DISKUZE K ČLÁNKU Změní se pravidla kvalifikace?

FIA zjevně stále nemá dost změn v pravidlech pro nadcházející sezónu. Jen několik týdnů před VC Austrálie, která bude otevírat letošní ročník MS, je totiž na stole změna pravidel kvalifikace, která by měla zatraktivnit sobotní program závodních víkendů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Změní se pravidla kvalifikace?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 09.02.2014 15:24 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Easy (Hlasovalo 15 lidí) 08.02.2014 00:41
No ale stále je tady faktor počasí... Co když… »
» uzivatel001437 (Hlasovalo 10 lidí) 08.02.2014 10:50
Dá se očekávat, že spolu se zavedením pravidla… »
» uzivatel000792 (Hlasovalo 7 lidí) 07.02.2014 23:22
.... Ja by som sa vratil k modelu kvalifikacie,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Zix.

Zix.

78.102.27.XXX
Kvalifikace Tahle sada navíc by určitě špatná nebyla špatná a konečně by snad týmy jezdili naplno, hlavně mezi top týmy by to mohli být krásný boje.04

Já sem ale pro to,aby se někde kvalifikace zkrátila a třeba top5 jezdců by jelo jenom 1 kolo a to by rozhodlo, podobně jako to je v DTM. To aby se tak rozhodovalo celý pole,jak píše Smokie mi přijde zbytečný a už vůbec bych to nerozděloval na 2 dny.
Co se týče nevýhody,kdyby se měnilo počasí,tak bych nechal jet prvního toho kdo byl v Q2/ 1.,pak 2. a tak dále. Samozřejmě by i mohla být situace,že by přestalo pršet a tedy 1. by byla jet nevýhoda - to bych klidně prohodil a nejdřív by jel 5.,poté 4. a poslední 1. z předchozí části kvalifikace.
A možná by se tím trochu zatraktivnila i část kvalifikace než by bylo to speciální 1 kolo. Týmy by totiž dopředu tušili,že bude pršet a nutili by jezdce aby se snažili a tedy měli výhodu v tom jestli pojedou 1./poslední.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

82.144.151.XXX
Radsi mam kvaldu v jednom kuse... mozna jsem moc netrpelivy na vysledky 03

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000792

uzivatel000792

88.212.36.XXX
Preto by sa mi pacilo ak by mali jeden pokus v piatok a druhy v sobotu.04 Az tak casto sa nestava, ze by sa menilo pocasie pocas dvoch dni. A vobec, ked tento format fungoval, tak tiez bolo minimum pripadov, kedy jazdec doplatil na zmenu pocasia. Myslim, ze len v Australii, inak vobec nie.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

FF

37.221.245.XXX
Někde jsem četl, že by museli startovat na sadě, na které zajeli nejrychlejší čas v Q2.

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jake HorseRadisher

Jake HorseRadisher

85.207.90.XXX
No ale o tom se právě nic nepíše, taky mě to napadlo no :)

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001437

uzivatel001437

89.103.251.XXX
Dá se očekávat, že spolu se zavedením pravidla o speciální sadě pro Q3, by se změnilo i toto pravidlo o nutnosti použit při startu VC stejnou sadu, na které se daný jezdec kvalifikoval.

+ 10 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Áno, toto je dobrý návrh,.. ...ale tímy budú taktizovať ďalej a nebudú šetriť pneumatiky, ale pohonné jednotky. 11

+ 9 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jake HorseRadisher

Jake HorseRadisher

85.207.90.XXX
Jedině to jediné rychlé kolo dát místo Q3 a mohli by ten čas zajet během těch 10 minut jediné kolo a dostali by tu sadu navíc a pak by na startu mohli startovat s čím by chtěli (stejně 9o% startovního pole startuje na měkké sadě, stejně je těch prvních 10 jezdců rychlých i na těch jemně sjetých gumách)
Takže by to funguvalo jako nějaká superpole v superbicích :)
Takovouhle změnu bych i podporoval, ale jinak asi ne :D

+ 1 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jake HorseRadisher

Jake HorseRadisher

85.207.90.XXX
No ale je taky pravidlo, že pilot musí startovat na té sadě na které zajel nejrychlejší kolo, a pokud by jí zajel na té sadě co dostali a pak by jím ji po kvaldě sebrali? Tak? By jako auto stálo na startu na špalcích nebo co? 11

+ 1 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

109.80.112.XXX
Nejak Te nechapu, byla by to kvalifikacni sada, jen na tuhle cast kvaldy a je uplne jedno jak by na ni jeli, stejne by jim tuto konkretni po kvalde vzali... Proc by jim brali jinou?!?21

+ 12 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

82.144.151.XXX
No ale stále je tady faktor počasí... Co když bude na začátku sucho a později zaprší?
V současném formátu se mi moc nelíbí ta nutnost startovat na směsi, na které byl jezdec v Q3 nejrychlejší. Proč "trestat" těch deset nejlepších tímto umělým způsobem? V kvalifikaci by se měly použít jiné sady gum než v závodě..

+ 15 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

most_wanted

89.103.17.XXX
Naprosto souhlasím, žádný další změny už jich bylo až moc a méně je někdy víc!!

Když se zamyslím nad tou speciální sadou, která má zabránit taktizování se šetřením pneumatik napadá mě další věc: Pokud do Q3 postoupí víceméně vyrovnané týmy tak bude všechno OK. Co když ale postoupí do Q3 např. tým Caterham, podle mě i kdyby měli deset speciálních sad tak nevyjedou protože čistě pragmaticky se dá předpokládat že skončí v Q3 poslední tj. 10 (pomineme-li nepředvídatelné události), nebo snad ne? Proč by týrali auto v konkurenci předních týmů?

Samozřejmě s Caterhamem jsem to přehnal aby bylo patrné co jsem měl na mysli. Může se to stát i tak že jeden z předních týmu, který je normálně v Q3 pravidelně nebude na určité trati výkonnostně stačit na ostatní přední týmy, výsledek je stejný.

Takže speciální sada stejně nezabrání nějakému tomu taktizování, nechme to jak je to teď :)

+ 6 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000792

uzivatel000792

88.212.36.XXX
.... Ja by som sa vratil k modelu kvalifikacie, kde mal kazdy jazdec jedno ostre kolo, v ktorom musel ukazat co vie. A ked v nom havaroval, tak mal proste smolu. 04 Pripadne by mal jeden pokus v piatok a druhy v sobotu.

+ 7 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jake HorseRadisher

Jake HorseRadisher

85.207.90.XXX
Sada navíc S tou sadou nových pneu navíc je jeden problém, který nevím kde jsem četl, ale ta sada navíc by jim byla následně odebrána, takže kdyby na té směsi navíc zajeli nejrychlejší kolo, tak jak by to potom řešili? Jako mohli by jim sebrat nějakou sadu stejné směsi, ale sebrali by jim nepoužitou, což nemá smysl, nebo by sebrali tu nejvíce sjetou nebo fakt nevím :) Nechal bych to tak jak je to teď, stejně 50 minut stále někdo jezdí a těch posledních 10 minut uteče tak rychle, že i když jede jen 6 vozu tak je to úplně jedno 11

+ 2 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama