mechanického zabezpečení (nutně těžší) a Ferrari si použilo systém hybridní s elektronickým zabezpečením (samozřejmě nutně lehčí). To je podle řady týmů porušení pravidel a já s nimi souhlasím.
Vyčůranost by neměla být zaměňována s technickou invencí.-
-
-
Nikos
11:15 21.02.2014 213.195.215.XXXasi tak. Me teda prijde o dost bezpecnejsi verze Ferrari nez to Maji to podle popisu v clanku udelane dobre ... ono se to muze rozletet tak tam dame tvrdsi kryt ... to je reseni jak kdyz bych nevedel co stim ja tak dam taky silnejsi matros kdyby se to rozbilo. Navic nikdo nevi co by to udelalo kdyz by se to rozletelo do motoru a zacalo se to tam ruzne odrazet od krytu atd aby s toho nebyli vetsi skody nakonec ...-
-
Pepan
11:33 21.02.2014 89.24.157.XXXV článku se píše že mají mít ochranný kryt. Ale jestli ten kryt zabezpečuje mechanicky nebo elektronicky, to už tam uvedeno není. Takže pokud by to FIA zlegalizovala, Renault a Mercedes by mohly mít problémy s dodatečnou homologací podobného zařízení. A pro odpůrce této varianty následující úvaha. Pokud by selhala čidla a došlo k proražení krytu, mohlo by to ohrozit diváky na tribunách. Ale stejně tak by se mohlo stát že mechanický kryt by měl skrytou vadu materiálu. Jenže v tomhle případě by při explozi rotoru mohly letět vzduchem až o tři kila materiálu navíc.
-
-
-
-
-
-
-
Jake HorseRadisher
19:27 20.02.2014 85.207.90.XXXTak pokud by vyřadili vozy s motory Ferrari z velké ceny Austrálie, tak by Caterham mohl získat nějaké ty body, protože zatím nevypadá, že by ostatní týmy s Renaultem měly na to, aby zajely celý závod :) -
-
-
-
anonym
05:44 21.02.2014 188.120.195.XXXCelek ano, ale rotor motogenerátoru se z principu musí točit a jeho hmota bude pravděpodobně někde jinde než hmota turbíny. Když se ti rozsype turbína, rozletí se na "tisíc" malých a lehkých střepů, kdyby se ale nedejbůh rozsypal rychle roztočený rotor motogenerátoru, to by asi byla jiná písnička.-
tom
08:22 21.02.2014 85.237.227.XXXsory, ale aj rotor motogeneratora musi byt extremne lahky inak by to velmi nefungovalo.
inak v clanku sa pise o turbokompresore - nie o motogeneratore
narazam na to, ze asi niesom v bezpeci - lebo moje turbo vraj toci aj cez 150 000 a kryy nemam....-
Red_Blaf
08:51 21.02.2014 91.228.245.XXXkryt nemate protoze telo turba je z litiny a vlastni rotor je cca 7cm v prumeru. v f1 nevim ale podle fotek mi prijde ye to turbo ma snad klidne vice jak 25cm prumer. vite co to je rotacni hmota na rameni? to musi generovat brutalni sily! navic obal urcite neni z trapne litiny ze... a dal silno silne pochybuji ze se jejich konstrukce da vubec porovnat s konvencnim fresenim, snad jen principem. mmch opel calibra turbo tocina 240tis ot/min na rotoru turba ;)-
tom
09:12 21.02.2014 195.168.26.XXXpráve ste vymenovali všetky dôvody, prečo je to bezpečnejšie ako v bežnej premávke:
1. obal turba určite nieje z bežnej zliatiny /i keď žiadne turbo nemôže byť z "bežnej zliatiny - obrovské teplotné rozdiely/
2. točí menej ako sa je v dnešnej dobe bežné
a čo sa týka priemeru - turba sa používajú rôzne priemery: podľa učelu
- malé roztáčajú sa už od nízkych otáčok /malá zotrvačnosť - kratšia turbodiera/ - tieto turba generujú nižší tlak
- väčšie rozmery / hlavne u motorov kde potrebujú vygenerovať čo najvyšší výkon/ - /väčší priemer - väčšia zotrvačnosť - väčšia turbodiera/ - ale generujú vyšší plniaci tlak /aj takéto priemery ako si uviedol sa používaju v bežnej premávke/
NAVRHUJEM: do všetkých aut čo majú turbo balisktický kryt /ide o bezpečnosť / - čo Ak???
-
-
-
-
-
-
-
-
Kapor
15:59 20.02.2014 194.160.178.XXXNo, je to hlúposť,.. ...lebo otáčky tubokompresora dosahujú bežne u normálneho nad 100 000 ot./nim. takže tá hodnota má biť keď, tak 120 500 ot. min. K tomu, aby niečo uletelo nemôže dôjsť, lebo rotor turbokompresoru sa brzdí cez MGU-H vždy ak dosiahne hodnotu otáčok, ktoré prevyšujú príkon plniaceho tlaku kompresora turbokompresora, brzdným momentom alternátora MGU-H, takže nedosiahnu ani hodnotu turba, ktorý je vytočený na klasickom športiaku bez tohto zariadenia rekuperácie termálnej energie, lebo tam ho nemá čo brzdiť. Ak niekto podá protest a komisári to zoberú ako bernú mincu, tak sú praštení, lebo je to totálna hlúposť. Taký protest by nepodal ani Soms !
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek