DISKUZE K ČLÁNKU Alonso: Vozy F1 jsou na vrcholnou disciplínu motorsportu příliš škaredé (+foto)
Fernandovi Alonsovi se letošní monoposty Formule 1 moc nelíbí - na královské odvětví motorsportu jsou podle něj příliš škaredé.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Alonso: Vozy F1 jsou na vrcholnou disciplínu motorsportu příliš škaredé (+foto)
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
odin
10:14 08.02.2014 77.240.96.XXXnosy Mně se absolutně nelíbí nos RedBullu. Připadá mi jako účelový. Autoři okopírovali loňský nos a přidali zlomeného pindíka.
Naopak nos McLarenu se mi celkem líbí.
Mezi zvláštní nosy řadím Ferrari, Caterham a chybějící Lotus.
Ostatní řešení mi připadají více-méně podobná.
Ale co člověk, to názor. Naštěstí při závodech půjde o rychlost a spolehlivost. A nikliv o estetiku jako při krasobruslení. Tak že subjektivní hodnocení tento sport kazí minimálně. -
zeto
15:36 07.02.2014 89.102.65.XXXHm... Tak podle mne je nejhezčí nos u Mercedesu a o nejhorší soutěží FI a Cat. Těsně před nimi je pro mne Ferko, vím, že to asi schytám, ale mně se prostě hlavně při pohledu z boku ten zvadlej chobot hrozně nelíbí.
Ale tak hlavní stejně je, jak to komu pojede. -
uzivatel001000
10:45 07.02.2014 46.39.185.XXXČím to asi je? Monoposty jsou díky nosům hnusné a předjíždět se bude zase blbě. Má to jeden společný jmenovatel - difuzor. Zakažte difuzory a F1 bude zase záživná i krásná.-
anonym
13:00 07.02.2014 178.255.168.XXXNějaké argumenty, proč by tomu tak mělo být? Experti na aerodynamiku tvrdí, že křídla generují víc "špinavého vzduchu" než podlaha/difuzor. A jsou to opět křídla, která jsou na turbulence nejcitlivější než difuzor. Takže vlastně křídla brání předjíždění víc než difuzor. Auta bez křídel ale nikdo nechce - to by byl teprve hnus.
Obecně každý složitý problém má aspoň jedno jednoduché řešení, které je ovšem zpravidla nefunkční.-
uzivatel001000
14:31 07.02.2014 46.39.185.XXXNo stačí se podívat na záběry v dešti a je mi hned celkem jasné, co dělá difuzor se vzduchem za monopostem. Za monopostem ten zduch musí být tak řídký, že se vůbec nelze divit, že přední křídlo auta jedoucího v závěsu v podstatě nefunguje resp. funguje minimálně. Další věc je množství vzduchu, které se dostane pod podlahu a k difuzoru toho druhého vozu. Opět minimum. Takže se skutečně nelze divit, že monopost jedoucí v závěsu se nemá šanci v zatáčkách udržet toho předního. Nepovažuji se v aerodynamice za odborníka, pokud mi mou teorii vyvrátíš, budu jedině rád.-
-
uzivatel001000
16:06 07.02.2014 46.39.185.XXXNo já ti nevím, nemůžu s tvým názorem souhlasit. Podívej se třeba na toto video. Příjde ti, že vzduch z difuzoru jde rovně za vůz? A to si vem, že ten monopost v tomto případě nejede ani nijak rychle.
[odkaz na stránku]
-
-
-
mi88ki
14:33 07.02.2014 165.72.200.XXXPřesně tak. Pro lepší závodění je důležité co nejvíce přítlaku získat přes difuzor a co nejméně na křídlech. Docela by se mi líbilo řešení, neustále a postupně zmenšovat křídla. Jednou jsem viděl dokonce studii, dvou malých zadních křídel pouze nad samotným kolem a přišlo mi to docela zajimávý.
-
-
*04*
10:15 07.02.2014 141.170.129.XXXDle fotek v článku si dovolím řadit do první lajny:
Sauber, McLaren, Williams, Mercedes, Toro Rosso, Red Bull,
a třeba i v tomto pořadí, a to pro určitou kompaktnost až snad eleganci...
další řada:
Caterham a Ferrari,
pro jejich jinakost (sem snad půjde i Lotus?)
a nakonec:
Marussia a Force India,
pro jakousi nijakost...
ps:subjektivní názor
-
-
Bango
14:49 07.02.2014 46.13.2.XXXJá Ti mínus nedávám, proč taky? Ale tady máš moje pořadí od nejmíň hnusnejch po tragický:
1. Sauber, Red Bull, Mc Laren - to se snad ještě po třech pivech dá
2. Lotus, Caterham - znepokojivý, ale tak nějak exoticky přitažlivý
3. TR, Williams, Marussia, Mercedes - standardní hnus
4. Ferrari, FI - zločin proti estetice
-
-
-
Lord Mystic
09:55 07.02.2014 79.110.38.XXXrůzné koncepce přijde mi že mercedes a ferrari volí trochu jinou koncepci než všichni ostatní, co myslíte je v tom podstatný rozdíl? a bude jim to fungovat?-
-
Petr
10:13 07.02.2014 109.81.245.XXXNapř. technický ředitel Ferrari James Allioson:
[odkaz na stránku]
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek